Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 08:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 11:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Peterka47, dziękuję, miałem to samo napisać...
Panowie, spoko fajnie itd, dziękujemy , ale może by tak wrócić na ziemię?

Skoro, SOC jest 0%, przykładowo po ładowaniu i resecie czujnika, to systemy iStop działają od razu mimo że jest 0%...

Później dostajemy SOC, bo już sobie coś tam wyliczył, ale poniżej 67% iStop nie działa wogóle, zadziała jak będzie 67% lub więcej co jest nikłe do osiągnięcia...

Więc co jeszcze do licha steruje bądź decyduje, że przy 0% iStop dziala...?

To ja już wolę mieć ciągle 0% i działające systemy....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 11:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
15 listopada 2018, o 11:03 Millerek napisał(a):

To ja już wolę mieć ciągle 0% i działające systemy....

Ja tez tak wolalbym, ale po pewnym czasie mimo ze SOC = 0% sytemy przestaja dzialac. Ja tak mialem od wymiany akumulatora ( byl to moj drugi akumulator w tym samochodzie) do ponownej jego wyminy na trzeci, ktory mam obecnie. Tam caly czas SOC bylo 0%. Przez dwa miesiace po wymianie sytemy dzialaly potem nie. Podladowalem akumulator prostownikiem i systemy ozyly na kolejne 1,5 miesiaca, a potem zdechly. I kolejna wymiana akumulatora.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 11:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ten cały próg działania systemów powinien być na poziomie takim, aby dało się jeszcze odpalić auto, nie wiem 20% może by wystarczyło. Wtedy po 4-5 latach eksploatacji aku by się go wymieniło, a ASO i MMPOL miało by spokój i proste tłumaczenie, że wiecie Państwo dużo elektroniki itd więc to już nie te czasy, że aku w maluchu 10 lat służył. A tak temat jest wałkowany od 5 lat i jeden wielki c...j z tego.
U mnie dla przykładu ostatniej nocy, gdzie auto jak co noc w tych samych warunkach z 92 rano zrobiło się 83%. Wiem, że to nie pierwszy taki spadek. Zaobserwowałem ich ze trzy, ale ile było nie wiem. Nie wiem jak to się działo, ale po kilku dniach SOC znowu na poziomie powyżej 90%.
Normalnie spadek nocny to 1% a nawet 0,5%. A tu nagle takie jebnięcie.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 11:49 
Offline
Zaleznie od zrodla w internecie znajdziemy rozne nazewnictwo faz ladowania, dodatkowe fazy po tych podstawowych, nieco rozniace sie wartosci progów napiec i pradow dla roznych typow ladowarek oraz typow akumulatorow. Profil o ktorym wspomnial @pawko pasuje do zalecanych ustawien Mazdy dla ladowarki Acctiva Professional 35A, gdzie ustawiamy napiecie 17V, czyli bliskie 16.25V z wykresu dla akumulatora bezobslugowego Wet(Ca/Ca). Tutaj mozna znalezc wartosci napiec dla roznych typow akumulatorow: http://www.necon.co.za/batttech.php?w=1 ... #openModal

Koncepcja ładowania jest podobna (chodziło o pokazanie analogii do logów z Mazdy 6 na tyle na ile pozwolil wykres dostarczony przez Peterke - niestety nie mialem dostepu do danych liczbowych; czas logowania jest za krotki; nie mam fazy rozruchu i charakterystyki alternatora oraz innych przydatnych parametrow z Forscana; jezeli sa chetni do poswiecenia wlasnego czasu i ich zrzucenia to zapraszam - wtedy bedziemy miec pelniejszy obraz).

Odnosnie ladowania w Mazdzie 6 to trzeba pamietac, ze generator dopasowuje prad stosownie do obciazenia i stara sie maksymalnie oszczedzac energie (paliwo) - samochod nastawiony jest na niskie spalanie oraz spelnienie rygorystycznych norm Euro, wiec byc moze stad takie nastawy.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 11:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Limo, Przesle ci pozniej .xlsx

Z tego co napisales mozna wnioskowac ze jest to celeowe dzialnie Amzdy aby ladowac minimalnym pradem, a ze akumulator sie nie laduje to MAzda ma to w dooopie. Ale sa inni uzytkownicy M6 , ktorzy nie maja problemu. Nawet JafGdy ma SOC z Forscana na poziomie 90% i wszystko dziala. Pytanie dlaczego u mnie i wielu innych nie dziala?

JafGDY ty masz Yuasa ( originalny aku) czy juz Excide?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


Ostatnio edytowano Cz, 15 lis 2018, 12:00 przez Peterka47, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 12:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
15 listopada 2018, o 11:49 limo napisał(a):
Odnosnie ladowania w Mazdzie 6 to trzeba pamietac, ze generator dopasowuje prad stosownie do obciazenia i stara sie maksymalnie oszczedzac energie (paliwo) - samochod nastawiony jest na niskie spalanie oraz spelnienie rygorystycznych norm Euro, wiec byc moze stad takie nastawy.

Dokładnie o tym też była mowa i udowodniał to w swoich wnioskach ten Rosjanin.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 13:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Peterka47 napisał(a):
15 listopada 2018, o 11:03 Millerek napisał(a):
To ja już wolę mieć ciągle 0% i działające systemy....

Ja tez tak wolalbym, ale po pewnym czasie mimo ze SOC = 0% sytemy przestaja dzialac.
... Podladowalem akumulator... i systemy ozyly na kolejne 1,5 miesiaca, a potem zdechly. I kolejna wymiana akumulatora.

...chore to ładowanie, SOC równie jakiś nie logiczny w systemie tzn w ładowaniu tudzież, w działaniu iStopa...
JaFGdy napisał(a):
Ten cały próg działania systemów powinien być na poziomie takim, aby dało się jeszcze odpalić auto, nie wiem 20% może by wystarczyło....
...temat jest wałkowany od 5 lat i jeden wielki c...j z tego...

Olałem odczyty sochi wogóle, wróciłem do odczytów jak iStop nie działał, patrzę SOC 63% czy 62... Mialem spokój od kilku miesięcy bo iStop działał.
No i dlaczego coś ktoś lub cokolwiek nie pomaga naładować akumulator? Taka wydajność pod maską, jest w stanie postawić baterię z SOC 63% do 100% w godzinę....
limo napisał(a):
Zaleznie od zrodla w internecie znajdziemy rozne nazewnictwo faz ladowania...
....Odnosnie ladowania w Mazdzie 6 to trzeba pamietac, ze generator dopasowuje prad stosownie do obciazenia i stara sie maksymalnie oszczedzac energie (paliwo) - samochod nastawiony jest na niskie spalanie oraz spelnienie rygorystycznych norm Euro, wiec byc moze stad takie nastawy.

...ok, jeśli nawet, to takich momentów mazda dostaje krocie... Jadę z górki noga z gazu, zwalniam silnikiem, kafelki iEloopa pełne... Więc energia zamiast iść do akumulatora gdzie idzie? Co, alternator się wyłącza bo ładowanie jak widać jest 0A?
...chore dla mnie,
Peterka47 napisał(a):
...mozna wnioskowac ze jest to celeowe dzialnie mazdy aby ładować minimalnym pradem, a ze akumulator sie nie ładuje to MAZDA ma to w dooopie. Ale sa inni uzytkownicy M6 , ktorzy nie maja problemu. Nawet JafGdy ma SOC z Forscana na poziomie 90% i wszystko dziala. Pytanie dlaczego u mnie i wielu innych nie dziala?

...mnie akumulator się ładował, ale jak SOC był większy od 67%. Jak miałem 100% po ładowaniu i resecie, przez kilka dni, to później SOC wahał due pomiędzy przykładowo 97 do 80% w każdą stronę, akumulator był doładowywany.

Właśnie, do czasu jak SOC spadł poniżej 67% i iStop nie działa. SOC spada ale jeszcze jakoś doladuje baterię ale do max 67% nigdy już wyżej....
Dlaczego?
Że jak, obliczyl sobie sprawność 66% i to już ma być koniec bateri na tyle aby systemy działały? Tzn iStop?
Nawet, jak jeszcze działa, to ma tyle słabo lub na granicy tylko tych 66-67% SOC....
Układ ładowania Noe potrafi czy nie chce podnieść czyli doładować akumulator do sprawności SOC niech będzie 90%? Doladuje do 67% SOC i już ma wolne?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 13:26 
Offline
Pewnie juz bylo kiedys, ale wklejam jeszcze raz:
Obrazek

Miast narzekac lepiej zweryfikujcie SOC mierzac napiecie aku. Jezeli wyjdzie inaczej to oznacza, ze ladowania jest dobre a wskazanie jest nieprawidlowe.
Pozniej mozna zweryfikowac alternator tj. czy zaleznie od obrotow dostarcza odpowiednia ilosc pradu (czesc z niego idzie na ladowanie a czesc na zasilanie odbiornikow - samochod w ruchu sporo pradu konsumuje). Czesc z tych rzeczy o ktorych piszecie jest nieco sprzeczna z tym co maja inni koledzy np. prad alternatora jest tym wiekszy im wyzsza jego predkosc obrotowa i im wyzsze obroty silnika. Choc oczywiscie rosnie tez obciazenie szczegolnie przy gwaltownym hamowaniu oraz przyspieszaniu. Przy niskiej predkosci obrotowej silnika 700 rpm moze wystapic problem ew. niedoladowania w przypadku zle dopasowanego alternatora. Tak samo przy duzym obciazeniu (wspomniane gwaltowne hamowanie / przyspieszanie) przy max obciazeniu odbiornikami.


Ostatnio edytowano Cz, 15 lis 2018, 13:39 przez limo, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 13:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Limo tabela jest piękna i musi być spełnionych mnóstwo warunków aby I-Stop zadziałał . Ale może jedno wyjaśnienie. Mnie głównie interesuje aby akumulator nie był przyczyna nie działania I-Stopu. W ostatnie lato kilka razy I-Stop był niegotowy z powodu A/C. Ta ikonka nie była podświetlona na MZD. I jestem z tym ok. Martwi mnie jak powodem jest akumulator.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 13:45 
Offline
Zeby wyeliminowac aku trzeba go sprawdzic (dokonac kontroli elektrolitu lub/i napiecia OCV). Wtedy mozemy isc dalej w rozwazaniach a tak bedziemy gdybac do smierci.
Plik .xls sie przyda, ale potrzeba wiecej charakterystyk z wieksza iloscia parametrow zrzucic (chyba, ze mozna zrzucic wszystkie parametry PID za jednym zamachem?).


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 13:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Limo jazda godzinna to jest ponad 200000 ( dwieście tysięcy ) rekordów z Forscana. Napisz mi ba prób lub e-mail jakie konkretnie chciałbyś parametry z nazewnictwem z Forscana


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 14:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Po pierwsze natężenia ładowania z alternatora za bardzo nie zmierzysz, bo nie ma on bezpośredniego połączenia z akumulatorem jak to ma miejsce w starszych autach, natomiast w forscanie jest parametr, który pokazuję rzeczywistą produkcję prądu na cały pojazd, ale ile trafia do akumulatora decyduje komputer pojazdu, w komputerze są dwa czy nawet trzy amperomierze.

Co do badania aku, według danych mazdy wartości SOC 75% odpowiada 1.22 gęstość i 12.4V, u mnie bywało że po nocy miałem 12.45V a SOC 60%.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 14:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mierzac akumulator ( bezposrednio na akumulatorze) testerem mialem SOH=100% i SOC =98% , V=12,6V a Forscan pokazywal 58%

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 14:33 
Offline
W Forscanie jest parametr ALT_CUR_DSD Generator current desired [A]. Wystarczy jednak znac ilosc pradu mierzonego w module przetwornicy DC/DC (blok CURRENT). Byc moze to ten blok robi pomiar tego parametru ALT_CUR_DSD. Znajac BATT_CUR mozna sprawdzic ilosc pradu pobieranego przez odbiorniki.

Peterka: ten pomiar musi byc dokonany po min. 4h postoju samochodu (aku nie moze byc doladowywany i rozladowywany).


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 14:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dokładnie tak


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 14:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
15 listopada 2018, o 13:26 limo napisał(a):
Miast narzekac lepiej zweryfikujcie SOC mierzac napiecie aku. Jezeli wyjdzie inaczej to oznacza, ze ladowania jest dobre a wskazanie jest nieprawidlowe.

I co mi to daje do tego aby działały systemy?

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 14:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sam nie wiem,.najciekawsze jak zmierzyć dane parametry przez 4h na niedoladowywanym akumulatorze oraz z brakiem poboru prądu...
...to się robi już za ciężkie.....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 14:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tu chodzi aby zmierzyc parametry na akumulatorze a nie przez Forscana. A to mozesz zrobic po 4h

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 15:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Peterka, ale Ty już zweryfikowałeś parametry aku zewnętrznym testerem
15 listopada 2018, o 14:20 Peterka47 napisał(a):
Mierzac akumulator ( bezposrednio na akumulatorze) testerem mialem SOH=100% i SOC =98% , V=12,6V a Forscan pokazywal 58%
. Co z tego, skoro odczyt auta jest w takim razie do d....

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 15:23 
Offline
Procedura jest taka:
1. Odczytajcie FORSCANEM stan BATT_SOC [%] i notujemy np. 58%. Dobrze zanotowac tez temperature BATT_TEMP.
2. Po czasie np. 6h postoju zamkniete samochodu (silnik wylaczony itd) mierzymy napiecie akumulatora na zaciskach woltomierzem (najlepiej wypiac aku w ogole) lub/i sprawdzamy cele aerometrem. Jezeli macie tester baterii, ktory podaje SOC to tez notujemy.
3. Na podstawie wartosci zamierzonego napiecia i charakterystyki U [V] vs SOC[%] (vs Temp vs Gravity) mozna odczytujemy SOC dla naszego zmierzonego napiecia.
4. Porownujemy wyniki SOC odczytanego z tabeli dla danego napiecia baterii z tym podawanym przez FORSCAN.

@JaFGdy: Jak to co z tego? Jak bedziecie wiedziec, ze wartosc SOC jest estymowana niepoprawnie to bedzie mozna to zglosic i poprawic (to chyba oczywiste, ze nikt inny poza Mazda tego nie naprawi).

Jeszcze raz warunki dzialania iStop (zapomnialem dodac jednej tabelki): https://image.ibb.co/bOLY0L/istop-conditions.png


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 15:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
limo warto dodać, żeby pomiar zrobić kilka minut po otwarciu maski, u mnie przez okres paru minut po otwarciu samochodu jest stały pobór około 2A, przez co napięcie jest niższe.
Prawda jest niestety okrutna, nawet jeśli znajdziemy winowajcę to MMPol ma to w dupie i raczej tej wiedzy nie wykorzysta.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 16:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Szkoda.ze ja nie sprawdziłem ile mi mazda zjada prądu, wczoraj miałem okazję...
Zmierzyłem wszystko oprócz poboru przez Mazdę...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 16:48 
Offline
http://nema.club/2014wsm/workshop%20manual/n6w01/html/id0117h8800600.html
Prąd upływu:
"Parasitic draw (When the ignition is off (lock), all doors and the hood are closed.) (without i-ELOOP): 40—65 mA.
If the battery is left for 30 min or more, a battery parasitic draw value of 25—45 mA is indicated."


Najlepiej wypiac baterie (tzn. odpiac klemy) i wtedy dokonac sprawdzenia aku. Procedura: http://nema.club/2014wsm/workshop%20manual/n6w01/html/id0117h8800500.html

'Nie pytaj co MMPOL może zrobić dla ciebie, lecz co ty możesz zrobić dla Mazdy" :wink:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 17:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Po wczorajszych manewrach...
Przypomnę, reset czujnika SOC, bez ładowania akumulatora, przez ostatnie dni SOC 62 do 66%...

Po resecie..?

SOC dzisiaj...

89%...

...........

Słucham, tzn zmieniam się w słuch, o co chodzi....?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 17:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Osz... Ale pewnie w ciągu kilku dni będzie korekta w dół. :cygaro:

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 17:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
15 listopada 2018, o 15:23 limo napisał(a):
@JaFGdy: Jak to co z tego? Jak bedziecie wiedziec, ze wartosc SOC jest estymowana niepoprawnie to bedzie mozna to zglosic i poprawic (to chyba oczywiste, ze nikt inny poza Mazda tego nie naprawi).

limo MMPOL wie o tym i .... przynajmniej od jakiś 3 lat nic z tym nie robi.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 17:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
15 listopada 2018, o 17:21 Millerek napisał(a):
Po wczorajszych manewrach...
Przypomnę, reset czujnika SOC, ...


Co masz na myśli reset czujnika? Co dokładnie zrobiłeś?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 17:30 
Offline
@Millerek:
SOC to estymacja. Algorytm potrafi byc naprawde skomplikowany choc w specyfikacji sensora Furukawy dokladnosc jest rzedu +-10%.
Obrazek
Pierwsza metoda wyliczania SOC oparta na zliczaniu ładunku (całkowaniu prądu) działa podczas ładownia/rozładowania (np. rozruch) lub jazda.
Druga metoda wyliczania SOC oparta na pomiarze napięcia OCV działa na postoju (aku bez obciążenia) i tu w pewnych warunkach mogą się pojawić spore przekłamania.

@JaFGdy: Narzekanie tu nic nie pomoze i na pewno nie popchnie tematu do przodu. Jedyne co mozna zrobic to sprobowac we wlasnym zakresie zawezic obszar poszukiwan, zeby miec solidna podstawe merytoryczna do analizy przez Mazde (ktora i tak zawsze moze trafic do kosza). Inna sprawa, czy ten problem jest w nowszych generacjach 6-tki? Gdzies chyba pisales, ze nie masz tego problemu?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 17:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Millerek wyglada na to ze zresetowales tez jakies wewnetrzne wyliczenia mazdy, teraz traktuje accu byc moze jak nowy i utrzymuje wysokie soc.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 17:36 
Offline
Zgodnie ze wzorem na SOC: viewtopic.php?p=310745#p310745


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.