Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:57

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 29 lut 2020, 16:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Witam

Mam mały problem gdy kupiłem mazda 6 pół rok temu systemy i eloop oraz i- stop działały poprawnie dopiero gdy zrobiło się zimno systemy przestały działać a dziś aku nadawał sie do wymiany. Wymieniłem na nowy akumulator Yuasa YBX7005 (Q85) EFB 12V 64Ah 620A ale systemy nadal są nieaktywne. Dodam ze procedura wymiany była z podtrzymaniem zasilania. Czy musze to w jakiś sposób aktywować? Czy komputer po czasie sam to wykryje? Czy poprostu te systemy nie działają przy 4C? Czytałem coś na temat że może mieć na to wpływ ustawienie nawiewu na przednia szybę? Ale próbowałem różnych ustawień i narazie nie działają. Co robić?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 lut 2020, 21:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Najpierw poczytać posty o wymianie akumulatora i adaptacji i-stop.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 mar 2020, 10:09 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.02.2020
Posty: 228
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Mike spróbuj wykonać procedurę Millerka na aktywację i-Stopa. Lepiej spróbować niż nie spróbować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 mar 2020, 23:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.03.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
witam
niestety nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem. Otóż co jakis czas zapala mi sie i miga pomaranczowa dioda start/stop podczas jazdy, nie ma zadnych negatywnych skutkow takiego stanu rzeczy. Kilka miesiacy temu włączało sie takie miganie diody podczas jazdy co 2-3 tygodnie a teraz praktycznie codziennie po czym jak wejde do auta i nacisne pedal hamulca to swieci sie na zielono a po uruchomieniu silnika gasnie tak jak powinno a po nastepnym uruchomieniu znowu miga. Oczywiscie mam nowe aku i baterie w pilocie

co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy? z gory dzieki za porade
pozdr
Darek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 18:34 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Witam
To mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość.
Mam problem z systemem i-stop system się nie załącza. Wiem ze musza być spełnione warunki aby działał i według mnie są. Kondensator na wyswietlaczu pokazuje wszystkie kreski czyli moim zdaniem jest na naładowany do pełna. Jak widać na załączonym zdjęciu ikonka silnika jest podświetlona i ikonka klimatyzacji tez. Wiem ze jak podświetlona będzie tez ikona akumulatora to system zadziała. Od jakiegoś czasu ikona się nie podświetla przez co system nie działa. Próbowałem już chyba wszystkiego i za nic ikona nie chce się podświetlić i system nie jest gotowy. Drugi problem dotyczy systemu ładowania kondensatorów. Gdy puszczę pedał gazu na wyswietlaczu kresek przybywa ale nie zawsze. Czasami wyświetlacz pokazuje jedna i już nie dodaje kolejnych. Proszę o pomoc I wyrozumiałość. Pozdrawiam.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 21:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Masz po prostu niski parametr SOC akumulatora. Poniżej zadziałania istopa i na granicy działania ieloopa. Reszta informacji jest w tym wątku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 22:07 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Luke czyli podładować lub kupić nowy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 22:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Do wyboru:
1. nic nie rób, jak się zrobi cieplej, to zacznie działać.
2. podładuj, ale koniecznie odpięty od samochodu. Skasuje Ci się część ustawień.
3. sprawdź jaki masz prąd ładowania, być może po prostu masz trochę rozładowany i wystarczy pojeździć. Jeżeli prąd ładowania jest rzędu 1-2A, to oznacza, że akumulator jest raczej naładowany, tylko SOC jest błędny. Możesz trochę "oszukać" system i zwiększyć sztucznie SOC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 09:44 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Luke jak można oszukać system ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 11:23 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na poprzedniej stronie napisałem... Nawet jednej strony wstecz nie przeczytałeś..?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 11:54 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Dzięki doczytałem
Jestem zielony, nawet nie wiedziałem co to SOC więc przeoczyłem.
Dzięki wielkie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 12:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Taka ciekawostka: samochód stał ok 1,5 tyg. nieużywany. Po odpaleniu systemy nie działały, po podpięciu OBD okazało się że SOC spadł do 56%. Nie wiem z ilu, ale przynajmniej z 70%. Prąd ładowania 4-5A, czyli jednak aku trochę się rozładował. Po przejechaniu jakiś w sumie 10 km z ładowaniem ok. 4A, i SOC 59%, samochód zaparkowany. Po 2 dniach zrobiło się cieplej - ok. 12st. Wsiadam, odpalam, ruszam, systemy działąją :D Podpinam OBD: ładowanie nadal 5-6A, ale SOC 69%!! :D Widać tu dokładnie ile wspólnego ma SOC z rzeczywistym naładowaniem akumulatora oraz, co ważniejsze, jak temperatura otoczenia wpływa na SOC. Wystarczyło że zrobiło się cieplej i SOC sam wzrósł.
Tak że widać że temperatura otoczenia jak najbardziej ma wpływ na działanie istopa, ale pośrednio, przez SOC. I nie chodzi o to, czy aku ma poniżej 0st, ale czy jest 5, 7 a może 15st. To ma wpływ. Dlatego na wiosnę systemy same odżywają :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 17:36 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2020
Posty: 26
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Luke żeby oszukać SOC odpinamy czujnik przy minusowej klemie? Innego nie widzę więc chyba ten.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 17:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak, taki mały, na krótkim kabelku. Trzeba odciągnąć taką blokadkę, nacisnąć i wychodzi. Odbiorniki włącz na 10-15 min, potem po podłączeniu wszystkiego i odpaleniu będziesz miał niepodświetloną ikonkę silnika przez 1-2 dni, po czym wszystko wróci do normy. Zaplanuj tak, żeby po podłączeniu wszystkiego gdzieś dalej pojechać, żeby silnik pochodził i poładował pewien czas.
Lepiej zrobić parę takich sesji niż raz rozładować głębiej. Zresztą zapewne 1 raz wystarczy, bo wiosna idzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 15:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ciepłota aury na zewnątrz nie ma nic wspólnego do działania istopa.
Argument że po jeździe i ociepleniu się na dworze, soc wzrósł to też takie maślane teorie.

Chodzi o to, że soc spadł z powodu (w tym przypadku) z braku jeżdżenia samochodem. Po jeździe jakiejś tam, soc od razu nie wzrósł, ale po jakimś czasie..., tak, ale dlatego że akumulator został wzbudzony wcześniejszą jazdą i Ładowaniem niewielkim prądem.
Zostaw mazde znowu na kilka dni, niech będzie że też będą ciepłe te dni, soc znowu spadnie.

Nie oznacza też to, że jak zrobi się ciepło to akumulator sam z siebie się naładuje. Jedynie w cieplejsze dni przyrost % SOC, będzie tylko i wyłącznie wykładniczą wcześniejszą jazdą.

Jak już wiemy, wszelkie boskości akumulatora EFB zostały omówione pierdyliard razy, komentarzy również wiele jak i ogólnie rozumianych teori z kosmosu też się przewinęło.

EFB i istop, działa jak są spełnione warunki temperaturowe. Oraz osobliwa według mazdy ocena soc akumulatora.

Wiemy, że EFB ma. Wielką skłonność do samo rozładowania. Stojąc w miejscu sam się rozładowuje. W niewielkim stopniu ale jednak. Widać to po zmniejszaniu się % SOC.

Co można zrobić?

Olać albo....., olać jeśli nie lubisz istopa.

Można też oszukać system i odpiąć czujnik akumulatora i włączyć lampki albo w inny sposób zmniejszyć pojemność akumulatora rozładowując go poza kontrolą czujnika.
Proponuję to robić poza włączonym Zapłonem.
Ale wojej opinii to taki myk jest jak ta karma, zawsze wraca, bądź bieganie maratonu na skróty, wygrasz ale bez biegania.
Tak samo jak tyczy się sposobu jak wyżej, niby prąd ładowania przez chwilę będzie znaczny, ale za krótki aby naładować akumulator.
Raz zaczniesz oszukiwać sprytny system szacowania soc przez mazde, będziesz musiał to robić już wiele razy, raz po raz i nie będziesz wiedzieć kiedy skończysz. O szczegóły ilorazu takiego ładowania poprzez oszukanie systemu monitorującego stan akumulatora, proszę zgłosić się do kolego Luke, robił to wielokrotnie...

Czujnik na aku ciągle analizuje stan ładowania i rozładowania akumulatora, nawet jak stoi w miejscu przez dwa tygodnie. Ale poza czujnikiem możemy coś tam oszukać na tyle aby oszukać system. Oczywiście żeby nie było, piszemy o możliwości oszukania, który nie jest tożsamy z Ładowaniem akumulatora EFB.

Podejrzewajac rozładowanie akumulatora można oszacować za pomocą parametru SOC, ale najdokładniejszą oceną będzie jego archaiczne i wręcz uciążliwie kosmiczne technologicznie..., zmierzenie gęstości elektrolitu.

Gęstość elektrolitu wykluczy wszelkie podejrzliwości.
Gęstość będzie niska, trzeba ładować, będzie powyżej 1.25 zostawić ale i jeździć. Bez jeżdżenia będzie tylko gorzej.
Gorzej, ale nie na tyle że mazda nie uruchomi się jakiegoś poranka, chyba że po wakacjach, strzelam oczywiście bo przewidzieć nie można. Nie można bo każdy akumulator jest używany, zużyty, pisząc eksploatowany w innych warunkach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 16:35 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Super elaborat, ale to Twoja teoria. Ja mam inną, którą w większym skrócie już przedstawiłem :)
Ja czaly czas testuję akumulator. Niestety to wymaga czasu, mam nadzieję że przynajmniej paru lat :D
PS nie znasz algorytmu wyliczającego SOC. To skąd możesz wiedzieć że nie bierze pod uwagę temperatury?


Ostatnio edytowano N, 29 mar 2020, 16:51 przez Luke, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 16:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.03.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
22 marca 2020, o 00:22 dawi1973 napisał(a):
witam
niestety nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem. Otóż co jakis czas zapala mi sie i miga pomaranczowa dioda start/stop podczas jazdy, nie ma zadnych negatywnych skutkow takiego stanu rzeczy. Kilka miesiacy temu włączało sie takie miganie diody podczas jazdy co 2-3 tygodnie a teraz praktycznie codziennie po czym jak wejde do auta i nacisne pedal hamulca to swieci sie na zielono a po uruchomieniu silnika gasnie tak jak powinno a po nastepnym uruchomieniu znowu miga. Oczywiscie mam nowe aku i baterie w pilocie

co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy? z gory dzieki za porade
pozdr
Darek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 17:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Oczywiście masz rację Luke, elaborat mi wyszedł
Opisane czary i magie trafiają tylko do umysłu zaczarowanego, niestety. (z małym wyjątkiem).
Powiedz nam tylko, od kiedy praktykujesz sztuczkę z oszukiwaniem czujnika. Jak długo to trwa, i kiedy zamierzasz skończyć?
Oraz, czy przedstawisz nam wyniki Twoich obserwacji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 17:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Millerek, to wyliczanie SOC to nie żadna magia. Działa to pewnie tak samo, jak w komórce. Wystaw sobie telefon zimą na zewnątrz, zobaczysz, że zacznie się teoretycznie rozładowywać w szybkim tempie aż do wyłączenia czasami. Wsadź go z powrotem do domu, i co nagle po jakimś czasie SOC będzie z 50%. Co nagle się naładował, nie, po prostu te algorytmy tak działają, może biorą pod uwagę temperaturę, może chwilowe spadki napięcia. My tego nie wiemy, to tylko wyliczenia.
Najważnejszym wyznacznikiem jest gęstość elektrolitu. I tutaj też może być błąd pomiaru, bo jak widać, przyrządy oszukują, metody pomiaru też.
Dlatego chyba najlepszym wyznacznikiem jest sprawdzenie akumulatora porządnym przyrządem sprawdzającym jego moc rozruchową.

Luke, faktycznie opisz proszę, tą swoją zabawę z odpinaniem czujnika, bo mi także wydaje się to lekko śmieszne. To podobnie jak struś, który chowając głowę w piasek myśli, że nikt go nie widzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 18:15 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek, hmm, a podobno mój sposób to czary i magia... I wymysl Szatana...
Od kiedy? Jakieś 3 lata. Raz na rok, 2 razy do roku.
Do kiedy? Nie wiem, właściwie to już tego nie robię, bo nie widzę sensu w utrzymywaniu działającego istopa w zimie.
Wyniki testu akumulatora? Oczywiście że wrzucę! No chyba że wczesniej pozbędę się samochodu. Test poprzedniego akumulatora trwał 8 lat i został przerwany sprzedażą.
Pablos, nie chce mi się dziesiąty raz opisywać i tłumaczyć. Zerknij chociażby na poprzednie strony. Nie chowam głowy w piasek :) po prostu koryguje źle wyliczany SOC. Nie ma to zadnego związku z doładowywaniem akumulatora, który jest naładowany w sposób wystarczający, taki jak w 99,9% innych przypadków i samochodów. To że nie jest naładowany na full i sposobem Millerka można doładować do 100% to jest zupełnie inna sprawa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 18:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pablos, Oczywiście nie napisałem i nie twierdzę że wyliczenia SOC to magia, tylko osobliwe wyliczenia mazdy.

Oczywiście SOC jest zależny od temp, jak już tak mówimy, to ok, ale temperaturą nie zwiększymy pojemności akumulatora kwasowego czy lipo czy lijon. Jedynie zwiększy się o kilka procent złudne wyliczenie o zwiększonej pojemności.
Później i tak jest regres. Finał i tak się kończy o sporej stracie na pojemności bądź działanie istopa na pograniczu działania czyli 65% SOC.

Trzebyby było już nie zmniejszyć wcale temp żeby złudny soc utrzymał się.
Prawda?

Lijon czy lipo może mieć stratę pojemności 1% przez rok.

Czy kwasowo ołowiowy, a tym bardziej EFB też ma utratę pojemności 1% na rok?

Zgadzamy się, że z temp jest to prawda, ale nie wyznacznik stanu naładowania.
A EFB w wyższym cieple ma większą strate pojemności niż zwykły kwasiak.
Obrazek


Tak więc, nie ja to wymyślam, tylko to już dawno zostało napisane, wdrożone i pokazane graficznie dla leniwych.

A z lekką kpiną pisząc, wstawmy piecyk gazowy i grzejmy EFB, aż się naładuje

Luke, ile już traktujesz EFB, oszukiwanie poza czujnikiem. Ile tak razy robisz /robiłeś i czemu dalej tak robisz....? To mnie ciekawi a wynik będzie i tak na zasadzie regresu i ciągłych spadków pojemności o czym jesteś ciągle informowany w ciągłym obniżeniu % SOC. Czyż nie?
Tzn, zacząłeś i końca nie widać, o tych badaniach twoich piszę i proszę o wytłumaczenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 18:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Luke, nie chodziło mi o to, że Ty chowasz głowę w piasek. Taka metafora, że jak system nie widzi czujnika to uznaje, że problemu nie ma. I wtedy zaczyna ładować akumulator normalnie. Wiem o co chodzi, wymuszasz duży prąd ładowania żeby w krótkim czasie podładować akumulator. Ale dla mnie to trochę taka zabawa, wolałbym już chyba tak jak Millerek, wyciągnąć dziada i naładować porządnie w domu.

Millerek, nie napisałem, że temperatura zwiększy pojemność akumulatora. Po prostu SOC jest wyliczany z tego. Po co te czujniki na klemie ujemnej mają w sobie pomiar prądu i temperatury? Po to pewnie żeby to sobie jakoś wykorzystywać. To nie jest rozwiązanie Mazdy, spotkałem się też z tym w maszynach, które produkuje moja firma. Aż z ciekawości poszukam w programach do czego to jest używane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 18:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dokładnie pisząc, to i też tak nie jest.
Bo... Odbierając trochę pojemności rozładowując EFB poza czujnikiem, i podpinajac już czujnik na wydojonym EFB, czujnik zauważa że jego rezystancja jest inna od poprzedniej co powoduje zwiększenie natężenia prądu ładowania.
Wiadomo, prawda.
Dalej idąc, w elektronikę ładunki energię itd, to w takiej sytuacji czujnik można sobie w buty wsadzić, bo i bez czujnika prąd ładowania wydojonego sztucznie akumulatora wzrośnie w momencie uruchomienia alternatora =silnika.

Stąd też nasze śmieszne strusie bieganie itp jak pytanie ile ci żre oliwy do minimum? Nic, bo dolewam co chwilę i minimum nie osiąga...

Tak więc, doszliśmy do tematów odbiegających od tego tematu, zresztą już o t wspomniałem, że niedziałający istop wróci do tematu o akumulatorze, ponieważ, działanie niedziałanie istopa nie odbiega od poziomu % na pograniczu wymaganych 65% SOC


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 18:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie zrozumiałeś. Nie wymuszam dużego prądu, nie to jest celem. Jeżeli tak by było, to wystarczyło by samo włączenie odbiorników bez odpinania czujnika. W moim przypadku, kiedy stosuje te procedurę, akumulator jest naładowany normalnie, czyli na tyle na ile Mazda go potrafi naładować. Czyli tak jak w znakomitej większości samochow. Tylko że Mazda wymyśliła taki parametr SOC, który jest źle określany i nie odpowiada rzeczywistemu naładowaniu akumulatora. Ten SOC jest praktycznie używany tylko do określenia warunków pracy istopa i ieloopa. I ponieważ jest wyliczany źle, to ja go koryguję. Nie ma to żadnego związku z poziomem naładowania akumulatora, nie to jest moim celem.
Millerek, na Twoje pytania odpowiedziałem w którymś poprzednim poście, umknęło Ci.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 18:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Luke napisał(a):
.. Nie wymuszam dużego prądu, nie to jest celem. Jeżeli tak by było, to wystarczyło by samo włączenie odbiorników bez odpinania czujnika. W moim przypadku, kiedy stosuje te procedurę, akumulator jest naładowany normalnie.


Jednak nie mam pytań.

Od kiedy włączenie odbiorników prądu zwiększa Ładowanie akumulatora?
Przecież akumulator nie jest źródłem prądu w pracującym pojeździe posiadający alternator.

Właśnie po podłączeniu ów czujnika, defakto nie robisz nic, ponieważ energia którą odebrałeś bez czujnika, uzupelniasz nie tyle czujnikiem (za pomocą czujnika) tylko dlatego że zabrałeś jakąś energię która jest womencie pracującego alternatora..., uzupełniana.

Ładujesz 1:1 nie więcej. A to że SOC się podnosi o kilka kilkanaście % to tylko dlatego że SOC nie jest wyliczany (ten prawdziwy powiedzmy) tak szybko jak powinien.

Później i tak masz obniżenie % SOC, który znowu podnosisz odbierając ponownie jakąś energię, i tak w kółko....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 19:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek, czy Ty naprawdę nie rozumiesz, czy nie chcesz zrozumieć? :wink:
No to jeszcze raz: Zpomnij o ładowaniu akumulatora. Zapomnij o akumulatorze w ogóle. Czujnik mierzy przepływ prądu. W obie strony. Jak odbiorniki ciągną prąd (nie ważne skąd) to SOC maleje. Jak przepływ prądu jest w drugą stronę (do jakiegoś wyimaginowanego zbiornika energii) to SOC rośnie. Co ja robię? Powoduję przepływ w jedną stronę, ale BEZ ZMNIEJSZANIA SOC (czujnik odpięty, system nic o tym przepływie nie wie), a potem powoduję przepływ w drugą stronę, kiedy SYSTEM TO REJESTRUJE (podpięty czujnik). I wtedy właśnie SOC rośnie.
Ubocznym efektem jest chwilowe LEKKIE rozładowanie akumulatora np. 40A * 0,16h (10 min)=6,4Ah - tyle ubędzie podczas jednej sesji, i ponowne wyrównanie do stanu naładowania. Ale jeszcze raz powtarzam - nie są tu celem jakiekolwiek operacje na akumulatorze, tylko na parametrze SOC, który tylko z nazwy jest State Of Charge, a z charge ma niewiele wspólnego.
Jasne? :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 19:46 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Najważniejsze jest dobre naładowanie akumulatora. Można to uzyskać robiąc dziennie po kilkadziesiąt a nie kilka kilometrów. Albo od czasu do czasu ładować akumulator. A nie robić jakieś akrobacje z czujnikiem.
U mnie samochód stał od piątku, nocami mróz, dziś nawet śnieg. Przed chwilą odpaliłem, I-Eloop zaczął działać po chwili jazdy, I-Stop specjalnie włączyłem, jak się zatrzymałem po kilkunastu kilometrach. Nowy akumulator, dobrze naładowany, nie ma żadnych problemów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 19:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki

Luke...
Jeszcze raz poproszę, bo ni w ząb nie rozumiem.
Jak krowie na granicy, jeszcze raz


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 19:58 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No to już prościej nie potrafię. Spróbuj jeszcze raz przeczytać z naciskiem na nie myślenie o akumulatorze :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 21:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Luk, "oszukujesz SOC" (co nie ozn., że źle robisz) bo Twoje parametry eksploatacji pojazdu nie podpadają pod algorytm SOC zapodany przez Japońców. Jak zastosujesz się do uwag z postu 2037 to wtedy nie trzeba będzie "oszukiwać". Ważne, żeby aku. miał odpowiednią gęstość, a to jak wiemy jest tylko do czasu (5-6 lat), aż nie wymienimy aku. na nowy. Gęstość EFB można poprawiać też tylko do czasu, jakbyśmy to nie robili.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: TadeusZ i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.