Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:08

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 30 maja 2019, 20:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
No to dziś sprawdziłem,napięcie na akumulator wynosi 14,5V ,a bezpośrednio na alternatorze nawet 15,1V. Wiec standard. Średnio prąd upływu 40mA z Omegą poza zasięgiem i przy zamkniętym aucie.

Mihu nikt Ci tu nie zaproponuje nic innego jak EFB, nie wiem nawet czy ktoś próbował ze zwykłym. Ja spróbuję na podmiankę jak wyciągnę swojego z auta, żeby mu zrobić spa :D i wsadzę na jego miejsce zwykłego, Banera w b.dobrej kondycji. Ale to na urlopie, czyli najwcześniej w sierpniu.

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


Ostatnio edytowano Cz, 30 maja 2019, 20:55 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 maja 2019, 20:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Moim zdaniem jak ktoś nie używa start/stop to będzie ok że zwykłym Aku.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 maja 2019, 20:55 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.01.2017
Posty: 179
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A co z kondensatorem do i-ELOOPa? I samym i-ELOOPem? Czy on także nie wnosi swoich "wymagań" wobec aku?


Ostatnio edytowano Cz, 30 maja 2019, 21:00 przez arpi, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 30 maja 2019, 20:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
W SkyEnergy nie ma i-Eloopa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 maja 2019, 21:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak nie ma strat stopu, to można spróbować wsadzić zwykłego kwasiaka.
Ale poza tym, nie wiem jak i na jak długo zniesie on napięcie 15V i kilkunasto lub chwilowe 120 amperowe ładowanie.
Możliwe że system sam sprawdzi i oceni akumulator, możliwe że sam obniży napięcie i AMPER aż...
No i nie ma co mierzyć napięcia spoczymkowego EFB yauasy czy gęstości pod maską etc...
No i te 15.1V to tylko... tolerancja błędu samego miernika..., no i nie taki standard, chyba że piszesz jako standard naszych Mazd


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 00:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Ale jest start/stop z uruchamianiem z alternatora.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 07:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Millerek
30 maja 2019, o 21:33 olq5 napisał(a):
No to dziś sprawdziłem,napięcie na akumulator wynosi 14,5V ,a bezpośrednio na alternatorze nawet 15,1V. Wiec standard. Średnio prąd upływu 40mA z Omegą poza zasięgiem i przy zamkniętym aucie.

14,5 Volta idzie już na akumulator czyli za regulatorem napięcia-przez 2 dni sprawdzane .15V jest przed regulatorem.Nie wiem jak z przyjmowaniem dużego prądu,ale to tylko wtedy kiedy będzie bardzo mocno rozładowany- i elektronika zapoda duży prąd. U mnie SOC 51% a prąd ładowania góra 3A :) Acu do wymiany :-P

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 07:32 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 43
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja przed swoim szalonym ładowaniem Exide mialem soc około 50%, prąd ładowania 3A to moze widziałem przez chwilę. Dominował 1A, ale jak się okazało gęstość elektrolitu miałem niską.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 07:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
olq5 napisał(a):
Millerek U mnie SOC 51% a prąd ładowania góra 3A :) Acu do wymiany :-P

51% po tym Twoim ładowaniu? Ty masz chyba Exide? Procedura ładowania nie sprawdza się? Wydawało sie ze u Ciebie wszystko hula.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 10:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Olq, z chęcią przygarne twój akumulator


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 16:08 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Peterka-czytaj ze zrozumieniem.
Millerek-będę go reanimował i zrobię mu spaa <hahaha> ,w tej chwili mazda pali,jeździ nie ma sie do czego czepić oprócz gęstości bo słaba,ale jak Kylovile pisze-trzeba go potraktować prądem :wink:

-- Dodano: 31 maja 2019, o 17:08 --

28 maja 2019, o 20:23 Kylovile napisał(a):
olq5, w skrócie Ci opowiem. Oddałem mazdę na serwis gdzie zgłosiłem nty raz niedziałanie istop. Poprosiłem ich o zbadanie gęstości przed i po ładowaniu. Przed ładowaniem 1,19 a po ładowaniu 1,24-1,25. Chciałem ładować przez 3h godziny 17,5V / 10A, bo tyle zasilacz mógł teoretycznie osiągnąć. Okazało się, ze zasilacz jest uszkodzony i jest w stanie osiągnąć 5A wiec wydłużyłem czas dwukrotnie. Troche na czuja to zrobiłem, ale wyszedł fajny efekt.

Po ładowaniu odczekałem około 6h i zmierzyłem gęstość, pół na pół było 1,27-1,28. Teraz po miesiącu czasu bliżej każda cela ma do 1,28-1,29


Kylovile ,jaka była przerwa między ładowaniem w serwisie a Twoim ?

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 16:41 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 43
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Około tygodnia. Tylko zaznaczam że to przypadek. Po tygodniu udało mi się zdobyć zasilacz labolatoryjny. Tylko może nie przebijaj parametrów ładowania jakie ja osiągnąłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 17:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spoko Olq5, no i skoro kolega Kilovylile tak mówi , to pewnie na rację, a jakim tam dokładnie i czym i kiedy jak długo itd.. ?...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 21:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
31 maja 2019, o 17:41 Kylovile napisał(a):
Około tygodnia. Tylko zaznaczam że to przypadek. Po tygodniu udało mi się zdobyć zasilacz labolatoryjny. Tylko może nie przebijaj parametrów ładowania jakie ja osiągnąłem.

Czyli żeś mu dopier..ił na koniec to wysycanie o którym kiedyś wspominałem. On już był doładowany przez serwis ale nie do końca,a Ty zrobiłeś gęstość taką jak należy. To ważna informacja. Bo mozna tym CETEKiem podładować ile sie da,czyli te 70-80% a później odkręcić korki i dowalić mu te 16-17 V z prądem powiedzmy 2 do 5 A :wink: z ładowaki która ma taka możliwość i powinno zabanglać .Jestem ciekaw jak bedzie za kilka miesięcy po zimie. Trzeba poczekać.
Millerek bez podtekstów bo jeszcze kogoś obrazisz :wink:

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 21:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja? No co ty
Mój aku Yuasa dzisiaj dobił do soc 92%. Mimo że stała maździna prawie tydzień, to nadrobiła straty kręcąc się po mieście.
Yuase pod 17V i 12. 4A na godzinę lub dwie i będzie żyć jak nigdy. Moja ładowarka (pokazana w odrębnym temacie...), chyba nie doczeka się sprawdzianu z Yuasą


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 maja 2019, 22:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam pytanko. Co oznacza Q85. Czy to jest norma? Jeśli tak to czyja ? Mazdy czy innej niezależnej organizacji?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 17:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z chęcią przyjmę na testy jakiegoś Yuase EFB Q85, na ładowanie oczywiście moją ładowarką
Mój ma się świetnie więc nie będę go ruszać.
Dzisiaj dla testu podłączyłem wiekowego Boscha 75Ah.
Ustawiłem 17V i 12.4A no i start... Natężenie prądu stało w ustalonym poziomie, napięcie spadło i powoli rosło. Moc pobierana była w granicach 178W i spadała wraz ze zmniejszającym się natężeniu a napięcie zaczęło rosnąć.

Ciekawe jak EFB Yuasy będzie reagować
ObrazekObrazekObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 20:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek i Pawko maja oryginalne akumulatory czyli Yuasa Q85 lub Panasonic Q85. A kos z was ma Exide EL 604 czyli ten który wstawiany jest w ASO przy wymianie akumulatora i zrobił ładowanie rak hak opisuje Millerek lub Pawko? Jeśli tak, to czy rzeczywiście jest poprawa o systemy działają przez przynajmniej kilka lub więcej miesięcy?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 20:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
U mnie przykładowo od grudnia wszystko ok, SOC na poziomie 90%


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 20:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek ale Ty mysz Yuasa a ja Exide. A to zupełnie inna bajka jak sam pisałeś.
Ja miałem ładowany w ASO Gołembiewscy w Warszawie 10 dni temu. SIC miało być z99% gęstość 1,28 w każdej celi. Samochód obrałem o ostani poniedziałek późnym popołudniem i SOC na Forscanue. Po ładowaniu zeszły tydzień samochód stał na placu w ASO było 85% a dziś rano 62%

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 21:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Strasznie słabo, niecałe 10 dni i taaaaki spadek SOC.....
Albo gadają bajki że było 1.28, albo Exide jest na końcu życia. Wystarczy raz przedobrzyć i jakikolwiek kwasiak straci na żywotności, no ale nie w tak krótkim czasie, chociaż masz roczny aku...
Zrozumiałbym, jeśli byłby jakiś wzrost SOC, ale u ciebie ciągle spada i utrzymuje się domniemywam na poziomie 50-60%.

Sam sprawdzałem gęstość? Wystarczy zwykły marketowy areometr.
No i nie ma co mierzyć gęstości zaraz po ładowaniu czy nawet w pojeździe, prądy pełzające czy jak jak kolwiek pisząc, aku jest aktywny i jest wzbudzony,...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 22:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Może dla Exide ta procedura ładowania wysokim napięciem jak w przypadku Yuasy jest niewłaściwa.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 22:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie mam właśnie bladego pojęcia, obawiam się że Exide EFB jest zwykłym EFB w stosunku do Yuasy EFB. Wypowiadam się bezpośrednio tylko na temat Yuasy EFB Q85 T110, na podstawie dokumentu serwisowego od Yuasy, którego to każdy serwis powoniemn mieć i powinien stosować się do konkretnych wytycznych w nim zawartych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 23:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dlatego chcialbym sie dowiedziec czy ktos kto ma Exide i uzyl tej Twojej procedury moze powiedziec ze wszystko jest w porzadku.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 cze 2019, 09:58 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 43
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jak pisałem - ja ładowałem 17V/5A zasilaczem labolatoryjnym. Teraz mija miesiąc i systemy działają. "Fachowiec" z exide zasugerował że mogłem uszkodzić aku. Dlatego byłem zrobić test obciążeniowy i wyszło że aku jest w znakomitym stanie. Cały czas monitoruje stan soc i waha się w zakresie 73-85%


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 cze 2019, 10:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki za informacje . Chociaż miesiąc to trochę za mało aby coś powiedzieć . SOC niskie w porównaniu do tych osiąganych na Yuasa ale w granicach działania systemów. Daj znać jak minie więcej czasu.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 cze 2019, 22:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
73-85% SOC, miesiąc po ładowaniu, to dla mnie już słabo wychodzi.
Mój ciągle bliżej 90% niż 80%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 cze 2019, 22:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No mój 75-80. Gęstość 1.26-1.27. Także by się zgadzało z SOC - tak na oko. Ale przed zimą na bank trzeba będzie podziałać. Millerek - Ty skąd jesteś? Bo tak mi coś migło, że blisko Wrocławia? Ale woj. masz łódzkie wpisane.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 cze 2019, 23:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Poczekaj na upały SOC spadnie poniżej 65%. A w garażu potrafi przygrzać strasznie PTR, we wrocku mam rodzinę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 cze 2019, 07:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 43
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Millerek, działanie algorytmu wyliczania BAT SOC jest dla mnie totalną magią. Miałem w weekend długi wyjazd, gdzie około 600 km przejechałem. Parametr po tej podróży ustawił się na 83% i dalej rosnąć już nie chce.
Niby aku jest teraz solidnie doładowane z dobrą gęstością, więc na logikę wartość powinna być o te 10 punktów procentowych wyższa, ale nie wiem nie znam się.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.