Teraz jest So, 27 kwi 2024, 13:34

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1002 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 17 lis 2023, 13:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.10.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ma ktoś może link do 70.00.100A?
Moja obecna wersja to 59.00.545 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2023, 09:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mareecki żadne oszustwo, Mazda po prostu, a przynajmniej na początku nie dawała nowego modułu. Musisz sobie takowy kupić i zainstalować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2023, 09:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Gdy wszedł nowy lift Android Auto raczkował, Mazda wprowadziła go z czasem. U mnie w aucie wyprodukowanym w 2018 roku moduł także był w wersji bez obsługi AA.
Nie ma żadnego oszustwa. W zasadzie to w Maździe proces instalacji AA jest bardzo łatwy i niedrogi, w przeciwieństwie do większości konkurencji.
Mnie cała impreza kosztowała 197 zł. Moduł kupiłem ten:
https://pl.aliexpress.com/item/1005005905120164.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.608a1c24GmYZaB&gatewayAdapt=glo2pol
Zainstalowałem sam, oprogramowanie zaktualizowałem do najnowszej wersji.
Wszystko działa idealnie. Uruchamia się jak trzeba, nic się nie przywiesza w czasie pracy.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2023, 13:38 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 07.01.2018
Posty: 75
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Obrazek

Update leci :)
Mam starsze wersje fw gdzieś na kompie, podlinkuję dzisiaj po południu..


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2023, 13:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.10.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Rozmawiałem z ASH8 (na innym forum) - to taki guru od Mazdy. Podesłał mi linki do 74.00.324A. Twierdzi, że nowa polityka Mazdy mówi, że jeżeli masz wersję wyższą niż 56.xx.xxx, to updatujesz prosto do 74.00.324A


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2023, 17:22 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 07.01.2018
Posty: 75
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Obrazek

Jakieś 50 minut od startu..


Sent from my iPhone using Tapatalk

-- Dodano: 18 listopada 2023, o 16:17 --

https://drive.google.com/file/d/1ToVkJO44gb5TvzNiI3Z1gWh-uve6353O/view?usp=drive_link

Link do starej paczki z fw którą dostałem z chińskim hubem.
Jest tam wersja przejściowa EU N 70.00.100A oraz ta na której jeździłem do dzisiaj: 70.00.367A
Jest też instrukcja jak aktualizować, w jakiej kolejności etc. Najnowsza wersja jest w linku kierowcy powyżej więc już nie załączałem.
PS: Najpierw update do wersji 7x.x.x a potem dopiero montowanie kabli!

Co do pójścia bezpośrednio do najnowszej wersji - nie wypowiadam się bo nie wiem..
Wiem że w starszych wersjach przed 70.00.021A trzeba było najpierw do 70.00.021A lub 70.00.100A a potem już bez ograniczeń. Być może można do najnowszej od razu, ja z racji prostoty operacji poszedłbym na dwa skoki tak na wszelki wypadek ;)

Potestowałem wersję 74.x.x i jest mega - szybciej startuje, Car play łapie nawet gdy telefon zapięty przed startem, lagi zniknęły np. przy przewijaniu audio w audible - ogólnie jest 'żwawiej' niż moja 70.00.367A. Widocznie troszkę jednak kod odświeżony oprócz oficjalnych fixów.. Polecam!

-- Dodano: 18 listopada 2023, o 16:22 --

PS2: WARNING ⚠ : DO NOT USE ANY USB FLASH DRIVE LARGER THAN 16GB IN SIZE. - znalezione tak na szybko w necie. Co do tych USB to ja przeszedłem 2-3 które mi wywalały błąd weryfikacji zaraz na starcie aktualizacji (2 lata temu), miałem jakieś niby normalne, SanDisk etc.
Znalazłem starego Lexara 8GB i za każdym razem działa 100% więc jeśli ktoś ma problemy to proszę spróbować z mniejszym/innym USB.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lis 2023, 15:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja też polecam nową wersję. Już trochę potestowałem i musze przyznać, że działa to dobrze, ale...

Denerwuje mnie tylko Asystent Google, który w Spotify dosyć często nie rozumie i nie puszcza prawidłowych numerów.
U mnie np. gdy powiem "ABBA Spotyfy" otrzymuje komunikat, że nie system nie rozumie, pomimo tego gdy to wypowiadam na ekranie system prawidłowo wprowadza nazwę zespołu.

ABBA to tylko przykład, akurat nie słucham jej, a po prostu testowałem komendy głosowe.

Głupie też jest to, że Spotyfy zamiast domyślnie puszczać wersję standardowe utworów, zaczyna od remiksów, itd.
Wspominają o tym ludzie od lat, ja też to teraz potwierdzam. Wiem, że można porobić playlisty ale nie o to chodzi.

Generalnie u mnie jest tak, że spośród kilkudziesięciu kapel Spotyfy nie odnajduje głosowo 10% z nich pomimo, że oczywiście znajdują się w bibliotece i można je odnaleźć poprzez np. tytuł piosenki.

Powinni jeszcze trochę nad tym wszystkim popracować.
Wiem, że nie łączy się to bezpośrednio z MZD Mazdy ale pośrednio z AA i CP już tak.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lis 2023, 20:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kierowca te problemy to może poprawić tylko Google, bo jego asystent nie ma wiele wspólnego z tym, czym powinien być.
Wszędzie wpychają to całe AI, a asystent google jak był głupi tak nadal jest. Mogli by zaaplikować chatgpt do asystenta, to może wreszcie dało by się go do czegoś używać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2023, 12:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.09.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Cytuj:
PS: Najpierw update do wersji 7x.x.x a potem dopiero montowanie kabli!

Czyli co, przed updatem do 74 trzeba odpiąć huba?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2023, 16:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.02.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nic nie odpinamy. Instalujemy nowe oprogramowanie, by po zmianie huba system go zauważył.
Jak nie zmienisz oprogramowania, hub nie nie będzie działał i nie będzie możliwości aktualizacji systemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2023, 19:46 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 07.01.2018
Posty: 75
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Po prostu - NAJPIERW software, POTEM hardware i będzie ok.


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 gru 2023, 16:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.10.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam wszystkich, to mój pierwszy post tutaj.

Czytam ten wątek oraz inne na zagranicznych stronach, znajduję sprzeczne informacje i mam już kwadratową głowę.
Bardzo proszę pomoc i wyjaśnienie, bo być może czegoś nie rozumiem - mam wersję 59.000.502 i seryjny port usb w podłokietniku.
Co należy zrobić aby korzystać z Apple Carplay? Zależy mi jedynie na mapach google i spotify, nie potrzebuję oglądać filmów na ekranie etc.

1. Zaktualizować soft z USB do 70.00.100 a później 74.00.324 + zamontować nowy HUB USB?
2. Jest to niemożliwe bo ten soft ma blokadę na łączność przez USB i najpierw trzeba rozebrać deskę i podłączyć się szeregowo z kompem mazdy, wgrać AIO do 502, dopiero potem aktualizować soft do 7XXX (z USB czy też szeregowo?), na końcu zamontować HUB USB.
3. Jeszcze jakoś inaczej?

Jaka jest właściwa droga z tą wersją softu, czy ktoś ją już skutecznie przeszedł i oświetli mi drogę?
Z góry dziękuję


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 gru 2023, 16:50 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 07.01.2018
Posty: 75
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Hej, prawie dobrzy tylko musisz rozróżnić dwa rodzaje aktualizacji.
Punkt pierwszy - masz rację, używasz firmowych plików mazdy, jest procedura aktualizacji, plik wrzucasz na usb i się robi tak jak robią w serwisie :) później podpinasz hub z chin - Efekt to działający carplay/android auto.
Twój punkt drugi to alternatywna wersja softu robiona przez pasjonatów. Nie znam, nie korzystałem, ogólnie jeśli chcesz iść tą drogą to nowsze wersje softu Mazdy specjalnie utrudniają tą modyfikację żeby „ludzie nie grzebali”. Wydaje mi się że AIO obsługuje tylko Android Auto, natomiast jest tam dużo różnych modów, możesz się bawić w systemie bo AIO otwiera system na niefirmowe modyfikacje. Jak ze stabilnością - your mileage may vary ;) podejrzewam że jeśli firmowy soft czasem trzeba zrebootować to jak AIO nawpycha różnych dodatków to też czasem trzeba kopnąć żeby poszło dalej :)
Jeśli zainstalujesz AIO tweaks a później będziesz chciał iść do najnowszych wersji, z tego co pamiętam proces aktualizacji usunie modyfikacje/zablokuje dostęp.
Pozdrawiam!


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 gru 2023, 17:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.10.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki za szybką odpowiedź, pójdę punktem pierwszym ze zwykłą aktualizacją.
A zbrickowanie ekranu o którym gdzieś czytałem wcześniej może się wydarzyć w momencie jeśli przeskoczyłbym z 502 od razu na zbyt nowy system?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 gru 2023, 20:46 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 07.01.2018
Posty: 75
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Nie próbowałem :) raczej idź utartą drogą. Dodatkowe 50 minut to nieduża cena w stosunku do nowego modułu


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 gru 2023, 22:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2023
Posty: 6
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
17 listopada 2023, o 13:46 mdnilson napisał(a):
Ma ktoś może link do 70.00.100A?
Moja obecna wersja to 59.00.545 EU N



cześć
jestem posiadaczem Mazdy 6 od 24h:). Moja wersja to skymotion, została wyprodukowana w 2019 i z tego co widziałem w cennikach mazdy, powinna mieć już android auto w standardzie. Niestety, tak nie jest , na ekranie z aplikacjami nie pojawia mi się ani android auto ani car play. Przeprowadziłem próby z iphone, z samsungiem i różne kabelki - AA nie pojawia się w menu. Na 99% nie mam więc android auto.
Nie wiem jeszcze nawet, czy sam hardware mam przystosowany do AA (aplikacja Ampere pokazuje że telefon ładuje się prądem 1.5 amprera ale nie wiem jaki wniosek można z tego wyciągnąć?).
Pytanie do Ciebie - moja wersja softu jest dokładnie taka jak Twoja (59.00.545 EU N) - więc chyba jestem w podobnej sytuacji w jakiej Ty byłeś w połowie listopada, czy udało Ci sie uruchomić AA i co po kolei robiłeś? Uwagi innych forumowiczów, również mile widziane:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 gru 2023, 23:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.10.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Cześć. Ostatecznie zapłaciłem dilerowi Mazdy za update softu(£27 w Anglii). Kupiłem moduł usb (oryginalny z rozbitego samochodu) na ebay + kable na aliexpress. Sama zmiana softu nic nie daje - trzeba mieć moduł usb z ikoną telefonu przy jednym z portów. Moduł i kable sam montowałem. Wszystko działa jak powinno.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 gru 2023, 17:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2023
Posty: 6
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
mdnilson napisał(a):
... Moduł i kable sam montowałem. Wszystko działa jak powinno.


Ok. Dzięki za info. Spróbuję zamówić moduł i kable od chińczyka, i sam wymienić. Zmowilem już łyżki do podważania tapicerki. Czy miałeś jakiś fajny filmik instruktażowy przeznaczony dokładnie dla M6 z rocznika2019? Obawiam się trochę wypinania tych wszystkich osłon, żeby spinek nie połamać.. co do upgrade softu to też raczej też sam sprobuję


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 gru 2023, 08:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.10.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kiedyś widziałem taki filmik dotyczący wymiany ekranu, ale później nie mogłem go znaleźć. Chyba jest gdzieś link w jednym z wątków. Film był po japońsku. Ktoś może będzie kojarzył, gdzie to znaleźć. Ten etap nie jest taki trudny. Pierwszy plastik łatwo zdjąć. Później chyba trzy śrubki do dokręcenia (jest ich więcej widocznych - jeżeli dobrze pamiętam, to tylko te w górnym rzędzie trzeba odkręcić). Sam ekran trzyma się na jednej nakrętce. U mnie po wysunieciu ekranu było dość mało miejsca i musiałem się gimnastykować, żeby odpiąć wszystkie kable. Najtrudniej było z poprowadzenie kabli przy samym module usb. Moduł łatwo wychodzi, ale tunel środkowy... Miałem wrażenie, że cały mi wyjdzie a tego nie chciałem. Przy siedzeniach znajdziesz spinki plastikowe do wysunięcia. To pozwala odgiąć dół tunelu i wcisnąć tam kable. Później manewrowałem kablami tak, żeby je chwycić palcami w otworze po module usb. Nigdzie nie znalazłem filmiku jak rozmontować tył tunelu. Może będziesz miał więcej szczęścia. Na YouTube można znaleźć film jak zdjąć plastik przy drążku zmiany biegów. To wszytko chyba...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 gru 2023, 09:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
W nowym lifcie AA instalowałem według tego poradnika:




Wszystko poszło gładko. Operację należy przeprowadzać w rozgrzanym wnętrzu, żeby plastiki były sprężyste.

Jednostka z wyświetlaczem jest ciężka, z nią uważamy. Można ją dodatkowo zabezpieczyć taśmą malarską białą lub niebieską, czyli taką która nie pozostawia kleju.

Mogą się też przydać plastikowe ściągacze do tapicerki. Jeśli ktoś nie ma to i tak warto kupić i mieć zawsze na wypadek delikatnej roboty:

https://allegro.pl/oferta/klucze-narzedzia-sciagacze-do-demontazu-tapicerki-9990982546

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 gru 2023, 11:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2023
Posty: 6
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Zbieram sobie wszystkie informacje do folderu na laptopie (linki , softy, manuale, itp) jak wykonam z sukcesem i instalację to wrzucę tu na forum całą paczkę tutoriali.

Obecnie stoję przed dylematem który dokładnie moduł kupić. Na aliexpress dostępne moduły w wersji P1 i P2. P2 aktualnie polecany... Trochę się obawiam chińczyka, wolałbym OEM Mazdy. No ale jak wyszukałem na polskim portalu aukcje z niby OEM (sprzedawca zaklina się że to oryginał Mazdy), to jak patrzę ma zdjęcia z jego aukcji i porównuję ze zdjęciami z Ali, to numer serii na opakowaniach zamiennika i niby oryginału jest ten sam.. Kurde, kupić zamiennik w zawyżonej cenie, to by było irytujące.

a może nie ma co się zastanawiać, tylko kupić chińczyka, 2 stówy z hakiem to nie jest coś czym można się zamartwiać jak szybko padnie(lub w ogóle nie zadziała..)

Macie jakieś ciekawe przemyślenia nad wyborem: oryginał od Mazdy czy klon od chińczyka?

PS równolegle przygotowuje się też do dodania kamery cofania do kombi z 2019r skymotion, niestety na ten temat jest dużo mniej informacji niż dla android auto. Jeśli bym się decydował na instalację to tylko gdybym miał pewność że będzie bezpieczna (nie zhajcuje auta albo nie będzie rozładowywała aku..). Jak ktoś dodawał z sukcesem i poza aso, kamerkę dla wersjiM6 podobnej do mojej, prośbą o kontakt na priv. To co się dowiedziałem do tej pory, to trochę mnie niepokoi (np. jakieś przejściówki z Ali żeby wyciągnąć zasilanie 6v z kostki radia, wyglądają mało zachęcająco )


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2023, 12:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1040
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
26mrcin26 bierz co tańsze, wg mnie różnicy nie ma (albo mam szczęście, mam w 1 aucie oryginał, w 2 chinola P1). Co prawda znajomemu nie chciało działać na chińczyku, problemem okazał się kabel - przysłali mu nowy.
Co do kamery, to polecam inne forum PL dotyczące Mazdy, dział 3 BM/BN>Nadwozie. Zgaduję, że jest bardzo podobnie. Do 3 czy też CX3 można było kupić gotowce na aliexpres, co wpinało się w klapie i działało od strzała. Zero ciągnięcia kabli przez kabinę do radia. Ja u siebie miałem trochę szczęscia, bo miałem w klapie gotowe gniazdo do kamery, wystarczyło zrobić odpowiednią wtyczkę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 gru 2023, 10:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja kupiłem ten:

https://pl.aliexpress.com/item/1005005905120164.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.44fe1c24c7Izo9&gatewayAdapt=glo2pol

Wykonane świetne. Działanie także.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać zaglądałem nawet do środka. Kondensatory typu solid, markowe podzespoły. Polecam.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 gru 2023, 16:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2023
Posty: 6
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
25 grudnia 2023, o 09:43 Kierowca napisał(a):
W nowym lifcie AA instalowałem według tego poradnika



status mojej instalacji AA/CP:
- zupdatowałem soft z oryginalnego 59.00.545 do 70.00.100A, poszło bez niespodzianek (a żeby być bardziej uważnym i nie iść na żadne skróty, tuż przed instalacją przejrzałem ceny nowych CMU...:) )
- zakupiony został moduł USB hub AA/CP, niby OEM Mazdy, ale czy na pewno oryginalny to nie wiem i pewnie się już nie dowiem
- dzisiaj zdemontowałem wszystkie konieczne elementy z dashboarda, podłączyłem nowe kabelki. Tutaj nie podobało mi się tylko to że u mnie kabelek zasilający CMU był krótki i ciężko go było wypiąć z modułu a potem wpiąć przy montażu. Przy ponownym rozbieraniu wszystkiego w celu podpięcia kabelków od ( dokładanej ) kamerki cofania do CMU (plan na styczeń), pewnie się znowu będe tym irytował..
- żadne zatrzaski nie popękały, starałem się być bardzo ostrożny, zanim użyłem większej siły to oglądałem dany element z każdej strony, nie ma strat na szczęście
- na chwilę obecną nowe kabelki doprowadziłem do schowka i z tego miejsca , nie chowając ich już w centralnej konsoli, podłączyłem je do modułu AA w celu testowym: AA/ CP zadziałało od pierwszego strzału. Więc jest jakiś sukces:)

Niestety, dnia mi nie starczyło i ponieważ po testowym uruchomieniu niedługo miało się zrobić ciemno, to odpuściłem kombinowanie z docelowym prowadzeniem kabelków do podłokietnika. Niestety na podesłanym filmiku (https://www.youtube.com/watch?v=8uTQFpE9_F4) gościu mówi skąd dokąd pociągnął kabelek, bez szczegółów. Z kolei na filmikach dla Mazdy sprzed liftu 2018, użytkownicy różnie ciągną kable. Niektórzy wpychają je pod plastikowe boczne osłony, inni demontuja element z przyciskami od MZD i otoczenie dźwigni zmiany biegów i ciągną kable w środku tunelu.

Ja chyba też spróbuję pociągnąc kabel w środku konsoli, jak ktoś ma jakąś dokumentację fot ze swojego prowadzenia kabli lub linki do filmikow dla Mazdy >2019, to prosze o wsparcie, każda informacja może się przydać:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 gru 2023, 17:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Najlepiej w tunelu. Najtrudniejsza cześć to przewleczenie kabli za stacją na dół. Reszta to proste klocki lego.


I robił bym to w cieple (upał lub ogrzewany garaż) - łatwiej idzie i bezpieczniej dla plastików.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sty 2024, 12:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.07.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Po tym jak padł mi P1 od tak o czym pisałem kiedyś w tym wątku zakupiony na olx od user lepsza mazda który zniknął z neta,
kupiłem na ali wersje P2 tylko nie wiem czy kable są te same co w wersji P1?, z akumulatorem wszystko ok? P2 szybciej ładuje według więc czy aku nie dostaje po tyłku?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sty 2024, 19:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Przecież to działa tylko jak masz zapłon włączony (czyli silnik i całe zasilanie idzie z alternatora), więc jaki to ma mieć wpływ na akumulator?! :)

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


Ostatnio edytowano Cz, 11 sty 2024, 19:41 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sty 2024, 21:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2023
Posty: 6
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
KMBak napisał(a):
Najlepiej w tunelu. Najtrudniejsza cześć to przewleczenie kabli za stacją na dół. Reszta to proste klocki lego..



Zakończyłem instalację AA 1 stycznia, ale dopiero teraz zabrałem się za króciutkie podsumowanie.
A więc, zgodnie z radami, ostatecznie przeciągnąłem kabel w środkowym tunelu (a nie wzdłuż jego boku gdzieś pod osłonami). i to dwukrotnie:)
Za pierwszym razem zabrakło mi może z 5cm długości.. Okazało się że mój zestaw do AA kabel ma naprawdę krótki, dopiero przy drugim przeciąganiu, w okolicach schowka, udało mi się znaleźć odrobinę krótsza drogę i wtedy było ok.
A jak przeciągałem: od MZD standardowo na ukos w stronę schowka, potem wejście do tunelu jak najkrótszą drogą. W tunelu zdemontowałem jedynie :
-okolice modułu USB
-czarny plastik wokół lewarka biegów( a właściwie to go tylko podniosłem na tyle żeby sztywnym drutem zahaczyć o kabel włożony do tunelu na wysokości schowka i ten kabel wciągnąć).

Nie musiałem demontować elementu środkowej konsoli -w tej części gdzie są uchwyty na kubki, bo tutaj także zaczepiając kabel o kawałek sztywnego drutu przepchnąłem go "pod kubkami" w miejsce gdzie montowany jest moduł AA.
Acha, czarny plastik wokół lewarka biegów, w celu jego uchylenia , to wystarczyło jedynie podważyć plastikową łopatką w dwóch miejscach- wyskoczył z zatrzasków dość łatwo.

Generalnie jak już się wie jak przeciagnąć kabel, to cała operacja zajmuje godzinę.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lut 2024, 19:24 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.02.2014
Posty: 134
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam,
Dostałem informacje że ASO Mazda oferuje montaż bezprzewodowego interface dla android Auto koszt to 600+coś.
Czy już ktoś coś takiego założył? Jakie opinie?
Pozdrawiam

_________________
Obrazek
Obrazek

Druga M6 z 2023 (nie da się wpisać do profilu drugiej?)


Ostatnio edytowano Pn, 8 kwi 2024, 11:13 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 mar 2024, 20:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Hej. Czy ktoś ma dostęp do FW MZD Connect 70.00.352B?

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1002 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.