Teraz jest Wt, 19 mar 2024, 03:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 19 mar 2018, 19:06 
Amator
Offline
Od: 20.08.2017
Posty: 65
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Zaryziak, tego możesz być pewien, dam znać...obserwuję wątek i wskazania auta, bo raczej u mnie aku nie ma lekko - dużo krótkich przejazdów...
nie mam mokro w pieluszce na punkcie M6, czekałem na inne auto, ale się nie doczekałem, wiec podchodzę raczej bez emocji, na razie jest świetnie to dlaczego mam się nie cieszyć :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 19 mar 2018, 20:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
U mnie jest podobnie, systemy nie działają tylko w okresie spadków temperatur poniżej 0 (typowo grudzień - luty) i gdy w tym okresie nie pokonuję więcej niż 75 km "na raz". Przy ociepleniu wszystko wraca do normy, akumulator, który ma niespełna 5 lat też nie stwarza problemów. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 mar 2018, 21:44 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
19 marca 2018, o 16:19 zagryziak napisał(a):
mariuszcom;towi i inni nowi posiadacze M6, wstrzymajcie się z zachwytami i oceną działających u Was i-stopów jeszcze ok. 1,5 - 2,5 lat. Po tym czasie wróćcie do tematu. :)

Ale ja napisałem właśnie że nie działa, czy tak wygląda zachwyt? :arrow:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 04:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
tombienZazdraszcam :wink:

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 07:56 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
19 marca 2018, o 21:44 mariuszcom napisał(a):
czy tak wygląda zachwyt?

mariuszcom, sorki miało być mazder

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 08:08 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
To prawda ja się zachwycam ;-) mam tylko i-stop i widzę same pozytywy, jak już wspominałem przez 7h stania w korku mój silnik jest wyłączony w około połowie czasu jak dla mnie to sukces.

Szczerze mówiąc nie rozumiem z powyższego powodu parcia i chęci wyłączania tego systemu. Przy okazji jakie są argumenty za wyłączeniem na stałe, żeby przewyższały zyski?
Jedno jest pewne jak mój system zacznie się uruchamiać rzadziej od razu jadę do ASO.

------

Ogólnie obserwuję często pewien widok - zdarza się to kilka razy w tygodniu, czasem kilka razy dziennie - podjeżdżam do przedszkola / szkoły, widzę pod bramą stoi samochód uruchomiony silnik, w środku jakiś tata z dzieckiem, wchodzę do budynku, za 5 minut po odprowadzeniu dziecka wracam, silnik oczywiście cały czas uruchomiony, to diesel więc śmierdzi w promieniu 20 metrów. W radio Pan słucha wiadomości, że dziś duży smog, ale silnika nie wyłączy, dla mnie to jest niepojęte, powinno być karane.

W Niemczech (czy gdzie indziej na zachodzie) sytuacja nie do pomyślenia, nawet jakby się ktoś odważył mandat za to jest bardzo wysoki... Zastanawia mnie jak bardzo z tyłu jesteśmy w tym temacie. Przepisy mówią chyba o tym, że stać można na włączonym silniku do 1 minuty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 08:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Spaliny to jest niewielki procent jesli chodzi o smog. Powiem ze pomijalnie maly. Glownie to palenie w piecach jakims plastykiem i innym szajsem. A le generalnie zgadzam sie z toba ze trzymnaanie na postoju wlaczonego silnika powinno byc karane i to wysokim mandatem. U mnie I stop przewaznie niedziala, ale jak ju to chetnie go uzywam. U mnie I-stop ( jak dzial) to wytrzymuje max 40 sekund i to nie zaleznie odtemperatury zewnetrznej. A ostanio znow wszystko przestalo dzialac i kolejna wizyta w ASO z aku i I-systemami. to jest jakosc Mazdy. <suicide>

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 09:17 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
mazter, pochwalam oczywiście to, że starasz się maksymalnie korzystać z i-stopa, po to ten system zainstalowano. Wkurwia nas to, że teoretycznie ten system jest a w rzeczywistości go brak. Moja uwaga dotyczyła sytuacji, gdy użytkownik np taki jak ja z 4-letnim stażem w GJ-ce natrafia na wpis osoby użytkującej mazdę od kilku zaledwie miesięcy viewtopic.php?f=62&t=729&start=1440#p290973, bo ta przypadłość z i-stopem najczęściej pojawia się dopiero po jakimś czasie eksploatacji auta, chociaż są przypadki np tombien, przeczące temu:
viewtopic.php?f=62&t=729&start=1470#p291543

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 09:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
20 marca 2018, o 09:17 zagryziak napisał(a):
....bo ta przypadłość z i-stopem najczęściej pojawia się dopiero po jakimś czasie eksploatacji auta, chociaż są przypadki np tombien, przeczące temu:
viewtopic.php?f=62&t=729&start=1470#p291543


Roman, to sie pojawia jak akumulator daje doopy. U mnie pierwszy akumulator po 5 miesiacach, drugi ( zalozony w ASO nowka) po dwoch miesiacach a trzeci po 21 dniach od zalozenai nowego w ASO. A MMPOL nic, kreci sie wokol włąsnego ogona.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 09:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Cytując Pawko, szukają mózgu w doopie.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 10:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Peterka47 super patent na naprawę, jak można wymienić 3 akumulatory i nie wpaść na pomysł, że to jednak nie wina akumulatora... no chyba, że takie gówno produkują aaaalbo nie ładują go przed włożeniem.

To tak jak pompować przebitą oponę.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 11:47 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam wszystkich,
Jestem nowym użytkownikiem, chociaż wątek I-stopa, I-eloop= przeczytałem od deski do deski
(tutaj w tym miejscu- jest najlepiej opisany ze wszystkich dostępnych artykułów na internecie)
Dlatego postanowiłem się podzielić rozwiązaniem problemu w moim przypadku
Mam nadzieję, że innym użytkownikom się przyda ponieważ z problemem włączeniem w/w funkcji borykałem się od prawie 2 m-c
(dużo czasu na to straciłem na szukanie w internecie, dzwonienie po warsztatach)
Od początku/ do rzeczy!
Zakupiłem auto w połowie stycznia (2013/12, 2.0. 165 km, przebieg 80 tyś., skypassion, akumulator od nowości 5 lat !!!!!!)
Poprzedni właściciel odstawił auto do garażu w celu sprzedaży na okres ok. 1 miesiąca. Jak już chciał odpalić to akumulator padł.
Podładował go na szybko 'bosterem' auto odpaliło ok. (nie odłączał klemów żeby nie stracić innych funkcji)
Kupując auto/ na jeździe próbnej nawet nie zwróciłem na to uwagi że w aucie nie włącza się I-stop a tym bardziej nie byłem na tyle zorientowany że ten model posiada I-eloop.
Po 2 tyg. użytkowania zdzwoniłem się z właścicielem, był zdziwiony że I-stop nie działa, bo jak użytkował auto to cały czas funkcja działała, nawet na liczniku mam pomiar na 87 h 38 m. Z drugiej strony powiedział mi że to nawet i dobrze że nie działa bo on to wyłączał cały czas. Ok. każdy ma prawo lubić lub nie daną funkcję. Nie dawał mi to spokoju bo mam auto z daną funkcją która nie działa.
Dzwoniłem po serwisach ASO i 'innych magicznych warsztatach' jeden koleś chciał mi nawet rozbierać kondensator od I-eloop'a, porażka !!! Przy obecnym modelu auta brak jakichkolwiek fachowców którzy potrafią pomóc- jedynie ASO którzy stwierdzili że najpierw próbować ładować aku, jak to nie pomoże przyjechać i prawdopodobnie aku do wymiany, żeby to wszystko działo aku musi mieć 68 % naładowania
Znajomy który ma warsztat ładował mi akumulator przez 12 h, nic nie pomogło.
Pojechałem jeszcze do sklepu z akumlatorami, gościu mi zmierzył i okazuje się że aku ma 9,5 V wartości- czyli prawie szrot/ do wymiany
Przy okazji dostałem info. od poprzedniego właściciela, że on dostał email z ASO że jest akcja serwisowa odn. wymiany zaciska/ osłony hamulca ręcznego, zapisałem się i przy okazji zgłosiłem problem z I-stop i I-eloop.
ok. akcja serwisowa zrobiona teraz zabierają się za przywrócenie w.w funkcji.
Na koniec serwisant stwierdza że funkcje wrócą jak wymianie aku ponieważ ten ma tylko 30 % mocy po wcześniejszym ładowaniu na serwisie. Panu jest przykro że nie udało się zrealizować zlecenia i ma do mnie wrócić z info. odn. wyceny nowego aku z wymiana u nich w ASO (wstępnie ok. 700 zł po rabacie).

I teraz najlepsze, wsiadam do auta odjeżdżam z serwisu- a tutaj wszystkie funkcje działają :)
Wracam do serwisu i pytam się gościa co zrobił że przywrócił funkcje ?
Odpowiedział, że testują tzw.fukcje restartu I-stopa. Zaznaczył że nie we wszystkich modelach to działa !
W tym dziale/ wątku było to opisywane już 2-3 razy, chodzi o przetrzymanie przycisku I-stop, później odpalenie silnika, kontrolka miga itd. Nie pamiętam już jak to dokładnie było ale proszę się cofnąć i już parę osób to opisywało.
Tak więc uważam że nawet akumulator nie musi być naładowany w 70 %, mój ma 30 % i wszystko działa jak należy.
I-Stop włącza się na 2-3 postoju od momentu ruszenia w obecnej temperaturze ok. - 10 stopni,
I-Eloop cały czas ładuje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 12:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ten restart o ile pomoże to tylko na kilka dni przy słabym aku. Klient wyjeżdża zadowolony po serwisie bo wszystkie systemy działają, więc się nie piekli i panowie mają go z głowy. A, że po kilku dniach znowu wszystko padnie, zadzwoni albo nie zadzwoni.
Za 700 to ja z chęcią wymienię Ci aku, zresetuję Ci dni jego pracy (w moim ASO ja ich poinformowałem jak to zrobić), przeprowadzę procedury tej jebanej nauki i-eloopa i s-topu. Aku kupię za jakieś 450pln. Tylko jeszcze muszę być w kraju.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 14:01 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie zamierzam płacić/ w ogóle jechać już do ASO w tym temacie
Po za tym mogę mieć aku do tego modelu za 350 zł. Tylko jeszcze nie wymieniam, póki auto jeździ nie wykazuje żadnych błędów/ informacji o słabym akumulatorze (zima się kończy a auto parkuję w garażu podziemnym w bloku)
I-stop na tyle już mi przeszkadza po 5 dniach funkcjonowania, że jak teraz zaczynam jazdę to od razu wyłączam przyciskiem I-stop'a
Jeśli chodzi o I-eloop'a, to niby zaoszczędza do 10% paliwa, ale jak jest faktycznie, czy w ogóle odczuje to po portfelu- wątpię ;))

W jaki sposób można zrestartować dni pracy akumulatora ? (można to zrobić przy podłączenie laptopa z oprogramowaniem obd)

Mam jeszcze jedną kwestię. W momencie włączenia się I-stopa, żeby wyłączyć całkiem silnik z uwagi np. na postój w garażu.
Naciskamy przycisk start/ stop bez sprzęgła, czy najpierw trzeba nacisnąć sprzęgło żeby uruchomić silnik i dopiero nacisnąć 'start/ stop' ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 14:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
20 marca 2018, o 14:01 TommyG napisał(a):
W jaki sposób można zrestartować dni pracy akumulatora ? (można to zrobić przy podłączenie laptopa z oprogramowaniem obd)

Jednak nie przeczytałeś od deski do deski bo była w temacie procedura resetu batt_day ;)

Swoją drogą prośba do moderatorów... może zrobić w pierwszym poście lub w jakimś podpiętym temacie procedurę podłączania akumulatora i resetu dni, bo tematy się zrobiły obszerne, a bez sensu przytaczać cały czas to samo.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 18:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1198
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ze względu na złożoność i częstość występowania problematyki związanej z właściwą obsługą akumulatora popieram założenie naczelnego wątku opisującego poszczególne procedury związane z jego eksploatacją.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 19:40 
Offline
Zastanawiałem się, gdzie umieścić ten wpis i zdecydowałem że w tym wątku będzie to odpowiednie. Można ewentualnie przenieść do wątku o modyfikacjach MZD, ale jako że ten wątek jest częściej czytany zdecydowałem się o tym napisać tutaj.
W najnowszym pakiecie Mazda All in One Tweaks aplikacja Speedometer posiada aktualny stan SOC (State of Charge) akumulatora. Dla osób, które są ciekawe jaki jest stan naładowania ich akumulatora będzie to przydatna informacja.

Dla osób z najnowszymi softami najprawdopodniej nie będzie możliwa instalacja. Prosiłbym o poczytanie wątku o modyfikacjach MZD.

Tweak ten posiada aż 4 ekrany i pokazuje poza SOC:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 kwi 2018, 21:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Po wielu miesiącach ruszył u mnie SOC . Pokazuje ok 86%. Ale dziś podczas nonstop jazdy na dystansie ok 350 km przybyło mu 2%. I zauważyłem ze jak jadę ze stała prędkością kondensator rozładowuje się w ciągu ok 36 sekund. Wtedy napięcie na Aku jest 12,7-13,10 V. Prąd szaleje od minus 22 do plus 30 i ustala się na -1 - 0 A. Gdy kondensator jest naładowany to napięcie na aku jest ok 14,7-14,9 V. I wtedy prąd jest ok 4-5A. Im dłużej się jedzie to napięcie to jest mniejsze i przy naładowanym kondensatorze wynosi ok 14,15 V. Macie tak samo?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 kwi 2018, 21:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Przy dużym naładowaniu obserwowałem podobnie. Niestety u mnie to przejściowe było.

Ostatecznie u Ciebie wymieniano akumulator 2 razy? Co jeszcze robiono?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 kwi 2018, 05:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
I obserwujesz ze aku laduje sueie tylko jak I-Eloop jest parawie full naladowany? Patrzyles jak szybko oddaje energie I-Eloop ?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 kwi 2018, 05:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A nie... Duże ładowanie przy hamowaniu. Ujemne przy przyspieszaniu.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 kwi 2018, 06:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja nie widze ujemnego pradu przy przyspieszaniu dopoki kondensator jest naladowany. Potem zaczyna sie to co opisalem wyzej.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 08:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Pytanie kontrolne, komu nie działają systemy w obecnych temperaturach (+20)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 08:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ale komu nie działają? :wink:
Edyta: wydawało mi się, że widzę w pytaniu "czemu" a nie "komu". Moja slepota czy zdążyłeś edytować?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 08:49 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
11 kwietnia 2018, o 09:37 tombien napisał(a):
Pytanie kontrolne, komu nie działają systemy w obecnych temperaturach (+20)?


W ostatnich dniach, po dłuższej jeździe w korkach w czasie temperatury na zewn >+25 kilka razu na światłach nie załączył się i-stop, co przy jak dotychczas agresywnym załączaniu się jak do tej pory od razu zauważyłem jako podejrzane.
Ponieważ był to korek dorobiłem teorię, że temperatura płynu w chłodnicy (powyżej 90C) była zbyt wysoka i wyłączenie silnika przez i-stop wyłączyło by obieg chłodzenia. Musiałby się włączyć wiatrak pewnie, żeby nadrobić. Moje teoria, nie wiem czy prawdziwa....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 09:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie na razie dzialaja ale tylko dlatego ze aku ma SOC ok 81% ( co ciekawsze od 2 0.4 gdzie SOC bylo (po dlugiej jezdzie) 92% , ostania sobote spadlo do wlasnie 81% mimo ze samochod jest uzytkowany codziennie.
Jak aku jest naladowany ( tak jak teraz) to systemy u mnie dzuialja nawet w zimie przy ujemnnych temeperaturach. Raz tylko jak smaochod stal ok 8 godzin na mrozie ( ok -17C) to forscan pokazal mi temp aku - ( minus) 4 i wtedy systemy nie dzialaly ( ikonka akumulatora na MZD nie byla podsiwtlona). Nastepnego dnai po postoju w garazu wszystko wrocilo do normy temperatura aku byla okolo plus 7

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 11:10 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Mi przez całą zimę nie działał ani i-Eloop, ani i-Stop. Jak zaczęły się temperatury +7 i więcej, zaczął działać i-Eloop, a zaraz potem i-Stop.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 11:35 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.11.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam!
U mnie od wymiany akumulatora w zimie, przez cały okres istop i ieloop działał bez zarzutu. Wystarczyło, żeby się auto podgrzało. Jeżdżę generalnie po mieście tylko (Tarnów) i póki co odpukać zero problemów. Teraz jak jest ciepło to ieloop działa zaraz po odpaleniu a istop potrzebuje trochę czasu, aż się silnik rozgrzeje. Stan naładowania od zamontowania akumulatora w aucie nie spada mi poniżej 85%. Istop nie działał mi tylko, gdy temp. na zewnątrz była poniżej -8°C. Łączny czas działania istopa mi pokazuje coś na poziomie 26h od nowości auta.
Więc patrząc na problemy innych to chyba mi się trafił dobry egzemplarz :D

_________________
Stary user GY papa , nowy GJ <pucu> - kosmos
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 12:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
11 kwietnia 2018, o 09:41 zdzich44 napisał(a):
Moja slepota czy zdążyłeś edytować?

Nie edytowałem. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 12:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
U mnie ciekawostka, w poniedziałek miałem 65%. Odłączyłem klemę na 10 sekund, żeby procenty zresetować (bez ładowania). Wczoraj po południu wykazał 83 dobił do 84, dziś rano nadal 83%.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.