Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:37

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 22 wrz 2019, 11:22 
Świeżak
Offline
Od: 22.01.2014
Posty: 20
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: łódzki
Tak. On ma być podpięty czy raczej nie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 paź 2019, 19:20 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
O ile jeszcze I-Eloop ma jakiś sens, to I-Stop to jedynie wymóg nowych czasów. Raczej się potwierdza, że to zło konieczne.

https://auto.wprost.pl/aktualnosci/1025 ... czaja.html

-- Dodano: 2 października 2019, o 20:18 --

Następny fajny artykuł, testowane na Maździe 3.

https://autokult.pl/35067,system-start- ... -kosztowac

Dalej warto się upierać żeby tego używać?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 08:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Proste, że nie. Dlatego wyłączam permanentnie ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 09:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
A ja korzystam permanentnie i nie przeszkadza mi w niczym :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 09:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja się ostatnio zastanawiam czy to kwestia przyzwyczajenia czy wymagania wzrosły... w każdym razie mam wrażenie że o ile na początku i-stop działał błyskawicznie (pomijając wyłączenie i błyskawiczne włączenie) to teraz jakby czas reakcji jest dużo wolniejszy...

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 10:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zapominam że mam takie ustrojstwo które działa jak założył producent.
Czy będą z tym związane problemy w późniejszej eksploatacji? Nie mam pojęcia, jeśli nawet będą to już nie za mojej kadencji w tym aucie.
Dlaczego mi to Lotto?
Powiedzmy że dbam o to aby w przyszłości, za jakieś 10 czy 20 lat, żaden (coraz mniej ogarnięty) "kierowiec" nie woził tym autem (a będzie to totalny złom)..., swojej ukochanej rodziny po Europie czy nawet na wsi...
Autem które będzie zagrażać bezpieczeństwu wszystkim w ruchu drogowym ze względu na starość i zmęczenie materiału wynikające z procesu zaplanowanego nieuknionego zużywania przedwcześnie.

Inni już o to dobrze zadbali, ci na bardzo wysokim poziomie krótkiej i zaplanowanej edukacyjnie inżynierii.
A Niektórzy, ci skromniej żyjący w sposób nieswiadomej egzystencji bądź świadomego komsumpcjonizmu (bez różnicy), ... na odwrót znowu, chcą na siłę się temu przeciwstawić.

Hehe, a mówią że człowiek człowiekowi wilkiem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 12:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
O ile I-stop znacznie obciąża aku., nie dając w zamian spodziewanych efektów (bo oszczędności na paliwie są śmieszne), o tyle I-eloop ma korzystny wpływ na aku., a także na spalanie paliwa, bo kiedy z niego korzystasz to wskazówka zużycia paliwa spada do min. Pomijam już inne negatywne strony I-stopa. Niemniej go nie wyłączam, raczej o nim zapominam.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 12:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Choroba, moja GL ma jakiegoś wirusa w MZD.
Jak zadziała istop, to wskazówka zamiast lecieć na 0,to leci w prawo na 20


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 14:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja już wymieniałem napinacz z paskiem oraz akumulator. Używanie start-stopa degraduje te komponenty. Nie mam zamiaru jeszcze wymieniać rozrusznika, zwłaszcza, że u nas chyba jest jakiś wynalazek zintegrowany z alternatorem, więc cena też pewnie adekwatna.
Nikt nie wsadził tego systemu żeby było fajniej, tylko po to aby CO2 się zgadzało. Zresztą denerwuje mnie takie gaszenie i odpalanie auta bez przyczyny.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 15:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jakby ktoś nie wiedział, to w poprzednim sposobie homologowania aut, chyba 1/3 czasu to był postój na włączonym silniku. iStop miał tym samym zmniejszyć emisję spalin podczas tych testów na postoju.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 15:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pablos, a jaki ty masz przebieg?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 17:06 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty, chyba tak było, ten system został narzucony przez głupie normy, jak większość rzeczy w EU.

Millerek, teraz 115 tys. ale pasek z napinaczem wymieniałem już przy niecałych 90 tys. Uwierz, że widać było ślady zużycia. Poprzedni właściciel nabił jakieś 3 godz. na tym systemie.
Co ciekawe podobno pasek nie tylko się zużywa w dieslu ale też w benzynie, po prostu jest dość lichy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 17:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mając ieloopa, pasek, ogólnie osprzęt alternatora dostaje po tyłku.
Na alternatorze nie mamy sprzęgła bo nie może być. Odzyskiujemy energię hamując silnikiem. Jakby było sprzęgło to alternator zatrzymał by się i nie ładowałby kondensatora podczas hamowania silnikiem.
Jeden element odpada, ale dochodzą inne...

Jest to obciążenie dla paska, z której strony by nie patrzeć...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 17:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
20 listopada 2019, o 17:06 Pablos napisał(a):
Poprzedni właściciel nabił jakieś 3 godz. na tym systemie.


U mnie przy przebiegu 150k km jak kupowałem na i-stop było 19,5h nabite. Pierwsze co zrobiłem, to wymieniłem pasek od alternatora, bo wyglądał jakby zaraz miał umrzeć. Coś musi w tym być :) tylko, że ja nie mam eloopa...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 17:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A kojarzysz czy masz sprzegielko Na alternatorze? Tak dla pewności pytam

Ja u siebie dawno tam nie zaglądałem, muszę zerknąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2019, 19:24 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Też się coraz bardziej przekonuję do stałego wyłączenia istopa. Przez 7 miesięcy i 20k km raptem "oszczędziłem" dzięki temu raptem 180 km

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 12:09 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
wrobel79 napisał(a):
Też się coraz bardziej przekonuję do stałego wyłączenia istopa. Przez 7 miesięcy i 20k km raptem "oszczędziłem" dzięki temu raptem 180 km

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Dołączam foty. Przez 20 k km nabiłem 29 h istopa. Łatwo licząc daje to co najmniej 1740 rozruchów bo i stop dociąga max do ok 60 sek, ale średnio pewnie pozna i przyjąć 2x więcej rozruchów 3480. Z tego raptem pseudo oszczędność 187 km to wygląda jak żart. Daje to 0.06 l na 100 km więcej spalania ObrazekObrazek

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 12:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 216
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
22 listopada 2019, o 13:09 wrobel79 napisał(a):
bo i stop dociąga max do ok 60 sek

Tylko? U mnie max dwa razy dłużej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 12:48 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Może i się zdąża do 2 minut, ale takich długich świateł nie ma i średnio realnie po mieście myślę, że to ok 30-40 sek.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 13:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W Wawie często są dłuższe. Limit był chyba coś koło 2min 15s, trzeba poszukać. W każdym razie u mnie bardzo często ten czas jest przekroczony.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 13:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mój wyłączy silnik przy sprzyjających warunkach, do 2 minut i max 30 sekund.

Jeśli warunki nie będą sprzyjające, przykładowo w lato w upały to już wtedy jest różnie.
Wiadomo, przy mrozach (ok, w zimę), to tak samo działa.
O warunkach pisząc, mam na myśli zmieniającą się temperaturę wewnątrz kabiny względem ustawionej w AC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 15:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzisiaj 90km po centrum Warszawy. Po dniu przerwy i po ok. 20 min. od uruchomienia wypróbowałem I-stop, ale wyłączył się już po 1min.10sek. (4st. C). W zależności od pory dnia, dł. świateł często jest różna, nawet ponad dwukrotnie. Łączny czas pracy I-stop`a 7h16min. - myślę, że niewiele, co daje niewiele ponad 80km oszczędności - dla mnie to śmiech.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 16:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
22 listopada 2019, o 15:56 dropt07 napisał(a):
Łączny czas pracy I-stop`a 7h16min. - myślę, że niewiele, co daje niewiele ponad 80km oszczędności - dla mnie to śmiech.


jak sie to liczy ?
7 godzin po kolo 0,6l/godzina ( bez klimy ) + straty przy rozruchu silnika

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 16:27 
Bywalec
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 307
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
22 listopada 2019, o 12:09 wrobel79 napisał(a):
wrobel79 napisał(a):
Też się coraz bardziej przekonuję do stałego wyłączenia istopa. Przez 7 miesięcy i 20k km raptem "oszczędziłem" dzięki temu raptem 180 km

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Dołączam foty. Przez 20 k km nabiłem 29 h istopa. Łatwo licząc daje to co najmniej 1740 rozruchów bo i stop dociąga max do ok 60 sek, ale średnio pewnie pozna i przyjąć 2x więcej rozruchów 3480. Z tego raptem pseudo oszczędność 187 km to wygląda jak żart. Daje to 0.06 l na 100 km więcej spalania ObrazekObrazek

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


Coś mało, ja po przejechaniu 1640km mam niby 34km zaoszczędzone.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 17:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tylko nie mam pewności, ale wydaje mi się, że MZD był u mnie resetowany pomiędzy aktualizacją...

Przebieg 37kkm.Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 20:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
22 listopada 2019, o 16:24 mirecsk38 napisał(a):
jak sie to liczy ?
7 godzin po kolo 0,6l/godzina ( bez klimy ) + straty przy rozruchu silnika

Tego nie wyliczam, tylko po wyłączeniu pojazdu, monitor wyświetla mi te informacje na okres paru sek. przed wygaśnięciem. Ale tylko wtedy gdy w czasie jazdy korzystałem z I-stop`u.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2019, 23:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
juz widze, widze ze FL ma rozne ...... :)

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 gru 2019, 15:47 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie czy zauważacie różnice w spalaniu przy włączonym i wyłączonym istopie?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 gru 2019, 17:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Jak permanentnie wyłączyć istoop?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 gru 2019, 17:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Jeździć z niedoładowanym akumulatorem :lol:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.