Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 22 sie 2018, 15:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jest ale w trójce z pakietem safety. W szóstce z MT nie ma.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sie 2018, 15:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
:idea: każde naciśnięcie hamulca lub sprzęgła dezaktywuje tempomat tak było w GH MT jak to się ma do aktywnego tempomat ?

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sie 2018, 08:29 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.06.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Aktywny tempomat jest i działa również w M6 2018 MT. Wygląda to w ten sposób, że jedziemy np. 60km/h ustawiamy tempomat na prędkość 90km/h i samochód zaczyna przyśpieszać, a na wyświetlaczu sugeruje zmianę biegu po jakimś czasie, np. z 4 na 5. Następnie kierowca musi wcisnąć sprzęgło i wrzucić odpowiedni bieg bez dotykania hamulca. Dzieje się też tak w odwrotną stronę czyli w przypadku redukcji biegów z 5 na 4, gdy samochód sam hamuje, bo poprzedzające nas auto jedzie wolniej. Wciśnięcie hamulca anuluje tempomat, sprzęgła już nie. Na trasie sprawdza się świetnie ponieważ przy około 65km/h tempomat sugeruje wrzucać już 6 i tak na prawdę od 65km/h jedziemy na jednym biegu, a w razie wyprzedzania możemy zrobić redukcję bez wyłączania tempomatu. Tempomat zawsze wyłączał się przy prędkości poniżej 30km/h, więc wydaje mi się, że działa tylko w przedziale 30-200 km/h. Według instrukcji są dwa systemy jeden to MRCC (zakres 30-200km/h) a drugi MRCC z funkcją Stop & Go (0-200km.h). Zakładam, że ten drugi jest zarezerwowany dla samochodów z AT, ponieważ nie doczytałem nic w instrukcji na ten temat, oraz nigdy nie udało mi się go uruchomić poniżej 30km/h.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 23 sie 2018, 09:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Czyli się pomyliłem. :)
kadsaint a co się dzieje, gdy samochód musi zwolnić do np. 35 km/h a jest cały czas na 6 biegu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sie 2018, 10:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No właśnie - o to samo chciałem zapytać.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sie 2018, 10:38 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.06.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Szczerze to nie wiem bo nie próbowałem takiego scenariusza. Postaram się sprawdzić i dam znać. Ale zakładam, że MRCC się po prostu wyłączy i da ostrzeżenie o tym. Dodatkowo myślę, że na tym 6 biegu samochód nie zgaśnie przy 30km/h, bo spokojnie byłem w stanie przyśpieszać na 6 biegu z prędkości 40km/h (chyba trochę powyżej 1k obrotów). Trwało to lata świetlne ale się dało. Wydaje mi się, że prędzej wyłączy się tempomat. Ogólnie 6 bieg jest bardzo długi, ale żeby zachowywał się dynamicznie to trzeba jechać na nim przynajmniej 140km/h, wtedy ma jakąś rozsądną dynamikę. Natomiast jazda po mieście z prędkościami 60-70km/h na 6 biegu odbywa się żółwim tempem, ale daje chwilowe spalanie w granicach 4-6l/100km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sie 2018, 11:15 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 328
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
sorry za off-top i nie chcę nikogo uczyć jak ma jeździć, ale jeżeli chcesz aby autko długo, dobrze i bezawaryjnie służyło, to są różne materiały w necie nt. 'czym grozi jazda na zbyt niskich obrotach'


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 21:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
pbbp moje pytanie czysto teoretyczne, jak system się zachowa. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 09:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 328
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
tombien, nie wiem jak się zachowa, ale skoro w automacie przy wyhamowaniu do 0 km/h załącza się automatycznie AutoHold (nawet jeśli nie był on aktywowany przez kierowcę), to być może w manualu jest tak jak napisał kadsaint i dezaktywuje się on aby np. 'nie zdławić' silnika, przykładowo jeśli obroty spadną poniżej 1000 obr/min.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 21:37 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.06.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Sprawdziłem dzisiaj co sie dzieje. Przy okolo 1k obrotow wyświetlacz head up pokazuje informacje żeby zredukować bieg (ikona skrzyni biegow ze strzalka w dół). Tempomat się wyłącza przy 30 km/h jednak auto nadal samo hamuje, aż do pełnego zatrzymania i zdławienia silnika. Oczywiście nie mialem tyle odwagi by pozwolić mojej 6 na zdlawienie silnika i samowolne wychamowanie, ale na 100% jestem przekonany, że tak by sie stalo poniewaz na prędkościomierzu mialem jakies 15km/h. Sądzę, że włącza sie system automatycznego hamowania i on zatrzyma samochód niezależnie od tempomatu. Wyglada to tak jak awaryjne hamowanie. Tzn. jedziemy z jakąś prędkości i musimy wcisnac hamulec, aż do pełnego zatrzymania i nie zdarzymy wcisnąć sprzęgła. Silnik sie zdławi, a auto zatrzyma.

pbbp zazwyczaj auto trzymam w zakresie obrotow 2-3k i wiem jakie skutki niesie jazda na zbyt niskich obrotach, a moje wcześniejsze spostrzeżenia były tylko jednorazowymi testami elastyczności silnika/zestrojenia biegów i tego na co mogę sobie pozwolić ;)

Edit:
Jeszcze jedno przy 35km/h i utrzymywaniu takiej prędkości auto pokazuje tylko komunikat o redukcji biegu ale tempomat dalej działa. Nie jest to wiec zdrowe dla silnika bo jak auto przed nami zacznie przyspieszać to silnik przyspiesza z 6 biegu, a przynajmniej próbuje to robić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 14:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Reasumując, działa to jak w VAGu.

Dla mnie tempomat adaptatywny z manualem jest bez sensu (w kontekście automatyki) ale ma sens w kontekście bezpieczeństwa. ... no i dostosowuje prędkość do pojazdu przed nami w niewielkim zakresie np. mamy ustawione 90, a ktoś przed nami też ma ustawione 90 tylko licznik mu inaczej przekłamuje, więc bez ingerencji sam zrówna prędkość.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 13:01 
Bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 390
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
ZbojMadej napisał(a):
drogi kolego, ponieważ samochód posiada moduł do tempomatu oraz wyjście na wiązce z przodu. Bez podłączenia najprawdopodobniej zaświeci się kolorowa choinka na wyświetlaczu. O to powód mojego pytania, wydaje się być banalny. Żeby uniknąć świecących kontrolek i być może przejścia w tryb awaryjny, są dwa wyjście: primo - oszukać system, secundo - założyć część używaną, która będzie pasować (nowa to koszt chyba 7 tysięcy złotych, około 1100 USD w USA). Nie lubię fuszerki, autem też nie zamierzam jeździć wieczność, dlatego chce rozwiązać ten problem. Jaśnie już chyba nie mogę tego opisać.
Dlaczego pytam, czy pasują części od polifta do przedlifta oraz czy radar z Europy będzie pasował do auta z USA? Spieszę z odpowiedzią, żeby już wszystko było jasne. Mianowicie, mam auto przedliftowe z USA, dostępne są raczej radary z Europy, są np. z aut poliftowych (od ludzi którzy wystawiają paragony), dlatego też usiłowałem się dowiedzieć, czy taki radar będzie pasował. Pozwoli mi to zaoszczędzić czas i pieniądze (jeśli będę musiał oczekiwać na zwrot zapłaconej kwoty). Wyjaśnię jeszcze skąd moje wątpliwości, po prostu słyszałem dwie sprzeczne opinie na ten temat od ludzi, którzy sprzedają nowe i używane części do Mazdy.

I jak kolego opanowałeś temat?bo kolega walczy ze swoją 6tką 17r USA i europejskiego używanego radaru nie potrafi przyuczyć nawet ASO.Przechodzi adaptację ale po ponownym uruchomieniu auta błedy i kiszka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 14:11 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 158
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Na chwilę obecne po jakimś czasie zapala się kontrolka, tak jak ktoś opisał, ale auto normalnie pracuje. Dałem znać czlowiekowi, który handluje częściami z USA i cierpliwie czekam. Jak widzę, potwierdziło się to, że radar z EU nie pasuje do auta z USA. Twój znajomy ma radar do polifta? Są inne kody części.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 14:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
3 września 2018, o 15:11 ZbojMadej napisał(a):
radar z EU nie pasuje do auta z USA

Szkoda, że tak mało części nie pasuje do EU. :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 15:07 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tombien - w punkt

ZbojMadej - jak ci na czasie nie zależy to car-part.com i szukasz, pozniej polamer i za miesiąc lub dwa problem z glowy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 16:24 
Bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 390
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
ZbojMadej napisał(a):
Na chwilę obecne po jakimś czasie zapala się kontrolka, tak jak ktoś opisał, ale auto normalnie pracuje. Dałem znać czlowiekowi, który handluje częściami z USA i cierpliwie czekam. Jak widzę, potwierdziło się to, że radar z EU nie pasuje do auta z USA. Twój znajomy ma radar do polifta? Są inne kody części.

Auto stoi w ASO próbują wyprogramować z auta.A radar da się tylko nowy założyć i się sam nauczy auta.Koszt w ASO 7k.Polift czy przedlift ta sama historia.Jedyna szanasa to znaleźć radar z tego samego modelu rocznika wyposażenia itd.Nierealne.Część pasuje z EU ale trafić identyczną specyfikację to jak trafić 6tkę w totka.Podsumowując,radar jest nie do przeprogramowania,kupuje się nowy który sam się adoptuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 16:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Myślę, że ten radar da się sflashować/usunąć mu to co ma zapisane aby był w stanie jak nowy i się dostosował jeśli to rzeczywiście tak działa.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 18:24 
Bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 390
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
W tej chwili w PL nie ma kozaka,obdzwoniony cały kraj,magicy najgrubszego formatu.Podejrzewam że gdyby co 2ga madzia miała radar to ktoś by usiadł i rozpracował.Na etapie produkcjj,podobno,jest zaszczepiony programem przyuczającym i może w tym cały problem że nie ma skąd tego wziąść.Wymienić procek to nie problem tylko skąd ten program?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 20:25 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 158
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Ja słyszałem, że radar da się przeszczepić i one się sprzedają, są montowane i auta śmigają. Jakoś nie mam przekonania do magików z ASO. Jest ktoś pod Warszawą, podobno bardzo dobry, ale nie mam na niego namiaru jeśli to jest auto z USA to możesz ściągnąć nowy z Ameryki, tam to koszt chyba 1100 USD. Mysle, że nawet po opłatach będzie taniej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 20:37 
Bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 390
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
Pod Wawą to Krzysiek z Zakrętu i nawet on powiedział że się nie da,a kozak w mazdach jest.Auto kolegi,wolałby raczej wyrzucić to z softu bo nihdy nie używa niż płacić parę k.Od kogo słyszałeś?Jeśli od sprzedawców części to mało wiarygodne źródło.Z kolei Ford tak podobny do Mazdy pozwala na przeszczepy wszystkiego łatwo i przyjemnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 wrz 2018, 04:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak się zapytam, w czym Ford podobny do Mazdy?

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 wrz 2018, 06:08 
Bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 390
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
Zapytaj elektronika


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 wrz 2018, 09:58 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 158
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
O tym czy da się usunąć będę wiedział w tym tygodniu. O tym, że radary używane słyszałem od gościa, który handluje częściami z USA. Ostatnio sprzedał dwa poliftowe. Sam nie testowalem, a po Twoich info nie wiem czy warto.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 wrz 2018, 17:25 
Bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 390
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
Wg mojego rozeznania w tej chwili nie da się przełożyć radaru.Tylko nowy.Ci co kupują używki może nie wiedzą jeszcze że dokupili coś co im się nie przyda.

-- Dodano: 5 września 2018, o 18:25 --

Skończyło się na wyrzuceniu błędów z zegarów,już się nie pojawiają.W ecu nadal są ale nie biją po oczach.Co ciekawsze żeby je wyciszyć musi być podpięty jakikolwiek radar bo asystent pasa ruchu i normalny tempomat z niego korzysta.Inaczej błędy na zegarach nie do opanowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 wrz 2018, 19:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 158
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
U mnie sprawa wygląda ostatecznie tak: po zaprogramowaniu europejskiego licznika, nie wyskakuje żadne błąd. Z tego co mi mówił elektryk, wcześniej kontrolka zapalała się, jak auto dłużej pracowało na wolnych obrotach. Teraz tego nie zaobserwowałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 wrz 2018, 19:38 
Bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 390
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
To w 2017 jest inaczej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 wrz 2018, 20:56 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 158
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Ja miałem uderzony przód, radaru w aucie nie było, ale na wiązce była kostka i stąd podejrzenie, że radar tam był. Z drugiej strony ze specyfikacji otrzymanej z Mazda USA, konkretnie do tego auta, nie wynika, żeby w aucie był aktywny tempomat. Jak było tego dokładnie nie wiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 wrz 2018, 19:34 
Bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 390
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
To teraz rozjaśniłeś.To że była kostka nie oznacza że coś było.Większość mazd z usa ma np. kostki pod halogeny przód a manetki są zwykłe i halogenów nigdy nie miała.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 19:13 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 158
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Lektura instrukcji obsługi rozwiała moje wątpliwości co do tego, czy mam system MRCC w aucie. Wszystko wyjaśniły przyciski na kierownicy, te z systemem mają taki samochodzik i paski, u mnie zgodnie z instrukcją tego nie ma, a więc mam zwykły tempomat bez regulacji prędkości .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sty 2020, 12:07 
Świeżak
Offline
Od: 28.08.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Od 3 miesięcy posiadam Mazdę 6 (rocznik 2019, Manual), która wyposażona jest w system MRCC. Zaraz po odbiorze auta raz czy dwa razy sobie włączyłem tempomat by sprawdzić jak to działa i co prawda nie od razu udało mi się go włączyć ale w końcu sprawdziłem, że sam przyśpiesza, hamuje itd. więc ogólnie uznałem, że jest OK. Od odbioru auta jeździłem głównie praca-dom i po mieście, więc nie miałem potrzeby używania tempomatu.

Ale kilka dni temu postanowiłem trochę bardziej posprawdzać jak tempomat zachowuje się w różnych sytuacjach by się z nim trochę "zaprzyjaźnić" przed jakąś dłuższą trasą. I tu okazało się, że mam chyba jakiś defekt, albo nie wiem po prostu coś robię źle bo tempomat udaje mi się włączyć średnio raz na 10 razy.

Postępuję zgodnie z instrukcją tzn.
1. Klikam na kierownicy przycisk MODE i pojawia się biała ikona MRCC z kreskami obok
2. Przyśpieszam do żądanej wartości,
3. Wciskam przycisk SET+ lub SET- ...
... i w tym momencie z reguły nic się nie dzieje ;(( . Czasami po kilku próbach naciśnięcia przycisku SET w końcu pojawia się aktualna prędkość i jak puszczę pedał gazu to ikona robi się zielona i tempomat zaczyna działać. A jak już się włączy to nie mam zastrzeżeń. Regulacja prędkości, odległości itp. wszystko działa.

Niestety nie zauważyłem jeszcze żadnej zależności w którym momencie przycisk SET zaczyna działać. Nie ważna czy kliknę raz czy przytrzymam, nie ważna jest odległość od innych pojazdów, udaje mi się go włączyć w losowych wg. mnie momentach. Ale jeszcze ani razu nie udało mi się włączyć tempomatu przy prędkości poniżej 80km/h a powinien działać niby od 30km/h.

Dodam jeszcze, że ani razu nie miałem jakiegoś komunikatu, kontrolki o nie działającym MRCC. Przyciski na kierownicy są raczej mechanicznie sprawne, gdyż te same przyciski SET+ i SET- w funkcji jazdy z zadanym limited prędkości działają bezbłędnie. Wyczyściłem też wszystkie kamerki i znaczek Mazdy, gdzie podobno jest radar i niestety nic to nie dało. Tzn. przycisk SET dalej działa mi bardzo wybiórczo.

W związku z tym jakie czynniki muszą być spełnione by tempomat się załączył tzn. pojawiła się przy ikonce MRCC wartość prędkości ? Bo może po prostu robię coś źle?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.