Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:29

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 22:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Po to że czujnik mierzy przepływ prądu w obie strony, i jak będzie spadek to będzie też spadek SOC i procentów nie nadrobimy tylko wrócimy do punktu wyjścia.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 23:18 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ważne jest też to, że wbrew większości opinii, wydaje mi się, ze akumulator JEST ładowany i to zupełnie dobrze. SOC nie jest wyznacznikiem naładowania akumulatora (niestety) zwłaszcza w zimie :) Nie patrzmy na ten cholerny SOC w kontekście kondycji akumulatora...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 23:44 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
pawko napisał(a):
Po to że czujnik mierzy przepływ prądu w obie strony, i jak będzie spadek to będzie też spadek SOC i procentów nie nadrobimy tylko wrócimy do punktu wyjścia.
Ok


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 23:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
8 stycznia 2019, o 22:38 Terminator181 napisał(a):
Logiczne, chociaż po co ôdpinać czujnik? Przecież i tak akumulator przy podłączonym czujniku też wychwyci spadek naładowania akumulatora. Grunt to tylko wyłączony silnik, tak mi się wydaje.


Nie, bo wtedy spada SOC. A jak odepniesz wtyczkę to SOC nie spada, a komputer potem ładuje tak jakby spadł. Taki trik i podbijasz SOC. :-) Bez odpięcia ładowanie wyrówna stan SOC z przed postoju.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 00:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Spoko, zrozumiałem. Dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 08:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jakoby rozmowa w tym temacie o SOC jest odpowiednia do działania istop, tak juz o czujnikach i procedurach oszukania SOC, należy już do tematu o akumulatorze.
Robi sie temat stricte o aku a nie istop vel ieloop.
Proszę o przeniesienie kilku postów, tak dla porządku


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 08:16 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Odnośnie stylu jazdy, a działanie systemów. Też mam wrażenie, że styl jazdy ma wpływ, a mianowicie - moja jazda teraz po 4km rano i 4 km po południu z dzieckiem do szkoły, SOC wzrasta, a przy jeździe jednostajnej nie. Zauważyłem, że duży wpływ na SOC u mnie ma częstotliwość ładowania e-loop. Ponieważ mam do szkoły "górka - dołek" e-loop jest ciągle ładowany i SOC przez tydzień nawet wzrósł do 68 procent. Tak samo działa agresywna jazda, gdzie więcej przyśpieszamy i hamujemy silnikiem.
Aha! Dodam, że prąd ładowania akumulatora niezależnie od jazdy przeważnie wynosi 1A, 2A. No i u mnie systemy ogólnie działają w miarę poprawnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 19:32 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z tego co ja zauważyłem odnośnie ładowania i-eloopa to przynajmniej u mnie tak jest: kondesator ładuje przy puszczeniu pedału przyspieszenia i hamowaniu soc u mnie minimum 65% a ładowanie aku przy puszczonym pedale przyspieszenia, hamowaniu, ruszaniu z miejsca we wczesnej fazie i podczas jednostajnej jazdy raz na jakiś czas, pokazuje na forscanie dociążenie procentowe chyba nazywa to się prąd wzbudzenia alternatora. Przez resztę czasu niestety 0% i skutek taki, że przez ostatnich klika dni systemy były nie aktywne po czym pewnego dnia ożyły i na razie działają choć logiki w tym brak...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 19:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zna ktoś pidy w forscanie, odpowiedzialne za pojemność kondensatora lub jego stan naładowania lub cokolwiek, co pokazywaloby dokładnie to co kafelki próbują pokazać?
Będę wdzięczny


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sty 2019, 00:05 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Z ciekawości... Czy ktoś ma spalanie w mieście powyżej 9-10 (w-wa powyżej 11-13), średnia w trasie powyżej 8, bliżej 9, rekord świata to 7,5 nie w PL / ultra ostrożnie... i wszystko mu po prostu działa jak złoto - znika ikonka od zimnego silnika i o ile nie musi działać klima to systemy gotowe.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 14:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.11.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wedrowiec napisał(a):
Z ciekawości... Czy ktoś ma spalanie w mieście powyżej 9-10 (w-wa powyżej 11-13), średnia w trasie powyżej 8, bliżej 9, rekord świata to 7,5 nie w PL / ultra ostrożnie... i wszystko mu po prostu działa jak złoto - znika ikonka od zimnego silnika i o ile nie musi działać klima to systemy gotowe.
Ja mam w Tarnowie spalanie 11.4 bez klimy, z klimą w okolicy 12. Wyjazd w trasę to średnie około 8. Rekord na Słowacji to 6.9 z klimą. Wszystkie systemy wtedy działały. W mieście też wszystko działało, przynajmniej do momentu jak temperatura spadła poniżej 0. Jeżdżę dosyć spokojnie i żadko kiedy wchodzę powyżej 3 tys. obr.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

_________________
Stary user GY papa , nowy GJ <pucu> - kosmos
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 sty 2019, 12:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Z ciekawostek:
kilka dni temu wypożyczyłem Fiata Tipo SW. Diesel 1.6 , 20 000 km przebiegu, rok produkcji 2018. Start -stop nie dziala, mimo że zrobiłem 400km...
Włochy, także mrozów nie ma.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 18:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.04.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witam a ja mam takie pytanie bo czasem nie dziala mi istop ale wystarczy zgasic i odpalić auto 2-3 razy i znika komunikat o sprawdzeniu akumulatora i migający istop, co jestem w aso jak na zlosc po przyjechaniu gasnie i oni nie moga sprawdzic z tego co mowili na przeglądzie ostatnio akumulator byl jak najbardziej sprawny(oryginalny oczywiście) pacjent to Gj 2013m 2.0 benzyna


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2019, 20:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ns/vqwdb65


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 13:26 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2018
Posty: 40
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dopadła i mnie ta choroba i-eloopa :lol: :lol:
przestał działać.
Niskie temperatury poniżej zera, akumulator poniżej 65% naładowania,
Jadę w przyszłym tygodniu w trasę ponad 1000km ,może się aku doładuje i-eloop naładuje i będzie OK :idea:

Jest dokładnie tak jak opisał to " tombien " <spoko> .....czytajcie uważnie co do was pisze bo ma dużą wiedzę <spoko>
Mój akumulator ma 5 lat od nowości , myślałem już o kupnie nowego, ale jeszcze go naładowałem
i jak na razie odpala auto przy -20C :wink: tylko systemy się wyłączają zimą bo aku nie trzyma odpowiednich parametrów papa

_________________
MAZDA Connecting People :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 14:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
25 stycznia 2019, o 13:26 honesty3 napisał(a):
....Jest dokładnie tak jak opisał to " tombien " <spoko> .....czytajcie uważnie co do was pisze bo ma dużą wiedzę <spoko>


Czytam. ... i takie teksty bardzo źle mi się kojarzą ....

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 14:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
25 stycznia 2019, o 13:26 honesty3 napisał(a):
i jak na razie odpala auto przy -20C tylko systemy się wyłączają zimą bo aku nie trzyma odpowiednich parametrów

Zrób jak ja radziłem i będzie miał parametry (SOC) :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 16:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Wiosną wymieniony aku po 5 latach na Banera.Latem mało jeździłem , bo ładna pogoda , więc do pracy skuterem i czasem Istop trochę kombinował .
25 stycznia 2019, o 13:26 honesty3 napisał(a):
Jadę w przyszłym tygodniu w trasę ponad 1000km ,może się aku doładuje i-eloop naładuje i będzie OK

Wyjeżdżając na wakacje do Hiszpanii systemu działały.Gdzieś na południu Francji (1200 km) wyskoczył znany komunikat i Istop na żółto.Na najbliższym postoju po zgaszeniu i ponownym odpaleniu komunikaty zniknęły i wszystko wróciło do normy.
W długiej trasie przy równomiernej jeździe ładowanie oscyluje 0-1 A czyli najwyżej tyle ile zjedzą systemy pokładowe,więc nie liczył bym na jakieś znaczące naładowanie aku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 19:19 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2018
Posty: 40
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
25 stycznia 2019, o 14:26 PIOTR napisał(a):
[

Czytam. ... i takie teksty bardzo źle mi się kojarzą ....



Piotr ....nie spinaj się tak mocno poluzuj wiesz co :lol: .....I nie czytaj tego co ci się źle kojarzy po co masz się źle czuć <spoko>
Przeczytaj to co jest napisane u mnie na samym dole i :lol: :lol: :lol:

_________________
MAZDA Connecting People :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 19:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czy układy start-stop mają sens?

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/czy-uklady-start-stop-maja-sens/vqwdb65

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 20:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dropt... Kilka postów wyżej jest ten sam link?

...kolega jedzie na wycieczkę 1000 km ponad? Doladuje się? Hmmm, możesz tylko mieć nadzieję że tak będzie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 21:11 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2018
Posty: 40
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
25 stycznia 2019, o 14:29 Luke napisał(a):
Zrób jak ja radziłem i będzie miał parametry (SOC) :)


Jutro zrobię tak jak kolega proponuje :wink: jak nie pomoże to wrzucę aku pod prostownik jak będzie mi się chciało i gitara, :lol: :lol: :lol:, albo nie zrobię nic tylko poczekam co się okaże w trasie i po.... i dam znać co i kiedy pomogło papa papa papa

_________________
MAZDA Connecting People :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2019, 18:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja nie wiem, u mnie 5 letni oryginalny akumulator i systemy mimo zimy działają. Po 2 km są gotowe oba, ale może dlatego, że to ten "niefajny" diesel.
Taka uwaga, jak się grzeje lustereczka, czy dupkę zimą to systemy nie działają - sprawdzone dziś organoleptycznie :wink:
Zresztą, nie wiem, czy one coś dają, to chyba tylko taki eco marketingowy bełkot :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2019, 04:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Lustereczka się grzeją razem z tylną szybą i wtedy owszem nie działa. Przy grzaniu siedzeń, przynajmniej kierowcy i pasażera i-stop działa. Nie wiem jak jest przy grzaniu wszystkich siedzeń, bo tego nie testowałem.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2019, 07:21 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
No właśnie przy przednich siedzeniach działa, jak jest ustawiona mała moc. Przy większej się wyłącza, wystarczy ustawić jeden fotel na max. Także wynika z tego, że systemy działają kiedy jest mniejszy pobór prądu, co zimą jest trudniejsze do spełnienia. Nie wiem, może w dieslu jest lepiej bo o 20Ah większy akumulator.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2019, 08:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
28 stycznia 2019, o 04:02 JaFGdy napisał(a):
Lustereczka się grzeją razem z tylną szybą i wtedy owszem nie działa


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2019, 09:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
W przedlifcie inaczej to wygląda. Ok, system jest gotowy, ale czy ładuje kondensator przy takim obciążeniu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2019, 10:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Owszem. System gotowy, istop na postoju zadziałał a kafelki po odpuszczeniu gazu wskazują na ładowanie eloopa. Niestety fota w ruchu nieostra.
Na pierwszym zdjęciu aktywny istop w korku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2019, 10:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Czyli wynika z tego, że co lift to systemy inaczej działają :wink:
Mi brakuje trochę grzania tylnych foteli (to chyba FL1) i kierownicy (FL2). Faktycznie to coś daje?
W FL3 chyba już nie dorzucili nic więcej grzanego? :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sty 2019, 11:00 
Amator
Offline
Od: 20.08.2017
Posty: 65
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Grzanie kierownicy ? bomba. Jak auto stoi cały dzień na -5, i do tego szybko marznące i swędzące ręce (ja tak mam), to reszta jest mało ważna, ale ta funkcja jest kapitalna :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.