Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Akumulator - problemy, wymiana
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=62&t=1883
Strona 46 z 145

Autor:  niko123 [ Cz, 9 sie 2018, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Na wolnych obrotach bez klimy mam bat cur 2A , po wlaczeniu podgrzewanej szyby mam 3A, Bat Soc na poziomie 92% , w lutym miałem 95% ale dziennie przy trasie koło 20 km, start stop leci kolo 2 mim. może dlatego nie ma kiedy doładować aku - generalnie jest ok.

-- Dodano: 5 lipca 2018, o 17:11 --

Po trasie 80 km - bat Soc - 96 % czyli 4% więcej.

-- Dodano: 9 sierpnia 2018, o 22:08 --

Po roku instalacja omegi i tak.
Niby pobiera malo ale jednak , tydzien czasu i poziom naladowania z fordskana z 85% na 75%, przed instalacja omegi spaadalo polowe wolniej.
Ładowanie mega wydajne. majac 75% aku po odpaleniu ladowanie na poziomie cur 13A , po 30 km dobilo do maladowania aku 85% i cus spadlo na wolnych obrotach na 2A. - dalej nie wiem bo to bylo dzis :)

z omega 10% naladowania aku w tydzien to wielki spadek ?

Autor:  Millerek [ Pt, 10 sie 2018, 00:00 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

10% spadku w tydzień? Dla mnie to dużo...

Autor:  popielasty [ Pt, 10 sie 2018, 01:33 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Rozumiem, że bardzo Wam wszystkim zależy na tym aby iSTOP działał? To jest główny winowajca problemów z akumulatorami? Czy bardziej OMEGA jest problemem?

Autor:  JaFGdy [ Pt, 10 sie 2018, 04:25 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Bardziej chodzi i i-Eloop nie o i-stop.

Autor:  niko123 [ Pt, 10 sie 2018, 05:45 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

10 sierpnia 2018, o 01:00 Millerek napisał(a):
10% spadku w tydzień? Dla mnie to dużo...


Oczywiście mowa o tym że auto przez tydzień nie jest odpalone.

Autor:  KMBak [ Pt, 10 sie 2018, 15:53 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Standardowo bym powiedział. Pytanie jak szybko auto to odrabia.

Autor:  Millerek [ Pt, 10 sie 2018, 16:14 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Standardowo?
...chyba w M6 z Omegą w komplecie!

Autor:  KMBak [ Pt, 10 sie 2018, 16:14 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

No tak.

Autor:  Millerek [ Pt, 10 sie 2018, 16:36 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Pi razy drzwi wychodzi 0.4A poboru na postoju w nocy i wogóle jak zamkniemy drzwi.
Liczę na 10 dni nie na tydzień.
650Ah bateria
O.4 A x 24 h x 7 dni = 65 Ah
Czyli 10%


To tak jakbyś zostawił żarówkę 5W włączoną.

Bo 0.4 A x 12 V =5W.

Dużo, za dużo...
Nieważne jak nadrabia alternator...

Autor:  KMBak [ Pt, 10 sie 2018, 16:42 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Mazda twierdzi: "w normie"...

Zobaczymy. U mnie podpięte jest ustrojstwo od 1,5 miesiąca. Monitoruje wszystkie parametry auta dla Mazdy. Teraz był fajny test.

29 zrobiłem 500 km, potem auto stało 11 dni i dziś znowu 500 km. Systemy ożyły po 1,5 godziny jazdy.

Wkrótce pojadę do ASO - zobaczymy jakie będą wnioski.

Autor:  Millerek [ Pt, 10 sie 2018, 16:46 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Mazda tak twierdzi? Ale to tak powiedzieli czy tak gdzieś napisali? :)

Autor:  KMBak [ Pt, 10 sie 2018, 16:48 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

ASO badało u mnie zużycie na postoju. Norma jest ponoć do 0.6A (po całkowitym uśpieniu komputera - czyli minimum godzinnym postoju).

Autor:  Millerek [ Pt, 10 sie 2018, 16:55 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Ciężko mi w to uwierzyć,no ale skoro tak to może w instalacji z baterią Start Stop taka wysoka norma jest normą :)

0.6A pitole...

Trzeba by było odłączyć Omege i sprawdzić.

Ale późniejsze to całe uczenie I-eloopa wtyczki sryczki, wrrr :(

Autor:  arnoldd [ Pt, 10 sie 2018, 19:09 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Millerek napisał(a):
Pi razy drzwi wychodzi 0.4A poboru na postoju w nocy i wogóle jak zamkniemy drzwi.
Liczę na 10 dni nie na tydzień.
650Ah bateria
O.4 A x 24 h x 7 dni = 65 Ah
Czyli 10%


To tak jakbyś zostawił żarówkę 5W włączoną.

Bo 0.4 A x 12 V =5W.

Dużo, za dużo...
Nieważne jak nadrabia alternator...
Raczej 65 Ah pojemności.
I 0.04 A na godzinę.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Millerek [ Pt, 10 sie 2018, 21:31 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Haha, widzisz jakie cuda się zdarzają


A skąd norma 0.6A? Czy 10cio% spadek bateri :-)

Autor:  arnoldd [ Pt, 10 sie 2018, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

W mojej starej szóstce pobór prądu po uśpieniu wszystkiego wynosił 0.02 A (20 miliamper)
czyli 14,4A na MIESIĄC
0,6A na godzinę daje ponad 20% pojemności aku na dzień - niemożliwe,
Inaczej - możliwe - ale coś jest ewidentnie zj... epsute.

Autor:  Millerek [ Pt, 10 sie 2018, 22:13 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Zgadza się, masz rację oczywiście.
Wpadłem w pułapkę jednego zera która to przyczyniła się do tygodniowego 10cio% spadku pojemności akumulatora.
Ok, nieważne.

Skąd 10cio% spadek w tydzień? Ok, alternator nadrobi ale nie z nawiązką dla akumulatora bo nadwyżka może być kilku procentowa jedynie.

Mnie tylko dopadł ale jedynie spadek prawie 20 % ze 100% po kilku dniach od pełnego naładowania akumulatora poza samochodem. Nie było mi dane aby alternator utrzymał te 100% a bateria ma tylko rok. Możliwe że system jednak wykrywa i wylicza sobie sprawność odpowiednio.

Dziwnie ogólnie sobie system wylicza ładowanie akumulatora, tak można wnioskować po tym temacie i tyle....

Autor:  pawko [ So, 11 sie 2018, 18:48 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

W instrukcji serwisowej normalny spadek dobowy wynosi 1,16%.
Dziwne to jest procentowe określenie stanu akumulatora kwasowego.

Autor:  TomekG [ N, 12 sie 2018, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Witam.
Instrukcja niewiele pomogła. Przycisk start stop mruga na pomarańczowo podczas jazdy. Przed uruchomieniem auta również.

Wczoraj wymieniłem akumulator na nowy bo dzień wcześniej stał przez noc i pół dnia z włączonym radiem i oświetleniem wew. Aku padł do zera. Nie pomogły kable rozruchowe, a że aku miało 5 lat to wymieniłem na nowe.

Wracając do tematu. Po wymianie aku, przycisk przez jeden dzień świecil na zielono przed uruchomieniem auta a po uruchomieniu gasl i było ok. Dzisiaj w połowie trasy (650 km) przycisk ponownie zaczął migac na pomarańczowo. System I-stop również przestał działać.

Jest jakiś pomysł na migajacy przycisk Start Stop ? Ktoś miał podobny przypadek ? Szukałem na forum ale głównie poruszany jest temat I-Stop.

Autor:  tombien [ N, 12 sie 2018, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

TomekG na jaki akumulator zmieniłeś?

Autor:  Smook [ N, 12 sie 2018, 22:12 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Bateria w kluczyku?

Autor:  mati69 [ Wt, 14 sie 2018, 11:25 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Witam. Mazda 6 2013 2.0 benzyna. Akumulator oryginalny właśnie mija 5 lat. Poprzedniej zimy kilkukrotnie wyświetlił się komunikat na pomarańczowo o wiadomej treści. Potem przez wiosnę i prawie całe lato nic. Kilka dni temu ponownie mazda dała sygnał o akumulatorze. Dzisiaj zrobiłem test stanu akumulatora u specjalisty i wyszło, że stan naładowania 100% , a stan techniczny akumulatora to 69 %. Czy dam radę przejechać jeszcze rok na tym aku. ? Mieszkam we Francji i za 5 dni wracam z polskiego morza. Mam czas żeby zamówić nowy aku. pytanie czy już ,czy spokojnie za rok ?

Autor:  Smook [ Wt, 14 sie 2018, 12:03 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Już. Kosztuje mniej niż ból głowy.

Autor:  mati69 [ N, 9 wrz 2018, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

NO więc tak, 3 tydzień po wymianie aku. Akumulator dostałem tylko ten co teraz mazda w serwisie daje czyli Exide. Zanim wymieniłem aku. spędziłem kilka godzin w tym wątku szukając wszystkich procedur by być przygotowanym i zrobić to tak jak należy. Jak się okazało potem kompletnie niepotrzebnie. Dla mnie przydatna była tylko procedura resetowania czasu akumulatora choć nie jestem pewien czy zrobiłem to dobrze bo nie mam jak sprawdzić. Tak więc wyglądało to tak.
Wymiana akumulatora, odczekanie 10 minut przed podłączeniem nowego. Następnie procedura resetu czasu aku. " BATT_DAY ".
Zrobiłem to metodą z trzymaniem pedału hamulca etc. Jedyne co pamiętam to to ,że mignął mi 3 razy na komputerze jakiś komunikat na pomarańczowo po czym zniknął, a w instrukcji było, że miała migać kontrolka ładowania więc nie do końca jestem pewien czy przeszło.
Potem inicjacja i-stop. Tutaj kompletnie nic nie zadziałało. U mnie i-stop od momentu włączenia zapłonu świecił się ciągle na pomarańczowo. Nic nie migało, nic nie działało. Wykonałem całą procedurę 3 razy łącznie ze sprawdzeniem stanu aku. gdzie było 100/100 % więc troszkę się zmartwiłem.
Po tym akumulator jeszcze odłączyłem 2 razy i od nowa wszystko inicjowałem ale nic się nie zmieniło.
Dla mnie Najważniejszy był reset BATT_DAY bo podobno wtedy komputer na nowo uczy się akumulatora, a i-stop mnie wali za przeproszeniem.
Jedyny system , który wywaliłbym z mojej mazdy. Od nowości go dezaktywowałem za każdym razem jak wsiadałem do samochodu i być może DLATEGO przejechałem na oryginalnym aku. 5 lat i pewnie jeszcze z rok bym dał radę.

A teraz najlepsze. Na drugi dzień jadę po Kołobrzegu ( 3 dni wczasów zostało ) , i-stop nie wyłączony bo i po co skoro nie działa. Światło czerwone, puszczam sprzęgło , i-stop zgasił silnik, kontrolka na zielono :)
Tak więc wymiana akumulatora zaliczona.
Szerokości :)

Autor:  mirecsk38 [ N, 9 wrz 2018, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

mam pytanie na roznice miedzi EFB vs AGM, EFB sie nadaje do mazdy bez i-eloop a AGM s i-eloop ?

Autor:  Peterka47 [ Cz, 20 wrz 2018, 10:46 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

10 sierpnia 2018, o 23:13 Millerek napisał(a):
Mnie tylko dopadł ale jedynie spadek prawie 20 % ze 100% po kilku dniach od pełnego naładowania akumulatora poza samochodem. Nie było mi dane aby alternator utrzymał te 100% a bateria ma tylko rok.

A u mnie znow problem z ladowaniem akumulatora. Akumulator ma 6 miesiecy i teraz SOC jest 65%. Niestety system ladownai nei jest w stanie naladowac akumulatora nawet przy dluzszych trasach. Ale jak ma to zrobic skoro pare km po ruszeniu prad aku jest 2A a chwile potem spada do 0 (zera)A. Nocny spadek ok 2% a podczas jazdy odzyskue ok 1% czasem 2% ale przy poziomie SOC 65%. Tydzien temu mialem 73% a dzis rano 65%. A jezdze codzienie i to co najmniej 50 km w weekendy ostanio ponad 100 km.

Autor:  Luke [ Cz, 20 wrz 2018, 11:55 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Peterka47, bo w trasie właśnie nie ładuje. jordanj (chyba?) opisywał to w jakimś wątku, że najszybciej mu naładowało jak stał na biegu jałowym dłuższy czas. I tak należy właśnie ładować :)

Autor:  Peterka47 [ Cz, 20 wrz 2018, 11:58 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Luke, tez dochodze do takiego wniosku. :D . Najlepiej w ogole nie uzywac Mazdy. :lol:

Autor:  Luke [ Cz, 20 wrz 2018, 12:17 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Peterka47, najlepiej to nie patrzyć na procenty jakieś, tylko właśnie używać :lol: Ja nie mam forescana i chyba szczęśliwszy jestem... <spoko>

Autor:  zdzich44 [ Cz, 20 wrz 2018, 12:34 ]
Tytuł:  Re: Akumulator - problemy, wymiana

Ja tam mam forscana, używam i nie narzekam bo procenty od 9 miesięcy miedzy 80-95. Także ta opcja chyba najlepsza. ;)

Strona 46 z 145 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/