Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 18 mar 2018, 14:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Ktoś miał może podobny problem?

Czerwony komunikat wskazujący na problem z cisnieniem oleju: Low oil pressure Engine damage possible check oil level.

Męczę się z tym już od jakiegoś czasu. Poziom oleju OK. Ciśnienie OK. Czujnik wymieniony. Walnięty był wałek wydechowy w rozrządzie - wytarty masakrycznie. Został wymieniony z paroma innymi gratami w tym tygodniu na nowy. Silnik płukany, wymieniony smok i filtr, uszczelki pokrywy i podkladki też. Pompa vacum nie daje objawów, turbo też bez luzów i spadków mocy.

Przejechane na 100 km i znowu ten cholerny komunikat sprawiający, że Mazda 6 GJ 2.2D już mi calkiem zbrzydł.

Czy coś może być z komputerem , że ten błąd pamięta? Jeździ się normalnie, a alarm wywala od razu po włączeniu silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 18 mar 2018, 15:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
A komputer po naprawie był podpinany do interfejsu diagnostycznego w celu sprawdzenia/skasowania błędów?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 mar 2018, 15:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Nie na dedykowanym do mazdy tylko ogolnym


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 mar 2018, 18:32 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak piszesz mocno wytarty wałek wydechowy- moja sugestia być może opiłki przytkał magistralę olejową na odcinku do czujnika oleju sugerowałbym podpięcie zewnętrznego czujnika ciśnienia oleju- choć z tego co pisałeś ciśnienie oleju ok, ewentualnie tak jak pisze tombien mógł zostać zapamiętany błąd w kompie i co jakiś czas się odzywa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 16:12 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Mam pytanie dotyczące czerwonego komunikatu warning low oil pressure,można go skasować samemu z poziomu samochodu bez komputera? Wymieniam olej co 20tys w serwisie a w miedzyczasie po 10 tys.km w serwisie "prywatnym" i dopadała mnie ta kontrolka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 mar 2018, 20:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Ja musiałem w ASO kasować przy okazji wizyty i sprawdzenia komputera. Niestety ASO nie kasuje inspekcji olejowej bez wymiany oleju i filtra.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 mar 2018, 21:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Inspekcje olejowa mozna skasowac samemu, ale czy to jest skorelowane z low oil pressure to nie mam pojecia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 cze 2018, 06:53 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Skasowałem w Norauto 49zl trzeba mieć jakiegoś
Lepszego kompa typu Kts niestety,z poziomu samochodu nie jest to możliwe.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 cze 2018, 20:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Skąd pewność, że ciśnienie oleju w normie? Monitorowałeś podczas jazdy? PID odpowiedzialny za ciśnienie oleju to EOP.

Czy odczytano któryś z tych PID?

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00300.html

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 00:42 
Świeżak
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 35
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: łódzki
Mam to samo. Mialem do serwisu pokazywane 10% wymiana oleju. Potem wskoczylo na 0% i wywalilo blad niskiego cisnie ia oleju. Mechanik moj wymienil filtr OEM jak i OEM olej z Mazdy. Niestety nie moze usunac serwisu ani kontrolki cisnienia oleju. Mowi ze moze byc zapchany smok albo uszczwlki do wymiany pod zaworami. Ktoa mial podobnie? Kazal mi nie ruszac auta by nie zatrzec silnika. Jestem juz po gwarancji

https://imgur.com/a/600IP4b

https://imgur.com/a/yHbXqOe

https://imgur.com/a/x2LynJC


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lut 2020, 13:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.06.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2014
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Witam! 2 tygodnie temu wyskoczył mi komunikat low oil pressure engine damage possible check oil level. PSrawdziłem olej i było go o wiele ponad stan, i był rzadki. Więc odrazu wymieniłem olej i filtry na nowe. PO 2 tygodniach dziś wyskoczył mi znowu ten sam komunikat. Ktoś wie co to moze być?

-- Dodano: 15 lutego 2020, o 13:52 --

silnik to 2.2D AWD 2014 rok


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 15 lut 2020, 22:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Stan oleju a ciśnienie to dwie różne rzeczy. Jaki przebieg? Równie dobrze możesz mieć zatkany smok od puszczających podkładek pod wtryskami.

Olej sam zmieniałeś? Po zmienię należy wykasować stan rozrzedzenia oleju interfejsem diagnostycznym.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lut 2020, 16:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.06.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2014
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Olej zmieniał mi mechanik, przebieg 100 k


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lut 2020, 16:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
zapchany smok olejowy = wymiana podkładek pod wtryskami


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2020, 20:27 
Świeżak
Offline
Od: 30.06.2019
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Cześć, miewam ten sam problem, zwykle po tym błędzie przechodzi w tryb awaryjny a samo wyłączenie/włączenie silnika nie pomaga, trzeba skasować błąd.
Wyszukałem że błąd pojawia się po wykryciu ciśnienia oleju niższego niż chyba 0,5 bar.
U mnie każda wymiana oleju/filtra załatwia sprawę na ok 6tyś km...
Ostatnio byłem w serwisie mazdy i powiedzieli mi że to co oni wykryli (podnoszący się stan oleju, błędy, częste wypalanie dpf, wysokie spalanie) wskazuje na uszkodzone podkładki/podkładkę pod wtryskiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2020, 22:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie rozumiem, jak można jeździć z takim błędem. Brak ciśnienia oleju oznacza prawdopodobne zatarcie silnika. Już był tu jeden przypadek na forum. A wystarczy wymienić podkładki, wyczyścić smok, to naprawdę nie kosztuje dużo. Ja u siebie zrobiłem zapobiegawczo, mimo, że nie było żadnych objawów a wszystko wyglądało w miarę ok.
A potem jest taka fama, że ten silnik jest do dupy, a to tylko wina użytkowników, jak dbasz tak masz. I nie napiszę tu, jak mi sugerował jeden z moderatorów, że kto kupuje diesla to ma się męczyć. Wystarczy, że tylko trochę zapozna się z tematem, to silnik dla świadomych użytkowników, do niedzielnego jeżdżenia lepiej lać benzynę w gratisie z sojowym latte na stacji :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 08:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Połączyłem z istniejącym tematem...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 09:03 
Świeżak
Offline
Od: 30.06.2019
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ja akurat latałem z forscanem i widzialem cisnienie oleju. W moim wypadku jest tak ze to cisnienie chwilowo spada ponizej granicy w której pojawia się błąd. Zwykle jak plej rozrzedzony to trzyma tak 0,6-0,9 bara na mocno rozgrzanym silniku.

W serwisie mazdy w UK podliczyli mi wymianę podkladek i kontrolę smoka na £1100 więc dramat ;(( <o0>

Mam już orgi podkładki z ebaya i w weekend zrzucam wszystko sam...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 09:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
To dobrze, że działasz, nie ma na co czekać. A ceny faktycznie macie tam z kosmosu. W Polsce byś zapłacił tyle ale w PLN. Kiedyś jak się chciałem umówić do serwisu w okresie świąt to mi odmówili bo już mieli kolejkę aut z zagranicy.
Nie pamiętam, ale chyba jeszcze trzeba kupić uszczelkę, jak będziesz ściągał pokrywę zaworów. Tam też warto wyczyścić i sprawdzić stan wałka. Nie wiem też, czy jak smok jest mocno brudny nie trzeba go wymienić. No i silikon po ściągnięciu miski przyda się odpowiedni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 12:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Lokoktentek
No dobrze, skoro mazda zdiagnozowała podkładki, to nie dalej jak rok temu była "światowa" akcja przywoławcza na powyższe, + pompę vacuum i nagar w dolocie. 2013 rok łapie się na wszystkie z nich, więc dzwonić do Mazdy UK ze skargą. To powinno być zrobione za darmo a nie 1100 funciszy.
A jak powiedzą, że akcja została przeprowadzona, to kolejna skarga na jakość usługi gdzie wspomniana diagnoza / naprawa miała miejsce. I znów domagać się naprawy za darmo! Założę się, że dojdzie do tego wałek wydechowy, a wtedy koszt naprawy po cenach z ASO przebije wartość samochodu...

A ciśnienie oleju sprawdzamy tak:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20160608105425/html/id0111s6800300.html

0.9bara to 90kPa, więc twoja najwyższa wartość jest poniżej minimalnej ustalonej przez producenta. Nie wiem jak to auto jeszcze jeździ...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 21:14 
Świeżak
Offline
Od: 30.06.2019
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Hej,
Może popełniłem błąd w przeliczaniu...

Wyczytalem ze P055F pokazuje się poniżej 50 czegoś tam
Jak nie wymienie oleju po 4tys km to cisnienie na goracym silniku jest w okolicach wlasnie 70-90 czegos (tych samych jednostek.
Po wymianie oleju na zimnym silniku jest okolo 150-170 i wyczytalem tez ze to jest wlasnie minimalna normalna wartosc.
Samochod mam od ponad roku i przy przebiegu okolo 130 tys mil bylem na 4 akcjach serwisowych tu w UK za jednym zamachem. Bylo to rowno rok temu ale trzymali mi auto ponad tydzien i jak rozmawialem z gosciem to mowil ze nawet rozwazali wymiane silnika w ramach gwarancji.
Dokladnie tydzien temu (przejechalem około 40tys km przez ten rok) bylem na tej akcji z klapką w dolocie i poprosilem o sprawdzenie stanu auta gdzie wlasnie opowiedzieli mi o podkladkach i tej wlasnie cenie.
Kiedys sprawdzalem i moje auto niby lapie sie na walek ale przyznam szczerze ze nie wiem jak mam zaczac tu UK ten temat.
A czy np w PL robią auta z zagranicy czy to zależy od kraju pochodzenia?

-- Dodano: 20 lutego 2020, o 20:14 --

Jeszcze dodam ze to co w linku podałeś to to była wartość kpa.
Czyli P055F pojawia sie poniżej 50 czy 60 kpa
Pojawił mi się też kilka razy P06DE ale to już dawno temu gdy jeszcze nie często wymieniałem olej....
Ech...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 21:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
DTC P055F : https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 15300.html

DTC P06DE moim zdaniem świadczy tym bardziej o podkładkach, niskie ciśnienie na wejściu (input), czyli pewnie odczyt z czujnika przy smoku, które pewnie już ma na sobie kokon. Ten P055F to może być jakiś czujnik "wyżej" skoro odnosi się do control circut.

Jeśli ten błąd Ci leci, to zaparkuj samochód w garażu i udaj się na wieczorną modlitwę. To nie są żarty, możliwe że już masz przytarte panewki. Ten silnik to pancerniak na dole, ale przy takim niskim ciśnieniu nie ma lipy, proces mógł się już rozpocząć.

Od rozrzedzonego oleju jest ten DTC P246C : https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 75300.html - sam miałem go tylko raz. Natomiast ten P055F wystąpił u mnie, kiedy smok wyglądał tak jak w tym poście, poczytaj:
viewtopic.php?p=315714#p315714
viewtopic.php?p=315874#p315874

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 21:21 
Świeżak
Offline
Od: 30.06.2019
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
No wiem, ale na usprawiedliwienie powiem tylko ze to sa chwilowe spadki. Jezdzilem z forscanem i laptopem pare dni i rzeczywiscie cisnienie jest slabe...
w ten weekend wymienie podkladni i zrzucę michę aby sprawdzić smoka.
Fotki napewno wrzucę.
Dodam że nie mogę absolutnie narzekac na jakiekolwiek dziwne zachowanie silnika. Wszystko jest ok, jest moc i nie ma żadnego dziwnego czy głośniejszego dźwięku...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano Cz, 20 lut 2020, 21:40 przez Lokoktentek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 21:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Lokoktentek,a sprawdź podjeżdżając pod górkę, np estakada wiaduktu, jadąc z normalną prędkością i połową gazu wciśniętą. Mi wywalało błędy właśnie w takich warunkach.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 21:51 
Świeżak
Offline
Od: 30.06.2019
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
pierwszy P055F jaki mi wyskoczył odkąd mam ten samochód był właśnie na lekkiej „podgórce”...
Ale dziś np na autostradzie w korku.
Skasowałem, po chwili znów się pojawił i po ponownym skasowaniu (podczas jazdy, bez wyłączania silnika) już się nie pojawił. Dodam że wcześniej P055F pojawił mi się właśnie jakoś we wrześniu.
O ile pamiętam, każde pojawienie się tego błędu było albo stojąc w korku albo przy małej prędkości w korku również.
Niestety nie mogę połączyć mojego wifi elm-a z forscanem bo nie łapie i używam jakiegoś inCarDoc do kasowania błędów ale to G nie pokazuje aż tylu szczegułów :(


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 02:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Lokoktentek, a jak z wypalaniem DPF u Ciebie? Co ile Ci się wypala? Ten P117A występuje chyba zazwyczaj z P055F.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 06:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Lokoktentek wg mnie gdy trzymali Twoje auto ten tydzień czasu, to robili wałek. Z pompą Vacuum raczej tyle by im nie zeszło.Problemem jest to, że coś musieli przy tym spieprzyć, że w mniej niż rok puściły podkładki, a syf zdążył przytkać smoka w misce. Ładnie poprosić o zakres wykonanych prac, a potem domagać się o poprawę tego, co spartolili. Nawet sam fakt, że auto 6 lat jeździło, a rok po wykonaniu akcji na podkładki te puściły świadczyć może o 2 problemach. Albo spartolili robotę albo zakres prac określony przez Mazdę był niewystarczający i cała akcja to pic na wodę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 09:53 
Świeżak
Offline
Od: 30.06.2019
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Dzis spróbuję zadzwonić do nich i zapytać o kody akcji które zrobili rok temu. I nie dali mi wtedy ŻADNEGO papierka...

Dziś moja żona zgodziła się mnie wozić to pojeżdże z laptopem i forscanem. Co sprawdzać?

Dodam jeszcze ze mam błąd który zaświeca MIL jak wyjadę na autostradę i zapala on się zawsze przy ok 110km/h.
Tego błędu nie wyłapuje mi prosty obd/wifi na tym programie inCarDoc.
Jestem za to w stanie skasować ten błąd.
Za to zawsze gdy zatrzymam się i wyłączę zapłon to po ponownym włączeniu silnika już się błąd nie pojawia. Bardzo rzadko się zdarzy że zapali się ponownie tego samego dnia.

Właśnie pojawił się.
Jest to: P06DE:00-2F
Poniżej co pokazał forscan:

-- Dodano: 21 lutego 2020, o 08:51 --

Po skasowaniu, zapalił się kolejny raz.
Mam ramki znowu (zdjęcie Górne)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 10:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja na początek to bym sprawdził ciśnienie oleju i olał całą resztę. Reszta nie zatrze silnika...
2 PIDy, EOP i RPM. Przy normalnej jeździe EOP ma w zasadzie 2 stany:
Lo: 140—190 kPa, Hi: 310—450 kPa
Lo występuje przy delikatnej jeździe i na niskich obrotach, Hi przy dużym obciążeniu silnika i wyższych obrotach. Nie ma wartości pomiędzy, chyba że w danym momencie wypala się DPF.
I czy silnik zimny czy rozgrzany, świeży olej czy też już lekko styrany dużej różnicy nie zrobi - u mnie różnice to może 20kPa max, a odczyty średnio ~170 / 370


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 12:27 
Świeżak
Offline
Od: 30.06.2019
Posty: 20
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Mam,
Na postoju:
RPM. PSI. KPA.
800. 10. 68.
1500. 20. 138.
2000. 28. 193.
2500. 34,5. 237.
3000. 42,5. 293.

Znowu podczas jazdy P055F:00-AE
Dwa razy z rzędu a cisnienie w momencie błędu było w granicach 80kpa
Doda jeszcze że obecny OIL_DIL to 166,3g po przejechaniu 3200km od ostatniej zmiany oleju/filtra.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: piwo i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.