Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 01:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 7 gru 2019, 17:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Haha
Ewentualnie włączyć ogrzewanie na szybę czołową
Wciskanie guzika Jeszce pozostaje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 gru 2019, 19:10 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Poszukaj patentu z papierkiem. Bodajże trzeba podłożyć papierek pod przycisk i wtedy po odpaleniu auta się od razu wyłączy.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 gru 2019, 19:25 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie, papierki to raczej do 4liter się używa. Jest już patent tu opisany jak wyłączyć permanentnie istop. Sam już do tego dojrzałem... do tej pory myślałem, że ma to sens, ale tak jak spojrzycie na moje kilka fotek i wyliczeń wyżej to o kant d.... z taką pseudo oszczędnością

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 01:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
wrobel79 to daj linka / napisz wprost.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 08:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Było milion razy na forum, w temacie dodatkowych funkcji. W tym wątku: viewtopic.php?f=62&t=5913

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 16:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 216
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
7 grudnia 2019, o 18:31 skwieradee napisał(a):
Witam. Jak permanentnie wyłączyć istoop?

Zmienić przez ODB, i z tego co pamiętam dluższe przycisnięcie przycisku od istopu go aktywuje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 gru 2019, 09:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
U mnie wszystko działa :D nawet na EXIDE :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: i-eloop
PostNapisane: So, 28 gru 2019, 20:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Witam
Możliwe że już było za co z góry przepraszam, ale szukałem w wielu tematach i nie znalazłem nic na temat który mnie interesuje.
Mianowicie chodzi o i-eloop. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 2013. Po odpaleniu silnika zawsze pojawia się żółty komunikat “i-ELOOP Charging Please don't Drive. This will take less 3 min”, co uznawałem za normalne, gdyż po odczekaniu około minuty znikał i można było jechać.
W ostatnich dniach stało się to uciążliwe, ponieważ czas znacznie się wydłużył, mało tego nie raz nawet po odczekaniu dłuższej chwili komunikat ten zmienia się na czerwony "Charging system malfunction. Engine could stop unexpectedly". Potrzebny jest restart silnika, po czym znika i pojawia się status
i-eloop. Na dłuższą metę jest to na prawdę uciążliwe, gdyż trzeba czekać na jazdę, która jest nie możliwa bo oczywiście pojawia się sygnał dźwiękowy.
Miał ktoś podobny problem ? Czy jest możliwość że to jest wina akumulatora który jest za słaby ? Od nowości nie był wymieniany, ale z odpalaniem nie ma żadnych problemów. Proszę o porady
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2019, 23:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Stan naładowania akumulatora pozwala na bezproblemowe uruchomienie silnika, ale nie jest tożsame dla kontrolujacej go elektroniki która daje już komunikaty o których wspominasz.

We własnym zakresie, możesz upewnić się, że sprawność akumulatora jest słaba.
Zmierzy to pierwszy ogarnięty sprzedawca akumulatorów, poda odpowiednie obciążenie i sprawdzi bieżące najniższe napięcie akumulatora. Gęstości elektrolitu nie będzie sprawdzać.

Masz dwa wyjścia, albo ratujesz akumulator ładując go (co raczej jest już zbędne na dłuższą metę) , albo kupujesz nowey akumulator. Ewentualnie zostaje tak jak jest do momentu aż akumulator nie uruchomi silnika pięknego poranka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 11:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Tak myślałem że to leży po stronie akumulatora. No nic, pewnie trzeba się rozejrzeć za nowym, a właśnie apropos tego to jak odpowiednio dobrać akumulator do swojej Mazdy ? Zadzwonić do serwisu niech mi dobiorą ? Też wiele czytałem na ten temat i na różnych stronach wymieniane są różne akumulatory.

Ja obecnie posiadam BOSCH S5 A05 60Ah 680A P+. Natomiast czytałem że najczęściej polecanymi są Centra Plus 95Ah 720A CB954 i YUASA YBX7335 80AH/782A P+ (obydwa mocniejsze od mojego obecnego). Co myślicie na ten temat ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 11:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Więc już wiemy że akumulator był już wymieniany.
BOSCH nie jest fabrycznie wkładany do mazdy.
Fabrycznie u ciebie powinna być Yuasa.

Na jaki wymienisz to już twój wybór, ważne aby był EFB.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 11:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
yankes94 czyli obecnie posiadasz akumulator o parametrach do silników benzynowych.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 12:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Takie miałem przeczucie że coś jest nie tak z tym Boschem. Poprzedni właściciel zapewnił mnie że wymienił akumulator, co wydawało mi się dziwne po sprawdzeniu go z numerów i odczytaniu daty produkcji. Okazało się że jest z listopada 2012, a samochód mam z 2013. Wychodzi na to że wymienił go, a ten wcale nie jest nowy. No nic już wiem że muszę zacząć rozglądać się za nowym i pewnie wybór padnie na ten YUASA.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 12:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No i historia już jest znana.
A na zaistniały problem, poskutkuje wymiana na słuszny i odpowiedni akumulator EFB nie koniecznie Yuasa może być Exide.
Bądź inny w technologi EFB dla start stopu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 12:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Tak też zrobię. Zaczynam poszukiwania. Dzięki koledzy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 13:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Zdumiewające, że BOSCH z 2012 przeżył tyle lat i jeszcze jest w stanie zakręcić silnikiem, jak piszesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 13:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bosch ma swój sposób szyfrowania daty produkcji akumulatora, to się zmieniło chyba w okolicy 2013 roku bodajże...
Jeśli nawet, to mógłbyć sprzedany w 2015 roku w grudniu przez ogarnietego sprzedawcę

Jak kolega odczytał datę produkcji akumulatora Bosch?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 gru 2019, 14:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
29 grudnia 2019, o 13:47 Millerek napisał(a):
Bosch ma swój sposób szyfrowania daty produkcji akumulatora, to się zmieniło chyba w okolicy 2013 roku bodajże...
Jeśli nawet, to mógłbyć sprzedany w 2015 roku w grudniu przez ogarnietego sprzedawcę

Jak kolega odczytał datę produkcji akumulatora Bosch?



Odczytałem w ten sposób że z boku akumulatora jest ciąg cyfr który spisałem i potem 4, 5 i 6 cyfrę trzeba odnaleźć w tabeli i wszystko jasne.
Wszystko jest opisane na tej stronie https://akustrefa.pl/poradnik-eksperta- ... sch-centra

-- Dodano: 29 grudnia 2019, o 14:49 --

29 grudnia 2019, o 13:33 Smook napisał(a):
Zdumiewające, że BOSCH z 2012 przeżył tyle lat i jeszcze jest w stanie zakręcić silnikiem, jak piszesz.


Właśnie bardzo to dziwne. W dzisiejszych czasach raczej niespotykanym jest fakt żeby akumulator tyle wytrzymał i kręcił bez problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 11:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dla mnie wcale nie dziwne. W moim poprzednim Lancerze akumulator miał 8 lat i działał normalnie. Został wymieniony przez nowego właściciela tylko dlatego, że samochód stał w zimie 2 tyg. na parkingu i aku się rozładował. Moim zdaniem wystarczyło go podładować i jeszcze kolejny rok przynajmniej by wytrzymał.
Z Twojego opisu wygląda, że ten Bosh został włożony do Mazdy stosunkowo niedawno, jako używany. Jak był wcześniej w samochodzie nie mającym tylu systemów i elektroniki, to spokojnie mógł tyle wytrzymać. To Mazda go wykończyła iStopem i ładowaniem przeznaczonym do EFB :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 13:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Panowie myślicie że taka Yuasa YBX7115 80ah EFB będzie odpowiednim wyborem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 13:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Może być.
Powiedz nam, jaki tam dokładnie siedzi Bosch? AGM czy zwykły kwasiak? Po samych parametrach ciężko znaleźć typ twojego akumulatora. Fotka?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 13:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
30 grudnia 2019, o 13:26 Millerek napisał(a):
Może być.
Powiedz nam, jaki tam dokładnie siedzi Bosch? AGM czy zwykły kwasiak? Po samych parametrach ciężko znaleźć typ twojego akumulatora. Fotka?


Chciałem wstawić zdjęcie już wcześniej ale wyskakuje mi błąd że plik jest pusty i nie mogę wysłać. To zwykły najzwyklejszy kwasiak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 13:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Noooo, to zmienia postać rzeczy.
Zwykły kwasiak do start stopu? Nada się? Jak widać tak. Patrząc na czas działania w Maździe, ziała jak dedykowany EFB. Mazda sobie poradziła.
Czas, żywotność jak widać, jest i tak ustalona na kilka dobrych lat.
Mnie się podoba.

Nasze M6 to dość młode auta jeszcze, i wiele sytuacji dopiero zaczną wychodzić na światło dzienne. Dopóki było "młode" naorawiane było w serwisie itp ale poza jakimikolwoek wpisami na forach, to się zaczyna zmieniać....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 14:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Nadać może się i nada, nawet dziś na mrozie po całej nocy nie miał problemów z odpaleniem od razu. Gdyby nie ten wkurzający problem o którym wspomniałem na początku, pewnie nawet wymiana by mi nie chodziła po głowie. No ale cóż zrobić..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 14:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Może go podłączysz do ładowania?
Daj mu szansę, rok więcej do przodu, a może i dłużej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 14:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2019
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Myślałem o tym ale nie wiem czy do końca ma to sens, no bo ma już swoje lata, ale kto wie. Może próba nie strzelba.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 14:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Skoro mazda wymusza na tobie ładowanie akumulatora na postoju, przed jazda, to coś w tym musi być konkretnego. Chociaż pierwsze słyszę o takiej współpracy i takim komunikacie przed dojazdem aby naładować akumulator.
Inne komunikaty owszem, ale to już bywało za późno.

Próba nie strzelba, może i faktycznie plan mizerny, ale mazda nie wie jaki jest poziom elektrolitu i jaką ma Gęstość. Ona tylko sobie to wylicza...

Sprawdzić akumulator, dostać się do cel pod wieko..., sprawdzic poziom i gęstość, zapisać i naładować. Ponownie zmierzyć Gęstość i jesli będzie poprawa to pod maskę go i..., czekać na rezultaty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 15:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
To jest komunikat o rozładowaniu kondensatora do zera, jest to opisane w instrukcji, nie musi to być związane wcale z akumulatorem.

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 15:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
yankes94 napisał(a):
Witam..
Mazda 6 2013. Po odpaleniu silnika zawsze pojawia się żółty komunikat “i-ELOOP Charging Please don't Drive. This will take less 3 min”, co uznawałem za normalne, gdyż po odczekaniu około minuty znikał i można było jechać.
W ostatnich dniach stało się to uciążliwe, ponieważ czas znacznie się wydłużył, mało tego nie raz nawet po odczekaniu dłuższej chwili komunikat ten zmienia się na czerwony "Charging system malfunction. Engine could stop unexpectedly"


OK, więc co ma wspólnego akumulator z kondensatorem...

Poszliśmy w kierunku starego akumulatora Bosch, który nie koniecznie jest słaby.

Więc dlaczego kondensator jest rozładowany do zera skoro system nie pozwala na ruszanie pojazdem od momentu rozruchu silnika bo każe czekać na na Ładowanie kondensatora?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 16:10 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Może masz zwarcie/przebicie na kondensatorze? Tzn. yankes94 ma to uszkodzenie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.