Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 22:13 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jaka była procedura podładowania SOC akumulatora odnośnie odłączenia złączki przy klemie, bo nie pamiętam do końca. Wiem że trzeba odłączyć czujnik przy klemie i odpalić auto na kilkanaście minut. Potem nie wiem co trzeba robić?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 23:44 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Odłączyć czujnik, wlaczyc duże odbiorniki prądu na wyłączonym silniku (ogrzewanie tylnej szyby, siedzeń, kierownicy itp) na np. 10 minut, potem wylaczyc zapłon, podłączyć czujnik i jeździć.
Chodzi o to, żeby system nie widział poboru prądu z aku, a zobaczył po podłączeniu że akumulator jest trochę rozładowany i zaczął ładować podwyższając SOC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 07:34 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ok. Dziękuję

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 16:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam! Po tej procedurze ląduje jak oszalały . Doładował do 100%. Ale powinien przestać a on nadal ląduje dużymi prądami do 80A i skacze. W czasie jazdy schodzi do poniżej minus przez jakąś chwilę potem znowu na plus . Napięcie też spada do 12.1V to znowu do 13.90V. Boję się czy coś się nie zepsuło.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 17:05 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Uff! Chyba się unormowało. Teraz w czasie jazdy średnio jest 10A. Wręcz oscyluje między 1A a 11A. Zauważyłem że w momencie jak jest około 1A a puszczę nogę z gazu i działa eloop to zaraz skacze powyżej 10A i się utrzymuje. Wręcz uwazam że tak jakby zaraz reagował na zapotrzebowanie prądu. Na postoju spada do np. 1A, a jak włączę ogrzewanie szyby czy siedzeń zaraz ładownie skacze do ponad 10A. Wcześniej tak nie miałem, zawsze 1A, 2A i nic więcej . 100% utrzymuje się. Zobaczymy jak długo taki stan będzie się utrzymywał . Akumulator Exide wymieniany był w tamtym roku w lecie. SOC spadł do 65% dlatego zastosowałem procedurę z czujnikiem od klemy.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 17:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wygląda na to, jakbyś cały czas miał niedoładowany akumulator. Nie patrz na SOC. Dobiłeś sztucznie. Jeżeli jednak przy każdej jeździe masz nawet 10A, to znaczy ze cały czas ładuje...
Ja przedwczoraj zrobiłem myk z czujnikiem, miałem 67% SOC, 10 min na odpiętym czujniku z włączonym grzaniem wszystkich siedzeń i kierownicy, światłami i radiem i potem jazda przez 30 min. W tym czasie prąd od 50A (chwilowo) poprzez 15 do 5A pod koniec. Następnego dnia już 1-3A i tak się utrzymuje. Po tej procedurze SOC wzrósł do 77%. Tak że Twoje 100% to trochę dziwne jest, nie wiem ile czasu i w jaki sposób rozładowywałeś. Więc albo cały czas aku nie jest jeszcze naładowany, albo jest uszkodzony. Podobnie miałem ze zwykłym akumulatorem kwasowym na jachcie, po podłączeniu ładowarki cały czas ładował się mimo że już dawno powinien przestać. W tym roku wymieniam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 18:17 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Kurde! No nie wiem, zobaczę. Jakby co to jeszcze gwarancja na akumulator jest chyba.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Teraz sprawdzam na postoju ładowanie 6A. SOC dalej 100%, napięcie 13.95V. rezystancja bakterii 6 Mega Omów.
Po około 15 min ładowanie spadło do normy czyli 1A, a rezystancja spadła do 4,7.


Ostatnio edytowano Pt, 21 lut 2020, 18:20 przez Terminator181, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 18:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolego Luke, jak często Ładujesz tak akumulator ?
Z ilu soc przykładowo, do ilu..., bądź ile % doladowywujesz..?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2020, 20:53 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek, raz, dwa razy do roku. Ale żeby była jasność: to nie jest doładowywanie akumulatora. Po podpięciu czujnika akumulator moim zdaniem ładuje się dokładnie tyle, ile ubyło mu podczas postoju chwilę wcześniej z włączonymi odbiornikami. Tylko ponieważ komputer nie wiedział o rozładowaniu (odpięty czujnik) to nie zmniejszał SOC, a w momencie ładowania go podwyższa. Moim zdaniem za procedurę ładowania odpowiada jakiś układ zbliżony do układu w ładowarkach automatycznych, natomiast SOC jest zupełnie osobnym parametrem, nie całkowicie związanym z faktycznym naładowaniem akumulatora. I nie jest on właściwie wyliczany, bilans poboru i dostarczenia prądu się rozjeżdża przy wyliczaniu SOC.
Abstrahując od stopnia naładowania akumulatora (nie sprawdzałem nigdy jego gęstości), ja po prostu oszukuję SOC. A akumulator jest naładowany zawsze na maksa, na tyle na ile ten trochę ułomny (jak wiemy po gęstości) układ potrafi.
W zasadzie to nie stosowałbym tego triku (bo to ma wyłącznie wpływ na działanie istopa), ale ostatnio w czasie dojazdu do pracy mam takie miejsce, gdzie stoję parę zmian świateł i ponieważ więcej stoję niż jadę, to tu idealnie sprawdza się istop. Ale tylko tu.
A, było pytanie ile % doładowuję. 10 min poboru prądu przez ogrzewania siedzeń, kierownicy, światła, dmuchawę i radio to ok 10% na plus do SOC. I tyle "doładowuję".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 13:21 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jestem świeżym posiadaczem M6 AT. Czy hamowanie na światłach ...delikatne...tzn nie dociskając hamulca na full nie wpływa na skrzynię automatyczną? Pytam w tym dziale bo nie chcę aby za każdym mocniejszym naciśnięciem hamulca włączał mi się Istop. Wiem, że mogę go wyłączać ręcznie ale ... mam więcej spraw na głowie niż myślenie o tym przy każdym uruchamianiu.
Czasami jak widzę , że mam stania na minimum 30 sek to korzystam z istop ale czasami wiem , że za kilka sekund ruszę to po co ma ten rozrusznik co chwilę się uruchamiać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 13:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Rozrusznik nie uruchamia silnika na istopie.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 13:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Malagb, oglądałeś Pertyn ględzi..., że tak sądzisz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 13:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
malagb napisał(a):
Rozrusznik nie uruchamia silnika na istopie.
Żartujesz?
To w jaki sposób silnik się uruchamia?
Ja tam zawsze słyszałem rozrusznik.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 13:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Według Pertyna, silnik w Maździe na istopie, uruchamia się sam włączając zapłon w ściśle ustalonym miejscu tłoków które mają gotową mieszankę która czeka na iskrę bądź samozaplon w dieslu

Oczywiście to nie jest prawda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 13:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Gdzieś kiedyś słyszałem tą teorię
Ale jednak dźwięk rozrusznika przy rozruchu tą teorie obala.

A tak na marginesie pisząc, nie wiedziałem o tym, że jak silnik wyłączy się istop'em i ruszy się kierownicą, to silni się uruchomi

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 14:25 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Po ruchu kierownica tylko w AT. W manualu nie. Nie wiem po co kierownica odpala silnik, ale być może jest to związane z jakąś sytuacją na drodze która może wystąpić w AT a nie w MT...
A co do rozrusznika, to on kręci, ale jednak dużo krócej niż w innych Markach, np. Na światłach widziałem Lexusa, któremu rozrusznik duuuzo dłużej kręcił.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 15:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie wedlug jakiegos pertyna tylko mazda tak twierdzi, ze przed wylaczeniem silnika tlok spreza mieszanke i zatrzymuje tlok w gornym polozeniu, a pozniej iskra powoduje ruch tloka do dolu. Pare lat temu o tym czytalem, osobiscie nie sprawdzalem, mam to wylaczone permanentnie i szczerze mowiac wali mnie to jak jest w rzeczywistosci .

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 15:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
To jest połowa prawdy.
Mazda faktycznie wspomina, iż w momencie wyłączenia silnika poprzez I-Stop, w cylindrach zostaje troszkę mieszanki która to wspomaga rozruch silnika.
Wspomaga tą mieszanką tylko i wyłącznie, a konkretny rozruch i tak jest za pomocą rozrusznika.

Wyobraź sobie diesla, jakby miało to działać? Niemożliwe.

Swoją drogą, to praktycznie każdy silnik spalinowy w momencie wyłączenia, ma w cylindrze trochę niespalonej mieszanki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 15:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Odpalana mieszanka w górnym położeniu tłoka ma wspomóc i przyspieszyć rozruch odciążając jednocześnie rozrusznik a nie odpalać auto bez jego użycia.Gdyby tak było to można zastosować granat,to by dopiero było uruchomienie,a ile oszczędności by było na benzynie. <hahaha> Zastanówcie się co wy mówicie i nie mieszajcie ludziom w głowach,bo ktoś pomyśli że mazda stosuje jakieś technologie kosmiczne.
Millerek Następuje dodatkowy dotrysk benzyny na ten tłok w momencie rozruchu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 15:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się, nie ma czegoś jak rozruch silnika tylko z mieszanki w cylindrach.
Jest wspomagana owszem ale do pomocy rozrusznika.
Kolego Malagb, jak widzisz wszystko jest do wyjaśnienia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lut 2020, 17:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z takimi ekspertami to nie mam watpliwosci :)

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2020, 19:46 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wracając do mojego pytania....czy można tak wciskać hamulec...nie do końca...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2020, 19:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Oczywiście, po to jest ten system. Wciskasz lekko, silnik pracuje, wciskasz mocniej - gasnie. Przecież w normalnym, starym automacie jak stoisz na światłach to musisz trzymać hamulec żeby nie jechać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2020, 20:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Taki sposób jest opisany nawet w książce obsługi mazdy....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2020, 20:07 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Aha, dzięki za odpowiedź. Bo mnie to trapiło czy zaszkodzi to jakoś skrzyni biegów.
Chyba muszę tą instrukcję w końcu ogarnąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2020, 20:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
To nie szkodzi skrzyni.
Śmiało możesz stać na światłach mając bied i trzymać pedał hamulca.
Lekko istop nie załączy się, mocniej załączy się.
Chodzi o wyczucie pedału.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lut 2020, 22:03 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
hubertusg, domyślam się że nie jeździłeś wcześniej automatami, więc pamiętaj też żeby przypadkiem na światłach nie przełączać na neutral... Po prostu stoisz na hamulcu, a jak masz autohold, to jeszcze lepiej, bo możesz nogę zdjąć z hamulca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lut 2020, 16:35 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Luke, tak masz rację. Pierwszy raz jechałem na jeździe testowej M6.
O neutralu wiedziałem, bo gdzieś przeczytałem.
Ogólnie fajna sprawa z tym automatem i aktywnym tempomatem.
Nieźle rozleniwia.
Taki mały offtop...
Co do IStop - chyba ogarnąłęm ;)
I eloop i Istop - jakoś mi się wydaje, że to takie trochę bajery , które mało co wypływają na zużycie paliwa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lut 2020, 20:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Warto sie dowiedziec jak dziala sprzeglo w automatycznej skrzyni biegow, wtedy takich pytan o wciskanie hamulca mocno czy lekko nie bedzie.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lut 2020, 14:51 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.02.2020
Posty: 228
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
A ja się pochwalę, bo dzięki Millerkowi i reszcie chłopaków z wątku akumulatorowego udało mi się uruchomić i-Stop w samochodzie. <metal> Pierwszy raz mi było dane poczuć płynność odpalania mazdy z tłoka <brawo> :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.