Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 486 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 15:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Do tyłu na podstawie czujników parkowania. Do przodu kamera (FL2), laser (FL1).

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 15:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mnie jeszcze auto samo nie zahamowało.
Może nie musiało a może warunki nie były sprzyjające do zadziałania systemu :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 17:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
5 czerwca 2018, o 14:19 mazter napisał(a):
Odległość do niego była duża, zresztą zanim bym tam dojechał już by dawno przeszedł.
Otóż gdy ruszałem włączyła się ikonka i sygnał dźwiękowy o dużej częstotliwości pikania, to trwało jakieś 2 sekundy. Ikonka mogła być SCBS. Nie było żadnego napisu break. Nie było też hamowania, tylko sygnały.

Nie miałeś Ty czasem ciągle aktywnych czujników parkowania i stąd to pikanie?
U mnie dziś po raz kolejny pięknie wpadł hamulec w podłogę podczas szybkiego cofania, gdy z tyłu miałem żywopłot. <spoko>

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 21:43 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
5 czerwca 2018, o 18:57 JaFGdy napisał(a):
Nie miałeś Ty czasem ciągle aktywnych czujników parkowania i stąd to pikanie?


Nie w FL2 są włączone zawsze, to było inne pikanie, raczej związane z tym systemem (ikonkę i jej grafikę zapamiętałem), co nie oznacza, że po dzisiejszych wypowiedziach oraz po przeskanowaniu całego tego wątku ten system u mnie działa.

Dziś wracając z pracy i jadąc godzinę w korkach oraz testując nerwy próbowałem uruchomić system. Może ze 2x na dosłownie ułamek sekundy zaświeciło się coś na desce, ale nawet bez dźwięku, zero hamowania. Jechałem na ustawieniach dystansu zarówno 'blisko' jak i 'daleko'. To chyba nie działa u mnie , albo jeśli działa to na prawdę to dziwnie jak dla mnie:/ W FL2 system opiera się to na kamerze, a że mam Energy a nie Passion to nie mam rozpoznawania znaków, lane assist czy aktywnego tempomatu, ciekawe czy ta kamera u mnie w ogóle jest taka jak w Passion. W Energy jest też inna deska i inny wyświetlacz na kokpicie (mniejszy i mniej informacji się na nich wyświetla).

Z drugiej strony koledze Mazop system już hamował, z tymże ja mam AT., może to robi jakąś różnicę ...

Może trzeba skołować karton duży zanim pojadę do ASO :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 22:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Może robić różnicę bo automat wyhamuje do zera a z MT to jak zdławi silnik ? Ja mam AT i działa wszystko ok <spoko> nawet czasami za bardzo .... podczas wyprzedzania ,,but w podłogę " i podjechania za blisko wyprzedzanego auta potrafi krzyczeć BRAKE ! lub gdy dojeżdżam do auta będącego na tym samym pasie ale jadące zdecydowanie wolniej to za nim zmienię pas to już reaguje i to nawet gdy jest włączony aktywny tempomat który sam z siebie zwalnia....
Myślę ,że pomysł z kartonami jest opcją bezpieczną do poznania auta i jego zachowania

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 22:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
5 czerwca 2018, o 23:43 PIOTR napisał(a):
automat wyhamuje do zera a z MT to jak zdławi silnik ?

Tak, zdławi i zgasi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 12:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 231
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ostatnio smarkałem się podczas jazdy po mieście (pozdro dla alergikow). Autko przede mną skręcalo i przepuszczalo pieszych stając w połowie skrzyżowania, a ja się zagapiłem.
wczesniej zdarzaly mi się już pipkania i komunikaty, tym razem wyhamowalo dosyc mocno prawie do zera.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 16:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
2 próby w garażu podziemnym na pudle po 32 calowym TV i niestety 2x wypadek :x

Może pudło za małe, za ciemno, albo to jednak nie działa. Nawet nic nie zapikało i nie mrugało :-|


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 16:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Za małe pudło. Do tyłu by zadziałało, bo czujniki je złapią...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 17:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
czyli co pieszego/rowerzysty/motocyklisty nie zauwazy czy jak? bez sensu ten system troche


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 17:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie wiem. Moja wersja (FL1) pieszych nie widzi. Ale rowerzystów/motocyklistów tempomat (radar) widzi.

Niestety ciągle nie mogę się zebrać do kartonowych testów systemu samozatrzymania, za które odpowiedzialny jest laser.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 18:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Odwagi :lol: ja mam miejsce parkingowe gdzie granice wyznacza żywopłot z rododendronów (około metra wysokosci ) i nawet przed chwilą sprawdzałem .... działa , tylko trzeba w miarę blisko stać i zwolnić hamulec aby auto samo ruszyło bez gazu (toczyło się ) myślę ,że to taka symulacja jazdy w korku i dlatego system działa przy tak małych prędkości. Jak dobrze pamiętam to w top gear testowali suv-y i Clarkson miał CX-5 ,system raz mu działał innym razem nie ....

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 18:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie zadziałało mu bo miał koła skręcone.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 19:01 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A nie było tu na forum że rozpoznaje kształty czy "materiał" i na karton nie zadziała?

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 19:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Clarkson znaczy jego auto zatrzymało się przed żywopłotem a wjechał w auto kapitana snuji :hihi: być może KMBak ma rację i jest zależność od kół choć dla mnie to by było dziwne jeżeli bierze sygnał z czujników parkowania lub kamery która jakiś tam zasięg ma

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 19:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
6 czerwca 2018, o 20:09 PIOTR napisał(a):
i jest zależność od kół choć dla mnie to by było dziwne jeżeli bierze sygnał z czujników parkowania lub kamery


Skręcone koła mają znaczenie dla systemu do przodu z kamery (FL2) lub lasera (FL1). Czujniki parkowania przednie nie mają udziału w działaniu systemu. A warunek kół musi być, bo w przeciwnym wypadku nigdy byś przodem nie zaparkował, bo systemy by Cię zatrzymywały przy wjeżdżaniu między auta.

Sam systemu nie testowałem, ale sporo sobie poczytałem. :-)
Zadziałały mi tylko ostrzeżenia o hamowaniu (ale powyżej 30 kph), więc to nie awaryjne zatrzymanie - ale faktycznie zadziałało... Nie wiem czy by zaczął hamować, bo ja to zrobiłem lub przeszkoda sama uciekła (skręciła w boczną drogę).


Do tyłu, udział biorą czujniki parkowania i warunku skręconych kół nie ma. Bo jak wjeżdżasz w ciasną zatoczkę to koła mogą być skręcone i cedzisz d**ą w auto za Tobą. Z tymże do tyłu na 100% jak trzymasz nogę na hamulcu (lekko wciśnięty) to na bank system nie zadziała...

Do tyłu system testowałem. Znaczy sam się wytestował. Raz jak szybko wjeżdżałem do garażu - zahamował ułamek sekundy przede mną i identycznie jak robiłem szybko zatoczkę. System się zatroskał, że przeginam i mnie zatrzymał (ja bym to zrobił ułamek sekundy później i 15 cm dalej - w dalszym ciągu bez kontaktu z sąsiednim autem). Przy czym ta sama zatoczka wykonana wolno obyłaby się bez ingerencji systemu.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 20:41 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 30.04.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Skoro to hamowanie jest gwałtowne to może powinniśmy mieć naklejki z tyłu "zachowaj odstęp, mam SCBS" :wink: I tak mi przyszło do głowy że ciekawie wyglądałby test np. 5 aut z systemem. Przeszkoda i 5 aut hamuje bez udziału kierowcy. Spotkaliście się z takim testem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 20:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 411
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
6 czerwca 2018, o 19:29 PIOTR napisał(a):
Jak dobrze pamiętam to w top gear testowali suv-y i Clarkson miał CX-5 ,system raz mu działał innym razem nie ....

Pamiętam, doszli do wniosku, że system działa tylko przy kołach skierowanych na wprost.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 21:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
6 czerwca 2018, o 21:48 Mazop napisał(a):
doszli do wniosku


Nie doszli, tylko Mazda im wyjaśniła. Resztę tłumaczyłem już wyżej.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Cz, 7 cze 2018, 20:35 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.01.2017
Posty: 179
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
"Brake" pojawia się najczęściej gdy szybko(za szybko?) zbliżam się do pojazdu który skręca. Wtedy nie hamuję do końca, bo widzę, że już, już zjeżdża z mojego toru jazdy. Dosyć długo nie miałem sytuacji z mocnym, automatycznym dohamowaniem, opisywanym na forum w wielu postach. Ostatnio jednak, w analogicznej sytuacji jw, trochę się zagapiłem(albo było za szybko/blisko) i Mazda sama gwałtownie przyhamowała. Lekki szok i spora ulga gdy już odetchnąłem, że nikt nie zaparkował mi z tyłu. Pamiętam zresztą, że któryś z kierowców się za mną obejrzał - jak za wariatem, który tak hamuje bez powodu. Hamowanie rzeczywiście jest ostre i może być niebezpieczne, gdy ktoś jest na zderzaku z tyłu. W Polsce, zwłaszcza w mieście, właściwie standard.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Cz, 7 cze 2018, 21:54 
Offline
https://www.youtube.com/watch?v=jl2vXIUX13U&t=214s


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 09:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
7 czerwca 2018, o 21:35 arpi napisał(a):
"Brake" pojawia się najczęściej gdy szybko(za szybko?) zbliżam się do pojazdu który skręca. Wtedy nie hamuję do końca, bo widzę, że już, już zjeżdża z mojego toru jazdy.

Oj, żebyś się przypadkiem kiedyś nie zdziwił, jak pojazd który skręca nagle zahamuje...
Skoro często Ci się zapala "brake" a czasem nawet interweniuje, to moim zdaniem jeździsz strasznie agresywnie i blisko innych pojazdów... Zachowaj trochę odstępu :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 10:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Nie rozumiem dlaczego to nie działa na podstawie czujników parkownaia zarówno przód jak i tył przy małych prędkościach, ale to tak nie działa.

Z tyłu działa na podstawie radarów do monitorowania ruchu poprzecznego i martwej strefy.
Z przodu działa na podstawie dalmierza laserowego (GJ) lub kamery (GL). Czasami tylko komunikat break i lekkie dohamowanie, czasami hamuje. Mi wyhamował raz przed murkiem (cofałem) z komunikatem autobreak. Ostatnio gdy dojeżdżałem do przejścia dla pieszych, a na krawężniku, jakieś 20 metrów przed przejściem stał kloszard to mi pokazał break ale nie hamował.
Do tego oprócz komunikatu break wydaje on dźwięk modulowany i im potrzeba hamowania jest bardziej pilna tym ten dźwięk ma większą częstotliwość (mam na myśli częstotliwość modulacji, a nie fali samego dźwięku jako fali nośnej tego modulowanego sygnały ;-) ).

Najczęściej włącza mi się gdy jadą za kimś na tempomacie adaptatywnym i ta osoba przede mną gwałtowanie hamuje. Wówczas tempomat próbuje hamować ale niezależnie od tego widzę break aby docisnąć hamulec mocniej - tempomat dość delikatnie operuje zarówno gazem jak i hamulcem.

No i typowa hardcorowa sytuacja tj. zbliżanie się do korka na autostradzie lub drodze ekspresowej. Wówczas daje o sobie znać, dzięki temu, wiem, że musze zrobić przerwę w czytaniu mailu lub przeglądaniu FB.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 10:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
8 czerwca 2018, o 11:35 jordanj napisał(a):
Z tyłu działa na podstawie radarów do monitorowania ruchu poprzecznego i martwej strefy.


No właśnie z tyłu działa na czujnikach parkowania.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 10:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Jeśli z tyłu działa na podstawie czujników parkowania (co by było logiczne, choć mi powiedzieli tak jak napisałem) to dlaczego z przodu nie działa na tej samej zasadzie + oczywiście kamera dla przeszkód bardziej oddalonych. Ja mam jakoś większe zaufanie do czujników parkowania (prosty sonar) niż tego, że kamera coś rozpozna.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 10:53 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Ja mam SkyEnergy, mam tylko przód, szukam cały czas choćby jednego dowodu, że u mnie to działa, szukam...


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 11:07 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
W SkyPassion działa na podstawie kamery oraz radaru, przy czym nie wiadomo czy dana interwencja systemu wynika z jednego, drugiego czy obu. Wydaje mi się, że ta kamera to taka trochę ściema, tam są dziesiątki ograniczeń. Dla porównania w Subaru nie ma radaru, nawet tempomat działa w oparciu o kamerę.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 11:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
SCBS F&R.jpg

SCBS R (tył) - działa zawsze sam. Ale mocno ograniczone prędkości (2 do 8 kph)
SCBS R.jpg

SCBS F (przód) i SBS się na siebie nakładają.

SCBS F: System wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) [Przód] (SCBS) to system, który zaprojektowano, aby poprzez sterowanie hamulcami (hamulce SCBS F) ograniczyć uszkodzenia w razie kolizji, gdy w czasie jazdy laserowy czujnik (kamera w FL2) systemu wykryje obecność pojazdu przed samochodem użytkownika, a system określi, że kolizja z takim pojazdem jest nieunikniona. Uniknięcie kolizji może być również możliwe, gdy prędkość względna pomiędzy Twoim samochodem, a pojazdem jadącym z naprzeciwka jest mniejsza od około 20 km/h.
Ponadto, gdy kierowca naciska na pedał hamulca, a system działa przy prędkości samochodu od około 4 do 30 km/h, hamulce reagują szybko i pewnie. (Wspomaganie hamowania (wspomaganie hamowania w systemie SCBS)).

SBS: System inteligentnego wspomagania hamowania (SBS) to system, który za pomocą wskaźnika i sygnału ostrzegawczego w zestawie wskaźników powiadamia kierowcę o możliwej kolizji, gdy pojazd jedzie z prędkością około 15 km/h lub wyższą, a czujnik radarowy systemu określa, że możliwe jest zderzenie z pojazdem z przodu. Ponadto, jeżeli czujnik radarowy określi, że kolizja jest nieunikniona, zadaniem systemu automatycznej kontroli hamulców jest ograniczenie uszkodzeń w razie kolizji. Co więcej, jeżeli kierowca naciska na pedał hamulca, hamulce reagują i działają wówczas szybciej.
SBS.jpg

Tyle z instrukcji. Trzeba się tego nauczyć na pamięć.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 11:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Sprawdziłem w instrukcji do GL - jest to również oparte o czujniki ultradźwiękowe, czyli po raz kolejny okazało się, że serwisanci nie wiedzą o tym samochodzie nic.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: SCBS i SBS
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 11:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
8 czerwca 2018, o 12:54 jordanj napisał(a):
okazało się, że serwisanci nie wiedzą o tym samochodzie nic

Nic nowego. <oczy>

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 486 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.