Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 20:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 01:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wszystko się da... :)

darrecki, mi się wydaje że zaślepienie EGR jest gorsze dla zdrowia niż wycięcie DPF :) zaślepiony EGR łatwo wyczuć po zapachu spalin (słodkie spaliny).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 14:34 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
2.2 diesel skyactiv manual 149tys.km poddał się i zatarł na wale, olej zmieniany co 15 tys km 0w30 dexelia, zawsze pilnowany stan

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 14:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No i ja tego nie rozumiem - czemu u mnie nie było takiego nagaru?

https://drive.google.com/drive/u/0/fold ... 3JSRmZBbEU

boleknh - czy były jakieś objawy? Jakieś błędy, kontrolki niskiego ciśnienia oleju?

Co było przyczyna zatarcia? Jak wyglądał smok?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 14:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No i masz... :-(

Coś więcej nt silnika? Ciągły serwis, jakieś symptomy, kontrolki, historia akcji serwisowych np wałka rozrządu itp....
:-(
Ze zdjęcia widać jakby się zatarł ale z braku powietrza....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 15:04 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 13.12.2016
Posty: 108
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
O kurła ale zalepiony. Może smok podobnie wyglądał. Naprawa na gwarancji czy na własny koszt?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 20:50 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Poooodkłaadki podkładeczki:)) :) :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 20:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wałeczek może..?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 21:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No właśnie ja mam wrażenie że to wałek mógł tu rozpocząć destrukcję. Ale niech boleknh napisze więcej.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 21:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
I tak lipa straszna....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 22:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To może nie być jego Mazda, w profilu ma AT, pisze o MT. Ale tak czy siak szkoda auta i właściciela. Ja stawiam na podkładki, wałek co najwyżej mógł pomóc zapchać dolot (lejąc olejem z turbiny).
I teraz gdyby Mazda oficjalnie przyznała się do błędu (wałek) i dodatkowo wprowadzili akcję z podkładkami jak w DE, auto by nadal jeździło...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:41 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Panowie z wyłączonym EGR - czy EGRP_ACT pokazuje wam stale 0?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 09:53 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
A ja się pochwalę że mam nowe BiTurbo :))) niestety zła wiadomość dla reszty że to wada fabryczna małej turbiny i lecą na potęgę aktualnie...Na tyle duży problem że mazda na swój koszt wymienia wadliwe części zamiast korzystać z dodatkowego wykupionego ubezpieczenia. Padła mi przy 104tys km. Auto mam wrażenie że jeszcze lepiej się zbiera...Obiaw taki że do 2,6tys obrotów auto nie jedzie po czym kopa w plecy się dostaje

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 10:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
A skad info ze to wada fabryczna? U mnie mam wrazenie ze z dolu nigdy dobrze auto nie jechalo.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 10:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jakieś szczegóły odnośnie turbiny? Niestety mała nie jest łatwa w diagnozie, nie jest dostępna bez całkowitego demontażu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 10:45 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
To że mała pada a właściwie grzybek sterujący już było, ASO też się z tym nie kryje, ale naprawić (wymienić) mogą jak całkiem zdechnie.

Podobno każdego z nas to czeka, tym co na gwarancji tylko można pozazdrościć :))


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 10:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
A ten grzybek/sterowanie mozna jakos sprawdzic?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 10:59 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Info z ASO, coś tam się urywa i chyba faktycznie chodzi o ten grzybek...No ja mam to szczęście że poszło już i wymienione na Nowe;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 11:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
A jakies TSB na ten temat jest? A jakies inne objawy oprocz braku mocy od dolu zauwazyles? Szarpanie itp?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 11:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Szarpanie faktycznie czasem u mnie występowało ale zwalalem to na program....Teraz jeszcze nie zdazylo mi się, to ciężko powiedzieć jednoznacznie... Ogólnie ASO wie o problemie ale póki nie padnie to Ci nie wymienia...muszą zespół turbin wymieniać, i trochę zachodu z tym mają...Trochę przed turbo pasek mi strzelił i prąd się skończył na trasie....znów laweta!!!! wymiana paska plus napinacz i 1450zl poszło kur. Pasek zalecają wymieniać mac co 100tys km

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 11:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
To w jaki sposob oni zdiagnozowali uszkodzona turbine/sterowanie?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 11:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ale jakto? Po gwarancji też robią na swoj koszt?? Czy masz przedłużoną ??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 11:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Ja mam przedłużona do 150tys km i turbo zalicza się do tego ubezpieczenia...Diagnoza taka że na szafie błąd silnika plus obiaw braku mocy z dołu...Mieli podpiąć kompa i sprawdzić czy to faktycznie to....i skoro mam nowe to znaczy że to.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 11:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
K.. wałki, podkładki, wariujące dpfy, teraz turbo..
Dosc mam tego g..na szajs. Gdyby nie ten dieselgate to dawno bym to już pogonił dziadostwo. A tak teraz takie smieszne pieniadze oferują za ten wóz że aż żal :mad: :mad: :mad: :mur:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 11:51 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 13.12.2016
Posty: 108
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Czekam maja i sprzedaje. Chyba, że silnik mi sie rozpadnie i bede musiał naprawić to wtedy już zostawie na dłużej...

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 12:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sorry ale wydaje mi się że panikujecie zbyt pochopnie.
Przytoczę ogólnie wszystkie diesle Mazdy 2.0 pojemności (prawie wszystkie miałem)

626 GE 2.0 comprex, super ale łożyska w compresorze padały, znaleźli późnej zamienniki i było fajnie, do dzisiaj jeżdżą.

626 GF 2.0 RF2A, turbina padała i głowica. Powodem były w 20% te same podkładki jak do dzisiaj, i zawor wastegate na turbinie, który blokował się różnie, raz dawał za duże Ciśnienie stąd padała głowica z przegrzania, bądź był słaby silnik i mocno kopcił.

M6 1gen, RF5C, ajwazniejsze zacierajace się silniki, owszem dalej podkładki.

M6 1gen lift RF7J, najważniejsze zacierajace się silniki owszem dalej podkładki no i DPF zaklejał się, winny DPF? Nie, podkładki i oliwa spadająca się w cylindrach...

M6 2gen też RF7J, czy 2.2 R2, to samo co wyżej.

M6 3gen 2.2 R2AA, wałek, podkładki, dwa EGRy, dwie turbiny.DPF.

Co wiadomo? Wiadomo że wałki i podkładki i sadza z EGRu syfi dolot. We wszystkich dieslach dolot był zawalony... Nic więcej nie wiemy, no ok wałki ale była lista jeden zyskał drugi stracił, reszty nie wiecie, za mało czasu mija jak dotąd, no i kiedyś facet potrafił dojrzeć czy zajrzeć tu i ówdzie w silniku, bo miał słuch że coś tam się dzieje (taki mały przykład) bo dzisiaj tylko czy się pali jakaś kontrolka komunikat itp. No i wierzy się serwisom i dzisiejszej produkcji.
Ja świadomie zrezygnowałem z waszego diesla, choć parę lat temu bardzo w niego hmm, wierzyłem? może, może myślałem że jak męczyłem się z resztą diesli to i pomęcze się z dieslem w GJ. Ale inaczej wyszło :)

Jedno co wiem, to jest wspólny mianownik awarii mazdowskich diesli mazd.

Jeździmy stosunkowo mniej niż 10 lat wstecz a z.motoryzacja mamy więcej do żywienia w gazetach niż w kanale pod autem.

Prawie zawsze awaria zaczyna się od pierdoły :-)

Może wilk nie taki straszny jak go malują.... ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 12:42 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Millerek ty zdaje się masz wyłączony egr w sofcie, jak wskazanie EGRP_ACT ?

Dzisiaj wyłączyłem, ale wskazania nadal są różne od 0. Wróciłem z pytaniem i zagwarantowano mi że softem wyłączony... jestem „confused”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 15:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sa po 2 PIDY dla EGR i chlodnicy EGR, aczkolwiek nie pamietam dokladnych nazw. I teraz po wylaczeniu EGR oba pidy of chlodnicy pokazuja to samo. Natomiast te od wlasciwego EGR juz nie. Jeden sobie skacze, drugi ma wartosc stala, chyba 0.8 albo 8. Powinno byc co prawda 0, ale panowie powiedzieli ze sie nie da.
Jak nie jestes pewien czy wylaczyli Ci EGR sprawdz temperature w dolocie. Jak jest ~20°C wieksza od zewnetrznej i nie przekracza 60 (mowa o lecie) to zawor wylaczony. Jak ma wiecej, przy jezdzie emeryckiej dochodzi do 80 - zawalili sprawe.

Co do turbin - aby toto wyjac trzeba zdemontowac kompletne zawieszenie, maglownice i sanki. Wymienialem turbine w 6 GG, tam to parenascie srubek i wyszlo gora. W Skyactiv to jakas tragedia jest. Ale nic to, dalej bede jezdzil...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 15:14 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
badam EGRP_ACT - aktualne położenie i nic się nie zmieniło, podczas wypalania albo buta 0%, przy normalnej jeździe widać zmiany, co do temperatury - badam IAT13 - teraz (temp powietrza 30stC) pokazuje mi przy normalnej jeździe ok 65-75C - widać że jak EGRP_ACT jest 0% to temperatura maleje ale poniżej 62 nie zeszła (badałem to tylko kawałek). stąd też moje podejrzenie że nie poszło coś to wyłączenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 18:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No to wg. mnie nic nie wylaczyli i graja glupa. Mialem identycznie za pierwszym razem, dopiero za 2gim zrobili poprawnie

-- Dodano: 20 czerwca 2018, o 17:09 --

EGRP - skacze sobie jak małpka po drzewku.
EGRP_ACT - stoi i nie rusza się. Jego wartość zmienia się od 0.8 do 1.25%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 18:39 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
darrecki i tego właśnie oczekiwałem...

zgłosiłem swoje uwagi i panowie mają zerknąć w program i liczę że poprawią.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.