Teraz jest Wt, 19 mar 2024, 05:08

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2015, 14:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Gdzieś kiedyś czytałem taką wypowiedź, może to związane z bezpieczeństwem, może z prawem...
"Tempomaty w większości samochodów (szczególnie amerykańskich) działają w przedziale 40-146 km/h" <niewiem>

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2015, 15:51 
Offline
Próbowałem i można ustawić nawet na 160 i więcej.... :pilot:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2015, 17:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Na zagranicznych forach podają jako głowna przyczyne zwarcie na włączniku swiateł stopu. Tenże włącznik jest jednocześnie wyłącznikiem tempomatu w momencie kiedy naciskamy hamulec. Tak więc radza temu sie przyjrzec w pierwszej kolejnosci. Inna 'dobra rada' to reset tempomatu przez wyciagniecie bezpecznika na 10 min.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2015, 19:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.01.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
madzia ma przejechane dopiero 9000 km, więc rdza raczej nie jest przyczyną problemu. zacznę jutro od resetu za pomocą bezpiecznika.

_________________
RADIK82


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 10 wrz 2015, 19:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Najlepiej odłączyć ujemną klemę od aku na parę minut.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 wrz 2015, 18:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.01.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Niestety odłączenia "aku" nie pomogło. nadal zatrzymuje się na 145 km/h. szukam dalej...

_________________
RADIK82


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 11 wrz 2015, 18:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Masz wersję USA. Więc otwórz instrukcję obsługi (pewnie też posiadasz te wersje na USA) i przeczytaj instrukcje na temat zasad działania tempomatu. Pewnie jest w niej zapisane o tym ograniczeniu prędkości do jakiej można ustawić tempomat.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 wrz 2015, 20:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.01.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Dzięki szczypik - strzał w dziesiątkę. Faktycznie w instrukcji pisze o zakresie działania tempomatu pomiędzy 30 km/h a 145 km/h. Dla mnie to trochę dziwne no ale cóż, w sumie w usa nie jechałem chyba szybciej niż 90 mph. Problem rozwiązany

-- Dodano: Pt, 11 wrz 2015, 20:56 --

_________________
RADIK82


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 11 wrz 2015, 20:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
radik180 napisał(a):
Od kilku dni mam problem z tempomatem

Może jakbyś nie użył sformułowania "od kilku dni" szybciej miałbyś odpowiedź - to nie usterka tylko tak zostało to przez fabrykę ustawione.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 wrz 2015, 21:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
crow napisał(a):
Gdzieś kiedyś czytałem taką wypowiedź, może to związane z bezpieczeństwem, może z prawem...
"Tempomaty w większości samochodów (szczególnie amerykańskich) działają w przedziale 40-146 km/h" <niewiem>

<spoko>

-- Dodano: Pt, 11 wrz 2015, 22:17 --

radik180 napisał(a):
Dzięki szczypik - strzał w dziesiątkę. Faktycznie w instrukcji pisze o zakresie działania tempomatu pomiędzy 30 km/h a 145 km/h. Dla mnie to trochę dziwne no ale cóż, w sumie w usa nie jechałem chyba szybciej niż 90 mph. Problem rozwiązany

-- Dodano: Pt, 11 wrz 2015, 20:56 --

<niewiem> :facepalm:

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 wrz 2015, 22:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
W moim Jeepie - wersja USA - działa OD 30mph a gornej granicy brak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2016, 17:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Uwaga dla wszystkich korzystających z aktywnego tempomatu - podczas jazdy za innym samochodem sprawuje się bez zarzutu, jeżeli zasygnalizujecie chęć wyprzedzenia zbyt wolno jadącego auta wasza Mazda przyspieszy mimo zmniejszającej się odległości i tutaj ZONK - jeżeli zrezygnujecie z wyprzedzania po tym jak auto zacznie przyspieszać tempomat nie zareaguje i wjedziecie w poprzednika! Przerobiłem to wczoraj na autostradzie w Niemczech, po kilkunastu godzinach jazdy z dobrze działającym tempomatem była to zaiste piekielna niespodzianka.
BTW - czy wiecie jak zaraportować taka usterkę oficjalnie i do kogo? Jest to jeden z problemów wymagający akcji serwisowej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lut 2016, 17:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 988
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Trochę jeżdżę po 2 pasmówkach i nie spotkałem się z czymś takim. Dopóki radar tempomatu aktywnego widzi przeszkodę nie zdarzyło się aby auto zaczęło mi przyśpieszać i nie ma znaczenia czy sygnalizowałem chęć wyprzedzenia a potem zrezygnowałem z tego manewru o ile w wiązka radaru widzi poprzedzające auto trzyma odległość.
Jedź do ASO i zgłoś taką usterkę.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 2 lut 2016, 09:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tomb745, dziwna sytuacja... a nie uzyles przypadkiem gazu/hamulca przy tym zabieraniu sie za wyprzedzanie?

Ew. czy na autostradzie nie bylo luku w prawo...

Mi sie udalo raz oszukac aktywny tempomat, wlasnie na luku... gdzie przyjal, ze jest juz wolny pas i przyspieszyl i nagle sie kapnal, ze jednak nie i zahalasowal z komunikatem Brake!
Ale tutaj jest kwestia algorytmu i interpretacji odczytu z radaru, i tak wg mnie dobrze dziala, biorac pod uwage jak ciasne pasy potrafia byc w Polsce...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2016, 11:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Wysunąłem się delikatnie w lewo - na tyle, że złapał wolne pole i zaczął przyspieszać a następnie wróciłem na swój pas, zdecydowanie bliżej poprzedniego auta niż wcześniej a mazda nadal przyspieszała. Sprawdziłem to kilkukrotnie, za każdym razem taki sam efekt, czyli samodzielne hamowanie by nie przywalić w poprzednika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2016, 17:23 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 23.09.2014
Posty: 60
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
@tomb745, ja zauważyłem to krótko po zakupie, a aktywny tempomat używam bardzo często z wygody. Osobiście nigdy mi to nie przeszkadza, a wręcz pomaga - np. lubię, gdy na autostradzie dojeżdżam do samochodu, Mazda już zaczyna hamować, ja sprawdzam czy pas jest wolny, włączam kierunek i w tym momencie mazda zaczyna przyspieszać / przestaje hamować (choć nadal jestem na tym samym pasie co samochód przede mną, a ja spokojnie (bez pośpiechu) zmieniam pas. Oczywiście podstawa to bezpieczna odległość (na autostracie 3-4 pozycje zamiast np. 1) oraz świadomość jak działa ten system.

Podsumowując, jak dla mnie, to co uważasz za błąd, jest prawidłowym działaniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2016, 19:12 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
tomb745 napisał(a):
Wysunąłem się delikatnie w lewo - na tyle, że złapał wolne pole i zaczął przyspieszać a następnie wróciłem na swój pas, zdecydowanie bliżej poprzedniego auta niż wcześniej a mazda nadal przyspieszała. Sprawdziłem to kilkukrotnie, za każdym razem taki sam efekt, czyli samodzielne hamowanie by nie przywalić w poprzednika.


On zaczyna przyspieszac w momence gdy wlaczasz kierunek. Bez kierunku by przyhamował.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2016, 19:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
fajne :) z tym kierunkiem. To prawda faktycznie ?

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 lut 2016, 09:00 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Tak, sekunde czy dwie po jego włączeniu zaczyna przyspieszać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lut 2016, 11:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Z kierunkiem OK, ale w przypadku rezygnacji i powrotu na pas Mazda nadal przyspiesza - no i d...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 lut 2016, 13:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tomb745, ale po wylaczeniu kierunkowskazu czy nie? ;)

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lis 2017, 10:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Dopadł mnie pewien problem z tempomatem. Wiąże go w pewnym sensie z obniżonym zawieszeniem, w zasadzie zauważałem drobne problemy z jego funkcjonowaniem po montażu krótszych sprężyn, ale dopiero wczoraj zrobiłem traskę autostradą i mogłem wsio sprawdzić:

-nie ma problemu w jeździe za kimś na bliskiej odległości, np. "2 paski"
-radar nie wychwytuje pojazdów oddalonych o "4 paski" i więcej, więc jeśli przede mną jedzie ktoś dużo wolniej, auto poprzedzające jest wykrywane na odległości "2 pasków", co wiąże się z gwałtownym dohamowaniem
-tempomat wychwytuje pojazdy na sąsiednim pasie (prawym) i do nich dohamowywuje, np. jadę lewym pasem, wyprzedzam auto jadące prawym, tempomat dość gwałtownie dohamowywuje do do niego na wysokości około "1-2 pasków"

Wydaje mi się, że obniżone zawieszenie może tu mieć swój wpływ - tył obniżony jest o 2,5cm, natomiast przód o 3cm, co w rezultacie daje, że cały przód patrzy w dół. Było to widoczne zwłaszcza na światłach mijania, które po montażu nowych sprężyn świeciły dosłownie pod zderzak.

Więc jak tempomat zachowuje się u innych, którzy obniżyli zawieszenie? KMBak?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lis 2017, 10:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
jeżeli przód obniżyłeś o 3 ,a tył o 2,5 , to wg mnie patrzy przód w DÓŁ a nie w w górę , to raz , a dwa , to takie zmiany nie mają prawa tak zmieniać tempomatu. To wg mnie.
Co sądzę ?
Sądzę , że podjedź do serwisu i może zwyczajnie ci "wyregulują , bo faktycznie wiązka radaru może inaczej przebiegać i mylić coś.
Jednak uważam , ze jak naładujesz bagażnik mocno , to również masz efekt patrzenia w górę (tym razem ) i również tempomat by głupiał wg twoich przypuszczeń :) więc nie sądzę , że to ta przyczyna :)

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lis 2017, 17:49 
Adept
Offline
Od: 19.10.2015
Posty: 142
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
domas7 też sugeruję zmiane ustawień w Aso. mi tez się zdarzało że pohamowywał do auta na prawym pasie ale zmniejszyłem czułość w ustawieniach bezpieczeństwa i dużo rzadziej mam takie sytuacje (choć w całości ich nie eliminuje). Podejrzewam że u Ciebie taka zmiana by nic nie dała, tylko ingerencja Aso wchodzi w grę, bo z drugiej strony czułość jest zbyt słaba by wykrywać auta szybciej niż dwie kreski.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lis 2017, 19:31 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Dziś dzwoniłem do ASO i dodałem trzy punkty, w tym tempomat, które zgłaszam.
Co do wyłapywania aut na sąsiednim pasie, jest to dość uciążliwe - w czasie ostatniej trasy, to 80% przypadków.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 mar 2018, 13:51 
Świeżak
Offline
Od: 30.03.2017
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Wracając do wątku ograniczenia prędkości na tempomacie do 145 km/h w mazdach z USA - czy jest możliwość zdjęcia tej blokady? Bardzo mi przeszkadza....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 gru 2018, 10:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.12.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Niestety aktywny tempomat u mnie także nie działa tak jak powinien. Jadąc lewym pasem, na łuku drogi ekspresowej lub autostrady, zdarzają się przypadki, że przy pasie prawym zajętym, a moim wolnym i tak auto hamuje, albo lepiej - przy wolnym prawym i lewym pasie auto na łuku drogi też hamuje mimo, że nie ma nic przede mną. Jak dla mnie tradycyjny tempomat byłby lepszy, niż jak zwykle coś co nie działa w rzeczywistości, choć w katalogu Mazda zachwala system.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 gru 2018, 19:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1198
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ten problem masz opisany w instrukcji. Proszę zapoznaj się z nią. Nie bądź kamikadze bo się kiedyś obudzisz w ... czego Ci nie życzę.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sty 2019, 08:31 
Amator
Offline
Od: 04.01.2019
Posty: 89
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Mam na oku auto do zakupu Mazda 6 z 2016r z USA.
Po kierownicy widać że ma tempomat zwykły(nie aktywny).
Na szybie przedniej mam takie duże pole z sensorami wszystkimi.
Wiem że tam jest czujnik deszczu i zmierzchu ale do czego służą pozostałe sensory?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sty 2019, 11:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na szybie to Sensor zmierzchu, Sensor automatycznych wycieraczek i kamera do asystenta pasa ruchu.

Od aktywnego tempomatu, czyli radar, umieszczony jest w grilu pod maską jako obudowa znaczka Mazdy. Łatwo go odróżnić od zwykłego bo radar jest tzn logo jest pełne lekko wypukłe i stanowi całość, taka plastikowa szybka lekko wypukła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.