Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

i-Stop oraz i-Eloop
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=62&t=729
Strona 69 z 72

Autor:  Luke [ N, 29 mar 2020, 21:56 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

dropt07i tak i nie. Oczywiście jak bym naładował aku na 100% (co wymaga w moim przypadku dość karkołomnych działań ponieważ parkuję na ulicy i to nie zawsze pod domem oraz zakupu specjalnego zasilacza warsztatowego) to zapewne po 1 dniu SOC pokazałby 100%. Ale z moich obserwacji wynika, że później sukcesywnie by spadał, co niekoniecznie oznacza adekwatne rozładowanie akumulatora. Ktoś miał SOC 1%. Czy to oznacza że miał całkowicie rozładowany akumulator? No nie. Tak samo SOC 50% wcale nie musi oznaczać akumulatora w połowie rozładowanego.
Moje rozwiązanie skierowane jest do osób, którym przeszkadza niedziałający istop, a nie interesuje ich czy mają akumulator naładowany w 100 czy w 80%. Bo teoretycznie do tych 80% ładuje system Mazdy, ktoś tu wrzucał wykres ładowania cyklicznego.
Ot i tyle. Kto chce się bawić z akumulatorem, to się będzie bawił, ubocznym skutkiem będzie wysoki SOC. Jak ktoś chce podreperować tylko SOC, to wystarczy 10 minut przy samochodzie, bez narzędzi. :)

Autor:  Millerek [ N, 29 mar 2020, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Więc
Luke napisał(a):
:wink: No to jeszcze raz... Czujnik mierzy przepływ prądu. W obie strony. Jak odbiorniki ciągną prąd (nie ważne skąd)

Dla przypomnienia, z instalacji elektrycznej pojazdu zasilanej z uruchomionego generatora prądu, czyli z alternatora. Zamiast słowa ciągną, wolałbym powiedzieć że są zasilane.
Luke napisał(a):
Jak odbiorniki ściągną prąd... to SOC maleje..

Nie, nie maleje. Ponieważ to absolutnie nie ma nic do rzeczy jeśli pracuje altentor... .
Luke napisał(a):
Jak przepływ prądu jest w drugą stronę (do jakiegoś wyimaginowanego zbiornika energii) to SOC rośnie.

Hmmm, w drugą stronę czyli też w tę samą stronę, do odbiornika jakim jest też akumulator, który wcześniej lekko rozladowaleś. Aku rozładowany częściowo, naturalnie czy też specjalnie poza czujnikiem, jest też odbiornikiem prądu ponieważ hmm, niech będzie, ciągnie prąd z tej samej jednej instalacji el pojazdu. Który będąc naładowany, nie "ciągnie" już prądu. Stąd też, widać to po zwiększonym natężeniu prądu ładowania. Tego nie oszukasz, to bateria jako akumulator prądu rozruchowego.
Luke napisał(a):
Co ja robię? Powoduję przepływ w jedną stronę, ale BEZ ZMNIEJSZANIA SOC (czujnik odpięty, system nic o tym przepływie nie wie), a potem powoduję przepływ w drugą stronę, kiedy SYSTEM TO REJESTRUJE (podpięty czujnik). I wtedy właśnie SOC rośnie. .

Tak, rośnie, ponieważ następuje uzupełnianie utraconego ładunku, pojemność jest uzupełniana bo się aku w tej chwili delikatnie ładuje, a tym bardziej, parametr SOC rośnie o kilka lub więcej SOC.
Luke napisał(a):
Ubocznym efektem jest chwilowe LEKKIE rozładowanie akumulatora np. 40A * 0,16h (10 min)=6,4Ah - tyle ubędzie podczas jednej sesji, i ponowne wyrównanie do stanu naładowania.

TAK, masz rację, ubędzie (rozładowanie poza czujnikiem) i tyle samo wpadnie czyli Ładowanie z czujnikiem.
Luke napisał(a):
Ale jeszcze raz powtarzam - nie są tu celem jakiekolwiek operacje na akumulatorze, tylko na parametrze SOC, który tylko z nazwy jest State Of Charge, a z charge ma niewiele wspólnego.
Jasne? :D

Oczywiście że nie jasne, ponieważ to są tylko i wyłącznie operacje polegające na pod ładowaniu akumulatora, tylko i wyłącznie.

Niestety, zrozumiałem.
Że... Że Nie masz absolutnie racji, w mojej boskiej opinii
Jestem w stanie na ogólno książkowych nawet definicjach z poziomu szkoły podstawowej, obalić każde zdanie po kolei, które napisałeś w tym poście 2036
Piszę to tylko dlatego, że ktoś inny może to przeczytać, i zmienić prawo Ohma na nowo

Peace

No i...
Luke, podchodzisz nazbyt tradycyjnie i po łebkach do akumulatora EFB a tym bardziej w Maździe. Jego SOC czyli stan naładowania, nie jest obliczany jak zwykła puszka prądu.
Jego stan 1% SOC nie oznacza że jakikolwiek akumulator jest pusty, a jedynie rozładowany.
Bo, nawet z SOC 1% każdy akumulator jest sprawny i posiada w sobie jeszcze tyle pojemności do użytku, który nawet uruchomi silnik bez problemu.
Wtedy (po uruchomieniu silnika) prąd ładowania kolega miał około 78A.
No i chyba pomyliłeś SOC z SOH...
Parametr SOH (niewidoczny w OBD MAZDY i nie wiem czy jest) mógłby wskazać nawet 100%.
Oba, SOC i SOH, nie są na tyle zależne od siebie żeby wysnuć błędną tezę że soc 1% to akumulator rozładowany uniemożliwia jacy rozruch, chyba że, mamy doczynienia z akumulatorem zniszczonym, starym itd ale do tego jest SOH.
I wtedy ewentualnie Mazda pokazuje komunikat o wymianie bateri że ze względu na niskie poniżej jej normy, napięcie w instalacji tożsame w akumulatorze spadnie.., bo... Zanim alternator zacznie produkować prąd, napięcie instalacji jest takie samo co w akumulatorze, bo do momentu uruchomienia, akumulator zasila instalacje el samochodu.

Pisząc zwięźle, twoim sposobem, soc podnosi się ponieważ mazda mysli że ładuje akumulator (co też przy okazji jest prawdą), a efektem ubocznym (powiedzmy naturalnym i widocznym podczas jazdy czy ładowania) jest zwiększenie SOC, na tyle..., na tyle powtarzam, aby wzrósł do poziomu powyżej 65% który umożliwia działanie istopa o którym jest wątek.

PEACE

Będą porządki

Autor:  Luke [ N, 29 mar 2020, 22:34 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Dobra, widzę że się nie zrozumiemy, głównie w założeniach tej procedury.
Kto chce to skorzysta z tej metody, zresztą nie piszę "mojej" bo nie jest moja, tylko znaleziona na tym forum pewnie ze 2-3 lata temu. Może popytaj autora, lepiej to wyjaśni...
A kto nie chce to niech nie korzysta. :)
Jeszcze jedna prośba: chcesz się bawić z akumulatorem, to się baw, rozumiem, takie hobby. Ale nie oceniaj ludzi, którzy mają kompletnie wywalone na stan naładowania akumulatora. Odpala? No to dobrze. Nie odpala? To kupujemy nowy aku. I ci ludzie bez obsługi akumulatora używają go np 5 lat albo dłużej. Ty bawiąc się, wydłużysz zapewne jego żywot. O ile? Teraz nie wiadomo. Okaże się. Ja tak samo nie rozumiem ludzi, którzy potrafią spędzić całą sobotę na myciu samochodu. Nie rozumiem, ale szanuję, takie hobby. :D

Autor:  Millerek [ N, 29 mar 2020, 22:47 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Jak tam chcesz, ale pamiętaj żebyś mnie nie obrażał w żaden sposób, a oceniać możesz swoje jak i moje.
Jeśli swoje szanujesz, to i uszanuj moje, skoro ja twoje szanuje, mimo że piszesz totalne głupoty.

Z tą różnicą że moje Ładowanie (zresztą nie moje, a producenta EFB Yuasy) i twoje półśrodki, są kompletnie innym podejściem, ponieważ wolisz pompować dziurawe koło, zamiast je naprawić raz a porządnie.


Lepiej napisz, ile takich twoich Myczków, w jakiej ilości i od kiedy musisz stosować u siebie?

Autor:  dropt07 [ Pn, 30 mar 2020, 00:12 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

29 marca 2020, o 22:56 Luke napisał(a):
Moje rozwiązanie skierowane jest do osób, którym przeszkadza niedziałający istop, a nie interesuje ich czy mają akumulator naładowany w 100 czy w 80%.

O tuż to, do osób, których sposób eksploatacji M6 nie wpisuje się w założenia programowe SOC. I taki środek czyt. "oszukanie", jest dopuszczalny, skoro przynosi taki, jak piszesz efekt. I mam świadomość, że jeśli ten koronawirus potrwa dłużej to sam wylecę z tych założeń, i będę zmuszony tak jak Ty "oszukiwać", bo też nie mam gdzie ładować pod blokiem.

Autor:  Pablos [ Pn, 30 mar 2020, 05:30 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Ludzie, zupełnie Was nie rozumiem. Bawić się w jakieś oszukiwanie systemu żeby jakiś durny I-Stop działał? Przecież to jest śmieszne, ja to gówno wyłączam za każdym startem auta.
Akurat tu się z Millerkiem w pełni zgodzę, robiąc coś takiego, stwarzacie tylko pozory normalności. Nie róbmy z szamba perfumerii...

Autor:  Luke [ Pn, 30 mar 2020, 07:51 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Millerek, ręce normalnie opadają. Nawet nie zrozumiałeś mojego wpisu na temat społeczny, nie techniczny... Sam piszesz o szacunku, a w tym samym zdaniu zarzucasz mi głupoty...
Ja już z Tobą nie rozmawiam, ale dla Twojej informacji tlumacze: w swojej Mazdzie nie stosuje już żadnych mykow. Wsiadam i jeżdżę. Nie dotykam się do niczego oprócz sprawdzenia stanu oleju i płynów. No i ciśnienia w oponach. To właśnie Ty stosujesz myki z doładowywaniem akumulatora.
Dla innych: mi jest kompletnie wszystko jedno czy istop działa czy nie. Sposób podałem jak ciekawostkę, sam go sprawdziłem parę razy, więc działa. A wyszła jakaś gownoburza rozpętana głównie przez Millerka... Koniec, ja już napisałem wszystko. :)

Autor:  Millerek [ Pn, 30 mar 2020, 10:06 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Jak już, to tematy społeczne mnie nie interesują w temacie technicznym.
Jak już, to Ciebie nie obrażam pisząc że piszesz głupoty, bo jakbyś pisał głupoty społeczne to nie miałbym nic do tego, a że piszesz totalne głupoty techniczne które wyodrębniłem i spokojnie podważyłem w zdaniu po zdaniu, a cytując twoje nowe teorie prawa Ohma, to przejść obojętnie nie mogę.
Guwnoburze rozpoczynają właśnie takie wpisy z dupy i o dupie twierdząc że to teoria z dziedziny techniki jest możliwa do napisania na nowo, kłania się wiedzą na poziomie podstawówki, a to że gdzieś tam w świecie przeczytałeś o podnoszeniu soc poza czujnikiem to tylko dowodzi że nie masz pojęcia o pojęciu, a jedynym i słusznym argumentem jest tłumaczenie się ze nie mam jak, nie mam gdzie, to se czujniki odepnę.
Tak, tutaj masz absolutną rację.
Jak ktoś nie ma pojęcia o pojęciu czy nie chce sobie rąk ubrudzić, czy nawet dźwigać to tak może sobie robić do woli i nic mi do tego.
Ale jak ktoś ma pojęcie i wie że z gówna bata nie ukręcisz, to nie pisz mi że nie masz z Millerkiem o czym pisać a tym bardziej że rozpoczął Guwnoburze.
Ale faktycznie, nie mamy o czym gadać
PS, admirał niech sobie posiedzi spokojnie w norce, nikt go tutaj nie wzywa, poradzimy sobie, dorośli chłopcy jesteśmy tak, ja też napisałem już wszystko.

Autor:  dropt07 [ Pn, 30 mar 2020, 14:47 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

30 marca 2020, o 06:30 Pablos napisał(a):
Ludzie, zupełnie Was nie rozumiem. Bawić się w jakieś oszukiwanie systemu żeby jakiś durny I-Stop działał? Przecież to jest śmieszne, ja to gówno wyłączam za każdym startem auta.
Akurat tu się z Millerkiem w pełni zgodzę, robiąc coś takiego, stwarzacie tylko pozory normalności. Nie róbmy z szamba perfumerii...

No właśnie, Ty bawisz się w wyłączanie, Luk w "oszukiwanie". Skutek, Ty nie używasz i-stopa, on używa - skoro mówi że mu działa przez kolejne pół czy rok. Ja patrzę na takie postępowania trochę z przymrużeniem oka. Wyłączenie, i-stopa, co jest oczywiste, nie jest tu rozwiązaniem problemu.

Autor:  Pablos [ Pn, 30 mar 2020, 15:36 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Wyłączam dlatego, że nie toleruję tego a nie dlatego, że mi nie działa. Wyobraź sobie, że I-Stop działał mi normalnie w ponad 5 letnim akumulatorze do samego końca, zanim wymieniłem go na nowy.
Nie używam I-Stop bo:
- niszczy mi akumumulator
- niszczy mi rozrusznik
- zużywa mi pasek osprzętu i napinacz
- wkurza przy ruszaniu przez opóźnienie
- wprowadza niepotrzebne wibracje przy starcie, w dieslu to czuć
- jestem antyekologiczny i mam na ten system wywalone :wink:

Autor:  mirecsk38 [ Pn, 30 mar 2020, 16:00 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

ja jestem ciekawy czy ten moj jescze jedna zime wytrzyma. Ladowalem go raz potem jak go sam rozladowalem, ale tylko a taka najtansza ladowarka za pare groszy . aku jest z roku 2012

Autor:  koliber1960 [ Pn, 30 mar 2020, 16:10 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

A ja używam cały czas. Już 6,5 roku. Nie przeszkadza mi,że zdarza się ,że i-stop niekiedy nie działa bo wiem-za chwilę działa znowu :) .
Więc to olać trzeba.
W okresie zimowym i po kilku latach eksploatacji akumulator nie będzie jak nowy. Trzeba zmienić więc zmieniłem prawie rok temu i wszystko działa no... z małymi przerwami :wink:
Użytkuję auto prawie codziennie przejeżdżając kilkadziesiąt km i może dlatego akumulator zdoła się doładować i dojść do normy. Z drugiej strony zdarzało się,że i-stop nie działał po czym auto stało kilka dni i wszystko w normalnym porządku,działało. Temperatura ma wpływ a niekiedy mam wrażenie,że jakby wilgoć,dni deszczowe,wilgotne-chyba gorzej jest dla akumulatora. Szybciej gdzieś prąd ucieka.
Aktualnie przejechane 160 tys.km wymieniony akumulator na EXIDE w ubiegłym roku,oczywiście serwis - gł.olejowy,filtry,klocki,na 120 tys. świece, na 140 tys paski i to co potrzeba. Auto działa,wszystko jest w najlepszym porządku więc jeżdżę nie przejmując się sporadycznie niedziałającym i-stopem a co dopiero SOCami itp. :|
Po to kupiłem autko <pucugg>

aha nie bijcie się <bach> , odpowiedzcie koledze dawi1973 z forum bo już 2x pytał w temacie :)

Autor:  Millerek [ Śr, 1 kwi 2020, 11:09 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Co do postu 2014...,nie mam pojęcia o co chodzi z tymi światełkami, nie wiem dlaczego świecą i gaśnie na dwa tygodnie.

Co do postu 2015.
Jeśli warunki temperaturowe są spełnione, a istop przestał działać, akumulator na ikonce w MZD zgłasza brak gotowości akumulatora to najprędzej wartość SOC spadła poniżej 65% co jest w większości przypadków związane z obniżeniem gęstości elektrolitu w akumulatorze. Oczywiście parametr SOC jest tylko wyliczeniem stanu naładowania akumulatora. Problemy zaczynają się po dłuższym staniu mazdy, braku jeżdżenia, tudzież ładowania oraz na przełomie zima (której jakby nie było) a latem.

Jeśli potwierdzimy niski SOC z pozycji OBD, pozostają dwa wyjścia, no może trzy...

Pierwszy to oczywiście, olać.

Drugi to oczywiście oszukanie parametru SOC.
Polega to na odebraniu pewnej Energi z akumulatora (zabranie jakiejś pojemności akumulatora) bez wiedzy mazdy,
Sposób jest znany i prosty.
Wystarczy na wyłączonym zapłonie odpiąć wtyczkę z czujnika mieszczącego się na klemie masowej.
Włączyć jakieś odbiorniki prądu w samochodzie, lampki, radio światła itp. Proponuję to to robić bez włączonego zapłonu ponieważ złapiemy (jest wysokie ryzyko) kilka błędów w OBD co skutkować może różnymi kontrolkami oznaczjacymi wykrytą usterką z nie podłączonego czujnika.
Jeśli już wydoilismy jakąś część pojemności z akumulatora, wyłączamy to co było włączone, podłączmy czujnik na klemie masowej. Uruchamiamy silnik i jedziemy w miejsce docelowe bądź dalej.
Efekt? Zaczynamy doładowywać akumulator o te część którą wcześniej zabraliśmy, uzupełniamy to co zabraliśmy.
Finalnie dostajemy tyle samo co ukradliśmy z akumulatora ale poza kontrolą czujnika monitorującego.
Jedyna różnica to taka, że ta kradzież nie jest monitorowana przez czujnik (bo jest odłączony) a uzupełnianie tej skradzionej pojemności jest już monitorowana i odnotowane.
Więc dostajemy kilka kilkanaście procent SOC więcej za darmo w wyniku kradzieży.
Efekt końcowy jest taki, jeśli finalnie przekroczymy 65% SOC, od razu zauważymy zadziałanie systemu istop. Istop działa jak powinien, ikonka akumulatora jest podświetlona.
Cieszymy się że kradzież nie została zarejestrowana przez czujnik a dodanie kolejnych %. SOC wyszło nam na dobre.
Niestety czujnik i system monitorujący aż tak głupi nie jest, i taki powyższy sposób będzie w najbliższym czasie do powtórzenia jeśli soc ponownie spadnie poniżej 65% i wyłączy istop. Jest to bardziej niż pewne.
Możemy takim sposobem dobić nawet do 100% SOC.
Minusy..., akumulator dalej nie będzie naładowany, pojemność nie będzie zwiększana a jedynie oszacowanie naładowania czyli SOC, będzie dodatnio uzupełniany. Akumulator jak był z niższą gęstością tak będzie dalej i nic się z akumulatorem nie zmieni a tym bardziej akumulator w następnych miesiącach (przy założeniu dalszej niewielkiej jazdy) będzie dalej słabł do niższych gęstości.
Niestety akumulator EFB jest jaki jest (obszerne info w temacie o akumulatorze), i balansowanie działanie istopa na podstawie granicznej bariery 65% SOC nie jest zdrowe, ponieważ wynika to z użytkowania akumulatora na niskiej gęstości elektrolitu gdzie minimum ogólnie dla akumulatorów kwasowo ołowiowy jak również EFB to około 1.25g/cm3 czyli pi razy oko SOC około 65% (brak szczegółowych informacji), ale nawet i więcej jak i mniej. Kolega ostatnio miał SOC 1% mazda uruchomiła się normalnie, istop domniemywam zdechł i ożył po przekroczeniu 65%SOC.,


No i jest jeszcze trzeci sposób.
Ładowanie akumulatora.

Powyższe napisałem z mojego doświadczenia, i mojej wiedzy. Bo było nudno w temacie

PS. Należy jeszcze zaznaczyć, bądź uwzględnić (co nastąpi oczywiście), że nie dla wszystkich użytkowników mazd z systemem istop, ten system jest słusznym, prawidłowym i wartym uwagi systemem.
Ja tylko przekazuje trzy sposoby na poradzenie sobie z niedziałającym systemem istop z powodu braku gotowości akumulatora.

Autor:  Pablos [ Śr, 1 kwi 2020, 11:18 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

<spoko>

Bardzo dobre wytłumaczenie <brawo>

Autor:  Millerek [ Cz, 2 kwi 2020, 07:11 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Dziękuję za uznanie
Oczywiście mógłbym rozszerzyć wypracowanie o dodatkowe skutki uboczne jak i skutki dodatnie oszukiwania parametru SOC (dodawanie wartości SOC) na przestrzeni dalszej eksploatacji tak traktowanego akumulatora..., ale...
Myślę, że nie jest to wymagane. i liczę że wnioski będą wyciągnięte indywidualnie.

Dodano później...

A chodzi o nic innego jak sprawność akumulatora kwasowego jakim również jest nasz kochany EFB....
Która w należności od podejścia terminologi...,można opisać jako... :
Sprawność energetyczna (energia odebrana a energia włożona) wynosi około 0.75.
A sprawność elektryczna (ładunek odebrany a ładunek włożony) wynosi około 0.85 do 0.9.

Czyli, odbierając mu 0.8Ah...., to żeby był w takim samym stanie naładowania jak przed, trzeba mu dać już 1Ah.
Tak na oko....
A prosty dowód to taki, że ładując akumulator kwasowy poza samochodem, zawsze ładujemy większym napięciem niż panuje w samochodowej instalacji elektrycznej.
Ewentualnie, napięciem wyższym niż napięcie nominalne akumulatora, czyli napięciem w instalacji elektrycznej pojazdu, ale różnice są niewielki, i potrzebują dużo więcej czasu aby uzupełnić straty pojemności.
Więc, trzeba jeździć.

Dodano jeszcze później.

Oczywiście o zgrozo, zapomniałem napisać o samoczynnych stratach Energi kwasowego akumulatora.
Takie samoistne straty akumulatora EFB są większe niż zwykłego kwasowego.
Zwykły traci około od 2% do 30% w skali roku.
Nasz EFB szacuję, straty na poziomie 20 do 30% na 6 miesięcy...
Strzelam teraz, musiałbym to oszacować wyliczeniami,ale na oko takie można założyć dane.
Więc trzeba jeździć

Autor:  madstorm [ Śr, 15 kwi 2020, 18:27 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Hej wszystkim,

mam szybkie pytanko, jakie są minimalne wartości temperatury przy której iStop się nie włącza?

System działał przez ostatnie kilka miesięcy w kratkę,w zasadzie zwykle nie działał, ale że mało jeździłem to dopiero teraz poszedł do ASO. Myślałem że to może być spowodowane niższą temperaturą, ale nie działał tez przy temp. powyżej 10 stopni Celsjusza.

Czy zatem może być to wina niedoładowanego akumulatora? Jeśli tak, to nie powinna się jakaś kontrolka gdzieś zapalić?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Autor:  Millerek [ Śr, 15 kwi 2020, 19:07 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Nie wiem czy coś widać.. Obrazek
Jeśli warunki są spełnione, po stronie silnika, klimatyzacji, i akumulatora, to Istop działa. W MZD widać po napisie GOTOWY.

Jeśli, akumulator nie jest podświetlony mimo spełnionych warunków temp, to zostaje jeszcze jedna rzecz a mianowicie wartość SOC która jest poniżej 65%.
Istop wtedy nie będzie działać, dopóki SOC nie wzrośnie powyżej 65%.
Wartość SOC można odczytać z pozycji OBD.
Wartość soc wyliczana jest przez mazdę, z reguły oznacza niski stan naładowania akumulatora.
Potwierdzić to można mierząc Gęstość elektrolitu.
Jeśli będzie poniżej 1.25 to producent Yuasa EFB nakazuje Ładowanie akumulatora.

Autor:  madstorm [ Śr, 15 kwi 2020, 19:47 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Dzięki Millerek za karteczkę. nic nie widać ;), jeśli masz linka do lepszej jakości obrazka albo powiesz jak go wyszukać byłbym wdzięczny. (EDIT: coś mi się wydaje że to może być instrukcja, poszukam)

A jeśli nie to i tak super dziękuję za wyjaśnienie. Doczytałem jeszcze info z postu viewtopic.php?p=345295#p345295 i chyba zanosi się na akumulator, chociaż orły z ASO własnie przysłali info że naprawili mi iStop :D. Ciekawe jak ...

Wyjaśnisz jeszcze co dokładnie masz na myśli przez OBD - podpięcie do diagnostycznego urządzenia? Czy jest to gdzieś do sczytania z komputerka pokładowego?

Jakkolwiek, jako że auto jednak dużo stoi, takie było podejrzenie. Przymierzam się zatem do kupna prostownika - coś polecisz? Da się w ogóle podładować w Maździe bez odpinania z klem, czy ma to sens i jest bezpieczne?

Autor:  Millerek [ Śr, 15 kwi 2020, 20:06 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Tapatalk ogranicza rozmiar wysyłanych zdjęć.
Spróbuje normalnie, przez przeglądarkę.

Odnośnie ładowania i problemów z akumulatorem, jest odrębny temat, dość niespójny

Autor:  Terminator181 [ Śr, 15 kwi 2020, 20:26 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Mnie po ładowaniu akumulatora Exide sposobem Millerka SOC wskoczył po dwóch dniach na 100%. A gęstość elektrolitu z 1.24 na 1.28.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Autor:  madstorm [ Śr, 15 kwi 2020, 22:47 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Millerek , teraz wszystko widać. Dzieki! A podlinkujesz mi ten temat?

Terminator181 mówisz o tym samym co kolega wyżej? Jeśli nie daj linka do posta.

Autor:  Terminator181 [ Cz, 16 kwi 2020, 00:52 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Proszę tu masz wątek o akumulatorach:
viewtopic.php?p=345982#p345982

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Autor:  madstorm [ Cz, 16 kwi 2020, 18:33 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

16 kwietnia 2020, o 01:52 Terminator181 napisał(a):
Proszę tu masz wątek o akumulatorach:
viewtopic.php?p=345982#p345982

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Dzięki kolego!

Autor:  Terminator181 [ Pt, 17 kwi 2020, 07:03 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop



Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Jaro1976 [ Śr, 6 maja 2020, 21:18 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Z ostatnich moich doświadczeń wynika, że w przypadku rozładowania aku poniżej 67% i zgaśnięcia ikonki należy zaadaptować system do jazdy po mieście, po czym zrobić jakieś szybkie kilkanaście kilometrów w trasie. Start-stop odzyska aktywność.
Owa adaptacja odbywa się poprzez przytrzymanie przycisku i-stop przed i po włączeniu zapłonu (usłyszymy krótki dźwięk). Po uruchomieniu silnika wyświetlona jest pomarańczowa ikonka i-stop. Należy jeszcze raz przycisnąć przycisk, wówczas ikonka zacznie migać na zielono - odbywa się adaptacja systemu do sposobu jazdy. Z tą migającą ikonką jeździmy po mieście, a nawet stoimy z uruchomionym silnikiem. Po kilku dniach takiej adaptacji robimy szybką trasę.
Wydaje mi się, że unikamy wówczas "kontrowersyjnej" metody "oszukiwania" systemu poprzez odłączanie klemy i uruchamianie prądożerczego wyposażenia. Pzdr.

Autor:  Mvd538 [ So, 23 maja 2020, 12:57 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Witam. Mianowicie kupilem nowy akumulato zresetowalem I stops a on ciable nienzapala sie na zielono. W momencie gdy kontrolka mruga na zielono, gasnie I nie zapala sie ponownie. Jakies pomoce. ?

Autor:  chmooreck [ So, 23 maja 2020, 19:02 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Jaki akumulator kupiłeś?

Autor:  Mvd538 [ So, 23 maja 2020, 22:31 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Advance EFB 005

-- Dodano: 23 maja 2020, o 22:31 --

Jakiej firmy akumulatory polecacie do I stop. Bo z tego co widze to jakis loony akumulator Chyba mam. Ale koles w sklepie mowl ze to do start stop silnika...

Autor:  Jaro1976 [ N, 24 maja 2020, 15:25 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Optymalny to Yuasa, ewentualnie Exide albo Varta. Nie warto wkładać wynalazków

Autor:  Mvd538 [ N, 24 maja 2020, 15:34 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Dzieki wielkie

Strona 69 z 72 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/