Teraz jest Wt, 19 mar 2024, 10:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 486 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: N, 21 sty 2018, 20:41 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 231
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No bez jaj kiedyś w stop drogówka oglądałem wypadek gdzie kobieta jadąc automatem męża pomyliła sprzęgło z hamulcem na dwu pasmowce i oczywiście wina tego z tyłu

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: N, 21 sty 2018, 21:28 
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.07.2017
Posty: 163
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Dokładnie. Jej pogrozili palcem a ten z tyłu mandat dostał


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: N, 21 sty 2018, 22:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Trochę w tym racji jest. Ostatnio hamowałem awaryjnie i zarwał tył mazdy. Czy to A czy Ska awaryjne hamowanie może się zdażyć i ten z tyłu powinien być wystarczająco daleko by wyhamować także...


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pn, 22 sty 2018, 04:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Awaryjne hamowanie i hamowania na drodze gdzie nie ma przeszkód tylko pomyliło się pedały, lub bez przyczyny wali się po hamulcach, aby ten z tyłu przyjebał w tył (np. wyłudzenie odszkodowania) różni się od siebie mocno. Są przypadki opisane na necie takich sytuacji i to ten hamujący dostawał mandat i uznawany był za winnego. Tylko trzeba mieć jak to udowodnić.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pn, 22 sty 2018, 06:34 
Offline
Mojego pracownika jeden cwaniak chciał tak wziąć pod h..j. Nagranie jak walnął bez powodu po hamulcach się "zrobiło". Policjantka nie chciała nic oglądać. W końcu jak pracownik nie chciał przyjąć mandatu i chciał iść do sądu (oczywiście sam mu to sugerowałem że ma pełne poparcie i finansujemy ewentualne koszta) Pani zmiękła rura i obejrzała nagranie. Po czym z mordą do sprawcy czemu ją oszukiwał. :) Wina hamującego.. Także kamery, kamery, kamery.. Nie pamiętam jakie było uzasadnienie. Zapytam.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pn, 22 sty 2018, 07:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.10.2016
Posty: 202
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Dzięki rkarcz. Więc widzicie, przepisy jednak funkcjonują...


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pn, 22 sty 2018, 08:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Cytuj:
No bez jaj kiedyś w stop drogówka oglądałem wypadek gdzie kobieta jadąc automatem męża pomyliła sprzęgło z hamulcem na dwu pasmowce i oczywiście wina tego z tyłu

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


no bez jaj ale w automacie nie ma pedalu sprzegla :) <hahaha>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pn, 22 sty 2018, 09:15 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 231
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dlatego wcisnela hamulec do podlogi

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Pn, 22 sty 2018, 09:15 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pn, 22 sty 2018, 11:53 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 455
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dokładnie :) Spróbuj hamulec lewą nogą wcisnąć... nawet świadomie. Tylko upewnij się, że nie ma nikogo za Tobą i masz zapięte pasy :)

_________________
:drunk:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: N, 28 sty 2018, 20:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
wilczek Dokładnie :D
Lewa noga jest silniejsza , bo inaczej pracuje . Gaz muskamy , a sprzęgło jest mocniejsze . Jak miałem słabe hamulce w innym aucie , to lewą nogą hamowałem i się naprawiały = były mocniejsze :D

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: So, 3 lut 2018, 21:45 
Offline
mikal napisał(a):
Dzisiaj rano, ruszając spod świateł za innym samochodem, SCBS zaliczył faila, mam to nagrane na filmiku:
Wykryło chyba obłok spalin z samochodu przede mną. Słabe to strasznie, ale na szczęście nikogo za mną nie było bo by mnie cmoknął w dupę.

Czy ktoś miał podobną sytuację?

Opisane w biuletynie technicznym dla SCBS z czujnikiem laserowym (chyba, ze masz kamere, ale ta weszla chyba w MY17 - Panie i Panowie od M6 zweryfikują?). Takich kwiatkow jest wiecej, wiec jak odnajde to wrzuce. Nadal twierdze, ze to bron obosieczna i usypiajaca czujność jak aktywni asystenci z kolejnymi poziomami autonomii.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 9 lut 2018, 14:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Odnosnie MY2017
Kamera to jest fikcja, jedyne co dobrze robi to rozpoznaje pasy ruchu i znaki drogowe.

Czujniki z tylu raz mi uratowały zderzak przed murkiem - auto nowe, chyba drugi tydzień użytkowania i zatrzymało się z komunikatem automatic brake na HUD.

Z przodu działają dwa systemy. Oparty o radar DRSS (distance recognition support system) i SCBS. One działają od 30 km/h w zwyżki i to właśnie one czasami przyhamowują na autostradzie.

Drugi system z przodu opatrujesz o kamerę. Działa od 2km/h do 80 km/h. Teoretycznie wykrywa nawet pieszych. Trudno stwierdzić czy hamuje system oparty o kamerę czy o radar ale mam wrażenie, ze ta kamera nie potrafi nic wykryć, ma milion ograniczeń. Laser to było proste rozwiązanie - zwykły dalmierz jak w suszarce.

Nie rozumiem dlaczego przy małych prędkościach nie może to auto hamować na podstawie danych z przednich czujników parkowania tj. rozumiem bo Mazda tego nie zrobiła ale mie rozumiem dlaczego tego nie zrobiła.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 16:38 
Offline
Szybkie porównanie systemu SCBS w dwóch wersjach:

Czujnik laserowy (LIDAR sensor):
The Smart City Brake Support (SCBS) system will operate under the following conditions:

― The engine is running.
― The center display in the instrument cluster does not indicate that the system requires inspection.
― The vehicle speed is between approx. 4 km/h {2 mph} to 30 km/h {19 mph}.
― The Smart City Brake Support (SCBS) system is not turned off.
― The DSC is not malfunctioning.
― The driver is not deliberately performing driving operations (accelerator pedal, steering wheel, and braking operations).

Note:
• The Smart City Brake Support (SCBS) system will operate even if the DSC OFF indicator light is illuminated after the DSC is stopped by operating the DSC OFF switch. If the Smart City Brake Support (SCBS) system operates while the DSC has been stopped, the DSC becomes operational and the DSC OFF indicator light turns off.
• The Smart City Brake Support (SCBS) detects a vehicle ahead by emitting a near infrared laser beam and receiving the beam reflected off the reflector or the vehicle ahead, and then using it for the measurement. Consequently, the Smart City Brake Support (SCBS) may not operate under the following conditions:

― Reflection of laser sensor is poor due to the shape of the vehicle ahead.
― The vehicle ahead is significantly dirty.
― Under bad weather condition such as rain, fog, and snow.
― When the window washer is being used or the windshield wipers are not used when it is raining.
― The windshield is dirty.
― The steering wheel is turned completely left or right, or the vehicle is accelerated rapidly and comes close to the vehicle ahead.
― Trucks with low loading platforms, vehicles traveling at extremely low speeds, and vehicles with high profile.
― Vehicles with certain shapes such as a vehicle carrier.

• Under the following conditions, the Smart City Brake Support (SCBS) system may not operate normally:

― Heavy luggage is loaded in the luggage compartment or on the rear seat.
― When there is the possibility of a partial contact with a vehicle or obstruction ahead.
― When driving on continuously curving roads, entering and existing curves, and unstable driving due to a vehicle accident or breakdown in a driving lane.
― Elongated luggage or cargo is loaded onto installed roof rails and covers the laser sensor.
― Exhaust gas from the vehicle ahead, sand, snow, and water vapor rising from manholes and grating, and water splashed into the air.

• In the following cases, if the laser sensor determines that there is a vehicle ahead and the Smart City Brake Support (SCBS) system may operate:

― Object on the road at the entrance to a curve.
― Vehicles passing in the opposite lane while making a curve.
― Metal objects, bumps, or protruding objects on the road.
― When passing through a toll gate.
― When passing under a vinyl curtain or flag.
― Plastic objects such as pylons.
― Two-wheeled vehicles, pedestrians, animals or standing trees.
― There is fogging on the inner surface of the windshield (where the near infrared laser beam is emitted).

• Operate the air conditioning system to defrost the windshield around the laser sensor first before starting to drive.

― There is/are fogging/water drops on the outer surface of the windshield (where the near infrared laser beam is emitted).

• Operate the wiper system to remove the fogging/water drops on the windshield.



Kamera FSC (czujnik CMOS):
Note:
• The Smart City Brake Support [Forward] (SCBS F) system will operate even if the DSC is switched off (DSC OFF indicator light illuminated) by operating the DSC OFF switch.
• The Smart City Brake Support [Forward] (SCBS F) detects a vehicle ahead and pedestrian by the forward sensing camera (FSC). Consequently, the Smart City Brake Support [Forward] (SCBS F) may not operate under the following conditions:

― Under bad weather condition such as rain, fog, and snow
― When the window washer is being used or the windshield wipers are not used when it is raining
― The windshield is dirty
― Trucks with low loading platforms, and vehicles with extremely high profile
― Vehicles with certain shapes such as a vehicle carrier

• Under the following conditions, the Smart City Brake Support [Forward] (SCBS F) may not operate normally:

― Heavy luggage is loaded in the luggage compartment or on the rear seat
― If there is the possibility of partial contact with a vehicle ahead
― When driving on continuously curving roads, entering and existing curves, and unstable driving due to a vehicle accident or breakdown in a driving lane
― Elongated luggage or cargo is loaded onto installed roof rails and covers the forward sensing camera (FSC)
― Exhaust gas from the vehicle ahead, sand, snow, and water vapor rising from manholes and grating, and water splashed into the air
― The vehicle is driven on a slippery road surface such as wet roads or icy or snow-bound roads
― The braking performance is adversely affected due to cold temperatures or wet brakes
― The vehicle is driven at the same speed as the vehicle ahead
― The accelerator pedal is depressed
― The brake pedal is depressed
― The steering wheel is being operated
― The selector lever is being operated (ATX)

• The forward sensing camera (FSC) may regard the following vehicles or objects as a vehicle ahead, and the Smart City Brake Support [Forward] (SCBS F) system may be activated:

― Objects on the road at the entrance to a curve
― Vehicles passing in the opposite lane while making a curve
― When passing through low gates, narrow gates, car washing machines, or tunnels
― When passing through a toll gate
― Vehicle or obstruction approaches detecting vehicle suddenly
― 2-wheeled vehicles, animals, or standing trees


Podsumowując: kamera jest o tyle lepsza, że może wykryć pieszego. Nie ma też problemu dyfrakcji (załamania) wiązku lasera w wyniku mokrej/ zaparowanej/brudnej szyby.


Ostatnio edytowano Pt, 23 lut 2018, 16:41 przez limo, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 16:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A w praktyce to kamery właśnie częściej wyrzucają błąd zaparowanej szyby...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 16:46 
Offline
Statystyk nie badałem, ale w modelu CX-3 podejrzewam, że nie bez powodu zamieniono czujnik laserowy na kamerę. Generalnie jest tyle wyłączeń kiedy obydwa rozwiązania nie działają, że napalonym osobom na nowoczesne rozwiązania powinno to dać do myślenia, że nie wszystko złoto co się świeci.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 16:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie bez powodu. Głównym powodem jest to, że inne marki rozpoznają znaki, ludzi, rodzaje mijanych drzew (ironia). To i Mazda musiała. Nie wszystkie gonitwy za nowościami wychodzą na dobre i są efektem "dobrej zmiany" oraz prawidłowo rozumianej ewolucji.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Cz, 22 mar 2018, 18:56 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzis na wlasnej skurze przekonalem sie jak dziala ten system, przedemna jechal samochod ktory postanowil skrecic w, lewo wiec lekko odposcilem gaz. Imazda widzac ze spokojnie moge przejechac dodalem gazu, I co zdziwienie gdy na hedzie pojawil sie napis hamuj, ize system ostro po hamulcach, zona zdziwiona ja tez szczescie ze za mna nikt nie, jechal bo tez byl by zdziwiony. System troche nadgorliwy nastepnym razem musze uwazac I putanie co mozna zrobic aby tego uniknac poza trzymaniem wiekszej odleglosci poprzedzajacego auta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Cz, 22 mar 2018, 20:03 
Offline
W ustawieniach jest coś jak daleko, średnio ,blisko - zmień ustawienia.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Cz, 22 mar 2018, 20:21 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzieki Musze sprawdzic jakie mamu ustawienia, raczej nic tam nie zmienialem wiec chyba powinno byc srednio jak w innych opcjach, ale byc moze cos przypadkiem przestawilem...


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 25 maja 2018, 06:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
22 marca 2018, o 21:03 niko123 napisał(a):
W ustawieniach jest coś jak daleko, średnio ,blisko - zmień ustawienia.

Jakie warunki muszą być spełnione aby ten cały Smart City Brake Support zadziałał ?? bo wydaje mi się, że działają tylko zmiany w ustawieniach :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 25 maja 2018, 09:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Postaw np duży karton przed autem w odległości np 2m i puść nogę z hamulca (AT) symulacja jazdy w korku :wink: i pozwól aby auto uderzyło w karton :hihi: pewnie tego nie zrobi , tak to działa u mnie .
W MT pewnie nogę ze sprzęgła i auto samo powinno się toczyć ewentualnie spróbuj również z dodanym nieznacznie gazem, działa przy niskich prędkościach .

-- Dodano: 25 maja 2018, o 10:08 --

Działa też do tyłu

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 12:38 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Czy to możliwe, że w mojej Madzi po prawie 7000 km system SCBS nie zadziałał ani jeden jedyny choćby raz?
Próbowałem nawet zasymulować tego typu sytuacje i nic. Mówię tu o systemie dostępnym w wersji wyposażenia SkyEnergy.
Powinienem mieć SCBS , czyli system działający w zakresie 4-30 km/h. Nic nie zmieniałem, Madzia jest nowa.

Dopiero teraz zaczęło mnie to na dobre intrygować...


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 13:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W mojej też to raczej działa w ukryciu ale jakby do pewnego momentu.
SCBS, masz tylko przód, ja mam dodatkowo jeszcze tył.

U mnie dzisiaj pierwszy raz pojawił się komunikat BREAK na hudzie...

Jeśli, dystans przed pojazdem będzie się zmniejszać a ty będziesz hamować nawet delikatnie, system wzmocni sam siłę hamowania bez żadnego komunikatu, i to można wyczuć.

Jeśli, będziesz przyspieszać, będziesz mieć wciśnięty tylko pedał przyspieszenia, dystans między pojazdami będzie się zmniejszać, to dostaniesz komunikat że musisz hamować.

Ot, taka różnica... tak mi się wydaje, ja dopiero raczkuje w GL ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 13:19 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Dzięki za odzew ;-) U mnie nic się nie pojawiało nigdy, nie czułem też nigdy zwiększonej siły hamowania.

Poza jednym przypadkiem.
Dziś gdy wyjeżdżałem z garażu podziemnego, ja byłem na dole jeszcze, i było 10 metrów dojazdu stromego podjazdu do góry miałem ten przypadek. Na górze przechodził pieszy. Odległość do niego była duża, zresztą zanim bym tam dojechał już by dawno przeszedł.
Otóż gdy ruszałem włączyła się ikonka i sygnał dźwiękowy o dużej częstotliwości pikania, to trwało jakieś 2 sekundy. Ikonka mogła być SCBS. Nie było żadnego napisu break. Nie było też hamowania, tylko sygnały. Stąd moje pytanie dziś, przypomniało mi to, że nie widziałem nigdy jak ten system działa. Bo to na 100% było błędne ostrzeżenie (choćby dlatego, że pieszy był 10 metrów dalej, ale może ja byłem jeszcze na płaskim, a samochód wykrył pochyłość idącą przede mną do góry?).

Dlatego czy nie powinienem tego zgłosić do ASO bo to chyba nie możliwe, żebym się nie spotkał ani razu z działaniem tego systemu.
Ma ktoś jeszcze jakieś inne metody na przetestowanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 13:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale mazda sama u nas nie hamuje raczej, tylko może wzmocnić siłę hamowania jak hamujesz, a jak nie hamujesz to krzyknie żebyś sam hamował tzn przełożył nogę....
Mamy tylko SBSC a nie A-SBSC .
...nie wiem, poczekam również na jakieś wyjaśnienie od mądrzejszych :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 13:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 411
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Hamuje, hamuje i to dość brutalnie. Doświadczyłem tego dwukrotnie. Zadaniem SCBS jest zapobieganie zderzeniom przez najechanie na tył pojazdu lub zmniejszenie ich skutków, dzięki zastosowaniu czujnika monitorującego drogę przed samochodem. W razie wykrycia niebezpieczeństwa kolizji funkcja może przygotować układ hamulcowy do natychmiastowej reakcji, a gdy kierowca nic nie zrobi - włączyć hamulce. Muszą jednak byś spełnione pewne warunki, między innymi odpowiednia prędkość (chyba 4-30km/h) oraz koła pojazdu muszą być skierowane na wprost. To ten podstawowy SCBS.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 14:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Mazop dzięki
doświadczyłeś dwukrotnie brutalnie i wiele razy łagodnie, czy po prostu w ogóle tylko 2x na tysiące przejechanych kilometrów?
Może system załącza się tylko w absolutnie podbramkowych sytuacjach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 15:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 411
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Dwukrotnie autko hamowało do oporu, czyli nazwijmy to brutalnie. To tak jakbyś wcisnął pedał hamulca raptownie do oporu. Raz parkując na poboczu jezdni, gdzie rosła ściana krzaczorów, a po raz drugi podjeżdżając do zamkniętego szlabanu podczas płacenia za tankowanie. Oba przypadki - około 1,5 m od przeszkody, dziwny dźwięk/hałas spod auta i napis brake coś tam coś tam...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 15:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Raz mnie zaskoczyło przy cofania a potem tylko symulacja z kartonami :wink: i działa bardzo brutalnie :hihi: myślę ,że działa na podstawie odczytu z czujników parkowania ponieważ tylko do 30km/h

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 15:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 411
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
5 czerwca 2018, o 16:44 PIOTR napisał(a):
myślę ,że działa na podstawie odczytu z czujników parkowania

Raczej nie, bo mam tylko tylne czujniki :idea:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 486 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.