Teraz jest Pt, 26 kwi 2024, 09:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 22 sty 2021, 23:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.12.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
22 stycznia 2021, o 13:41 mirpo napisał(a):
metal napisał(a):
Rozumiem że to podtrzymanie naładowania to w tym przypadku nic dobrego?
A jeśli ściągnę klemy to po powtórnym ich założeniu dużo jest rzeczy do ustawienia w aucie do stanu z przed?
Pozdrawiam
Musisz potem ustawić radio (stacje + ustawienia audio), programowanie fotela, szyb, szyberdachu.

U mnie stacje się nie potraciły. Aku wyjęte na 3 dni i tylko szyby do zaprogramowania były, pamięć fotela i ustawienie audio.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 10:02 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Dziś moja Mazda po raz pierwszy rano nie chciała wstać. O dziwo SOC było 59%, nie jeździłem nią 2 dni, ale wczoraj wieczorem odpaliłem na kilka sekund, musiałem przestawić samochód, aby otworzyć komórkę i nie było problemu.
Dziś rozrusznik za 1 razem wyłączył się po kilku sekundach (2-3s) rzężenia, za 2 razem kręcił około 20 sekund i jakoś wydaje się, że cudem odpalił. Ciekawe, że 59% SOC i taki problem - czy to koniec aku?

Ogólnie w czasie pandemii jeżdżę nie codziennie, ale 2-3x w tygodniu i cały rok miałem SOC 60-70% (beznadzieja), przed pandemią 75-85%. Samochód stoi w garażu, panuje tam około 0-5C w zimie.
Auto jest MY2017, ale 1 lutego kończy 3 lata od 1 rejestracji i akurat 30.01 będę na przeglądzie w ASO. Coś wywalczę?

-----------

Ponadto mam ładowarkę modelarską którą używam do pakietów lipo, ma też wiele inny programów w tym PB - dam radę sam podładowywać, jak mi się nie będzie chciał odpalić? Czy spalę samochód i zdecydowanie odpuścić?
Jak będę w sobotę w ASO to na pewno poproszę aby go podładowali.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 10:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1526
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
26 stycznia 2021, o 10:02 mazter napisał(a):
Dziś rozrusznik za 1 razem wyłączył się po kilku sekundach (2-3s) rzężenia, za 2 razem kręcił około 20 sekund i jakoś wydaje się, że cudem odpalił.

Skoro kręcił 20 sek. to chyba akumulator jest dobry? Rozrusznik kręcił ale odpalić Ci nie chciał chyba z innego powodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 10:39 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Być może, ale silnik z każdą sekundą kręcił żywiej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 10:44 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1526
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
mazter, to tylko świadczy moim zdaniem o tym, że akumulator jest OK.
Być może znaczenie miało to kilkusekundowe odpalenie poprzedniego dnia, w Maździe tego nie doświadczyłem, ale w Lancerze zdarzało się, że jak odpaliłem na dosłownie parę sekund i zgasiłem, to następnego dnia bywał problem z rozruchem. Trzeba było dłużej kręcić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 11:06 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
ciekawe czy to to, kiedyś kuzyn mi opowiadał jak nie mógł ponownie uruchomić silnika po tym jak wcześniej uruchomił go na kilka sekund

----

ale ogólnie słabo z tym nie doładowywaniem, będę to zgłaszał w ASO ostatniego dnia przed końcem normalnej gwarancji


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 sty 2021, 11:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.01.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Witam,
od kilkunastu dni mam problem z Mazda. Po dłuższej trasie pod koniec włączył się check engine i tryb awaryjny, po zgaszeniu auta wszystko wróciło do normy został tylko check na desce. Po paru godzinach jak auto odpoczęło check zniknął. Kolejna trasa (ok 400 km) i znowu to samo. Dodatkowo pojawił się błąd od iStop. Wczoraj odczyt błędów i kasowanie poprzez ELM. Dziś rano wyskoczyło masę błędów od iStop, od trakcji, check. Po kilkunastu minutach jazdy zniknęły.
Czy możliwe, aby te błędy pojawiły się poprzez wiekowy już akumulator? Poniżej zrzut ekranu z wartości z ELM od akumulatora. Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sty 2021, 06:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
naiveeyes, jesteś pewien, że akumulator ma 7,5 roku i nie był wymieniany? Może po prostu batt_day nie został wyzerowany. Jaki to akumulator? Bo jak na taki wiek to akumulator ma bardzo dobre parametry z tego co zamieściłeś, także coś mi się nie chce wierzyć, że jest od nowości.

Druga sprawa, szkoda, że nie wrzuciłeś screena z błędami. Dla mnie to wygląda na problem z turbiną. Mazda tak ma, że w razie jakiegoś błędu wyrzuca też inne. Jaki przebieg ma auto? Czy nie masz problemu z mocą do 2 tys. obrotów? Poczytaj wątek o problemach z dieslem, tam się pojawiają wpisy o urwanym grzybku w turbinie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 sty 2021, 17:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzisiaj podpiąłem auto pod forscan zobaczyć w jakim stanie jest akumulator.
Krótka historia: kupiłem Exide w grudniu '18, więc ma teraz 2 lata i 2 miesiące. Do marca 2020 autem jeździłem w zasadzie codziennie (18-20 tys rocznie), a od marca 2020 z wiadomych względów wyszło 5 tys. mniej. Teraz w styczniu zrobiłem niecałe 300 km :)
Exide'a nigdy nie ładowałem w domu. Ostatni raz jeździłem autem w ubiegły poniedziałek 10 kilometrów.
Dzisiaj na zimnym sprawdziłem multimetrem akumulator - 12,23 V.
Odpaliłem normalnie, podpiąlem forscan - SOC 81%.
Pojechałem się przejechać jakieś 70 km, podbiło SOC do 84%, a największy prąd ładowania to było 2A, a tak cały czas 1A.
Miałem coś kombinować z zakupem prostownika, ale chyba się wstrzymam. Co sądzicie ?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 16:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.12.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Troche odświeżę temat. Mam pytanie do tych co bawili się w robienie gęstości w Yuasie. Lepiej kupić Stefpola 305m? czy ten zasilacz o którym tu wcześniej była mowa : Zasilacz laboratoryjny precyzyjny 30V 10A LWK3010D?
Co lepiej się sprawdzi dla laika w elektryce?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 17:48 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Mam obie zabawki i napiszę jak jest u mnie.
Zabawa Stefpolem ma oczywiście minus (czas), ale jednak jest bezpieczniejsza dla EFB. Ładujesz ile wlezie i nigdy nie zrobisz mu krzywdy (w granicach rozsądku oczywiście).
Używanie zasilacza jest teoretycznie szybsze, ale, jak pewnie czytałeś, wymaga sporej uwagi, bo w pewnym momencie może zacząć wzrastać prąd ładowania, więc należy zrobić stop.
Poza tym:
- zasilacz jest bardziej uniwersalny w domu, fajne narzędzie do innych niż tylko ładowanie EFB procesów,
- ładowanie Stefpolem nie podnosi temperatury i nie ubywa elektrolitu, a więc mniej roboty.
Co bym wybrał dziś: chyba Stefpola, szczególnie że aktualny model ma zdaje się wreszcie amperomierz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 21:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.12.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
2 lutego 2021, o 17:48 artgeo napisał(a):
Mam obie zabawki i napiszę jak jest u mnie.
Zabawa Stefpolem ma oczywiście minus (czas), ale jednak jest bezpieczniejsza dla EFB. Ładujesz ile wlezie i nigdy nie zrobisz mu krzywdy (w granicach rozsądku oczywiście).
Używanie zasilacza jest teoretycznie szybsze, ale, jak pewnie czytałeś, wymaga sporej uwagi, bo w pewnym momencie może zacząć wzrastać prąd ładowania, więc należy zrobić stop.
Poza tym:
- zasilacz jest bardziej uniwersalny w domu, fajne narzędzie do innych niż tylko ładowanie EFB procesów,
- ładowanie Stefpolem nie podnosi temperatury i nie ubywa elektrolitu, a więc mniej roboty.
Co bym wybrał dziś: chyba Stefpola, szczególnie że aktualny model ma zdaje się wreszcie amperomierz.


Ile czasu miej więcej Stefkowi zajmuje zrobienie gęstości? Wiem że to zależy od stanu aku ale np z 1.22 zrobi gęstość w ciągu 2 dni?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lut 2021, 22:40 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Nikt Ci tego nie poda, 129 stron jest o tym :)
Za dużo zmiennych: wiek, stan, temperatura, napięcie w sieci, humory naszych EFB...i kto wie co jeszcze.

-- Dodano: 2 lutego 2021, o 22:39 --

31 stycznia 2021, o 17:44 mirpo napisał(a):
Miałem coś kombinować z zakupem prostownika, ale chyba się wstrzymam. Co sądzicie ?

Mirpo - nie ma na co czekać, kupuj i ładuj, to ostatni dzwonek. Dwa razy w roku i przedłużysz chlopu życie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lut 2021, 18:25 
Świeżak
Offline
Od: 29.01.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam, obecnie pada mi aku.
mam wiec kilka pytan z tym zwiazanych i przyznaje ze nie chcialo mi sie czytac az 129stron wstecz lecz kilka przeczytalem.

1. Jaka jest pojemnosc oryginalu dla GJ PB 2.0 165KM?
2. Czytalem troche postow wstecz ze gdy ktos robi male odcinki to zaleca sie zmniejszyc pojemnosc np o 5A.
Ja robie 5,6km po swoim miescie i 12km do pracy. Max rzadko robie dluzszy odcinek choc wiadomo zdarzaja sie sporadycznie 20,30km lub 300km. Czy w moim przypadku zakupic pojemnosc fabryczna czy nizsza o te 5?
3. Czy aku mniejszy o te 5A, bedzie stabilny w swoim "gniezdzie" skoro gabarytowo tez bylby minimalnie mniejszy?

Obecny po wystapieniu komunikatu battery management required ladowalem klasycznym prostownikiem w samochodzie bez odpinania klem. W prostowniku na wolne ladowanie i tak zostawilem na noc.
4. Czy takie ladowanie klasycznym prostownikiem akumulatora efb jest ok, czy szkodzi?
5. Czy do podladowania efb powinien byc jakies przystosowany prostownik?

6. Jaka marka bylaby najlepsza w kwestii jakosc,zywotnosc,okres gwarancji nowego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2021, 12:03 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
1. W kilku miejscach masz podane pasujące do Skyactive modele akumulatorów. Jeśli masz oryginał i masz Yuase, to masz zapewne 64Ah 620A. Zajrzyj pod maskę, będzie najszybciej.
2. Chodziło Ci chyba o zmniejszenie parametru Ah a nie amperów. Ja się nie wypowiem, Millerek chyba pisał gdzieś o tym, poszukaj, masz fajną opcję szukania. Jeśli rzeczywiście mało jeździsz, to dla mnie zmniejszenie może mieć sens, patrząc na ten przeklęty algorytm ładowania Mazdy. Pytanie co będzie, gdy Mazda ustali sobie, że ten nowy mniejszy aku również będzie ładowała do poziomu np. 70-80%, wówczas może Ci zabraknąć energii w krytycznym momencie, np. podczas obecnych mrozów. Exide jest przykładem takiego zmniejszonego w stosunku do oryginału aku bo ma 60Ah i 520A. Bardziej w dół bym nie zmniejszał.
3. Będzie stabilny, pod warunkiem, że kupisz w takiej obudowie, jak oryginał. Wąskim gardłem jest podłączenie klemy +
4. Co to jest klasyczny prostownik?
5. Poczytaj, są dwie możliwości: zasilacz laboratoryjny lub prostownik.
6. Yuasa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lut 2021, 21:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Stefpola 305 nastawiać na najwyższy poziom jak będę ładował Exide? Nie wiem czy on wtedy na starcie dojdzie aż do 15A?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lut 2021, 22:47 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Chciałem dać znać, że mój akumulator używany równo 3 lata udało się naładować, z SOC około 59% (1.19 gęstość) do 90%.

Po 3 ładowaniach na noc z grubsza po 10-12h ładowarką modelarską (typu icharger 106b+) program specjalny PB na 6s celi natężeniem 1.2, 1. 5 i 2A. Tak z około 15A weszło zaledwie przez ten czas w sumie, według wskazań ładowarki.

Ładowane bez wyjmowania aku. Odpiąłem czujnik, nic to nie dawalo z SOC, więc zdjąłem klemę masową dopiero po tych ładowaniach na 15 minut i co dla mnie ważne i czego się obawiałem nie było choinki, żadnych błędów świecących.

Na drugi dzień wskoczyło na 90% SOC i I-stop zaczął działać. Po kilku dniach nie wiele jeździłem i spadło do 74%, samochód stoi w garażu, obecnie jest tam około zero stopni. Dla mnie to OK w razie potrzeby podładuję za jakiś czas. Mam możliwość w garażu. I-stop działa idealnie póki co.

Jakiś reset i-stop próbowałem robić, ale nie wiem czy mi to wyszło, lampka migała na zielono.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 09:37 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
10 lutego 2021, o 21:56 mirpo napisał(a):
Stefpola 305 nastawiać na najwyższy poziom jak będę ładował Exide? Nie wiem czy on wtedy na starcie dojdzie aż do 15A?

Na maxa ustawiaj. Obserwuj napięcie i prąd - masz już wersję z cyfrowym amperomierzem? Zasada wiadomo: prąd ma dążyć w dół do zera, napięcie w górę. Nie przejmuj się diodą na obudowie stefpola mówiącą, że aku już jest naładowany. A o 15A zapomnij, niestety, na początku będzie 8-10A ale na krotko, potem już dużo mniej.

-- Dodano: 11 lutego 2021, o 09:37 --

10 lutego 2021, o 22:47 mazter napisał(a):
zdjąłem klemę masową dopiero po tych ładowaniach na 15 minut i co dla mnie ważne i czego się obawiałem nie było choinki, żadnych błędów świecących.

Dobrze rozumiem, że ładowałeś na podłączonych klemach? Jakie napięcie podaje ta ładowarka modelarska - jeżeli do 15V to ok, ale jeśli więcej, można uszkodzić instalację.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 10:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mam z analogowym wskaźnikiem ale wspieram się multimetrem. Okej, dzisiaj cały dzień sobie aku będzie stał w domu i jutro rano podłącze.
Tak swoją drogą te Stefki z wyświetlaczem ostatnio były praktycznie nigdzie nie dostępne. Fabryka się nie wyrabiała. Kupiłem "zwykły" model.

A co do Exide, kilka dni temu sprawdzałem go w aucie na mrozie i miał 12,20 V w spoczynku. Dzisiaj rano jeździłem, aku od 3 godzin stoi w mieszkaniu w ciepłym i cały czas utrzymuje się 12,60 V. Obrazek

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 10:10 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
11 lutego 2021, o 09:37 artgeo napisał(a):
Dobrze rozumiem, że ładowałeś na podłączonych klemach? Jakie napięcie podaje ta ładowarka modelarska - jeżeli do 15V to ok, ale jeśli więcej, można uszkodzić instalację.


Tak, na podłączonych, ale teraz wiem, że mogę też chyba ze zdjętą masą jeżeli to jest lepsze łądować. Wcześniej się bałem błędów, ale, że SOC się nie rósł postanowiłem odłączyć masę na 15 minut, obyło się bez błędów a na 2 dzień SOC wzrósł.

Sprawdziłem teraz, ustawiając 6 celi napięcie jest OK - 12V (czyli po 2V), zmieniając liczbę celi można zwiększyć do 7 i będzie 14V (itd..), aku był zimny, koreczki na wszelki wypadek odkręcałem. Dzięki za tę uwagę!

Ładowarka pokazywała napięcie w granicach od chyba 12.61V do 14.39V z tego co patrzę na fotki, zmieniało się to w zależności czy otwierałem drzwi czy nie.

SOC został już od 2 dni na poziomie 74% ani nie rośnie ani nie spada (wciąż króciutkie trasy robię). Forscan rezystancję wylicza na 6 omów


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 10:17 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
11 lutego 2021, o 10:00 mirpo napisał(a):
A co do Exide, kilka dni temu sprawdzałem go w aucie na mrozie i miał 12,20 V w spoczynku. Dzisiaj rano jeździłem, aku od 3 godzin stoi w mieszkaniu w ciepłym i cały czas utrzymuje się 12,60 V

Było o tym wiele: jedynym miarodajnym parametrem określającym stan EFB jest gęstość elektrolitu. Nie napięcie bo EFB ma zdolność generowania dobrego napięcia niemal z niczego, a wiadomo do jakich wniosków może to prowadzić. A więc: pomiar gęstości przed ładowaniem, po każdej sesji i na koniec.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 10:21 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Co polecacie do pomiaru gęstości, na portalu aukcyjnym jest dużo chińskich tanich testerów. U mnie w ASO tydzień temu zmierzyło 1,19 - przed ładowaniem, czyli nie za dobrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 10:28 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
11 lutego 2021, o 10:10 mazter napisał(a):
Tak, na podłączonych, ale teraz wiem, że mogę też chyba ze zdjętą masą jeżeli to jest lepsze łądować

Pomijając ryzyko uszkodzenia instalacji przy napięciu >15V, ładowanie na podpietych klemach nie ma żadnego sensu. Nie ma szans na naładowanie EFB, o czym pisało wiele osób. Po pierwsze część ładunku idzie wtedy na zasilanie instalacji, czyli się marnuje, a po drugie ładowanie napięciem poniżej 15V daje marne szanse na sukces.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 10:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1526
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
11 lutego 2021, o 10:28 artgeo napisał(a):
ładowanie na podpietych klemach nie ma żadnego sensu. Nie ma szans na naładowanie EFB, o czym pisało wiele osób

Wydaje mi się, że dotyczy to wersji z i-eloopem, czyli kondensatorem. Tam instalacja jest bardziej skomplikowana i faktycznie nie ładuje akumulatora. Ale osoby bez i-eloopa chyba ładowały z powodzeniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 10:40 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
W każdym markecie masz ssaki do pomiaru gęstości w cenie nastu zł, kup dwa różnych producentów i porównuj wyniki. Millerek używa refraktometru, jest dużo dokładniejszy, ale więcej z nim zabawy.

-- Dodano: 11 lutego 2021, o 10:40 --

11 lutego 2021, o 10:33 Luke napisał(a):
Wydaje mi się, że dotyczy to wersji z i-eloopem, czyli kondensatorem

Niestety nie tylko wersji z eloop. Millerek kiedyś chyba liczył ile pary idzie w gwizdek przy podłączonych klemach. Poza tym podałem drugie ograniczenie takiego ładowania: max 15V, a dla EFB takie napięcie to gra wstępna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 10:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dokładnie, ładowanie słabym prostownikiem z podpiętym akumulatorem jest bez sensu. Ale tak myślę, że awaryjnie, wyciągnięty akumulator doładuje nawet taki lidlowski automat 14,6V 2A. Gęstości pewnie nie zrobi, ale akumulator podładuje.
Jeśli chodzi o areometr to pierwszy, najprostszy brałem z Allegro. Jak mi się zbił, to drugi, podobny kupiłem w sklepie motoryzacyjnym. Mam wrażenie, że nie pokazywały tego samego. Akumulator Exide ma niby okienko, które wskazuje gęstość, kolor zielony oznacza, że jest ok. Ciekaw jestem, czy to faktycznie działa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 12:17 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Pewnie, że jak się nie ma niczego innego do ładowania, to awaryjnie naładuje, ale tylko tyle, aby odpalił. Nie przywróci i-stop w większości przypadków. Mnie się nigdy to nie udało, a zawsze dla eksperymentu zaczynam ładować właśnie ładowarką elektroniczną z Lidla, po ok. 2h ładowarka pokazuje, że EFB jest już full i przechodzi w tryb podtrzymywania. A jakie są efekty: gęstość nie wzrosła, SOC również. Ale to i tak wszystko na chwilę, bo gęstości nie będzie. A jak nie ma gęstości, to Mazda nie zechce z takim EFB współpracować i koło się zamyka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 12:36 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
11 lutego 2021, o 10:40 artgeo napisał(a):
W każdym markecie masz ssaki do pomiaru gęstości w cenie nastu zł, kup dwa różnych producentów i porównuj wyniki. Millerek używa refraktometru, jest dużo dokładniejszy, ale więcej z nim zabawy.

Dzięki, muszę koniecznie kupić, mam Castoramę blisko.

11 lutego 2021, o 10:40 artgeo napisał(a):
Niestety nie tylko wersji z eloop. Millerek kiedyś chyba liczył ile pary idzie w gwizdek przy podłączonych klemach. Poza tym podałem drugie ograniczenie takiego ładowania: max 15V, a dla EFB takie napięcie to gra wstępna.


Czy wystarczy odpiąć tylko masę, czy trzeba też plus żeby mu dać np. 16V? Mogę moją ładowarką ładować w krokach co 2V, czyli mogę też i 16V i 18V, ampery zmieniam o 0.1A, więc mogę np. go też pokatować jeśli to zasadne. Boję się tylko odłączyć plusa, wtedy się pojawią błędy, ale mam też Vgate iCar Pro BT3.0 - jakby się pojawiły /?/ to usunę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 12:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Odpinasz wszystkie klemy i żadnych błędów nie będzie, skąd pomysł że coś się stanie?

Miałem podobne ładowarki modelarskie

Odpinasz klemy (masową z czujnikiem, później plusową), Ładujesz, po ładowaniu wkładasz do mazdy, Podpinasz plus, później samą minusową bez czujnika, po 15 minutach Podpinasz czujnik i już, czekasz następne 15 minut i w drogę. Adaptacje istopa i tyle... . Żadnych kłopotów, błędów, itp i czekasz dzień dwa na wyliczenie SOC po ładowaniu i oby tak wysoki utrzymywał się jak najdłużej .


Ostatnio edytowano Cz, 11 lut 2021, 13:19 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 12:59 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Millerek dzięki!!
Gdzieś tam wczytałem, że błędy się pojawiają, chyba w tym wątku, jest tak obszerny, że w ogóle go przeszukuję za pomocą Google, po słowach konkretnych ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.