Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Akumulator - problemy, wymiana
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=62&t=1883
Strona 128 z 145

Autor:  Millerek [ Wt, 5 sty 2021, 23:20 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Yuasa EFB, ma te zaletę, że możesz ją spokojnie reanimować, tyle że odpowiednio i niekonwencjonalnie.
To akurat mi się podoba, małym kosztem usprawniasz coś co powinno być do wymiany.
Zresztą, ja się do tego przyzwyczaiłem/nauczyłem/nabyłem wiedzę mając kolejną już Mazdę. Z tym doświadczeniem jest lepiej, łatwiej i spokojniej to ogarnąć..., za swoje zarobione pitachy

Autor:  PabloRybnik [ So, 9 sty 2021, 00:27 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

U mnie ciągle dylemat czy wywalić już Yuase na złom i przetestować tego Sebang Q85. Niby yuasa już złom ale ciągle działa i trochę żal ją złomować. Nie mam porządnego prostownika czy zasilacza tylko boscha c3 a tym nim nie zdziałam. Elektrolit rzadki jak woda bo ma 1,18 - 1,20 a aku ciągle działa. No fenomen :idea: dzisiaj po 3 dniach stania w blaszaku soc spadł do 53%. Po zrobieniu 35 km soc wzrósł do 57%. Jutro pewnie wzrośnie ponad 65% bo zawsze SS nie działał mi max 1 dzień. A jak nie doładuje to będzie Sebang. Taniej będzie kupić nowy aku niż dobry prostownik

Autor:  Elsas [ So, 9 sty 2021, 08:47 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Mi na nowym Exide teraz w zimę przez 3 dni spadło mi tylko 3% Soc.
Na starym koło 15 procent

Autor:  popielasty [ Wt, 12 sty 2021, 01:05 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

U mnie 4 letni Bosch Silver, SOC spadł ostatnio do ok 68%. Miałem śmieszna sytuacja - zostawiłem jedną lampkę w środku zapaloną na ok 1,5 dnia (auto w garażu, -2 stopnie). Jak tylko otworzyłem garaż, to byłem gotowy na wyjęcie powerbanka z bagażnika, ale o dziwo ropniaczek zaskoczył od strzała bez żadnej pomocy...

Autor:  mamaj12 [ Wt, 12 sty 2021, 10:57 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

W 23/12 ładowałem aku, do auta włożony w Wigilię. Reset SOC zrobiony wg rozpiski którą wrzucał Millerek, istop zainicjowany.
Auto do 3/01 praktycznie stało, przebieg to ok 100 km (ok 3 krótkie trasy). Do dzisiaj przejechane ok 800 km i SOC dalej pokazuje 0% (wszystkie systemy śmigają).
Normalne to?

Autor:  Rafal1978 [ Śr, 13 sty 2021, 09:21 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Witam.
Posiadam Mazdę 6 z 2016 roku 2,2 Diesel i mocy 129kW.Przyszła pora wymiany akumulatora. Robiłem test bateryjki i wyszło 70% i według elektryka akumulator do wymiany jest. Doradzi ktoś z forum jaki akumulator kupić. W tym momencie mam 80Ah ale zastanawiam się czy nie kupić większego np 100Ah.
Znalazłem taki akumulator na allegro. Miał ktoś kiedyś styczność z tą firmą?

https://allegro.pl/oferta/akumulator-yu ... 9185415093

Pan na allegro doradził mi coś takiego. Bo według niego z tym akumulatorem system start-stop będzie działał poprawnie.

https://allegro.pl/oferta/akumulator-va ... 8949626085

Proszę o jakieś pomysły .Bo to co wydawało mi się łatwe w zakupie okazuje się sporym problem.

Autor:  Pablos [ Śr, 13 sty 2021, 12:14 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Witaj,

Po pierwsze pytanie, po co Ci 100Ah? Mazda to nie traktor :wink:

Po drugie, czy jest jakiś problem z akumulatorem? Jakiś komunikat się pojawił, auto ciężko pali? Zawsze możesz sam sprawdzić SOC za pomocą interfejsu OBD i programu Forscan Lite na Androida. A może wystarczy jedynie naładować akumulator, jak to zrobić masz opisane na forum.

Po trzecie, to nie tylko musi być akumulator EFB ale też pasujący fizycznie do auta, a 100Ah prawdopodobnie jest większy objętościowo.

Oryginalnie masz zapewne Yuasa T110 YBX7335 80Ah, 780A. Odpowiednikiem jego z ASO jest teraz Exide SH02-18-520C, który mam obecnie z 5 letnią gwarancją.
Ja ze swojej strony z niczym innym bym nie kombinował jeśli nie chcesz mieć problemów, poczytaj wątek i będziesz wiedział o co chodzi.

Autor:  Millerek [ Śr, 13 sty 2021, 12:19 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Pablos napisał(a):

... Po trzecie, to nie tylko musi być akumulator EFB ale też pasujący fizycznie do auta... .


Zrozumiałem to tak, że pasować może każdy inny poza EFB.
Zgadza się ale efekty będą skromnie moim zdaniem, różnic się kolosalnie.

Więc....

Moim zdaniem Podpowiedź brzmi nieodpowiednio, bo kolega jeszcze kupi AGM bądź GEL albo zwykłego kwasiaka i dopiero będzie zawiedziony.

Tylko EFB, tak sobie Mazda wymyśliła i charakter ładowania/rozładowania jest tylko właśnie dla EFB. Pozostałe rodzaje akumulatorów mają inne zupełnie procesy ładowania/użytkowania/rozładowywania.

Jeśli Podpowiedź udzielona w poście powyżej miała inny charakter pomocy, to proszę o sprostowanie.

Przy maluch przebiegach nie proponuję zwiększać pojemność akumulatora, bo to wydłuży strasznie jego czas ładowania, niepotrzebnie.
Przy bardzo małych przebiegach proponowałbym nawet obniżyć pojemność o około 5Ah.
Oczywiście najlepiej trzymać się zaleceń mazdy.

Autor:  Pablos [ Śr, 13 sty 2021, 12:36 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Millerek, no przecież napisałem, że nie tylko trzeba patrzeć na to, że musimy kupić akumulator EFB (nie żaden inny) ale też żeby ten EFB fizycznie pasował do auta.

Myślałem, że chyba jasno się wyraziłem w tym zdaniu :wink:

Także podsumowując, akumulator musi być EFB i rozmiarami najlepiej taki sam jak oryginalna Yuasa T110 YBX7335 lub zamiennik Exide SH02-18-520C.

Autor:  metal [ Śr, 13 sty 2021, 13:15 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Mam prośbę o przypomnienie jak ładować-doładować akumulator o których mowa powyżej. Aktualnie jest Yuasa i chciałbym podładować. Jaki prostownik jest potrzebny?
Ogólnodostepne automatyczne daja radę,np. Bosch C...?

Autor:  Rafal1978 [ Śr, 13 sty 2021, 13:53 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

13 stycznia 2021, o 12:14 Pablos napisał(a):
Witaj,

Po pierwsze pytanie, po co Ci 100Ah? Mazda to nie traktor :wink:

Po drugie, czy jest jakiś problem z akumulatorem? Jakiś komunikat się pojawił, auto ciężko pali? Zawsze możesz sam sprawdzić SOC za pomocą interfejsu OBD i programu Forscan Lite na Androida. A może wystarczy jedynie naładować akumulator, jak to zrobić masz opisane na forum.

Po trzecie, to nie tylko musi być akumulator EFB ale też pasujący fizycznie do auta, a 100Ah prawdopodobnie jest większy objętościowo.

Oryginalnie masz zapewne Yuasa T110 YBX7335 80Ah, 780A. Odpowiednikiem jego z ASO jest teraz Exide SH02-18-520C, który mam obecnie z 5 letnią gwarancją.
Ja ze swojej strony z niczym innym bym nie kombinował jeśli nie chcesz mieć problemów, poczytaj wątek i będziesz wiedział o co chodzi.


Więc tak. Problem bywa rano z odpaleniem jak zimna noc. Mieli parę sekund i odpala silnik. Tak że czasami strach czy załapie. Na desce nic nie świeci że słaby akumulator. Poza tym mam problemy przy hamowaniu i tylko wtedy pojawiają się te problemy .Odpalam samochód jadę wciskam pedał hamulca i zaczyna się robić cyrk...
Zapala się SCBS,BSM,SBS samochodem szarpie i gaśnie silnik. Czasami wchodzi w stan awaryjny ,ale nie zawsze. Zapala się kontrolka czerwona akumulatora na desce. Odpalam silnik i wszystko jest w najlepszym porządku. Nie ma błędów na desce i na diagnostyce w komputerze. Dlatego to cholernie dziwne. Dzieje się to czasami. Bywa że 2,3,4,5 dni nic się nie dzieje a nagle w ciągu dnia 2-3 razy. Tylko przy zimnym silniku. Samochód jest w automacie i przy zimnym silniku przy zmianie biegów z 1-2 i 2-3 delikatnie szarpie nim.Nie odbywa się to płynnie.Samochód się rozgrzeje i wszystko jest Ok.Znajomy poradził mi że to może być wina akumulatora,więc może po wymianie problem zniknie.

Autor:  Millerek [ Śr, 13 sty 2021, 13:59 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Chyba powinieneś zajrzeć do tematu o dieslach.
A przy okazji zmierzyć/sprawdzić akumulator.

Autor:  Pablos [ Śr, 13 sty 2021, 15:34 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Dokładnie, mimo to bardziej wygląda na problem z pompą podciśnienia jeśli cyrki pojawiają się podczas hamowania.

Autor:  Millerek [ Śr, 13 sty 2021, 15:38 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Wydaje mi się, że to jest objaw jeden z wielu wspólny dla problemów z turbiną.

A tak nawiasem pisząc.... Co tam u Was? Obrazek
U mnie bardzo nisko spada rezystancja akumulatora. Niedawno miałem poniżej 4.5 mohm. Napięcie ładowania również niskie, przeważnie max to 14.25V.

Autor:  mamaj12 [ Śr, 13 sty 2021, 16:44 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Może zadam pytanie inaczej.
Ile czasu, przebytych km potrzebuje mazda aby na nowo obliczyć SOC?

Autor:  Millerek [ Śr, 13 sty 2021, 17:10 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Mamaj, faktycznie umknął mi twój poprzedni post....

Moim zdaniem, powinieneś mieć wyliczony już dawno temu. Za dużo dni i kilometrów minęło aby ciągle było 0% SOC.

Zrób ponownie wyliczenie SOC.
Na wyłączonym zapłonie, zdejmij Kleme minusową. Możesz dla pewności wcisnąć pedał hamulca na 30 sek. Późnej odłącz czujnik z klemy masowej. Załóż Kleme masową poczekaj 30 min, ciągłe bez zapłonu. Później podłącz czujnik na klemie masowej. Poczekaj ponownie 30 min. Wejdź do auta i rozgrzej silnik.
Wyłącz silnik i wszystko co elektryczne i zrób adaptacje I-eloopa.

Autor:  mamaj12 [ Śr, 13 sty 2021, 17:40 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Przed odpięciem masowej nie powinno się odpiąć pierw czujnika?

Autor:  Millerek [ Śr, 13 sty 2021, 18:33 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Ja nie odpinam najpierw.
Najpierw zdejmuje całą kleme z czujnikiem, i dopiero po ładowaniu Zakładam Kleme bez czujnika i po 30 minutach podłączam czujnik na już założonej klemie na słupku EFB.

Chociaż nie mam pojęcia czy to ma jakieś znaczenie, czy robi jakąkolwiek różnicę.

Autor:  mamaj12 [ Śr, 13 sty 2021, 19:01 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Zrobię kolejny reset w weekend i zobaczymy.

Autor:  mirpo [ Śr, 13 sty 2021, 19:44 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

W procedurze serwisowej napisali żeby najpierw odpinać czujnik, a potem zdjąć klemę ujemną. Obrazek

Autor:  Millerek [ Śr, 13 sty 2021, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Tak, masz rację. Ta notka tyczy się sytuacji kiedy nie chcesz stracić parametrów wyliczonego SOC podczas odłączenia akumulatora w celu samego jego wyjęcia. Czyli w tym przypadku jak podałeś, SOC nie będzie liczony od nowa.

Ja zdejmuje najpierw całą kleme z czujnikiem, a później w odwrotnej kolejności Podłączam, ponieważ po ładowaniu akumulatora chcę aby soc był wyliczony na nowo, i nie miałem z tego powodu żadnych jak dotąd problemów.

Autor:  artgeo [ Cz, 14 sty 2021, 11:08 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Może to ma jakieś znaczenie gdy występuje i-eloop - nie wiem, bo nie mam. Gdy go nie ma, bez znaczenia czy odłączany jest najpierw sam czujnik, czy też czujnik razem z klemą. Jest gdzieś to nawet w instrukcji.

Autor:  Elsas [ Cz, 14 sty 2021, 12:49 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

W wersji Fl2 odłączenie samego czujnika nie wpływa na reset Soc, tylko z klema trzeba.

Autor:  Millerek [ Cz, 14 sty 2021, 13:58 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Możliwe, akurat w tej kwestii nie potwierdze i nie zaprzecze

Autor:  metal [ Pt, 15 sty 2021, 10:43 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Panowie, czy akumulator można podładować prostownikiem (bosch C7), bez zdejmowania klem?
Zimniej sie zrobiło, auto odpala (rano trudniej), a nie wiem kiedy był doładowywany ponieważ mam auto od 2 miesiecy.
Pozdrawiam

Autor:  artgeo [ Wt, 19 sty 2021, 17:36 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Droga zabawka, fajne funkcje. Możesz spróbować, nie zaszkodzi na pewno. Wg większości z nas ładowanie bez zdejmowania klem mija się z celem, jeśli wybierzesz program nr 4 będziesz do tego zmuszony, bo w tym programie podaje 16,5V, a to uszkodzi instalację.
Jeśli czytałeś wątek, to wiesz, że problemem w automatach jest zdanie z opisu C7: "po zakończeniu przechodzi w stan podtrzymywania naładowania". Czyli: gdy napięcie na aku osiągnie ileś tam V c7 zrobi stop.

Autor:  metal [ Pt, 22 sty 2021, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Rozumiem że to podtrzymanie naładowania to w tym przypadku nic dobrego?
A jeśli ściągnę klemy to po powtórnym ich założeniu dużo jest rzeczy do ustawienia w aucie do stanu z przed?
Pozdrawiam

Autor:  fabek [ Pt, 22 sty 2021, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Normalnie ładuj na podpiętych klemach, zapłon na off lub wyjmij kluczyk.

Autor:  mirpo [ Pt, 22 sty 2021, 13:41 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

metal napisał(a):
Rozumiem że to podtrzymanie naładowania to w tym przypadku nic dobrego?
A jeśli ściągnę klemy to po powtórnym ich założeniu dużo jest rzeczy do ustawienia w aucie do stanu z przed?
Pozdrawiam
Musisz potem ustawić radio (stacje + ustawienia audio), programowanie fotela, szyb, szyberdachu.

Dokładam tabelkę:Obrazek

Autor:  artgeo [ Pt, 22 sty 2021, 17:27 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

22 stycznia 2021, o 12:38 metal napisał(a):
Rozumiem że to podtrzymanie naładowania to w tym przypadku nic dobrego?

To zależy: dla zwykłego aku to dobrze, bo nie zniszczysz go gdybyś zapomniał, zeby go odłączyć. Ale dla naszych EFB takie przejście w potrzymanie oznacza, że więcej od c7 nie otrzyma. A jego potrzeby są większe.

Strona 128 z 145 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/