Teraz jest So, 20 kwi 2024, 00:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 16:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie panikuję, systemy nie działały od dłuższego czasu, a dzisiaj aku odmówił posłuszeństwa (po 3 latach użytkowania).
Po zweryfikowaniu każdej z cel areometrem okazało się, że jest skrajnie rozładowany, w jednym przypadku nie załapało się nawet na czerwone pole.
Faktem jest, że stał tydzień nieodpalany, ale wrócił po przejechaniu przez weekend około 1000 km.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 16:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
25 listopada 2018, o 13:34 grzees napisał(a):
Systemy jak systemy, gorzej jeśli akumulator przestanie działać

Świat się wtedy zawali? Mam tak co najmniej 2 lat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 19:00 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja dziś mierzyłem napięcie i jest 12.16V więc jak tak dalej będzie to długiego żywota mu nie wróżę pomimo tego, że to akumulator głębokiego rozładowania bo takie chyba mamy przy systemie start stop no ale tak czy siak powinien być naładowany aby w pełni spełniał swoje zadanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 19:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
24 listopada 2018, o 21:38 tombien napisał(a):
W moim akumulatorze (ponad 5-letnim), napięcie spoczynkowe oscyluje w granicach 11.9-12V a mimo tego systemy działają bez problemu. Przyjdą mrozy, przestaną. :lol:


u cebie tez i-eloop ?

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 21:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Tak. Mam i-Eloop.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 lis 2018, 20:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
29 listopada 2018, o 19:20 Peterka47 napisał(a):
Wina całego systemu sterującego tym. Na pewno nie moja. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


za oszczednie jezdzisz wiec akumulator sie na maxa nie laduje
dlatego i-stop nie dziala (nie uruchamia sie) ;)
sorry za OT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 lis 2018, 20:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
DM2009 jazda nie ma znaczenia. Próbowałem różnie jeździć . Wolno agresywnie . Nic to nie daje. Prąd ładowania ustala się po kilku km ba 1-0 A i nie ładuje się nawet przy jedzie 450 km non- stop


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 lis 2018, 22:08 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie ładuje, bo algorytm jest zorientowany na jak najmniejsze obciążenie silnika podczas jazdy (ekonomia). Podobno najefektywniej ładuje podczas postoju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 09:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
29 listopada 2018, o 22:08 Luke napisał(a):
Podobno najefektywniej ładuje podczas postoju

Z naciskiem na "podobno".
Wg moich obserwacji nieprawda. Np. dzisiaj, u góry z jazdy, na dole z postoju. Temp. zewnętrzna -8 stopni, samochód rozgrzany po 30 min. w ruchu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 09:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Masz ten sam akumulator od nowosci? Jesli tak to ilosc dni wskazuje ze przejechales oklo 1, 5 roku. Systemy ci dzialja czy od czasu do czasu ladujesz akumulator?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 09:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
30 listopada 2018, o 09:22 zdzich44 napisał(a):
Z naciskiem na "podobno".

Przecież to była obserwacja jednego z użytkowników. Bez sprawdzenia prawdziwej przyczyny, którą był znaczny wzrost temperatury w komorze pracującego silnika na postoju. :)
Ale tak to już jest, ktoś coś napisze, bo mu się wydaje a inni biorą to za sprawdzone info. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 09:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Akumulator od nowości i nieladowany, użytkowany 11 miesięcy, batt day obejmuje okres od poskładania auta, transport, postój na placu :)
Przy okazji , są dwa parametry odczytu temperatury akumulatora, znacząco różniące się wskazaniem, ktoś coś na ten temat wie?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 10:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolego zdzich44, masz zajebiste ładowanie podczas jazdy.
A o ten pid temperatury akumulatora, też już pytałem na forum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 12:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
To nie tak, że zawsze jest takie ładowanie. Bywa 0-1, bywa 2-3A a niekiedy obserwuję wartości ujemne. Ale ogólnie z akumulatorem nie ma problemów i systemy działają zawsze, kiedy tylko spełnione są odpowiednie warunki otoczenia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 12:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...spełnione warunki, no właśnie...

Myślałem że najważniejsze było osiągnięcie SOC powyżej 66%, a tu się okazuje że jeszcze musi być temp akumulatora powyżej 0stC no i musi być cieplej na zewnątrz niż -10stC.

Wniosek taki, że nie ma większych problemów z systemem iStop...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 13:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A u mnie dziś zgon zaliczył i-eloop :) Od wczoraj nie działa i-stop a dziś i to. No trudno, trzeba będzie poczekać do wiosny :) O ile działanie (bądź nie) i-stopa mnie nie interesuje (zwłaszcza że budzi dziecko jak się silnik wyłącza) to i-eloop'a szkoda...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 14:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
30 listopada 2018, o 10:07 Millerek napisał(a):
A o ten pid temperatury akumulatora, też już pytałem na forum.

Poprzednie wskazanie było w czasie jazdy po nocy w garażu. Po 6h postoju na zewnątrz temperatury się wyrównały.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 15:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
30 listopada 2018, o 14:51 zdzich44 napisał(a):
Poprzednie wskazanie było w czasie jazdy po nocy w garażu.

To wszystko wyjaśnia, temperatura akumulatora jest wyższa (BAT_TMP), bo ogrzewa go pracujący silnik, a czujnik temperatury zewnętrznej OUT_CAR_TMP jest od silnika odseparowany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 16:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tam da dwie temp BAT. Jedna to BAT_TEMP a druga to BAT_TMP . I tam były różnice.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


Ostatnio edytowano Pt, 30 lis 2018, 18:25 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 18:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
30 listopada 2018, o 12:40 Millerek napisał(a):
..a tu się okazuje że jeszcze musi być temp akumulatora powyżej 0stC no i musi być cieplej na zewnątrz niż -10stC. ...

a juz sprawa jasna u mnie z dzialaniem i-stopa, od kiedy na zime ( zaczalem tak robic chyba 3 lata spowrotem) mam zatkan gril z przodu , aku jest nagrzewany od silnika i dlatego jest lepszym stanie do dzialania i-stopa. tylko to nie do kazdego, tylko jak ktosz ciastka ma w bagazniku :) Kto jezdzi ostro by mog silni ugotowac :)

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 18:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
30 listopada 2018, o 16:19 Peterka47 napisał(a):
Tam da dwie temp BAT. Jedna to BAT_TEMP a druga to BAT_TMP . I tam były różnice.

Faktycznie, nie zauważyłem. Może ten czujnik przy klemie mierzy 2 temperatury akumulatora? Jedna zewnętrzna w okolicy klemy a druga wewnętrzna, wyliczana na podstawie innych zmiennych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 18:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Prawdopodobnie tak właśnie jest. Bat_tmp będzie odpowiadał temperaturze zewnętrznej.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 08:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czy w tym lub innym wątku byly podane warunki zadziałania I-Eloop? Nie mnoge tego znaleźć. Mam tylko warunki zardziałania I-Stop.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 09:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czyżby ieloop tobie nie działał? Jeśli tak, to mnie wczoraj też nie działał...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 09:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
tak. Przestal dzialac. <suicide>

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 12:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mnie też wczoraj nie działał, ale po czymś zaczął działać, jedynie soc wzrósł do 66% (a miał 63%), i wszystko wróciło do ładu i składu, zaczęło działać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 09:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.01.2018
Posty: 53
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Szybkie pytanie. Czy na wlaczonym start-stop (bez wlaczanego nawiewu na przednia szybe oczywiscie), podczas dojezdzaniu do skrzyzowania na "luzie", przy bardzo malej predkosci, samochod tez wam gasnie mimo ze jeszcze jedzie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 09:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Tak się dzieje przy manualnej skrzyni, też byłem w szoku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 09:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Odnotowałem to w testowym CX-5 w manualu. Toczy się i gaśnie. :idea: Gorzej, bo sztywnieje wtedy też kierownica.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 09:53 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ale serwo hamulców działa cały czas. A poza tym mówimy o prędkościach rzędu 1-2 km/h. Jak prędkość wzrośnie (np. auto stacza się z górki) to silnik sam się włączy - nie pamietam przy jakiej prędkosci się załącza - 2-3 km/h?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.