Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:29

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 31 sty 2017, 13:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 254
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No i wreszcie na mnie trafiło - Mazda strzeliła focha, ale przy moim nie farcie oczywiście nietypowo.
Wczoraj wieczorem nie mogłem wyłączyć auta. Po naciśnięciu przycisku Start/Stop silnik na szczęście zgasł, ale cała reszta samochodu radośnie sobie grała i świeciła. Na prawym zegarze komunikat Set power to OFF, zapalone światła podsufitowe, podświetlony prędkościomierz, muzyczka sobie dalej leci, alarm dźwiękowy po otwarciu drzwi, brak reakcji na pilota czy na przycisk zamykania. Przycisk Start/Stop po ponownym naciśnięciu zapalał kontrolki i światła mijania, przy wciśniętym sprzęgle mogłem odpalić silnik, ale po jego zgaszeniu sytuacja od powtarzała się od nowa. Auto mogłem zamknąć jedynie mechanicznie z kluczyka.
Szybki telefon do serwisu za bardzo nie pomógł, wymiana baterii w pilocie i karcie do immo również. Zgodnie z sugestią serwisu odłączyłem akumulator, pół minuty z nogą na hamulcu, podłączyłem i... nic. Stan jak powyżej, nawet nawet ten sam kawałek mp3 leciał. Zrobiłem drugi raz, hamulec przetrzymałem dłużej i nadal bez zmian. No może po za tym, że przycisk Start/Stop przestał w ogóle działać i nie dawało się odpalić silnika.
Zadzwoniłem do assistance Mazdy, żeby zabrali auto do serwisu. Po telefonie sięgnąłem jeszcze do samochodu żeby zabrać torbę, trzasnąłem drzwiami i ... auto się odblokowało. Wszystko zgasło, pilot zadział, alarm się uzbroił. Na wszelki wypadek kilka razy odpaliłem silnik, zgasiłem, zamknąłem, otworzyłem. Odwołałem przyjazd lawety.
Po dwóch godzinach wsiadam do auta, wszystko działa. Zacząłem sprawdzać, co skasowało w wyniku odpięcia akumulatora. Okazało się, że tylko liczniki przebiegu dziennego i w związku z tym wskazania średniego spalania uległy wyzerowaniu. Wszystko inne: BT, ustawienia auta, stacje radiowe itd. się nie zmieniło. I-Stop i I-Eloop działał, mimo że wczoraj ktoś napisał, że bez resetu nie powinien zadziałać po odpięciu akumulatora. Przejechałem kilka kilometrów, parkuję pod domem i cholera znowu nie daje się wyłączyć. Witki opadły dzwonię znowu po assistance, gadam przez BT siedząc w samochodzie. Jak już wszystko było umówione na nowo, auto samo się wyłączyło :facepalm: Laweta znowu odwołana.
Dzisiaj rano jazda do serwisu, mazda jak to wytrawna dama w gościach focha oczywiście nie strzeliła i pod drzwiami serwisu elegancko się wyłączyła. Na razie serwis grzebie i szuka. Ja co mogłem to sprawdziłem. Drugi pilot i karta były daleko w domu, odpowiednio zabezpieczone. Ostrzeżenia o słabej baterii w pilocie nie miałem, z resztą jak napisałem, jej wymiana niczego nie zmieniła. Drzwi i maska sprawdzone - zamknięte. Immobilizer z kartą sparowany. Więcej pomysłów nie mam <niewiem> . Zastanawia mnie to, że po odłączeniu akumulatora nic się nie zmieniło i praktycznie nic z moich ustawień się nie skasowało.

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 sty 2017, 22:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Magia Panie, istna magia. Zaczarowany samochód. Współczuję nerwów. Sam jestem ciekaw, co było?

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 31 sty 2017, 23:05 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 254
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Sprawa okazała się prostsza niż cała wczorajsza historia: padł jakiś przekaźnik, pewnie od odcinania zasilania od MZD i takich tam, o szczegóły już się nie dopytywałem. Najważniejsze, że usterka zlokalizowana, nowy element zamówiony, będzie w czwartek, a auto odzyskam w piątek. Dodatkowym dla mnie pocieszeniem jest fakt, że to w sumie awaria czysto elektryczno-mechaniczna, a nie fiksacja systemów elektronicznych auta z nieznanych powodów. Bałem się, zwłaszcza po tym, że rano auto normalnie wyłączyło się pod serwisem, że będzie jak np. z NB1 w drugim aucie - coś się dzieje, nie wiadomo co, serwis analizuje problem, spece z Hiroshimy popełniają z rozpaczy sepuku <suicide> A tę awarię mogę Mazdzie wybaczyć :)
Na razie pomykam zastępczą nowiutką trójeczką, ale to nie jest to, zwłaszcza że praktycznie w niej nic nie ma. A nie przepraszam, jest sygnalizacja niskiego poziomu płynu w spryskiwaczu (kontrolka + komunikat dla niekumatych). I to w najniższej wersji wyposażeniowej. Komu to samo przeszkadzało w poliftowej GJ?

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 13 gru 2018, 08:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.12.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: zagranica
Cześć, przepraszam za odkopywanie starego wątku, ale komuś może się przydać.

Otóż w moim przypadku (GJ 2013) miałem identyczny problem. Pomogło odłączenie wszystkich ładowarek (powerbank, telefon, ładowarka baterii do e-papierosa). Wiem, że wychodzę na idiotę, ale w autoryzowanym serwisie też młodszym fachowcom szczęki opadły :) Podobno identyczny problem może spowodować również podłączony pendrive. Przypuszczam, że kilku osobom może to pomóc oszczędzić nerwów, czasu i pieniędzy.

Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: piwo i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.