Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:06

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 21:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
... 16.00V czy 16.20V...?
Może i zrobi gęstość, a może i StefPol pomoże , może i tak, z tą różnicą ile czasu będzie trwać ładowanie i jakim prądem...

To nie takie proste, ale masz rację z ładowarką typu Lidl biedra Bosch C3 ctek 5 czy 7.....
Dokładnie to naladuja, ale w kierunku jako tako


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 sty 2019, 12:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Millerek a jak u Ciebie sytuacja z SOC po uzyskaniu tej super gęstości?

-- Dodano: 26 stycznia 2019, o 12:11 --

Ten gość z akubiz testował stefpol'a 516 i nie zrobił odpowiedniej gęstości, bo tylko muskał tych 16V, natomiast stefpol 305 zrobił, co na filmie i u Millerka się potwierdza.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 sty 2019, 16:55 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.05.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Słuchajcie da radę zebrać najważniejsze info i wrzucić do pierwszego posta w tym temacie? Bo zaraz przekroczymy 200 stron, a i tak ciężko tu cokolwiek się dowiedzieć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2019, 17:55 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Prostownik zakupiony akumulator naładowany, systemy działają dziś pojawił się baa_soc 94% jedyne co mnie niepokoi to dość wysoka rezystancja wewnętrzna aku bo jest od 5.5 do 6.3 Oma przynajmniej dziś taka była, chyba powinna być mniejsza,ale być może ma to jakiś związek z tym, że dziś kilkukrotnie uruchamiałem silnik?? jeślim ma to jakiś związek...
Odnośnie prostownika zakupiłem dece fl1113D kilka ciekawych programów no i automat jedyny minus to to, że napięcie w szczytowym momencie około 16V a w zasadzie ninimalnie poniżej poza tym ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2019, 19:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
16V też może być, ważne tylko ile godzin go Ładowałeś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2019, 19:20 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
w sumie to trudno powiedzieć bo po 5 h jak poszedłem do garażu aku był doładowany i prostownik przeszedł w buforowanie ale że nie przekroczył 16 V na drugi dzień jeszcze tradycyjnym prostownikiem bez elektroniki pod kontrolą doładowałem go jeszcze 2.5h napięciem 16.2 V w celu poprawienia gęstości bo deca zrobiła na poziomie 1.25, 1.26 po doładowaniu gęstość podniosła się do 1.27 i z taką akumulator powędrował do samochodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2019, 19:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Powiedzmy że będzie ok


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2019, 20:08 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mam nadzieję ale znając przypadłość systemów ładowania w naszych 6 to na krótką metę za jakiś bliższy lub dalszy czas trzeba będzie powtórzyć zabieg.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2019, 22:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Obawiam się, że ładowanie jest adekwatne do stanu akumulatora jednak.
Problem leży nie w samym samochodzie, czyli opieki nad ładowaniem, a raczej w serwisowaniu akumulatora EFB...
To nie jest zwykły kwasiak, to jest EFB
jakkolwiek to brzmi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2019, 22:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Do takie samego wniosku dochodzę mając nowy aku od dwóch tygodni.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sty 2019, 13:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak jak tobie pisałem ostatnio, dobrze by było, jakbyś go porządnie naładował, ale nie tymi poździkami co się same włączają


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sty 2019, 16:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Tak był naładowany w ASO - jako nowy przygotowywany dla mnie.

A stary nie miał gęstości nawet po ścieżce zdrowia. Możliwe, że te Yuasy niektóre były wadliwe (takie niusy nieoficjalnie słyszałem).

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sty 2019, 18:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak był ładowany to spoko, ciekawe tylko jak i czym
A niby z tą felerna partią Yuasy to wiesz..., tak jak ze wszystkimi akumulatorami


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sty 2019, 19:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ładownie w ASO na starym akumulatorze pomogło, że działał 2 miesiące. Ale gęstości nie trzymał.

Wg mnie może być jeszcze inny problem.

Moje auto - produkcja koniec stycznia, transport, postój w porcie, etc. Ja odebrałem auto pod koniec kwietnia. W tym czasie akumulator mocno dostał rozładowaniem. No i potem żywotność może być krótsza.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sty 2019, 20:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
30 stycznia 2019, o 19:05 KMBak napisał(a):
koniec stycznia, transport, postój w porcie, etc. Ja odebrałem auto pod koniec kwietnia. W tym czasie akumulator mocno dostał rozładowaniem.


Po jakim czasie zaczęły się problemy z Twoim fabrycznym aku?
Moje auto jest z czerwca 2017 a odbierałem w styczniu 2018 i jak na razie nie mam powodów do narzekania. Twój aż tak długo nie stał...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sty 2019, 20:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Praktycznie po pół roku. Jak nastała jesień. Forum podpowiedziało, że zimą tak może być... Wiosną przegląd i nic nie wróciło do normy. I wtedy zacząłem drążyć. Stąd teraz nowy akumulator po prawie 2 latach walki z Mazdą, kilka msc przed końcem gwarancji. Choć akumulator do wymiany zakwalifikowany był już w czerwcu zeszłego roku...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 20:23 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
25 stycznia 2019, o 21:04 Millerek napisał(a):
To nie takie proste, ale masz rację z ładowarką typu Lidl biedra Bosch C3 ctek 5 czy 7.....

Ostatnio próbowałem pobudzić do życia aku za pomocą ładowarki CTEK MXS 5.0 TEST AND CHARGE. Najwyższa wartość napięcia oscylowała około 15,3 V. Godzinę po zakończeniu ładowania z opcją recond zmierzyłem gęstość elektrolitu i ... brak poprawy :sad:
Przymierzałem już się do zakupu CTEK MXS 25 ale przy 3.0A osiąga max 15.8V przy opcji recond (więc zgodnie z tym co napisaliście powyżej o 16 V może być niewystarczający). Podczas poszukiwań nalazłem jednak taką opcję zamiast CTEKa.
https://www.icharger.pl/prod.php?id_prod=6&name=iCharger1010B+
Model Junsi iCharger 306B 1000W 30A LiPo 6s wydaje się być mocno wypasiony.
Czy mieliście może do czynienia z takim sprzętem?

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 09:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Minął tydzień, więc już mogę się śmiało pochwalić...
jak wcześniej pisałem - dla przypomnienia - założyłem akumulator VARTA BLUE D EFB 60AH/560A z mojego drugiego samochodu, użytkowany przez rok. Przed założeniem ładowałem go kilka godzin, z racji ograniczonego czasu odłączyłem go od ładowania w momencie kiedy pobierał jeszcze 1,7A przy napięciu ok 15,8V.
Po pierwszej nocy pokazał 95% rezystancja 6,1, po następnej nocy 84% i rezystancja 6,25, później samochód stał dwa dni i pokazał 62%.
Ktoś z forum zdopingował mnie do ponownego ładowania, nawet po osiągnięciu tylko zalecanych 16.2V ładować dalej.
Tydzień temu w sobotę zacząłem na nowo ładować Vartę, po podłączeniu prąd spadł do 1,7A, czyli akumulator miał stan identyczny jak w momencie jego odłączania od poprzedniego ładowania.
Ładowałem go ponad 20 godzin z czego z 8 godzin ładował napięciem między 16,2 a 16,5V, przy takim napięciu we końcowej fazie pobór prądu spadł poniżej 1A.
Po pierwszej nocy pokazał 90% i rezystancja 5,11.
Tak trzyma do dziś czyli w sumie ponad tydzień, SOC waha się 88-90%, rezystancja 4,7 do 6, przykładowo dziś po nocy i całym dniu postoju rezystancja 5.22.
Żałuję, że ta Varta nie ma dostępu do cel, aby sprawdzić gęstość.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 12:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Panowie przy ładowaniu aku prostownikiem trzeba go odpiąć i wyjac z auta czy można na aucie ??? Bo kupiłem prostownik a nigdy nie ladowalem, wiec dla pewności wolałem zapytać :)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 17:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pawko, już nie męcz tej baterii ładowaniem, daj jej szansę żyć w samochodzie, po kilku miesiącach ponownie wrócisz do ładowania.
Zresztą to jest Warta i ja akurat nic o niej nie wiem mimo że to też EFB. Nie wiem jakie są zalecenia ładowania przez producenta tej baterii EFB... Przypomnij mi czym Ładowałeś? I jak, krok po kroku czyli w samochodzie lub poza (podpięty do auta lub nie, w jakiej temp i ile poczekałeś od ładowania zanim go podłączyłeś do auta...), bo nawet 10h to będzie mało nawet przy 16.20V skoro jeszcze przyjmował ponad amper prądu więc i Ah były jeszcze wciskane... więc jeszcze przyjmował ładowanie.., a może to tylko takie byle jakie wskazanie z..., no właśnie z czego...

Lukas, jakim prostownikiem będziesz go ładować bo to ważne.
Jeśli masz yuase, to lepiej żeby nie była ładowana czymś automatycznym, super standardowym do zwykłych kasowych akumulatorów...


Ja, po ładowaniu w grudniu jakoś, do dzisiaj mam SOC 85-98%.
Akumulator pod maską w Maździe ładuje się ciągle prądem od 15 do 3A podczas jazdy, widzę że ciągle się ładuje aby przy 95-98% natężenie prądu ładowania zmniejszyło się do 1A lub 0 ale i tak SOC rośnie...
Żeby nie zapeszyć, jestem mega happy


W. Naszej Yuasie ciężko zrobić gęstość 1.28, ciężko bo to EFB.
Normalny kwasiak po 10h przy napięciu 16.20V, elektrolit zrobiłby się już mętny lub brązowy co wnioskuje o uszkodzeniu masy czynnej.
A yuasa EFB ma to w nosie, ba..., Yuasa lub ogólnie EFB MA dodatek grafitu na płycie i on też zmienia barwę elektrolitu więc...., nie ma co się bać jak elektrolit troszkę zmętnieje.
Jak zacznie gazowac, a musi, to nawet 16.20V przez 10h może być dla niego czasami za mało..., a zaczynamy od sprawdzenia gęstości.

Yuasa EFB to nie byle bateria, musi być potraktowany brutalnie i mocno po ryju, przeważnie, bo na zasiarczony akumulator i bez różnicy czy zwykły czy EFB, to czasami pomaga tyko wymiana bateri na nową.

Mała podpowiedź, EFB ładujemy dopiero po ponad 6h odstania w temp 20-25 stC.
Ładowanie zaraz po wyjęciu z samochodu jakby mija się z celem.
EFB ma sporą aktywność płyt i elektrolitu, nawet w stojącym samochodzie w nocy.
Ona czyli yuasa EFB, musi się "uspokoić" i dopiero po czasie, ładowanie ma sens 10h a nawet i 20h. Ładowanie czymś co się nie nadaje, może lub będzie i tak za mało za słabo skuteczne aby zrobić gęstość 1.28, a te 1.28 to i tak sprawdzamy dopiero po 6h odczekania po ładowaniu.
W trakcie ładowania lub zaraz po ładowaniu, mija się z celem.

Ja wróciłem do zasad ładowania sprzed 20-25 lat. Moja Yuasa odwdzięczyła się utrzymywaniem SOC do 98%, można? Można, wpakować się w wydatki na jakieś ładowareczki do bateryjek, lub zniszczyć nimi EFB całkowicie. Niby naładowana a to dupa z tego wychodzi...

EFB trzeba doładowywać, poza samochodem, minimum 2x w roku, ot CAŁA technologia EFB w istopach itp....
Samochód sam z siebie nie naładuje EFB do 100% jego sprawności, trzeba mu pomóc, i takie są wytyczne producenta w świecie istopa z EFB. Żelowe przykładowo to inna para kaloszy, tam jest śmierć szybciej jak w EFB, ja się cieszę że mam EFB, to dla mnie wielki plus w obecnych czasach. A koreczki nad celami?. Dziękuję że są

Warta może też ma, czasami są schowane pod naklejka itd..

A....
Jak ktoś mówi że jeszcze yuasa odpala rano silnik, bądź SOC jest notorycznie w przedziale poniżej 65%, a co gorsza jeszcze "moja ma 5 lat i ma się świetnie" i twierdzi że jest wszystko ok bo tak jest, to albo już jest za późno na reanimacje, albo to rychły koniec akumulatora EFB.
Trzeba samemu utrzymać sprawność EFB na poziomie 100%, jedynie wtedy mamy pewność odpowiedniej prawidłowej pracy EFB pod maską w samochodzie, na pół roku hehe, no dobra, na rok


Przykład, po ładowaniu, wymieszaj elektrolit, sprawdź gęstość, będzie 1.25? to smuteczek wielki bo to jest minimum dla EFB a ładowanie w łeb strzelił. Mierzenie gęstości elektrolitu z wierzchu?, błąd, bo wiemy gdzie ten lepszy elektrolit sobie pływa...
A później SOCzek będzie maleć, będzie spadać, znowu do 65%...

Po odpowiednim ładowaniu, po wymieszaniu elektrolitu (wystarczy go przechylić kilka razy, zabujać...), i po odstaniu 6h w temp 20-25stC, GĘSTOŚĆ będzie minimum 1.28, to mamy sukces 100%


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 17:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Czym i jak ładowałeś?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 19:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Millerek mam coś takiego do ładowania Ok 900 osób to kupiło wszyscy zadowoleni nr1 na amazon :wink: dałem 70e
Obrazek

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 19:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
4 lutego 2019, o 17:10 Millerek napisał(a):
Pawko, już nie męcz tej bateri ładowaniem, daj jej szansę żyć w samochodzie, po kilku miesiącach ponownie wrócisz do ładowania.
Zresztą to jest Warta i ja akurat nic o niej nie wiem mimo że to też EFB. Nie wiem jakie są zalecenia ładowania przez producenta tej bateri EFB... Przypomnij mi czym Ładowałeś? I jak, krok po kroku czyli w samochodzie lub poza (podpięty do auta lub nie, w jakiej temp i ile poczekałeś od ładowania zanim go podłączyłeś do auta...), bo nawet 10h to będzie mało nawet przy 16.20V skoro jeszcze przyjmował ponad amper prądu więc i Ah były jeszcze wciskane... więc jeszce przyjmował ładowanie.., a może to tylko takie byle jakie wskazanie z..., no właśnie z czego...

Nie będę już go męczył, obserwuje działanie.
EFB to EFB czy Yuasa czy Varta czy Exide wymaga ładowania większym napięciem ze względu na grubsze, wzmocnione płyty dodatnie, co prawda każda firma ma swoje własne sposoby na konstrukcję tych płyt.
Vartę jak i Q-85 ładowałem prostownikiem transformatorowym, można powiedzieć, że własnej konstrukcji, ale jego budowa jest bardzo zbliżona do Stefpola 305.
Mam do wyboru trzy zakresy do 14.6V, do 16,5 oraz 17,5V. Mam do niego na stałe wpięty miernik z pomiarem napięcia i natężenia prądu.
Ładowałem poza samochodem, akumulator wyjąłem po nocy. Mrozu nie było, w momencie podłączenia do miernika miał - obstawiam ok 10 stopni. Pierwszego dnia ładowałem od 10 do 23, następnego od 8 do 16, do auta włożyłem go około 18. Przed odłączeniem od ładowania miał 16,5V i 0,8A.
Tak jak piszesz, tego akumulatora nie da się utrzymać w pełnej kondycji w samochodzie bo tak jak widać, wymaga on wysokiego napięcia ładowania. W instalacji siłą rzeczy nie mamy więcej jak 14.6V, chwilami przy działającym eloopie 14,9V.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 21:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Lukas, czy 900 osób kupiło go do efb?

Pawko, dobry ten prostownik jak ma wybór 14.60V, 16.50V oraz 17.50V, i to się wlasnie nazywa prostownik, brawo

Powiedz na jakim napięciu Ładowałeś akumulator swój? Skoro jeszcze przyjmował około 0.8A to jeszcze miał apetyt na pojemność, więc wnioskuję że raczej skromnym napięciem go Ładowałeś.

Ja ładowałem stefkiem 305, dwukrotnie, bo on daje tylko napięcie max 16.20V co jest minimalne dla efb, podpięty był tak długo aż prąd nie spadł poniżej 0.5A by po około 8h spadło do 0.2A i tak wisiał jeszcze na żabkach przez dwie może trzy godziny,... tylko że ja swojego stefka poddałem modernizacji amperomierza oraz sekcji prostowniczej .., bo w oryginale to stefek jest jak Chińczyk, słabo wykonany, no i wtedy przeszedł już na moją własność


Ostatnio edytowano Pn, 4 lut 2019, 21:54 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 21:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Kończyłem na tym drugim zakresie, tak jak pisałem było 16.5V i 0.8A. Szczerze to odłączyłem go bo bałem się żeby nie zrobić mu krzywdy, pewnie tak jak mówisz jeszcze jakiś mały potencjał został, może właśnie te 10%.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 21:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Te 16.50V to też jest dobrze, nie zaszkodzi mu.
A powiedz ile łatek ma twój aku? sory ale nie pamiętam nie kojarzę co i kto itd..
...latek nie łatek i jak tam SOC obecnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 22:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Masz parę postów wyżej :)
Obecnie mam roczną varte na próbę z mojego drugiego samochodu. SOC od tygodnia 88-90.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 22:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No to dobrze wyszło, nie powinieneś mieć problemów na jakiś dłuższy czas, tak myślę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lut 2019, 22:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.09.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Ludzie.
Na co wam te wszystkie rozprawy? Nie lepiej jeździć i cieszyć się samochodem?
Co z tego,że istop nie działa?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lut 2019, 22:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jasne. Jak silnik przestanie pracować tez bym się nie przejmował. Co z tego ze nie działa?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.