Teraz jest So, 27 kwi 2024, 16:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 68, 69, 70, 71, 72
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pt, 30 gru 2022, 07:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Millerek
wrzucam w oryginale.

"During by-pass mode, verification is not possible using the instrument cluster indication. If high-capacity audio or additional electrical devices are connected, the by-pass mode may operate frequently due to the increase in the vehicle electrical load.

Purpose
If vehicle electrical load (consumption current) exceeds 50A or more, a bypass relay within the DC-DC converter is energized to supply power generated by the generator directly to the vehicle electrical devices.

Operation condition
Bypass mode is operating due to the following conditions:

Vehicle electric load (current consumption) is 50 A or more

Voltage reduction circuit in DC-DC converter is malfunctioning

Ambient temperature is less than 0 °C {32 °F}

Battery charge condition is less than 65%

Operation content
Turns the bypass relay in the DC-DC converter on and the power generated by the generator is also supplied directly to the vehicle’s electrical devices.At this time, the amount of power generated by the generator is suppressed so that power can be supplied directly to the vehicle’s electrical devices."

Jak widać bypass jest aktywny przy SOC niższym niż 65% lub temperaturze poniżej 0°C (obstawiam, że to temperatura mierzona przy akumulatorze) lub gdy obciążenie przekracza 50A. I faktycznie u mnie gdy jest SOC poniżej 65% "kafelki" się nie ładują. Gdy aktywny jest tryb z kondensatorem alternator generuje napięcie ok 25V które trafia do przetwornicy DC-DC aby obniżyć do przysłowiowych 12V, w trybie bypass generowane jest 12V już z alternatora. Jak widać na diagramach obwód przechodzi przez kondensator (?) więc w teorii pewnie go ładuje tymi 12V, jednak u mnie "kafelki" na wyświetlaczu nie rosną w takim przypadku.

Bypass mode
Obrazek

Normal mode with iEloop
Obrazek

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 gru 2022, 09:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, ciekawe jak to się odnosi do mojej wersji silnikowej.
Obecnie jestem na etapie rozładowywania akumulatora, szkoda mi go trochę, ale naładuje go bez problemu.
Zdjęcie z przed chwili na postoju, ciekawe jak zrobię zdjęcie podczas jazdy.... Obrazek
Wczoraj wieczorem miałem SOC 64% i kafelki ładowały się bez problemu.
Słabo widać, ale widać to co najważniejsze, kondensator ładuje się.
Obrazek
Obrazek
Ciężko ustrzelić fotę podczas jazdy...


Ostatnio edytowano Pt, 30 gru 2022, 10:00 przez Millerek, łącznie edytowano 3 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 30 gru 2022, 09:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Millerek
Ty masz 3FL, widocznie serwisówka jest już nieaktualna na ten model ;) U mnie w 2FL ewidentnie poniżej 65% nie ładuje wiec coś musi być na rzeczy. Z resztą różnicę już potwierdzilismy odczytem samego parametru SOC - w wątku o akumulatorach. Jak widać między liftami działo się trochę rzeczy softwarowych, dobrze wiedzieć.

Kolejny raz potwierdzam swoją teorię, że jak kupować auto to przynajmniej po pierwszym lifcie. Raz kupiłem przelifta i żałowałem, sam musiałem robić wiele poprawek na częściach po lifcie. EOT.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 gru 2022, 09:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spoko, więc można napisać że Millerek miał rację? Znowu?

Jak napisałem że kondensator się ładuje to się ładuje, widzę co widzę i omamów nie mam.

Trzeba szukać różnic w wersji silnikowej, liftingowej i innych, a nie od razu negować.

Rozladowywuje swój aku dalej, zobaczę u siebie przy jak niskim SOC kondensator nie będzie ładowany.

Peace
Obrazek


Ostatnio edytowano Pt, 30 gru 2022, 09:35 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 30 gru 2022, 09:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Millerek w przypadku Twojego auta tak, w przypadku auta kolegi który zadał pytanie nie :) Spoko, kolejna cenna wiedza <spoko>

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 gru 2022, 09:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Super ze się zrozumieliśmy, zagadka rozwiązana

Już przy SOC 55% akumulatora, kondensator u mnie ładuje się do pelna normalnie.

Kończę sprawdzian, miłego dnia życzę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 gru 2022, 10:05 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
30 grudnia 2022, o 09:39 Millerek napisał(a):
Kończę sprawdzian,

Nie kończ, schodź niżej. Tak to się nie dowiemy kiedy przestanie ładować. :)
Myślę, że to zależy od wielu czynników, ja nigdy nie miałem SOC 55, a raz czy dwa kondensator się nie ładował. Też nie jest prawdą u mnie ten limit temperatury, bo w zimie często było poniżej 0, a kondensator się ładował od razu po ruszeniu. Natomiast temperatura akumulatora ma wpływ na działanie i-stopa u mnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 gru 2022, 16:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak zauważacie SOC 55, skoro skala SOC na powyższych zdjęciach zaczyna się od SOC 60 ?
Rocznik M 2017 to FL 2

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 gru 2022, 19:10 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.03.2020
Posty: 154
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dropt07 jest też podana wartość cyfrowa :)

_________________
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

Mazda 6, 2016 FL2, 2.5 AT, SkyPassion - Dark Shadow ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 gru 2022, 19:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Faktycznie. Skupiłem się na skali. Nie spotkałem się, jak dotąd, z takim dublowaniem pomiaru, tym bardziej, że dokładność skali SOC jest taka sama jak podana wartość cyfrowo.
Dzięki.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 gru 2022, 22:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
dropt07 napisał(a):
Jak zauważacie SOC 55, skoro skala SOC na powyższych zdjęciach zaczyna się od SOC 60 ?...


Oczywiście, skalę ustawiłem od 60% w Forscanie, ponieważ nie było mi potrzebne monitorowanie poniżej 60% aż do dzisiaj.
To nie żaden problem, w ustawieniach pidu SOC ustawiasz sobie wedle życzenia jaka wartości skali od-do ma być.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 sty 2023, 16:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 928
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam w nowym roku Szanowne grono forumowiczów. :wink:
Od października 2022 r. w obawie o stan aku. postanowiłem wyłączać i-stop i stało się to moim odruchem.
Gdzieś w połowie grudnia zauważyłem przypadkowo, że grafika i-Eloop zachowuje się tak jak w pierwszym poście tego wątka napisał założyciel: ZibiX.
Postanowiłem, że przeczytam cały rozdział i jestem dziś zdumiony oraz rozbawiony tą, krętą i długą ścieżką poznania oraz doznania. <metal>
To cenny materiał, który mnie nie tylko uspokoił, ale przede wszystkim, utwierdził po raz kolejny w przekonaniu, że na forum są pasjonaci, "naukowcy i wierzący" - cały przekrój społeczeństwa. Były tu spory ale na szczęście odbyło się bez inwektyw. <witam>
Podziwiam wpisy kilku z Was - za zaangażowanie i wytrwałość oraz merytorykę.
Doszedłem do wniosku, że Magdalena-6: to zjawiskowa i piękna "kobieta". Bywa kapryśna :zona: , a my choć chcemy, tej Damy nie zawsze rozumiemy. :facepalm:
Na dzisiaj i-Eloop działa, natomiast i-Stop nie.
Wiecie co?
Dzięki Wam, nie przejmuję się i nie naciskam tego przycisku do dezaktywacji i-Stop'a, bo kapryśna Pani, chyba wie lepiej co dla niej dobre.
Na zabawie sylwestrowej zgadałem się z gościem, co ma wypasione Audi Q... coś tam - zajebiście drogie i duże auto. <urodziny>
On to, rzekł: "Ja dezaktywowałem i-Stop (jakoś komputerowo za grubą kasę), bo to mnie denerwowało", a jak jest u ciebie"?. :cygaro:
Przyznaję, że troszkę sobie <%> :wink:
Rzekłem ja: "Moja Magdalena sama mi to rozłączyła, Pani dba o swoje parametry i podzespoły, no cóż japońska technologia". :champion:
Pozdrawiam Was Wszystkich, oby 2023 było dla nas spokojniejsze i aby wróciły ogólnopolskie spoty. :)

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 68, 69, 70, 71, 72

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.