Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 28 wrz 2018, 08:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bardziej martwi mnie to ze 6- miesięczny akumulator ma taki stopień naładowania. Obserwuje ze przy tych 58-59% SOC prąd ładowania bardzo szybko po rozruchu spada do dwóch A a potem już wolniej do zera A.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 wrz 2018, 08:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No i dlatego właśnie ja miałem ten monitoring aku, bo miałem takie same obserwacje. Ale teraz piłka jest po stronie Mazdy. Czekam(y).

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 10:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mm pytanie. W forscanie jest taki parametr jak BATT-TEMP. Czy to pokazuje temperature Akumulatora? W ASO twierdzą, ze nie ma czujnika temperatury akumulatora.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 10:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Również widziałem ten pararametr, i prawdopodobnie jest to temperatura akumulatora ale skąd ten odczyt i jak...nie wiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 11:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak myslalem ale ASO mowi ze nie ma czujnika, ktory mierzy temperature akumulatora. Ciekawe. Ostanio w niedziele po zakonczeniu jazdy mialem 40stopni. Wczoraj bylo 28 a dzis jest 33. Prad ladowania 1-2A. Napiecie 14,5-14,65V. Samochod ma stety lub niestety system inteligentnego ladowani, wiec jakies parametry sa mu niezbedne do sterowania tym ladowaniem.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 11:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Ten czujnik na klemie mierzy temperaturę, napięcie i natężenie prądu. Jak jest wysoka temp 45 stopni w wzwyż to z pewnością obniża prąd ładowania , żeby nie uszkodzić akumulatora, podobnie w temperaturach ujemnych.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 11:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Wg moich obserwacji prąd ładowania jest zależny jeszcze od stanu akumulatora. Nie wiem jak to jest badane, ale akumulator, który jest w dobrym stanie i ma 65% będzie ładowany wyższym prądem niż akumulator, który jest w słabym stanie i też ma 65%.

Przy czym stan można podreperować ładowaniem wysokim napięciem.

W zeszłym roku praktycznie przez całe wakacje systemy mi nie działały. W tym roku, przed wakacjami (czerwiec) ASO ładowało akumulator zgodnie z zaleceniami producenta (czego domowym prostownikiem typu CTEK nie zrobimy) i akumulator działał (znaczy systemy działały) do września. System ładowania odrabiał ewentualne spadki. Ładowanie CTEKiem dawało może 2 tygodnie działania. Podobne obserwacje ma kolega Pawko, który również trochę aku pomęczył mocniejszym ładowaniem. Dodam, że korzystałem z auta tak samo, pogoda podobna, etc.

Czyli jeśli akumulator doprowadzimy do stanu wyższych % to jeszcze nie wszystko. Wygląda jednak na to, że system ładowania auta analizuje stan baterii na wielu różnych płaszczyznach. Co nie zmienia postaci, że ładuje ją za słabo, żeby utrzymać w dobrej kondycji przez dłuższy czas. Koniec końców ładowanie wyższym napięciem na zewnątrz pojazdu jest konieczne.

Pytanie tylko dlaczego u niektórych działa to normalnie - przewijające się tutaj już "od lat".

Szczerze rzygam już tym tematem. <oczy>

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 13:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
2 października 2018, o 12:48 pawko napisał(a):
Ten czujnik na klemie mierzy temperaturę, napięcie i natężenie prądu.

Wedlug ASO to ten czujnik na klemie nie mierzy temperatury, ale moze oni sie myla. A masz jakies potwierdzenie tego ze czujnik na klemie mierzy temperature? Skad tez te 45 stopni?
jeszcze jedno pytanie. Jesli to jest to wartosc temperatury akumulatora ( elektolitu?) to czym spowodowane byla tak wysoka temperatura 40 stopni? az tyle ciepla wydzieliloby sie podczas ladowania i reakcji chemicznej?Prad ladownai byl niski 1 A.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 14:06 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 30.04.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
2 października 2018, o 12:53 KMBak napisał(a):
Koniec końców ładowanie wyższym napięciem na zewnątrz pojazdu jest konieczne.
Mówił mi serwisant ASO w Zabrzu przy wymianie 5 letniego acu na nowy że ten stary może jeszcze hulać ale powinien być właśnie tak ładowany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 15:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Peterka47 tu w linku masz zastosowanie i funkcje:
https://www.hella.com/truck/pl/Intelige ... -2538.html

Co do temperatury elektrolitu 45-50 stopni uważane jest za granicę, której przekroczenie może uszkodzić akumulator, a już na pewno jeśli jest w tym czasie ładowany.
Więcej tutaj:
http://www.akumulator.pl/ekspert-radzi/poprawne-ladowanie-akumulatora

Niestety jeśli chodzi o wiedzę w serwisie, to się możesz dowiedzieć co najwyżej przy jakim przebiegu zrobić przegląd i co musisz na nim wymienić według instrukcji obsługi, z pewnością znajdą się rodzynki znam maksymalnie dwóch, ale taka jest rzeczywistość.

W temacie odczytywania temperatury, wiadomo czujnik nie wkłada sondy do akumulatora tylko mierzy temperaturę na powierzchni, na klemie bądź w pobliżu, więc wyniki będą obarczone sporym błędem: rozgrzany silnik, pęd powietrza, ogrzanie słońcem w upalny dzień na postoju.

Umówmy się, biorąc pod uwagę zastosowanie i funkcje tego czujnika robi on dobrą robotę, dba o bezpieczeństwo akumulatora, samochodu i nieszczęsnej ekologii, itp. itd... TYLKO, że w warunkach laboratoryjnych...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 15:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A w Mazdzie jest czujnik Hella? Czy kazdy dziala tak samo?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 16:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Brawo pawko :) skoro tak to czujnik hella jest przy klemie masowej :
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 16:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.07.2017
Posty: 163
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
I można z niego odczytać kilka ciekawych parametrów SOC/SOH/SOF:
https://www.hella.com/truck/assets/medi ... 12V_PL.pdf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 17:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Millerek ale to już wiadomo od baaardzo dawna :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 18:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A jak to odczytac? Mozecie podac jakiegos linka?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 19:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Program Forscan i interfejs OBD2.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 paź 2018, 18:29 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 23.06.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
witam. mam pytanko...czy lampka ostrzegawcza i komunikat o problemie z akumulatorem znikinie samoczynnie po doładowaniu akumulatora podczas jazdy czy trzeba go kasowac? (została lampa zalączona na noc - nie działa tylko istoop i eloop:/)

-- Dodano: 7 października 2018, o 18:29 --

sprawa sama sie wyjasniła ...po doładowaniu akumlatora w czasie jazdy wszystkie komunikaty i lampki ostrzegawcze ustały (po ponownym uruchomieniu silnika)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 19:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Słyszeliście o akcji serwisowej na i-eloop?

Obrazek

Obrazek

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 20:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Akcja nie dotyczy M6 ani tego tematu. :alcapone:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 paź 2018, 13:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzis sprawdzilem akumulator za pomoca testera Micro 200. Okazalo sie ze akumulator jest dobry i w pelni naladowany ( SOC 98%). Natomiast Forscan pokazuje SOC 57%. Skad taka róznica? Oczywiscie oba systemy I-Stop i I-ELOP nie dzialaja.
ASO twierdzi ze Mazda ma jakis algorytm wedlug ktorego rzeczywistey stan akumulatora jest w jaikis sposob modyfikowany i wedlug tego okerslone sa warunki pracy I-Stop i I-Eloop. Trudno mi w to uwierzyc.

-- Dodano: 30 października 2018, o 13:15 --

Czy ktos w Was robil inicjacje I-Stop ( ISC) wedlug procedury Tombiena: viewtopic.php?p=281271#p281271 ?
Jesli tak, to jakie rezultaty osiagneliscie?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 13:15 
Offline
Powtarzam to jeszcze raz każda firma ma swój własny algorytm kalkulacji SOC. Traktujecie ten parametr jak wyrocznię delficką i wzorzec w Sèvres.
Tester Micro200 podpinasz bezposrednio do akumulatora i kalkuluje SOC na podstawie własnego algorytmu.
Forscan dostaje gotowy pomiar SOC z sieci CAN zwrócony przez moduł ECU / czujnik napięcia / prądu / temperatury.
Dopóki nie ma kontrolki błędów to zalecam cieszyć się z jazdy Mazdą a nie dzielić włosa na czworo na podstawie odczytu z interfejsu, który nawet nie ma żadnej autoryzacji Mazdy. Nawet nie ma pewności, czy parametr SOC jest poprawnie interpretowany.


Ostatnio edytowano Cz, 8 lis 2018, 13:20 przez limo, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 13:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ale z takim SOC nie działa iEloop i iStop. Także właśnie jest co dzielić...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 13:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
To nie my traktujemy za wzorzec tylko sam samochód, i na podstawie tego decyduje o dzialaniu funkcji samochodu za które sporo zapłaciliśmy, a algorytm ustalania tego SOC jest wyraźnie nielogiczny.
Przeczytaj cały wątek od deski do deski to może coś załapiesz. Odczyt z forscana pokrywa się z odczytem z iDSu, ba nawet systemy działają w zgodzie z procentowy naładowaniem akumulatora wedlug serwisówki.
Więc skończ te swoje rady i wywody bo nie wiesz o czym piszesz.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 14:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
8 listopada 2018, o 13:15 limo napisał(a):
Dopóki nie ma kontrolki błędów to zalecam cieszyć się z jazdy Mazdą....

Przyznam szczerze ze dziwi mnie takie podejscie, ale kazdy swoje pienaidze i potem decyduje czy to co kupil jest ok czy nie. Ja moze z racji tego ze pracuje w lotnictwie mam takie podejscie aby unikac potencjalnych zdarzeń/usterek i dzialac prewencyjnie, niz zastanawaic sie co robic jak akumulator niue odpoali silnika. . Akumulator 6 miesiecy, jazda glowni w lato na dlugich dystansach ,zadncych dodatkowych odbiornikow i system ladowania nie radzi sobie z ladowanie akumulatora. Moze ty akceptuejsz cos niedziala w Twoim samochodzie. Ok Twoje pieniadze, Twoja wola. ja nie akceptuje tego. I widze ze jest jaks grupa ludzi na tym forum , ktora ma podejscie do tych spraw takie jak ja. A szukam jakies wyjasnienai co sie dzieje, czy ja cos robie zle czy moj samoch jest skopany. Decydujac na kupno AMzdy kierowalem sie rowniez tym ze samochod ma I-Stop i I-Eloop. I ma to dzialac. Rozumialbym gdyby problem byl z akumulatorem 3 - 4 letnim ale on ma dopier 6 miesiecy i jest to juz trzeci od nowosci samochodu akumulator.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 15:34 
Offline
SOC to sama w sobie wartość szacunkowa obarczona dużym błędem (dlatego finalnie serwis sprawdza akumulator manualnie analizując poszczególne cele) i w jakimś stopniu brana pod uwagę oprócz innych parametrów jak napięcie, prąd, temperatura. Mozna podpinac n testerów i generowac kolejne zapytania w stylu: dlaczego urzadzenie X pokazalo to a urzadzenie Y tamto, ale to swiadczy o nieznajomosci natury tego parametru. Uczepiliscie sie pomiaru tego parametru jak pies nie znajac kompletnie logiki w kodzie.

@pawko: Algorytmu kalkulacji SOC w Maździe nie znasz, więc nie pisz o braku logiki. Inżynierowie popełniają błędy, ale to nie amatorzy i nic nie dzieje sie z przypadku. Jezeli nie masz bledow diagnostyki to oznacza to najprawdopodobniej, ze dziala to jak zaprojektowano (czesto bardzo daleko od idealu jaki maja w glowach klienci).

@peterka47: Mam takie samo podejscie jak Ty, ale...
1. Jeden z szanownych forumowiczów (bodajże Ty lub tombien) miał mieć jazdę testową z rejestratorem, żeby dostarczyć wiarygodne dane do Mazdy do analizy. Nie wiem jak się skończyła ta historia (zgubiłem wątek).
2. Skoro pracujesz w lotnictwie to na pewno wiesz, że systemy pracują w określonych warunkach.
3. Skoro pracujesz w lotnictwie to tak samo wiesz, że dobrze zrozumiec nature niektorych parametrów i ich zlozonosc, bo prowadzi to do skrotow i bledow w rozumowaniu, czego najlepszym dowodem jest zapytanie, ktore wrzuciles.
4. Nigdzie w gwarancji nie jest napisane, że iEloop lub iStop ma działać przez 24h na dobę w kazdych warunkach, bo za niego zapłacilismy (patrz pkt 2).

Tyle z poziomu osoby z branzy.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 15:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Limo. Co ma fakt gdzie pracuje do działania I-Stop i I-ELOOP? Nie widzę związku. Po drugie, gdzie masz napisane w gwarancji ze silnik ma pracować, koła maja suekrecic drzwi otwierać i zamykać. NierozumiemTwioch argumemtow.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 15:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
8 listopada 2018, o 15:26 limo napisał(a):
1. Jeden z szanownych forumowiczów (bodajże Ty lub tombien) miał mieć jazdę testową z rejestratorem, żeby dostarczyć wiarygodne dane do Mazdy do analizy. Nie wiem jak się skończyła ta historia (zgubiłem wątek).


To o mnie. Jeździłem 2 miesiące. Teraz od 2 miesięcy czekam na odpowiedź. Na razie nic. Gdzieś w między czasie po raz" czterysta pięćdziesiąty drugi" musiałem udzielać wyjaśnienia, że NIC nie mam podpięte do akumulatora i instalacji auta. Szkoda gadać.

8 listopada 2018, o 15:26 limo napisał(a):
4. Nigdzie w gwarancji nie ma napisane, że iEloop lub iStop ma działać przez 24h na dobę w kazdych warunkach, bo za niego zapłacilismy.


Nigdzie też nie jest napisane, że ma nie działać wcale. U mnie przestały działać systemy po pół roku. Zwaliłem na zimę. Potem przegląd po roku wiosną. Rada ASO - ładuj aku. OK. Naładowałem. Pomagało na tydzień lub dwa.

Potem zacząłem dokładnie analizować o co chodzi... SOC, zależności itd. System jest wadliwy w kilku płaszczyznach (można powiedzieć nielogiczny). Samoczynne spadki SOC o duże wartości np. przez noc (w moim przypadku to główny problem) - nie wiadomo czy faktycznie coś spada czy to tylko błąd odczytu, ale auto nie potrafi ich samo odrobić. Brak odrabiania spadków SOC po dłuższej przerwie od ich wystąpienia i zgaszeniu auta (np. odkurzasz wnętrze, świecą się lampki etc. i jedziesz - w kilka minut auto odrabia naładowanie dużym prądem, ale jak po tym odkurzaniu zamkniesz auto na kilka godzin i potem wrócisz - to już nie będzie odrabiać, będzie ładować małym prądem - ewidentny brak logiki). Bardzo niski prąd ładowania w trakcie jazdy, a czasem wręcz równy 0A.
I tak minęło 1,5 roku od pierwszego zgłoszenia, rok od eskalowania tematu i zaraz pół roku od czasu kiedy ASO stwierdziło, że mój akumulator jest do wymiany. Ale wymieniony będzie jak będzie po analizie z rejestratora, bo jak auto faktycznie źle działa to szkoda nowego akumulatora. Prawie pół roku temu ASO ładowało baterię swoimi procedurami - trochę to pomogło - bo działał fajnie przez 2 miesiące (mimo, że parametrów nie trzyma). Nawet jeśli jeżdżę więcej i uda się jakoś podbić aku to 70% to wystarczy jeden wolny dzień albo losowy nocny spadek SOC i dupa.

Dziś ponagliłem Mazdę - zobaczymy. Chyba chcą dociągnąć do kwietnia i końca podstawowej gwarancji. Ale tego akumulatora im nie popuszczę.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 16:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
8 listopada 2018, o 15:34 limo napisał(a):
@pawko: Algorytmu kalkulacji SOC w Maździe nie znasz, więc nie pisz o braku logiki. Inżynierowie popełniają błędy, ale to nie amatorzy i nic nie dzieje sie z przypadku. Jezeli nie masz bledow diagnostyki to oznacza to najprawdopodobniej, ze dziala to jak zaprojektowano (czesto bardzo daleko od idealu jaki maja w glowach klienci).


Nie znam, nikt nie zna, ja doświadczam tylko ułomności tego algorytmu, który nawet bez używania I-Stopa i godzinnej jazdy co dziennej potrafi zajechać nowy akumulator w max pół roku.
Chyba, że właśnie taka jest logika, że to ma nie działać i zmuszać do wymiany akumulatora.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 16:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Limo. Podpisuje się od tym co napisali KMBak i pawko. Dokładnie te same objawy mam. Co najmniej trzy różne egzemplarze użytkowane w różnych warunkach i objaw jest ten sam.
Wczoraj wieczorem wsiadłem w samochod i przejechalem ponad 130 km, aby sprobowac uruchomić oba systemy. Jezdzilem pulsacyjnie czyli strarlem się aby jak najczwesciej była odbieraa energia z hamowania silnikiem. Rozne predkosci do 140 km/h na autostradzie. i co ?? i nic. Podpiety był Forscan i w czasie tej ponad godzinnej jazdy SOC wskazywane przex Forscan wzrosło o 1% ( jeden procent) od 56% przy ruszaniu do 57% powrocie. Prad ladowania w ciągu 3-4 minut po ruszeniu spadl do 1 ampera i niedługo potem do zera amper. tak było caly czas. Może SOC jest roznie wyliczane, ale jedno można potwierdzić ze jeśli Forscan pokazuje u mnie te magiczne 67% to sytemy zaczynaj dzialac. Czyli forscan pokazuje tto co jest przesylane do systemu zarzadzajacego ladowaniem. Jeszcze jedno obserwuje. Gdy sprawdzam akumulator testerm na klemach to po jazdzie mam SOH100% i SOC ok 98%. Informacja na testerze akumator dobry. Ale gdy zrobie pomair po 8-10 godzinnym postoku to tester pokazuje mi SOH 100% a SOC 21% i komunikat dobry, naladuj. Gdy przejadę kilka kilometrow i znow zmierze to SOH 100% a SOC ok 70% i komunikat akumulator dobry.

Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 16:39 
Offline
Ja nie twierdze, ze problemu z punktu widzenia klienta nie ma, ale co drugi post bazujecie na szacunkowym parametrze SOC mierzac go non stop analizujac stan akumulatora i zakladacie z gory, ze BATT_SOC decyduje o procesie ladowania akumulatora a to tylko jeden z wielu parametrow w kodzie. Innymi slowy problem moze byc w calkiem innym miejscu, bo np. parametr BATT_SOC nie jest brany pod uwage w tym okreslonym przypadku :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.