Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 484 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 16:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Hunter, dzięki za info... O wymianie głośników myślałem ze względu na to, że prawy zaczął mi pierdzieć dość mocno... Chyba, że będzie można podkleić membrane...
Ale jeśli już trzeba rozebrać drzwi to dobrze by było je wyciszyć...
Co do suba to myślałem o rozwiązaniu które już robiły 2-3 osoby z forum... czyli sub Bose aktywny z poprzednich generacji Mazdy, sygnał z drzwi i konwerter...

Co do budżetu to niestety dość budżetowy... myślałem o 1000-1500 PLN (wyższa kwota przy fakturze VAT) jeśli głośniki ori były by do uratowania... Przy czym suba bym ogarnął sam z używek...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2020, 17:25 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Materialy na drzwi to okolo 500zlotych. Roboty na jeden dzień. Mam dwa glosniki bose malo uzywane 100% sprawne ;). Sam nie sprawdzalem , ale po wygluszeniu drzwi moze okazac sie ze beda duzo lepiej grały. Moze jak wrócę to pomoge Ci.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2020, 04:56 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.08.2019
Posty: 41
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Co prawda, nikt nie odpowiedział na moje pytanie odnośnie koloru kabli głośnika, ale uporałem się z tym tematem dzięki pomocy kolegi z innego forum.

Podłączyłem u siebie w mazdzie 6 GJ FL subwoofer ze starszego modelu i gra rewelacyjnie. Gdyby ktoś potrzebował pomocy to proszę pisać. Specjalista w tym temacie nie jestem, a jednak się udało.
Myślę że warto założyć taki temat z fotorelacją dla potomnych, aby każdy mógł cieszyć się lepszym dźwiękiem systemu BOSE stosunkowo niskim kosztem. W moim przypadku cala operacja kosztowała ok. 200zl. Były to bardzo dobrze wydane pieniądze.

-- Dodano: 9 marca 2020, o 04:56 --

Ze względu na liczne pytania odnośnie modyfikacji, zamieszczam opis jak to wygląda u mnie.
WSZELKIE MODYFIKACJE ROBISZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!

Koniecznie trzeba użyć przedwzmacniacza, regulatora wejścia sygnału.
Ja zastosowałem taki:
https://allegro.pl/oferta/aktywny-filtr ... e=facebook

Do modułu doprowadziłem 12V po kluczyku. W kombi może być z zapalniczki w bagażniku.
Subwoofery ze wzmacniaczem mają oznaczenia:
G21b66960 lub GJ5A66960. Warto kupić wraz z wiązką, łatwiej wyprowadzić kable.

Wpiąłem się we wzmacniacz Bose - w GL FL pod siedzeniem pasażera. Podlaczasz plus z prawego przedniego głośnik i regulujesz moc potencjometrem. U mnie plus to czarno-żółty kabel w lewej kostce.

Dołożenie suba znacznie poprawiło jakoś systemu BOSE. Bas i głośność można regulować wg. upodobań.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 10:04 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ogo2103 napisał(a):


Wpiąłem się we wzmacniacz Bose - w GL FL pod siedzeniem pasażera. Podlaczasz plus z prawego przedniego głośnik i regulujesz moc potencjometrem. U mnie plus to czarno-żółty kabel w lewej kostce.

Dołożenie suba znacznie poprawiło jakoś systemu BOSE. Bas i głośność można regulować wg. upodobań.


cześć,
sygnał dla subwoofera tylko z jednego głośnika wziąłeś?
nie powinno się tego jakimś sumatorem zabrać z obydwu głośników?

Jakiś pomysł skąd w sedanie wziąć prąd?

I ostatnie pytanie - skąd podebrać sygnał do aktywacji subwoofera tak jak w klasycznych wzmacniaczach - czy może tutaj nie ma potrzeby?

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 21:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.08.2019
Posty: 41
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Przedwzmacniacz ma możliwość sumowania sygnałów z dwóch kanałów, ale nie ma potrzeby tego robić skoro sygnał na sub idzie mono. Nie ma to wiekszego znaczenia.

Możesz wziąć z zapalniczki przedniej luz z wiązki np. z progu. Nie.zapomnij tylko zastosować bezpiecznik.

Pytania trzeciego nie rozumiem.


Ostatnio edytowano Cz, 26 mar 2020, 23:08 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 21:46 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
26 marca 2020, o 21:20 ogo2103 napisał(a):
ale nie ma potrzeby tego robić skoro sygnał na sub idzie mono


Jesteś w błędzie.
W muzyce elektronicznej sygnał basowy często różni się pomiędzy kanałami.
Sygnał na suba owszem idzie jako monofoniczny ale wcześniej jest tworzony jako suma L+P. W oryginalnych systemach car-audio jest to jeszcze bardziej rozbudowane i tworzona jest suma z wszystkich czterech kanałów. Zabieg ten ma na celu wyeliminowanie wpływu regulacji L/P i F/R na poziom sygnału sub.
Skoro ten przedwzmacniacz ma funkcję sumatora to należało by z niej skorzystać przynajmniej w zakresie sumowania L i P dla przednich głośników.

26 marca 2020, o 21:20 ogo2103 napisał(a):
skąd podebrać sygnał do aktywacji subwoofera tak jak w klasycznych wzmacniaczach


Chodzi o sygnał REMOTE wybudzający wzmacniacz.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 09:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.08.2019
Posty: 41
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie znam nikogo, kto by zmieniał natężenie dźwięku między prawym a lewym glosnikiem... Ja przynajmniej tak nie robię dlatego nie widziałem potrzeby podpinania obu kanałów (choć kabel mam na to przygotowany), tym bardziej że komunikaty np navi idą z lewego kanału więc teraz pomijają suba i dla mnie to jest OK.

Dźwięki, w zależności od rodzaju sluchanej muzyki mogą się różnić między kanałami, ale uważam że dla przeciętnego użytkownika, którym jestem, nie ma to żadnego znaczenia. No, chyba że, będziemy porównywać Bose do audiofilskich zestawów, to tak.


Ostatnio edytowano Pt, 27 mar 2020, 09:38 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 kwi 2020, 20:29 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.
Podpowie ktoś jeszcze jak puścić zasilanie do aktywnego suba, żeby załączało się z kluczykiem?
kolega wyżej pisze o wiązce z zapalniczki z przodu, ale może lepiej jest np. wziąć z tyłu?
rozumiem, ze to uciągnie aktywny subwoofer bose z poprzedniej generacji?

-- Dodano: 2 kwietnia 2020, o 23:24 --

4 września 2019, o 08:27 tombien napisał(a):
3 września 2019, o 23:24 pawols82 napisał(a):
Najsłabsze ogniwo to niestety to NB1wieczne pobieranie kontaktów po włączeniu i USB odtwarzanie od początku.

Jedno i drugie było usuwane bezpłatnie na gwarancji. :)


Tombien, orientujesz sie jak to było robione? zmiana sprzętowa czy wystarczy się podpiąć kompem?
chodzi mi tylko o odtwarzanie "dalej" z usb zamiast w kółko od początku, pier*ca idzie dostać..

-- Dodano: 6 kwietnia 2020, o 18:38 --

Czesc, probuje sie dobrac do kabli glosnikowych zeby podlaczyc sub po high input.
Rozebralem zaslepke przod od strony pasazera.
Czy ktores z tych kabli to glosnikowe?

Obrazek

-- Dodano: 6 kwietnia 2020, o 21:29 --

echh.. chyba przez to, ze moje kolejne wpisy doklejają się do tego samego posta, to nikt ich nie widzi ani nie dostaje powiadomień.. tak wiele pytań.. :)

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2020, 01:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Po prostu koledzy co lepiej ogarniają ostatnio rzadziej zaglądają... Niestety sam jestem zielony i nie pomogę...
Z tego co wiem, schematy do wzmacniacza Bose szło znaleźć w sieci. No a większość ludzisk sygnał audio do suba brało z przednich drzwi...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2020, 08:08 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.08.2019
Posty: 41
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wpisz w Google nr modulu wzmacniacza i powinno wyszukać rozpiske kabli. Ja tak znalazłem do mojego i na tej podstawie podpinalem W GJ FL.
Ty masz wersję GJ więc nie pomogę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2020, 13:47 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dzięki Panowie,
wzmak jest w slupku przy nogach pasażera, ale wysoko (prawie na wysokości schowka).
Mam teraz problem z wzięciem zasilania z bezpieczników..

widzę, że na fotce tombien
Obrazek

wpiął się w miejsce bezpiecznika. Czy to jest jakas specjalna kostka, czy wystarczy rozwalić jakis bezpiecznik i się zlutować z nim?
czy to połączenie "zwiera" obwód w tym miejscu w skrzynce bezpieczników czy tylko zabiera prąd, nie łącząc styków które są w środku?

dziękuję z góry

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2020, 17:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
pyby, masz na allegro by-passy, np. (poglądowo)
https://allegro.pl/oferta/dodatkowy-bez ... lhEALw_wcB

Dobierasz pod rodzaj bezpiecznika (wielkościowo złącze) , dajesz w miejsce bezpiecznika i go dajesz w jednym slocie, a drugi bezpiecznik jest na zasilaniu urządzeniu które podpinasz... Kilka osób ma tak rejestratory...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2020, 22:31 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
super, dziękuję. Już zamówiłem.

-- Dodano: 7 kwietnia 2020, o 23:31 --

Jeszcze dopytam - jak duzy moze byc pobor jesli zasilanie wezmę takim bypassem z bezpiecznika?
Dowolny wzmacniacz będzie okej czy gorny limit to ten mały sub Bose z poprzedniej generacji?

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 kwi 2020, 01:17 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Konkretnego wzmacniacza stąd nie zasilisz. Jak ma być porządnie to tylko bezpośrednio z aku.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 19:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A taki figlarny Hertz 400w czyli realnie ze 100w to nada sie pod skrzynke bezpiecznikową? Czy z tym od razu do aku sie podpinac?

https://allegro.pl/oferta/hertz-hcp-2-wzmacniacz-stereo-400w-2-kanaly-8024997053?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 21:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Prądowo się nada, nawet pod gniazdko zapalniczki w bagażniku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 21:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Podpiąć pod aku . Tylko zabezpieczyć przewód bezpiecznikiem. I najlepiej w oplocie. Dlaczego taki wybór wzmacniacza ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 21:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bezpiecznik już jest na miejscu
Pomijam audio voodoo, ale ja nie widzę żadnego powodu, aby pchać przewód prosto do akumulatora.
Zakłóceń nie będzie, mocowo spokojnie wystarczy, to mały piecyk.
Oczywiście nie poprzez wtyczkę zapalniczkową


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 22:09 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 174
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tutaj test tego wzmacniacza :)
https://www.hifitest.de/test/car-hifi_e ... 552-seite2
158w w mostku szalu nie robi na subie.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 23:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
158W i to w mostku jako mono, i to w szczycie..., co to ma zasilać?, żarówki o ciągłym obciążeniu? Osobny kabel można owszem, do żarówki stop czy wstecznego też można
Dwie żarówki H4 mają moc około 230W (jednocześnie drogowe i mijania) , dla instalacji 12v, czy do żarówki nawet jednej idą jakieś specjalne przewody? a tym bardziej prosto do akumulatora?
Gniazdko zapalniczki w bagażniku szykowane jest do 120W max ciągłego obciążenia., lodówka, chłodziarka, przetwornica AC/DC przykładowo...

Zresztą, wielkim fanem audio w samochodzie nie jestem, chociaż parę subikow z piecykiem miałem w bagażniku. Żadnego kabla nigdy nie łączyłem z akumulatorem, dlaczego? Bo moc piecyka którą użytkowałem nie była wyższa niż wytrzymałość oryginalnej instalacji samochodowej.
Nigdy żadnych problemów, żadnych zakłóceń, przepięć spięć zwarć topienia się przewodów itp...

Nie mówię że osobnego przewodu zasilającego nie trzeba, ale to nie moje audio więc nie pomogę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2020, 00:09 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Panowie zasilanie z aku i nie inaczej !!!
Dla niedowiarków, chwila zachodu i jest potwierdzona odpowiedź. Daje ją producent w manualu do wzmacniacza.

https://www.hertzaudiovideo.com/wp-cont ... _x-Web.pdf

Według producenta (strona 32 dokumentacji) HCP2 pobiera max 12A.
Dla poboru z przedziału 8-20A:
Dla długości kabla 1-6m przewiduje przewód AWG10 czyli 5,3mm2. (macie taki przy tym gnieździe ? NIE)
Dla długości kabla 6-7m jest AWG8 czyli 8,4mm2.

Wybrał bym tą drugą opcję czyli AWG8. Jak dla mnie to i tak jest na styk.

Dlaczego rozważamy aż taką długość kabla:
Aby od skrzynki bezpieczników dojechać do bagażnika kablem, który jest poukładany w rożnych zakamarkach trzeba liczyć min. 4-5m.
Dlatego trzeba wziąć pod uwagę całościową długość linii zasilającej, która zawsze zaczyna się od aku.
Nie można popełnić błędu, że przez całe auto do bagażnika idzie "sznurówka" jakieś 2mm2 max i nie bierzemy tego pod uwagę.

Dlaczego zasilanie od aku a nie do gniazda zapalniczki w bagażniku:
Ta linia zasilania nie służy do podłączania jakiś konkretnych obciążeń. To że jest to gniazdo zapalniczki nic to nie zmienia ot takie gniazdo bo jest popularne w osprzęcie automotive. Nikt tam nie przewidział ciągle pracującej zapalniczki tylko ewentualnie lodówkę turystyczną, pompkę do materaca tudzież pontonu, lampkę kempingową. Czyli max jakieś 5A i to też nie przez jakiś ciągły czas tylko sporadycznie, czyli jak się tam trochę przewód podgrzeje to nic się nie stanie.
Dlatego jest tam dany cienki kabel jakieś 2mm2.
I takim kablem chcecie zasilić jakikolwiek wzmacniacz ?

Swoją drogą gniazdo zapalniczki w kabinie też nie przewiduje jakiś większych obciążeń. To że zapalniczka ciągnie kupę prądu to prawda ale trwa to kilka sekund i później kable sobie stygną.

Niestety aby to wszystko miało sens, instalację należy wykonać z głową a nie cepelia typu pięciokrotny rozdzielacz gniazda zapalniczki z podpiętym tam CB, wentylatorkiem, rejestratorem trasy, ładowarką do telefonu ... yyy coś jeszcze sami wymyślcie.
Wiem, że to znacznie więcej roboty niż złapać się do gniazda zapalniczki ale takie są realia.

Dlaczego dodatkowy bezpiecznik jak najbliżej aku, przecież jest bezpiecznik przy wzmacniaczu:
Ponieważ w przypadku jakiegoś porządniejszego wypadku linia zasilająca może zostać przywarta do karoserii (masy) i wtedy ten kabel będzie się smażył i się zapali. Dlatego ten dodatkowy bezpiecznik przy aku, który się przepali.

Do Millerek
"Dwie żarówki H4 mają moc około 230W" źle to liczysz.
Nigdy oba włókna nie świecą jednocześnie. Zresztą każde z włókien ma swój osobny kabel, oprócz masy ale tak jak napisałem oba włókna jednocześnie nie świecą.
Każda żarówka ma swoją oddzielną linię zasilania, czyli nie sumujesz tego.
Weźmy tą cięższą sytuację czyli światła drogowe, jedna żarówka ma wtedy moc 60W przy 14V czyli prąd masz 4,28A.
Czyli może być to kabel ok 2,5mm2.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2020, 01:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Faktycznie te żarówki to kiepskie porównanie, ok

Napisano 158W, co to właściwie jest. Moc muzyczna, przeliczenie db na metr grającego głośnika?
Te 158W to moc obciążonej instalacji elektrycznej samochodu?
Co to właściwie znaczy.

Jak dla mnie, to 158W w przewodzie 2.5mm2 przy napięciu 14.50V nie robi różnicy jakiejś wielkiej aby to zmienić na coś bardziej konkretnego a tym bardziej dla tego/takiego wzmacniacza który nigdy nie pracuje ze stałą mocą, jak ów żarówka. Nawet podłączając się nie przez gniazdko zapalniczki tylko pod przewody za tym gniazdem zapalniczki.

Jeśli nawet, to czemu do akumulatora, przecież dobre podłączenie mamy na początku każdej skrzynki z bezpiecznikami, nawet w kabinie. Czemu ten akumulator..., pchać się przez ścianę grodziową, przeciskać się gdzieś, wiercić otwór na przewód itd...

Tak tylko dywaguję i pytam jako laik o zdanie i proszę o rozmowę z fachowcem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2020, 12:29 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
YYY... nie widzę skąd to 158W. Opieram się na oryginalnej dokumentacji do tego wzmacniacza a nie na parametrach umieszczonych gdzieś w ogłoszeniu.
Nawet biorąc te 158W przy 14V to masz 11,3A. Producent podaje 12A max.

Tutaj wzmacniacz dla suba będzie pracował w mostku i przy 4ohm głośniku. Jest to najcięższa konfiguracja potrzebująca najwięcej prądu czyli należy założyć że te 12A podawane przez producenta może być potrzebne.

Takie inżynierskie przybliżenie w doborze przekroju kabla zakłada że 2A/1mm2 i to znajduje odzwierciedlenie w tej tabeli doboru podanej na stronie producenta.

Pewnie że ten pobór nie będzie stały ale jest kilka powodów, które wymuszają poprowadzenie porządnego zasilania zapewniającego minimalny spadek napięcia, mianowicie:
1. nie zawsze będzie grane na włączonym silniku czyli nie zawsze będzie do dyspozycji 14V
2. nie zawsze aku będzie dobrze naładowane. W dodatku aku to takie ustrojstwo które bardzo nie lubi impulsowego poboru prądu. Jego napięcie w takim momencie potrafi znacznie klęknąć ale dzieje się to tak dynamicznie że ciężko to zaobserwować miernikiem.
3. przetwornice we wzmacniaczach zazwyczaj poprawnie pracują od 10-11V aby zapewnić im odpowiednią stabilność i chronić aku przed głębokim rozładowaniem.

Rozważmy przypadek 3.
Silnik wyłączony, napięcie 12,3V, gramy dość intensywnie (dużo basu). Aku dodatkowo nam przysiada w rytm basu chociaż ciężko to wyłapać miernikiem. Na zbyt cienkim przewodzie bez problemu możemy stracić ze 2V lub więcej. W takiej sytuacji będziemy na granicy stabilności zasilacza wzmacniacza. Efektem tego będzie wejście wzmacniacza w tryb zabezpieczenia PROTECT, czyli wzmacniacz się wyłączy. Aby ponownie go włączyć należy zdjąć sygnał REMOTE czyli wyłączyć stacyjkę, i tak za każdym razem.

Z własnego doświadczenia z początków mojej zabawy w car-audio sam się złapałem w taką pułapkę prowadząc zbyt mały przekrój kabla i to bezpośrednio od aku. Były to dawne czasy kiedy niemalże nie były dostępne dedykowane (elastyczne) przewody zasilające do wzmacniaczy i skorzystałem z przewodu głośnikowego 4mm2. Wydawało mi się że wystarczy. Wzmacniacz był 4 kanałowy, nie jakiś tytan mocy jakieś 4x50W. Jakie było moje rozczarowanie jak po pewnym czasie musiałem robić wszystko od nowa bo przy każdym porządnym walnięciu basu miałem PROTECT.

15 kwietnia 2020, o 02:56 Millerek napisał(a):
Jeśli nawet, to czemu do akumulatora, przecież dobre podłączenie mamy na początku każdej skrzynki z bezpiecznikami, nawet w kabinie. Czemu ten akumulator..., pchać się przez ścianę grodziową, przeciskać się gdzieś, wiercić otwór na przewód itd...


Jest to jakieś rozwiązanie i owszem masz tutaj trochę racji ale:
1. Przy skrzynce bezpieczników zawsze jest multum misternie upchanych przewodów. Nawet wprawny elektryk po demontażu takiej skrzynki często ma problem z upchaniem tego ponownie na swoje miejsce a co dopiero amator. Zawsze coś pręży i nie chce się zmieścić. Poza tym w kabinie nie ma aż takiego wielkiego zapasu mocy jak by się wydawało i te główne przewody też nie są dawane z jakimś zapasem.
2. Zawsze są gdzieś wolne przepusty przez gródź silnika, zazwyczaj zaślepione, znajdujące się w okolicy przejścia głównej wiązki. Nie twierdzę że łatwo się do tego dostać. W swoim aktualnym aucie (nie Mazda) musiałem zdemontować ramiona wycieraczek, następnie plastikowe podszybie aby wymontować komputer silnika i dopiero dostałem się do głównych przepustów. Pół dnia roboty i potrzebne ściągacze do ramion wycieraczek. W innych autach trzeba zdemontować nadkole. Kabel warto psiknąć silikonem w sprayu wtedy łatwo przesuwa się przez gumowy przepust.

Wiem, że jest z tym dużo roboty i nie każdemu się chce i ma takie umiejętności.
Jednak należy pamiętać, że robimy to raz (dlatego zalecam grubszy przewód 20mm2 aby było na przyszłość). Raz to zrobimy i nigdy nie wracamy do tematu, no chyba że przy sprzedaży auta chcemy odzyskać materiał chcąc go dać do kolejnego auta. Miedziany kabel (nie chińskie aluminium miedziowane !!!) jest swoje wart i coraz ciężej go kupić.

Pewnie na próbę można podłączyć się do tej zapalniczki (tak jak proponujesz bezpośrednio do przewodów), roboty jest niewiele i samemu się przekonać, może na styk wystarczy przy niezbyt głośnym graniu.
Jeżeli będzie źle, wrócić do moich wywodów i pójść właściwym tropem.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2020, 13:05 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
14 kwietnia 2020, o 22:10 Hunter napisał(a):
Dlaczego taki wybór wzmacniacza ?


to tylko przykład, szukałem czegoś w budżecie do 350 zł.

Odnośnie kabla pod skrzynką bezpieczników to macie dużo racji. Wniosek - moze wytrzyma, a może nie.
A nawet jeśli wytrzyma, to co jeśli mi się spodoba i będę chciał większy wzmacniacz? wtedy klops, znów rozbiórka :)
Chyba puszczę prosto z aku.

Może wiecie którędy najlepiej puścić kabel spod maski, gdzie się przebić przez ścianę grodziową?

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 08:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Szukałem na necie coś dobrego z aktywnym subem.
Sprawdzałem wszystkie firmy jak i modele pod siedzenie jak i do koła zapasowego, chodzi mi o wymiary. ( tylko koło 350 mm średnicy a nie jak rywale koło 500 ).
Myślałem o akrywnym w koło zapasowym Pioneer TS-WX610A ale na niemieckim forum polecono mi to. ( pisali ze jeśli chodzi o moc, sam głośnik budowę wzmacniacza, zejście jak i jakość basu to tej cenie nie ma rywali, czyli małe pod siedzenie lub w koło zapasowe. )


EBS108A - EMPHASER ( oczywiscie w Hi imput z funkcja automatycznego włączania ). cena koło 1 tys zł.

Świetna nota w teście i też uznali że w tej cenie i jako w koło zapasowe lub pod siedzenie to nie ma rywali.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Pasmo przenoszenia: 30 Hz - 180 Hz
150 W rms x 1 przy 2 omach
300 W rms x 1 przy 2 omach
Zintegrowany wzmacniacz MOS-FET klasy A / B
Zmienny filtr dolnoprzepustowy: 50 Hz - 150 Hz przy 12 dB / oct.
Filtr poddźwiękowy przy 20 Hz z 12 dB / okt.
Zmienne podbicie basów: 0 dB - 12 dB przy 45 Hz
Faza do wyboru 0 ° / 180 °
Cinch, zmienna czułość wejściowa: 0,4 V.
Wysoki poziom, zmienna czułość wejściowa: 1,0 V.
Zewnętrzny pilot zdalnego sterowania
Stosunek sygnału do szumu:> 90 dB
Wymiary D x H: 360 x 145 mm
Aktywny subwoofer z bass-refleksem
Dedykowany do stosowania w kołach zapasowych powyżej obręczy 15 ”
8 ”/ 20 cm głośnik basowy o długim skoku
Wbudowany moduł wzmacniacza klasy A / B o mocy wyjściowej 150 W rms
Zmienne wzmocnienie wejściowe dla sygnałów wejściowych RCA i wysokiego poziomu
Zmienna zwrotnica z zakresem regulacji filtra dolnoprzepustowego 50 - 150 Hz
Filtr poddźwiękowy @ 20 Hz
Zmienne podbicie basów w zakresie regulacji 0–12 dB przy 45 Hz
Funkcja automatycznego włączania
Przełącznik fazowy dla basów 0 ° i 180 °
Zewnętrzny pilot zdalnego sterowania
Zdejmowane złącze zasilania

Producent zaleca kable grube z aku, tylko gdzie szukać przejścia z aku do środka, może gdzieś w okolicach pod kierownica ?
już uznanie jak na zdjęciu jakie kable wychodzą z fabrycznej wtyczeki do suba, rywale mają kabelki 1mm2.

https://www.youtube.com/watch?v=WKOKSb3Xzi4

Obrazek

Jest jeszcze wiekrza i mocniejsza wersja .

Obrazek
Emphaser EBS111A - 28cm subwoofer 200rms.

Nie wiem jaki model kupić, napaliłem sie jak dziecko :lol: a ten model z głośnikiem 28cm ma wymiary suba 346x145 , czyli tak samo jak wersja z 20 cm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 08:23 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
a ja mam tylko na boku takie przemyślenie - co jest nie tak z Bose?
bo jest coś nie tak.

Ale powiem Wam, ze jak sciagnalem na komorke generator sinusa, podłączyłem się przez BT i ustawiłem 35Hz to byłem w szoku jak nisko schodzą te woofery bose w drzwiach przednich.
Nawet przy ok 30Hz jeszcze je słychać.

Więc co jest z nimi nie tak?
Zdaje mi się, że najbardziej odbiera mi radość słuchania wysoki bas w okolicach 80-120 Hz który jest jakoś nienaturalnie mocno podbity w tym zakresie.
Wydaje mi się, ze przez to dużo słabiej słyszymy dźwięki na niskim pasmie typu 30-50Hz, które te głośniki bardzo ładnie przenoszą.

Jak myślicie?

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 11:24 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 22.12.2014
Posty: 658
Rok produkcji: 2006
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Może i przenoszą w końcu to tam chyba z 20cm średnicy jest, ale jaką skuteczności (głośność) mają to już inna sprawa. Prawdopodobnie gdyby we wzmacniaczu (producent ma taką możliwość w DSP) skorygowali ilość średniego basu to efekt byłby taki, że z całym basem było by kiepsko. Z tego co czytam to same głośniki w GJ są kiepskie potrafią się rozkleić a same drzwi też są jakąś wydmuszką. Może wygłuszenie i uszczelnienie coś pomoże ale suba to nie zastąpi.

Co do proponowanego EMPHASER-a to kiedyś to była firma specjalizująca się w subach, ale to było kiedyś i nie ma gwarancji że trzymają poziom. Wiele firm mocno zaniżyło poziom aby zejść z cen i zoptymalizować zyski.
Samo rozwiązanie suba w koło lub pod fotel, jak dla mnie nigdy nie będzie rozwiązaniem optymalnym. Mała objętość skrzynki zawsze będzie ograniczeniem, to jest fizyka tego się nie przeskoczy. Ale jeśli walczymy o miejsce to innego wyjścia nie ma.
Jako ciekawostkę podam że kiedyś firma Monacor miała w ofercie coś takiego co nazywaliśmy "wibrofon" było to coś co działało jak głośnik ale zamiast dźwięku wytwarzało wibracje. Było trochę mniejsze od paczki 1kg mąki. Montowało się to pod fotelem na sztywno do karoserii i podłączało do wzmacniacza jak głośnik. Efekty były zadziwiające jak na takie nietuzinkowe rozwiązanie, potrafiło to oszukać słuchacza. Miało się wrażenie, że jednak gdzieś jest sub. Niestety nie rozpowszechniło się i już chyba tego nie sprzedają. W tamtych czasach nie walczyło się aż tak bardzo o miejsce w bagażniku. Ci co mieli w bagażniku butlę z gazem nie mieli kasy na car-audio i nie było problemu.

Wracając do EMPHASER-a

Ze zdjęć elektroniki można wnioskować dość pozytywnie, mianowicie:
1. jest wbudowana przetwornica podbijająca napięcie zasilania (jak w zwykłym wzmacniaczu)
2. końcówka mocy, sądząc po wielkości radiatora, jest "cyfrowa", ale chyba trochę za mały ten radiator.

Z minusów jakie mi od razu się nasuwają to:
1. Umieszczenie elektroniki wewnątrz obudowy, brak chłodzenia. Nawet cyfrowy wzmacniacz potrzebuje chłodzenia.
2. Wbudowana w jedną obudowę elektronika bez żadnej amortyzacji. Wiem, że to standardowe rozwiązanie w aktywnych subach ale żadna elektronika na dłuższą metę tego nie wytrzyma. Wiele sprzętu z takim rozwiązaniem przeszło przez moje ręce, często naprawa była niewykonalna/nieopłacalna. Najwięcej sprzętu typu zestawy do kompa zwłaszcza firma Creative. Od ciągłych wibracji potrafią pęknąć nogi od układów scalonych i to przy samej obudowie, tak jak by je laserem przeciął.
3. Wysokie kondensatory elektrolityczne, które nie są porządnie zabezpieczone przed wibracjami. Stosuje się klejenie (sztywnym klejem) pomiędzy sąsiednim kondensatorem tak aby stworzyć coś szerszego w stosunku do wysokości. Tutaj nie widzę tego. Dało by się to poprawić tylko co z gwarancją.

Reasumując dziś nic nie jest wieczne jeśli chcesz kompaktowego rozwiązania to je dostajesz. Jeśli akceptujesz to co jest z tym związane to kupujesz.
Ja osobiście jak bym chciał mieć coś w koło zapasowe to kupiłbym dedykowaną obudowę z MDF lub sam ją wykonał. Dobrał głośnik min. 25cm i zasiliłbym go z zewnętrznego wzmacniacza. Wiem, że to rozwiązanie znów jest znacznie bardziej pracochłonnym i wymagającym zaangażowania, ale nie lubię półśrodków.

_________________
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, ZMIENIAREK, WYŚWIETLACZY (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9
Wyprowadzanie wyjść RCA
Płyta startowa nawigacji GH, Soft nawigacji gg/gy
Żarówki klimatronika
503304123


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 13:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wiem że takie suby nie sa doskonale ale dla porownania zobacznie ten i on kosztuje jeszcze więcej bo 1100zl.
elektronika, przetrownice, kondenstatory jak i wytłumienie, same glośniki - wyglada to jak bazar za 200 zl a kosztuje 1100zl.
Wszytkie pionnery czy blaukpunty , alpiny itp te plaskie z głośnikiem 20 cm pod siedzenie to styraszne badziewie, graja płasko, bas dudni, nie ma glebi a wzmacniacze maja tam max 30 rms.


Emphaser EBS111A - 28cm subwoofer 200rms biore tego normalna cena 1400zl, znalazłem za 1100zl w promocji.
Jeśli ktoś kładł kable np 10mm2 z silnika do środka to proszę napisać jak.

tu dla porównania inny sub za 1300zł. :wink: - to nie ma prawda grac dobrze. a to niby firmowy sprzęcik.

https://www.audiosklep.pl/eton-res-11-p6032

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 17:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Przeciąganie kabli bym proponował pójść po lince od otwierania maski. Nad pedałami są otwory technologiczne. Znalazłem pierwsze lepsze zdjęcie ściany grodziowej. Musisz jakoś się tam dostać.

Sub będziesz montował pod fotel na sztywno do podłogi?
Obrazek

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 kwi 2020, 18:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dzieki za fotke :)
Chciałbym we wnęce goła zapasowego.
Kabel puszczę pod plastikiem w progach.

Jesli sub aktywny ma zabezpieczenie 25A i 200rms i kable myślę koło 10mm2 to jaki bezpiecznik dać koło aku ?
Taki sam jak na wzmacniaczku 25A ? albo bezpiecznik się dobiera do grubości kabla ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 484 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.