Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 1 sty 2020, 23:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Millerek Wiadomo, że człowiek po to wkłada nowy aku, żeby potem mieć fajną zabawę na linii serwis-forum-forscan etc. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 sty 2020, 23:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 sty 2020, 22:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Update: sprawdziłem dziś SOC. Po sztucznym podbiciu do ok. 90-95% jakiś miesiąc temu, dziś miałem 75%. Zobaczymy co dalej. Jak przestanie mi działać istop, to nie będę kombinował, tylko zaczekam do wiosny :) Sukcesywnie powinno rosnąć wraz ze wzrostem temperatury. W lecie miałem 85%. Obstawiam że bez ingerencji jak będzie ciepło, to też samo dobije do takiego poziomu :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 sty 2020, 23:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Luke, ty to lepiej sprawdź Gęstość elektrolitu bo SOC to nie wyrocznia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 09:20 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek, dokładnie tak, ja cały czas powtarzam, że ten SOC to ma niewiele wspólnego z rzeczywistą kondycją akumulatora. SOC jest wyrocznią, ale dla istopa :) A co do gęstości, to mimo że mam miernik, to nie za bardzo chce mi się babrać pod maską :) A nawet jak gęstość będzie za mała, to i tak nie będę podładowywać, bo musiałbym wyjmować akumulator... Poczekam co wiosna i lato przyniesie, no i w dłuższej perspektywie na ile mi ten aku wystarczy. W poprzednim aucie 8 lat i działał :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 11:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
30 grudnia 2019, o 16:23 Millerek napisał(a):
Analiza i Ładowanie starego Boscha, wykluczy problem z akumulatorem choćby na jakiś czas, chyba że Ładowanie zniszczy go bardziej.
Tym samym możemy wykluczyć bądź określić problem


A więc tak się stało że akumulator Boscha padł. Wstawiłem nowy Exide 95ah EFB z czego jestem bardzo zadowolony, ale mój opisywany problem nadal nie zniknął. Wciąż trzeba czekać na zniknięcie komunikatu ładowania i-eloop. Czemu tak się dzieje ? Pogodzić się z tym że tak ma być i koniec ? Ktoś z was miał taki przypadek ? Nie wiem gdzie szukać dalej problemu. Może coś jest nie tak z kondensatorem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 06:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam,
mam mazdę 6 2019 , przestał mi działać i stop, w ASO powiedzieli ze nie naładowany AKU więc ładowałem i dalej nic, nie podświetla się ikonka akumulatora , opisane powyżej metody ładowania i inicjalizacji też nie działają. po włączeniu zapłonu z wciśniętym przyciskiem nic się nie dzieje, kontrolka cały czas świeci na pomarańczowo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 07:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jest jeszcze kilka innych przyczyn które wyłączą ikonkę gotowości akumulatora.
Powodami mogą być, włączenie ogrzewania tylko przedniej szyby, temp akumulatora poniżej 0stC?, temp zewnętrzna poniżej - 10stC, napięcie akumulatora poniżej 11.2V.

Pozostaje jeszcze odczyt błędów OBD, ewentualnie odczyt parametru SOC za pomocą Forscan lub u innego jakiegoś diagnosty.

Ale, jeśli serwis powiedział żeby naładować akumulator, to ok mogą tak powiedzieć, ale Ładowanie powinno być po stronie serwisu, po to jest gwarancja.

Ale niech będzie, ładowanie też czasami takie proste nie jest......


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 05:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
problem jeszcze jest z i loop , większość czasu teraz w zimie pokazuje ze ładuje ale kondensator dalej pusty na wizualizacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 06:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Też to zauważyłem, widać że odzyskuje energię, ale kafelki nie ładują się...
Ale po dłuższej chwili, kafelki już napełniają się.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 09:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
i-eloop nie działa jak jest niski SOC. Przy bodaj 67% przestaje działać iStop, a przy jeszcze niższej i-eloop.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 10:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Poniżej 65%, ale to nie ma znaczenia o sytuacji o której napisał kolega Przemo i ja.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 17:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jak w nowej 6 zrobić reset tego pomiaru ładowania

-- Dodano: 10 stycznia 2020, o 17:10 --

Dzisiaj przyjechał znajomy nowa 6 ma ja 2 miesiące i mu działa więc to nie zależy od warunków zewnętrznych


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 18:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Przemo204 Dziwna sprawa, choć przy krótkich trasach aku mógł się rozładować. Masz możliwość podłączyć nowy akumulator?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 18:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.11.2018
Posty: 96
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Orientuje się ktoś czy w wersji Sky Energy istnieje możliwość dołożenia kondensatora odzyskiwana energii (i-Eloop)?
Czy to w ogóle możliwe i czy w ogóle byłby sens takiej operacji?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 18:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przemo, nie ma czegoś jak reset pomiaru ładowania.
Jedynie co jest, to przykładowo inicjacja po naładowaniu akumulatora.

Jeśli wiesz ze masz akumulator sprawny, naładowany to możesz coś takiego zrobić

Ale nie wiem co zamierzasz i w jakim celu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 19:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Aku sprawny i ladowany ostatnio. Jak wykonac inicjacje w nowej wersji mazdy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 21:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Peterka47 napisał(a):

Rozgrzej silnik tak aby zgasła niebieska lampka temp oleju.
Wyłącz silnik
Włącz zaplon ( silnik nie parcuje)
W cigu 3 sekund od włączenia zapłonu nacisnij I-stop OFF i trzymaj go przez ok 5 sekund.
Puść przycisk
Włącz silnik i ponownie nacisnij przycisk I-Stop OFF aż do momentu gdy zacznie migać kontrolka I-stop na zielono ( u mnie nastepuje to po ok 3 -5 sekundach)
Poczekaj aż przestanie migać kontrolka I-Stop. Jeśli nie przestanie migać po minucie to procedurę trzeba powtórzyć.

U mnie robilem ja trzy razy i zadzialala dopiero po zdjciu i powtornym zalozeniu klemy minusowej i podlaczeniem kabelka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 08:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
U mnie to nie dziala


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 08:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Możesz sprawdzić SOC?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 08:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jak ? Mam moduł obd2, co bym musial kupić innego ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 08:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Forscan na androida bądź Windowsa, uruchomić i połączyć się, i wybrać odczyt parametrów z pidów o nazwie BATT_SOC

Bo wiesz, to że nie działa istop, nie koniecznie musi to być akumulator, chociaż w 90% tak niestety jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 09:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Moduł odb2 zostawilem w pracy. Lecz cala noc ładowałem ponownie aku zwykłym prostownikiem i dzis zaczął działać istop. Wcześniej ladowalem prostownikiem elektronicznym i pewnie nie doładowal.
Dziwna sprawa z tym ładowaniem, robie trasy 300km 2 razy w tyg


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 16:37 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Przemo204 kiedyś sprzedawca w sklepie z aku. twierdził, że tych akumulatorów raczej nie ładuje się zwykłym prostownikiem, tylko ładowarką automatyczną do start-stop. Ale skoro Tobie pomogło...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 17:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, a jakie odróżniamy akumulatory do start stopów?
Ja wiem, że są EFB, AGM oraz GEL (żelowe).
Każdy z nich można ładować nie tylko ładowarką , jeden tylko i wyłącznie odpowiednią ładowarką a jeden z nich można ładować nawet prostownikiem, przykładowo EFB..., ten nasz z mazdy to EFB.


Więc powiedzieć że akumulatory do start stopów, to tak samo jak powiedzieć że każdy silnik spalinowy działa na paliwo...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 23:17 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
U mnie też nie dzialaja żadne inicjacje z przetrzymywanie i-stopa. Jedynie powstanie I-stopa to przed odłączenie czujnika od klemy i włączenie na max.wszystkie pobory prądu (grzanie siedzeń, szyba itd.) Podziała tydzień i z powrotem przestaje funkcjonować. Dałem już sobie spokój po roku czasu, co jakiś czas mnie najdzie :) to wtedy odłączam czujnik od klemy.

Czytam powyższe posty i miałem nadzieję że w nowej wersji z 2018 r. Mazda rozwiąże problem z brakiem możliwości funkcjonowania I-stopa w miejskich warunkach a jednak dalej jest problem. Po co w ogóle oferują taka funkcje skoro nie działa od 2013 r. :/ Obserwuje na światłach auta innych producentów i nie widzę problemu z działaniem I-stopa, nawet przy starszych modelach ta funkcja działa. Denerwuje mnie to, że mam funkcje która nie działa w mieście


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 20:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
TommyG, tak piszesz jakby nikomu i-Stop w Mazdach nie działał, a chyba jednak w większości aut Mazdy działa... Ba więcej na forum jest chętnych do wyłączania niż do uruchamiania gdy nie działa...

A ja osobiście po jazdach próbnych innymi markami tym bardziej doceniam i-Stop w mojej Maździe, bo tutaj ja decyduje kiedy chce aby się silnik wyłączył a kiedy nie, a w większości innych marek jest to niezależne od kierowcy i nawet na mniej niż 5 sekund zatrzymania wyłączy silnik...

Coś więcej walczyłeś ze swoim iStopem na gwarancji? Czy uznałeś, że tak już jest w Mazdach i czekasz...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 21:54 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
gzesiolek,
niepoprawnie odebrałem mój post- nie twierdzę, że we większości aut nie działa.
Wg. mnie powinien działać również przy pokonywaniu TYLKO codziennych krótkich miejskich odcinkach czyli tak jak w moim przypadku.

Jeśli chodzi o konsultacje z serwisem. Jestem drugim właściciel auta, poprzedni właściciel (starsza osoba) wyłączał często I-stop. Przy zakupie auta nawet nie wiedział do czego służy I-eloop i co pokazuje się na ekranie ładowania cegiełek ;))
Po zakupie auta wyszła akcja serwisowa wymiana zacisku hamulca ręcznego, przy okazji zgłosiłem nie działanie I-stopa, I-eloop. Serwis stwierdził że akumulator do wymiany. Odjeżdżając z serwisu wszystkie systemy zaczęły działać :) hehe. Zawróciłem do serwisu z zapytaniem w jaki sposób udało im się przywrócić działanie ? ... bo na odchodne powiedzieli mi że nie udało im się przywrócić systemu. Przyszedł pan z serwisu i powiedział że mają taki sposób ale jeszcze nie sprawdzony i nie zawsze im się on udaje (pewnie jakieś przetrzymanie i-stopa lub odłączenie czujnika przy klemie)
Tak więc serwis nic tutaj nie pomoże jedynie wymieni ci aku na gwarancji (znajomemu tak samo zrobili w serwisie Ford'a)

Pytanie, czy przez takie odłączenie czujnika od klemy w celu przywrócenia I-stopa- w jakimś okresie czasu działa negatywnie na żywotność akumulatora ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 09:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
TommyG To wymieniłeś akumulator? Tu jest przyczyna 90% problemów z i-stopem i eloopem. Z relacji forumowiczów wynika też, że nie należy bawić się w zamienniki, tylko włożyć aku Yuasa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 10:29 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jaro1976,
tak wymieniłem i problem dalej jest. Może masz rację bo wymieniłem na EXIDE który też jest bardzo zalecany przez inne osoby na forum. Tyle opinii ile użytkowników, jednemu działa wszystko na EXIDE a drugiemu nie :)
Czy ktoś z forumowiczów może potwierdzić, że na YUASA przy ciągłych krótkich miejskich trasach działa zawsze I-Stoop ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.