Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 28 cze 2019, 12:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jestem już 2-3 tyg. po ładowaniu zwykłym automatem z '' biedronki '' 14,4v/ 4A.
Wczoraj ciągle bardzo ładnie 93% Soc/ 13,5v z czasie jazdy a cur w czasie jazdy bardzo skacze.
Jak hamuje silnikiem to do 24A a niekiedy w czasie jazdy spada do -8A. na ułamek sekundy, generalnie średnio 0-2A.

Kupiłem następnego automata ale nie za 40zl.
Model Dino 136300
Wiem że to nie jest ładowarka polecana na tym forum bo automat to automat ale ładuje takim samym cyklem co drogi centek. ( Funkcja ładowania akumulatora 8-stopniowa )
Cena dobra

15,8v max 1,5A . 14,7v 5A
Jeśli aku znowu się wysypie i stanie na soc 60 - 70% i nie będzie rosło to naładuje nową ładowarką najpierw 14,7v /5a a potem 15,8v na 1,5A. i zobaczymy czy będzie różnica w długości naładowania aku między poprzenim ładowaniem zwykłym badziewiem 14,4v /4A z biedronki, wyjdzie ile czy coś daje to 8 stopniowe ładowanie i podbicie do 15,8v ale niskim prądem, wiem że gdyby to było 15,8v przy 6-10A to było by super.
Obrazek


Czy w czasie ładowania 15,8v / 1,5A a 15,8V przy 8A gazowanie akumulatora będzie takie same ? może dlatego tak robią w automatach by typowy Kowalski nie miał wielkich problemów z ładowarka automatyczną, czyli powinna być łatwa i bezpieczna do ładowania.
Gazowanie przy 15,8v/ 1,5A pewnie i tak będzie ale jak wielkie to nie mam pojęcia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 cze 2019, 13:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Chodzi o napięcie a nie prąd. 2A to norma. W sumie 1A oraz 3A też. Więc ja uważam, że jest ok.

Chodzi o to, że system ładuje akumulator (przynajmniej on sam tak myśli) jak napięcie jest 14,9. To pojawia się gdy zwalniasz / hamujesz silnikiem.

13.7 podtrzymuje stan. <nuta>

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 cze 2019, 23:34 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Super to wygląda, a mierzyłeś gęstość elektrolitu?

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lip 2019, 07:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 43
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Sprawdzałem gęstość z tydzień temu - jak był jeden dzień trochę chłodniejszy, ale bez odpinania okablowania przy aku. Gęstość była taka jak po ładowaniu, tzn w głównej mierze 1,28, jedna cela 1,27.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lip 2019, 17:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
na mój akumulator chyba czas przyszedł
do tej pory pokazywał się komunikat ,,,battery management......" ale to zimą a teraz coraz częściej się pokazuje nawet po jakiejś tam trasie np.200km jak postoi :sad:
no ale to już 6 lat zaraz :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lip 2019, 22:21 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Kylovile-to ładna gęstość. Jak będzie po zimie taka gęstość to akku zdrów jak ryba;)
Koliber- u mnie akku wytrzymywały min 7max 11 lat. Jaki masz u siebie? Jeździsz z włączonym i-stopem?

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 10:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Jeżdżę z włączonym i-stopem ...po to jest , od 2013r czyli od początku zakupu Mazdy czyli 6 lat...prawie
11 lat to się jeździło kiedyś :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 15:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
koliber1960 - mam pytanie, czy próbowałeś akumulator kiedykolwiek sam podładowywać poza ASO, a jeśli tak to ile razy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 16:23 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
2 lipca 2019, o 11:44 koliber1960 napisał(a):
Jeżdżę z włączonym i-stopem ...po to jest , od 2013r czyli od początku zakupu Mazdy czyli 6 lat...prawie
11 lat to się jeździło kiedyś :)

Ja z kolei wyłączam i nie widzę powodów żeby nasz accu nie dał rady wytrzymać 10 lat;)

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 19:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Żeby nie używać i-stopa nie muszę go wyłączać. Praktycznie o nim nie pamiętam. Musiałbym, jak dla mnie, po zatrzymaniu użyć wyraźnie większej (dodatkowej) siły. Apropos akumulatorów EFB nie wiem czy 10 lat to w ogóle istnieją na rynku. Być może.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 19:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie po jakimś czasie (kilkanaście - dziesiąt sekund) i tak się włączy, bez zwiększania nacisku.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 07:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Jak się jeździ to akumulator i tak się doładuje i wszystko działa(i-stop też) ale niekiedy pojawia się jednak ,,battery....."a dotychczas tylko w zimie ten komunikat się potrafił pojawić.
Zdarza mi się doładowywać akumulator ale to pomaga na jakiś tam czas.
Co do i-stopa ......to po co brać auto z takim systemem skoro się z tego nie korzysta,po co wyłączać?
Jeżdżę z i-stopem i tym wszystkim co Mazda dała od zawsze nie zwracając uwagi na systemy bo one działają i po to są.
Zmienię :) akumulator na nowy i już.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 08:48 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Po co brać? Obecnie w większości wypadków nie da się wziąć bez tego, tak jak bez kierownicy nie kupisz.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 09:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Jest.....się korzysta :D
<pucugg>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 10:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Od kilku lat system start/stop jest chyba obowiązkowy w całej Unii Europejskiej. Wszędzie działa podobnie, wyłącza silnik tylko na chwilę. Bliska zeru oszczędność paliwa. A za to same szkody, krótsze życie akumulatora, alternatora, paska osprzętu, napinacza, no i pewnie silnika. Normalnie eko jak jasna cholera. Ja się zastanawiam, czy tego nie wyłączyć na stałe, podobno da się. Za każdym razem muszę teraz pamiętać o kliknięciu w ten przycisk.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 10:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Papierek pod przycisk. Podobno działa od lat.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lip 2019, 23:40 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
5 lipca 2019, o 11:40 Pablos napisał(a):
Od kilku lat system start/stop jest chyba obowiązkowy w całej Unii Europejskiej. Wszędzie działa podobnie, wyłącza silnik tylko na chwilę. Bliska zeru oszczędność paliwa. A za to same szkody, krótsze życie akumulatora, alternatora, paska osprzętu, napinacza, no i pewnie silnika. Normalnie eko jak jasna cholera. Ja się zastanawiam, czy tego nie wyłączyć na stałe, podobno da się. Za każdym razem muszę teraz pamiętać o kliknięciu w ten przycisk.

Dokładnie z tego powodu nie używam.. Nie interesuje mnie dyrektywa Euroidiotów którzy nie raz pokazali swoja indonlecję umysłową. To nie temat na to forum.
U mnie soc wzrósł do rekordowego 76% w upały. Jeszcze raz zrobię przed zimą max ładowanie ,tym razem full automatem i zobaczymy co bedzie zimą,a nóż uda sie odratować bądź co badź accu zacnej firmy.Wiosną bedzie miał dwa lata więc ewidentnie coś było nie halo..

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 08:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Już po wymianie :)
Nówka nie śmigana EXIDE EFB :D
Całe autko jak nowe wszystko pięknie działa <pucugg>

zakładam ,że tak będzie długo :lol:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 09:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Daje 6 miesięcy . Dłużej systemy nie będą działać

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 09:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Poprzednio nie było problemów przez ponad 4 lata , zaczęły się w 5 roku użytkowania :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 09:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Życzę Ci aby wszystko działało jak najdłużej. Ale moje doświadczenia z akumulatorem pokazują se nowy Exide starcza na ok 6 miesięcy. No chyba ze go ladowales specjalna procedura

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 09:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Nie kupowałem w sklepie tylko poprzez zaprzyjaźniony warsztat mechaniczny :)
W niespełna 2 letnim nowym Golfie VII mojej :zona: też jest EXIDE EFB

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 09:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Golf to nie Mazda . Obyś nie miał tylu problemów co ja.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 10:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
U mnie problemy zaczęły się poprzedniej zimy kiedy od czasu da czasu pojawiał się znany komunikat ,,battery managment..."
a ponieważ w tym roku nie tylko zimą ale też teraz się działo więc wymieniłem.
W akumulatorze 3 celka miała inny kolor niż pozostałe ,mimo,że był poziom elektrolitu to w 3 -ciej powyżej poziomu było wszystko zabarwione na brązowo - wniosek walnięta cela i to najprawdopodobniej powodowało niesprawność i ubytki naładowania.
Z nowym zobaczymy jak będzie :)
Jak podziała kolejne 4 lata to będę zadowolony :D

a dlaczego poprzez zaprzyjaźniony warsztat ...bo to oni dają 2 lata gwarancji, jakby się coś działo wymienią :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 10:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
U mnie Varta po równo 3 miesiącach się poddała, 65%, co prawda w między czasie była raz dość mocno skatowana bo instalowałem sobie android auto i AIO tweaks.
Wraca do Cxa, ja będę katował dalej Q85.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 10:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Ja miałem 65% po nocy w poprzednim dlatego pokazywał niesprawność teraz mechaniory powiedziały , że mam z nowym jeździć i zobaczyć :)
Pojeżdżę o opiszę doświadczenia :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 12:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Omega po kilkunastu h postoju z pastylką wewnatrz auta wydrenowała mi SOC z 86 do 57%...
Rano zrobiłem dwie krótkie, dziesięciominutowe trasy, później kilka godzin przerwy i jazda około 40 minut. SOC wrócił do wyjściowego.
A co ciekawe, ładowanie przez dość długi czas wyglądało jak na screenie.
Teraz po około tygodniu mam ponad 90%.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 12:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A ja miałem wymieniony akumulator tydzień temu i do dziś SOC jest 0%. Ale wszystko działa

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 15:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ładowanie cur 55 A ? 55 amper to nie ze wiele na ładowanie ? ma miewałem chwilowe do 23 amrer ale to na sekundę czy dwie jak hamowałem silnikiem ale 55 . LOL :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2019, 15:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Ja tu widzę BATT_ SOC 62 a nie 90.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.