Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 27 kwi 2021, 16:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dzięki, jutro chyba to zrobię, trochę ruchu się przyda :D

-- Dodano: 27 kwietnia 2021, o 17:37 --

W końcu w niedzielę nie poszedłem, stwierdziłem, że to niedziela i nie będę przy aucie grzebał :wink: Wczoraj też mi się nie chciało bo na dworze pizgało :D
Aż w końcu dziś wsadziłem najpierw interfejs, żeby przed jakimiś ruchami jeszcze raz sprawdzić no i bingo, SOC 97% :cool:
Wynika z tego, że Mazda to jednak bezobsługowe auto :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 kwi 2021, 15:02 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
https://m.fotosik.pl/zdjecie/963250db4c5c615e. Proszę o pomoc . Nie mogę odpiąć czujnika klemy . Mam rwać na siłę ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 kwi 2021, 16:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nic na siłę. To bardzo lekko schodzi. Standardowe zapięcie jak przy takich wsówkach.
Jesteś chyba pierwszą osobą, która nie może tego odpiąć :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 kwi 2021, 16:09 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
28 kwietnia 2021, o 16:02 jaceklub napisał(a):
Nie mogę odpiąć czujnika klemy . Mam rwać na siłę ?

Nie.
Trzeba wysunąć i nacisnąć tę szarą blokadkę na wtyczce. Najpierw wysunąć do tyłu, a potem nacisnąć, co uwolni zaczep wtyczki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 kwi 2021, 20:49 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 maja 2021, 13:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Odświeżam.
Moich testów akumulatora ciąg dalszy. Tak jak wczesniej pisalem, nie podładowuję.
W zimie oczywiście istop nie działa, SOC spadł do ok. 60%. Potem wczesną wiosną, był moment z bardzo wysoką temperaturą, oczywiście istop oraz i-eloop odżyły, co było do przewidzenia. Potem znów zrobiło się zimno i SOC spadł uwaga! do 49%. A potem jak znów zrobiło się ciepło, to jż nie odbił. Doszedł tak do ok. 55% i koniec.
No więc zastosowałem moją procedurę oszukania SOC (czyli kontrolowanego rozładowania akumulatora ok. 10 min z odpiętym czujnikiem a potem podpięcie i normalna jazda, i tak 2x, dzień po dniu) i dobiłem tak do ok. 70%. Systemy oczywiście zadziałały.
Teraz najważniejsze: niektórzy prognozowali, że jak komputer wyliczy sobie na nowo SOC po jakimś czasie, to wyświetli się prawdziwa, nie oszukana wartość, czyli spadnie. Otóż nie. Dziś jest już 89% i rośnie.
Konkluzja: parametr SOC pokazywany przez komputer (OBD albo Spedometer) o kant d. potłuc. Jak widać nie wylicza on rzeczywistego naładowania akumulatora, tylko stosuje jakieś dziwne algorytmy. Najlepiej byłoby gdybym sprawdził gęstości jak SOC pokazywał 49% oraz teraz gdy pokazuje 90%. Ale nie bardzo mi się chciało :) Sądząc jednak po tym jak akumulator zachowywał się w czasie mrozów, gdy pokazywał 49%, to nie była to prawdziwa wartość, bo by było czuć, że już słabo kręci. Zwłaszcza jak jeszcze go specjalnie rozładowałem 10 min. z włączonym grzaniem wszystkich foteli, kierownicy, tylnej szyby, światłami itp. A zakręcił zupełnie normalnie. :)
Moim zdaniem za ładowanie odpowiada inny moduł niż ten wyliczający SOC, i ten inny moduł stwierdza, że aku jest naładowany - i daje mały prąd. Nawet jak SOC pokazuje się 49%.
Oczywiście "naładowany aku" wg. Mazdy to nie jest tak naładowany jak sławnym Stefpolem na full, co nie oznacza że jest za mało do normalnej eksploatacji... ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 maja 2021, 16:25 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.03.2020
Posty: 154
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja 3 krotnie resetowałem SOC i nigdy nie wstał, pokazuje cały czas 0%.
Aku na granicy działania systemów, ale ostatnio zwykle od razu jest podświetlony, zapewne do zimy :)

_________________
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

Mazda 6, 2016 FL2, 2.5 AT, SkyPassion - Dark Shadow ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 maja 2021, 13:37 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.04.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam wszystkich. To mój pierwszy post w tym wątku. Chciałem podzielić się moją historią i prosić o poradę kolegów z dużą wiedzą techniczną, a wiem że tacy odwiedzają to forum – zgłębiłem ten wątek czytając każdy post od początku (obecnie jestem na 83 stronie :-)) i dowiedziałem się wielu interesujących rzeczy od kolegów z szeroką wiedzą.

Posiadaczem Mazdy 6 (rocznik 2016) stałem się w lutym b.r. Przy zakupie właściciel poinformował mnie, że samochód długo stał nieużywany (i niestety z podpiętymi klemami) i padł mu oryginalny akumulator – podejrzewam, że była to Yuasa Q85 – i na początku 2021 roku zakupił nowy akumulator – widać, że zrobił to poza ASO (samochód był już wówczas po gwarancji), bo nie włożył Exide, ale zupełnie mi nieznaną dotąd markę – Grom EFB 65Ah 670A 12V.

Przed zakupem Mazdy 6 nie zdawałem sobie sprawy, że auta z tej generacji mają jakiś problem z niedziałającymi i-systemami z powodu niedoładowania (lub nieprawidłowego uformowania) akumulatora – w moim poprzednim aucie nie było takich wymyślnych systemów a oryginalny akumulator wymieniłem w nim po 10 latach użytkowania przeze mnie (nie wiem czy był w nim od nowości, a więc jeszcze dodatkowe 5 lat, ale był to oryginał Toyota, więc możliwe że tak było).

W zakupionej Mazdzie od początku nie działały i-systemy z powodu niepodświetlonej ikonki akumulatora w Monitorze Paliwa – po zapoznaniu się z instrukcją pomyślałem, że może to być kwestia tego, że akurat temperatury na zewnątrz są niskie lub też akumulator nie został odpowiednio zaprogramowany po wymianie przez ASO jak to jest opisane w instrukcji – teraz dzięki temu forum wiem, że można zrobić to samodzielnie, ale wówczas (tj. w lutym) udałem się do ASO Mazda Nivette przy Lotniczej w Warszawie. Zaprogramowano mi tam nowy akumulator i powiedziano, że był naładowany jedynie w 50% dlatego i-systemy nie działały i że oni podładowali go i teraz już wszystko działa. Cala moja wizyta w ASO trwała 2,5-3 godziny, więc oczywiście nie ma mowy, aby w tak krótkim czasie mogli naładować akumulator EFB jak należy.

Poinformowali mnie, że powinienem go sobie podładować samodzielnie jeśli posiadam jakąś ładowarkę/prostownik. Po moim zapytaniu czy powinienem odłączyć klemy do ładowania Pan z ASO powiedział, że nie ma takiej potrzeby – mistrzostwo i wiedza na najwyższym poziomie jak widać.
Po wyjeździe z ASO i-systemy rzeczywiście działały, ale trwało to może 2 dni i przestały.

Kolejną wizytę w ASO miałem w marcu, gdyż przestało mi się składać lusterko od strony kierowcy – wymieniali mi mechanizm na nowy i przy okazji wspomniałem, że i-systemy znów nie działają. Tym razem auto zostawiłem u nich na 10 godzin. Przy odbiorze ten sam Pan z ASO poinformował mnie, że akumulator ponownie był rozładowany w 50% i ponownie go podładowali i systemy wróciły do życia.
Na moje pytanie czy akumulator nie powinien być doładowywany efektywnie przez instalację pojazdu zwłaszcza podczas dłuższych trasach, tak aby i-systemy wracały do życia Pan potwierdził, że tak powinno być, ale jednocześnie powiedział, że te akumulatory potrzebują wysokiego natężenia prądu, aby je wzbudzić i skutecznie naładować – skoro tak jest to trochę słabo, że algorytm ładowania w pojeździe takiego natężenia prądu nie dostarcza. Na moje ponowne pytanie o konieczność odłączania klem do ładowania Pan z ASO ponownie powiedział, że nie ma takiej potrzeby – sic! Zapytałem przy okazji czy system ładowania aku w moim samochodzie działa poprawnie, skoro i-systemy nie wzbudzają się nawet w dłuższej trasie – powiedziano mi, że ładowanie działa prawidłowo oraz że sam mistrz warsztatu udał się na jazdę próbną moim pojazdem i sprawdzał ładowanie. Poinformowano mnie też wówczas, że auto będzie odpalać nawet jeśli aku będzie naładowane w 50%, co odebrałem jako sugestię, abym olał niedziałające i-systemy i cieszył się, że auto w ogóle raczy odpalić i jechać (szczerze mówiąc i-stop nie jest mi w ogóle potrzebny do szczęścia i wyłączam go zaraz po uruchomieniu silnika, ale zależy mi żeby i-eloop działał prawidłowo).

Po tej wizycie w ASO i podładowaniu przez nich akumulatora i-systemy działały przez tydzień.
Od tej pory zacząłem szukać pomocy na tym forum i informacje tutaj uzyskane są dla mnie naprawdę wartościowe w odróżnieniu od „fachowych” porad ASO Mazda Nivette w Warszawie.
Mam ten samo problem, co większość osób na tym forum czyli przy niedziałających i-systemach SOC w granicach 63% i prąd ładowania 1A w kilka minut po uruchomieniu silnika niezależnie od obrotów, prędkości pojazdu itp.

Mam domu prostownik automatyczny Kukla 15A (zakupiony dawno temu na wszelki wypadek, choć przy mojej starej Toyocie nigdy nie miałem potrzeby, aby go używać). Ładowałem nim akumulator w kwietniu, który mam w swojej Mazdzie przez około 14 godzin przy odłączonych klemach – pomogło to na około tydzień, wiec znów słabiutko.

Podejrzewam, że ten aku nie ma gęstości i w tym jest cały problem. Chętnie potraktowałbym go procedurą ładowania opisaną przez kolegę Millerka (stały prąd 17V, 12,4A), ale są 2 zasadnice problemy:
- po pierwsze nie mam takiej ładowarki – ten temat być może uda mi się rozwiązać – mam w rodzinie elektryka starej daty, który o prądzie wie naprawdę dużo, więc być może będzie w stanie przerobić mój prostownik Kukla 15A, tak aby dawał prąd ładowania o stałych wysokich parametrach tak jak radzi kolega Millerek;
- po drugie ten akumulator Grom EFB 65Ah 670A 12V nie ma dostępu do elektrolitu – ma szcelną pokrywę, co potwierdzają na jednym ze swoich filmów również chłopaki z Akubiz (https://www.youtube.com/watch?v=F44lgj_ ... Akumulator) – a według opisu procedury ładowania kolegi Millerka elektrolit przy tak wysokich parametrach prądu mocno gazuje i ten gaz musi mieć możliwość ujścia.

Wiem, że ta procedura była napisana dla Yuasa Q85, gdzie jest dostęp do elektrolitu stąd będzie wdzięczny za Wasze podpowiedzi czy coś złego może się stać jeśli taką procedurę zastosuję do mojego akumulatora EFB?

W kwietniu zakupiłem ładowarkę Noco Genius 10 i aktualnie wyjąłem aku z samochodu i będę ładował go najpierw programem AGM, a następnie 2-3 razy uruchomię program Repair, gdzie prąd ma szansę dobić do 16,5V. Podobną proceduję wykonywali panowie z Akubiz przy wyzwaniu gęstości dla tej ładowarki (https://www.youtube.com/watch?v=2pOKFTv ... Akumulator) – może wówczas gęstość elektrolitu zostanie uzyskana i będę mógł dłużej cieszyć się działanie i-eloopa.

Jestem w stanie zakupić nowy aku Yuasa Q85 (koszt około 690 zł), o ile będę mieć pewność, że to rozwiąże problem. Dla mnie jest ok ładowanie aku poza pojazdem 1-2 razy w roku, ale ładowanie do 1-2 tygodnie tak jak to mam teraz, aby i-systemy działały to jest nieporozumienie.

Tak dla ogólnej wiadomości, ten akumulator Grom EFB 65Ah 670A 12V waży 17kg, a więc chyba nienajgorzej – Yuasa Q85 według karty produktu waży 17,5kg.

Będę wdzięczny za Wasze podpowiedzi w jaki sposób (bezpiecznie) zrobić gęstość w moim akumulatorze Grom i czy według Was w ogóle ma to sens, aby próbować czy lepiej zainwestować i kupić Yuasę i przed zamontowaniem w aucie potraktować ją ładowaniem jak u kolegi Millerka.

Kurczę, a miało być krótko… :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 maja 2021, 22:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.12.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Kolego LuQs ładując ten akumulator prądem 12,4A to zrobisz sobie tylko kłopoty. Aku będzie pewnie do zezlomowania(a to nie musi być wcale największy problem) . Kukla 15a to całkiem fajny prostownik. Ustaw go tak aby dawał okolo 6-7A. Po paru godzinach prąd zacznie spadać. Jak spadnie do ok 1A to lekko podkręć na pokrętle tak aby dawał 1,5-1,8A i tak wysycaj nawet 24h. Kontroluj napięcie i temperaturę aku. Kukla przy takim wysycaniu powinna ci dać napięcie ok. 16,2 V
Co do zakupu nowej Yuasy. Moim zdaniem szkoda kasy. 7 stówek wydasz a później ciężko go dolodowac bo potrzebuje dużego prądu. Ja kupiłem Sebang Q85L (marka należąca do Yuasy) za 440 zł i zero problemów. Systemy działają od samego początku jak ta lala a SOC na poziomie 88-93% choć dziennie robię tylko ok 10km po mieście. Sebang idą na pierwszy montaż do Kia, Hyundai i teraz też do grupy VW zakładają
PS. Nie sugeruj się tylko tym amperomierzem w Kukli tylko zmierz na mierniku


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 maja 2021, 07:38 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.04.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
PabloRybnik dzięki za poradę. Moja Kukla to niestety jest wersja Automatik - nie trzyma napięcia ani natężenia na stałym poziomie przez dłuższy czas tylko dobija do pewnej wartości napięcia po czym wyłącza się, dopiero jak napięcie na klemach spadnie do poziomu uznawanego przez Kuklę za bezpieczne ponownie się załącza i tak w kółko :sad:

Przy takim trybie działania chyba trudno o prawidłowe wysycenie?
Nie jestem też pewien czy moja Kukla jest w stanie osiągnąć napięcie 16,2V - w specyfikacji jest napisane, że szczytowe napięcie ładowania to tylko 15V...

Na chwilę obecną ładowałem mojego Groma przez weekend ładowarką Noco Genius 10 - najpierw trybem AGM do pełna a następnie uruchamiając tryb Repair chyba 4 czy 5 razy.

W poniedziałek włożyłem aku to Mazdy, przeprowadziłem wszystkie procedury inicjalizacji i we wtorek rano miałem wyliczony SOC na poziomie 100%, ale szczerze wątpię żeby taki stan utrzymał się długo - będę obserwował jakie będą korekty w kolejnych dniach.

Mój Grom podobnie jak Twój Sebang jest Made in Korea i podobnie jak Twój i obydwa nie mają niestety dostępu do cell, więc nie ma możliwości pomiaru gęstości elektrolitu i oceny skuteczności ładowania ;(( ...szkoda.

Ciekawe czy to oznaczenie Q85L na Sebangu to tylko taki zabieg marketingowy czy też w rzeczywistości jest on wykonany z taką samą specyfikacją jak Yuasa Q85.

Czy posiadasz może instrukcję obsługi/ładowania swojego Sebanga?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 maja 2021, 11:25 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Ostatnio też ładowałem akumulator auto 2 letnie z powodu że rzadko używane aku miał gęstość elektrolitu 1.22 1.23 i napięcie 1.40 w spoczynku . Ładowałem kuponem 820 . Najpierw ładowanie 27 h natężeniem 14.9 Max i prądem 12.5 ampera które zresztą szybko spadło i potem doładowanie 16.5 v i do 2.3 ampera . Po 24 h gęstość wzrosła do 1.26 . Powtórzyłem zabieg z funkcją podtrzymania do 13.5 volta i po 36 h i odpoczynku gęstość wzorcowa 1.28 i napięcie 12.9 . Wczoraj włożyłem do auta zapinając klemy i czujnik w odstępach czasowych i po uruchomieniu silnika wszystkie systemy podświetlone nawet bez rozgrzania silnika . Zobaczymy co dalej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 maja 2021, 12:15 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.04.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie po SOC 100% nie ma juz sladu :sad:

Samochod po 2 dniach zanotowal spadek do 88%, w czasie jazdy okolo 30 km Mazda byla w stanie odrobic max 1-2%, ale skoro daje prad ladowania 1A ro trudno sie dziwic (napiecie ladowania przez wiekszosc czasu jazdy oscylowala w granicach 14,80-14,90 V).

Wczoraj rano bylo 86%, po 30 km odrobil do 88% i tak zostal na noc. Dzis dano spadek do 80% :mad: i po 30 km jazdy odrobila zaledwie 1%.

Ewidentnie ladowanie ladowarka Noco Genius 10 nie pomoglo, pomimo kilkukrotnego odpalenia trybu Repair.

Jestem przekonany, ze ten moj aku nie ma gestosci elektrolitu, ale niestety nie mam jak tego zweryfikowac, bo jak juz pisalem wczesniej w tym wynalazku nie ma dostepu do cel - jest tylko magiczne oczko wskazujace stan naladowania akumulatora - u mnie caly czas jest zielone, co wedlug oznaczenia producenta aku jest w dobrym stanie :mur:

Kontaktowalem sie z dystrybutorem tych akumulatorow (Motrex Sp. z o.o.) z zapytaniem jakim maksymalnym pradem mozna nalezy ladowac ten aku, aby uzyskac odpowiednia gestosc ekeltrolitu. Odpowiedz jaka uzyskalem to max 16,2V oraz natezenie 1/10 pojemnosci aku - czyli instrukcja jak dla zwyklego kwasiaka, a nie EFB :| Co do elektrolitu to potwierdzili, ze nie ma dostepu do cel i uzytkownik ma sprwdzac stan aku patrzac na magiczne oczko - jak jest zielone to znaczy, ze jest ok.

Chyba zdecyduje sie na zakup zasilacza laboratoryjnego jaki sugerowal swego czasu kolega Millerek i podejme kolejna probe doprowadzenia tego aku to odpowiedniego stanu - tzn. poprawy gestosci elektrolitu.

Najgorsze jest to, ze nie mam dostepu do cel, wiec nie zaryzykuje raczej ladowania pradem 17V i ponad 10A, bo obawiam sie co moze sie stac z tym aku jak elektrolit zacznie gazowac, a cele beda caly czas szczelnie zamkniete.

Czy myslicie, ze prad na poziomie 16,3-16,5V i 7-8A w ochronie C.V. i C.C. bedzie bezpieczny dla tego aku? Bede przy tym oczywiscie kontrolowac temperature zewnetrzna aku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 maja 2021, 13:43 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Po pierwszym ładowaniu i wysycaniu aku miał 1.26 i wpompowane ponad 30ah i myślałem że nic już się nie da uzyskać ale ze wskazówkami gościa co się lepiej zna ode mnie powtórzyłem ładowanie. Nie kontrolowałem procesu ale napięcie cały czas 16.5 volta prąd okolice 0.6 0.5 ampera ale chyba się działo bo krople elektrolitu były na obudowie i wpompowało jeszcze ok. 11 Ah gęstość 1.27 dopiero po odpoczynku weszło na 1.28 w ciepłym wszystko wg wskazówek eksperta . Tylko nie wiem czy będzie działać na tym konkretnym akumulatorze i w tym konkretnym aucie no ale zobaczymy jak nie to coś będę kombinował . Gorzej że mało teraz jeżdżę . Widziałem na you tubie gościu rozwiercił cele i zakupił korki dla mnie gęstość elektrolitu jest celem ładowania


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 maja 2021, 16:33 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.04.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kolego jaceklub - dokładnie, cały sens ładowania to uzyskanie gęstości. U Ciebie pewnie siedzi oryginalna Yuasa lub Exide ze swobodnym dostępem do cel i korki w czasie ładowania miałeś odkręcone, zgadza się?

Jako amator nie będę podejmował się rozwiercania pokrywy, żeby dostać się do cel - jak nie uda mi się uratować (czyt. uzyskać odpowiedniej gęstości, którą rozpozna Mazda i będzie utrzymywać SOC na zadowalającym poziomie) ładując go zasilaczem laboratoryjnym to rozważę zakup innego aku z fabrycznym dostępem do korków cel.

Na razie sprawdzę kiedy SOC u mnie spadnie na tyle, że przestaną działać i-systemy. Jak pisałem wcześniej i-stop nie jest mi do niczego potrzebny, ale chciałbym żeby i-eloop działał skoro już jest w tym aucie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 maja 2021, 20:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.12.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Kolego LuQs i jak Twoja walka z akumulatorem? Dalej chcesz brnąć w zakupy kolejny prostowników? Jeśli masz Noco 10 to moim zdaniem daj sobie spokój z kupowaniem kolejnych prostowników i innych wynalazków. Chcesz spędzać po 2-3 dni na ładowaniu akumulatorów aby wreszcie miały gęstość? Ja już to przerabiałem przy oryginalnej Yuasie. NIGDY WIĘCEJ NIE CHCE TEGO WYNALAZKU. Nie dość że drogi to jeszcze musisz do niego kupić sprzęt za kilka stówek żeby go odpowiednio ładować. Za te same pieniądze masz 3 nowe akumulatory!!! Niech Ci kazdy wytrzyma tylko po 3 lata to masz 9 lat. Ja teraz mam Sebanga Q85 i nic mi nie spada SOC. Jeżdżę mało bo kilka kilometrów. Teraz miałem wypad 250 km w jedną stronę. Przed wyjazdem SOC 94% ( auto przez 4 miesiące robiło dziennie ok 10 do max 20km) po powrocie SOC 99%. I teraz uwaga: wróciłem w sobotę ok 23:00. Auto stało do poniedziałku i po odpaleniu SOC 100%. Przez 2 noce nic nie zżarło ani Omega ani nic innego. Aku kupione za 440 zł a nie za ponad 700zl jak chora Yuasa. I choćbym miał kupić za 3 lata nowy to nie będę siedział po 36h żeby zrobić w Yuasie gęstość. A podładuje sobie go zwykłą Kuklą lub ładowarką w trybie Repair.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 cze 2021, 06:55 
Offline
Jest gdzieś zdjęcie czujnika akumulatora zliczającego soc? Po odpięciu akumulatora od samochodu , komputer nie wylicza SOC. Ciągle jest 0% (od około 2-3 tys km).

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 cze 2021, 08:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzisiejsze zdjęcie... Obrazek
Mój aku ma ponad 4 lata, SOC ciągle w granicach 85% +-5%.
Oczywiście ładowałem, kilkukrotnie z powodu rozładowania go nie wyłączaną żarówką oświetlenia sufitowego.
U mnie jakiekolwiek ładowarki są obecne, ze względu na zainteresowanie podstawami elektroniki. Nie miałem ładowarki o parametrach stricte do Yuasy, więc sobie takową zrobiłem. Jeden nowy zasilacz wyparł z użytku dwa inne więc tym bardziej się opłaciło.
Nie wyobrażam sobie kupowania nowego akumulatora, tylko dlatego że stary wymaga naładowania. Inaczej miałbym cztery nowe akumulatory, a tak mam ciągle jeden.
Moja Yuasa jak była nowa, też miała powyżej 95% SOC, taka zaleta nowego akumulatora. Od początku "cieszę się" z działających systemów Istop czy Ieloopa, nawet w zimę, oczywiście jak są spełnione warunki temperaturowe zewnętrzne, silnika, akumulatora czy w kabinie. Na niski SOC nie narzekam. Oczywiście bez żadnego oszukiwania w odpinanie czujników żeby oszukać systemy ładowania i sztucznie podbijać SOC, nie chcę być ponownie prorokiem i dlatego żeby mieć czyste sumienie.
Zdjęcie czujnika..
ObrazekObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 cze 2021, 12:08 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.04.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
PabloRybnik jak długo użytkujesz swojego Sebanga w aucie? Ładowałeś go czymś po zakupie przed włożeniem do auta?

Ja od ostatniego ładowania mojego Groma ładowarką Noco Genius 10 mam SOC w okolicach 80%, niestety w czasie jazdy 2x30km dziennie przez ostatnie 4 dni instalacja ładowania w Mazdzie jest w stanie podbic SOC o max 1-2%, nie tak fajnie jak to ma miejsce u Ciebie.
Jutro czeka mnie pierwsza dłuższa trasa od czasu zakupu auta (około 300 km), dziś mam SOC 78% - zobacze czy/o ile podpije mi jutro SOC po takiej trasie.
Prąd ładowania mam cały czas około 0-1A na rozgrzanym silniku, wiec nie wróży to podbijania SOC przez samochód, ale zobaczymy...

Jesli po takiej trasie SOC nie wzrośnie w widoczny sposób to rozważę zakup zasilacza laboratoryjnego 30V 10A - tego samego modelu, który kilka osób z forum już zakupiło - i potraktuję moj aku Grom tym wynalazkiem, ale nie odważę się raczej ustawić 17V i 10A w ochronie CC i CV - zakładam ustawienie max 16,5V i 7-8A na pierwsze ładowanie i będę je kontrolował - przerwę kiedy natężenie prądu zacznie wzrastać jak to było sugerowane we wcześniejszych postach m.in. przez kolegę Millerka.

Trochę szkoda mi tak po prostu wywalać ten obecny aku, bo skoro był zakupiony w styczniu b.r. to powinien jednak trzymać parametry - chyba że poprzedni właściciel nie powiedział mi prawdy i to aku było kupione dużo wcześniej lub było kupione używane lub zostało zamontowane w aucie bez uprzedniego naładowania do pełna lub samochód stał długo bezczynnie z tym aku zamontowanym- sam nie wiem co o tym myśleć.

Jesli zabawa z zasilaczem nie pomoze na dluzej to wtedy prawdopodobnie rozwaze zakup nowego aku - tylko wolalbym miec jednak dostep do cel i mozliwosc zmierzenia gestosci elektrolitu, a te daje jedynie droga i trudna do ladowania Yuasa lub tanszy Exide, ktory ma dosc skrajne opinie wsrod uzytkownikow na tym forum.

Pozostale pasujace modele aku to juz niestety bezobsługówki tak jak i mój Grom bez dostępu do elektrolitu, a wskazania tego magiocznego oczka to mozna sobie w kieszen wlozyc - u mnie ciagle jest zielone, nawet jak mialem SOC 60%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 cze 2021, 13:42 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
:lol: Dzis dalem dup...
Stara Yakuza chcialem podladowac bo mam exide nowa, zasikacz ten znany 30/10A,
Podlaczylem zasilacz do pradu ale nie wlaczylem go przyciskirm on
Klemy do aku i wlaczylem zasilacz, krecilem V jak doszlo do 17v , potem krecilem A ale juz od poczatku pojazywalo 0A krecilem dalej w prawo i dalej bylo 0A w zaiskrzylo na klemie dodatnej i wylaczylem zasilacz , co zrobilem nie tak ?

Moze najpuerw ustawic 17v i 10 A i dopiero podlaczyc pod klemy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 cze 2021, 15:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolego LuQs, narazie nic nie rób z akumulatorem, jak narazie wszystko jest ok, nie ma powodów do obaw.
Ładowanie EFB w Maździe odbywa się cyklicznie. Stąd też, napięcie w instalacji będzie przez jakiś czas 13V, a czasami 15V, wszystko w imię ekologi czy też oszczędności paliwa. . Oczywiście stopień naładowania nowego akumulatora, przed włożeniem go pod maskę, czasami pomaga utrzymać SOC przy wyższej wartości.
Twoje wartości SOC nie są złe. Obrazek

Elsas, niektóre ładowarki czy prostowniki, nie mogą być podłączone najpierw do akumulatora. Czasami zalecane jest podłączenie ich do sieci. Co to jest za urządzenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 cze 2021, 16:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
LW-K3010D L


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 cze 2021, 18:05 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.04.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kolego Millerek w sumie może masz rację, że warto dać temu aku szansę i poobserwować w jaki sposób Mazda będzie go traktować.

Chyba nie będę nic z nim robić dopóki SOC będzie na poziomie zapewniającym działanie i-systemów, ale jeśli spadnie poniżej to nie będzie wyjścia i coś będę musiał z nim zadziałać.

Przy okazji zapytam Cię co sądzisz na temat ładowania tego aku zasilaczem laboratoryjnym (LongWei 30V 10A LWK3010D)?

Tak jak pisałem wcześniej w aku Grom nie ma dostępu do cel, więc zastanawiam się czy ten zasilacz nie wyrządzi mu krzywdy - ja ustawiłbym go na początek na 16,5V i 7-8A. Przy takich parametrach elektrolit na pewno będzie się gotować i nie wiem gdzie i czy wydzielający się wodór znajdzie ujście skoro zastosowana jest tam rzekomo szczelna pokrywa cel.

Czy może bezpieczniej będzie jednak potraktować go Stefpolem EST-305M na 4 programie przez kilkanaście/kilkadziesiąt godzin?

Przebrnąłem przez wszystkie 132 strony tego wątku i widzę, że masz dużą wiedzę techniczną, więc będę wdzięczny za Twoją opinię.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 cze 2021, 12:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z akumulatorem bez obsługowym, ciężko jest określić co i czy w ogóle można z nim coś robić, poza utylizacją.
Taki akumulator musi mieć odpowietrzenie cel przed wydzielaniem wodoru, ponieważ gazowanie elektrolitu następuje już powyżej około 14.5V. Czyli taki aku podpięty do instalacji elektrycznycznej samochodu, w jakimś stopniu rozładowany, napewno zacznie gazować po uruchomieniu silnika i zwiększeniu napięcia powyżej 14.5V.

Jak się to ma do ładowania zewnętrznego takiego aku ?
Napewno napięcie będzie sporo wyższe, natężenie prądu ładowania również będzie wyższe. Gazować napewno będzie, tylko pytanie jak mocno i jak szybko będą cele się odpowietrzać. Ładowanie takiego aku zewnętrznym urządzeniem bez nadzoru jest raczej niebezpieczne.
Przeważnie nie wiemy jaki jest poziom elektrolitu, a powinien być równy. Jeśli mamy magiczne oczko, koloru zielonego to nie potrzeba nic robić.

Automatyczne ładowarki mają pewne zabezpieczenia i funkcje pozwalające na Ładowanie akumulatora z zamkniętymi celami.
Ale znowu, do EFB (według specyfikacji Yuasy), nie bardzo się nadają bo na start potrzeba sztywnego 17V i 12A w ochronie CC i CV jako zabezpieczenie, w ściśle określonym czasie ładowania, według najniższej gęstości z uwzględnieniem prawidłowego pomiaru oraz, odpowiedniego nadzoru i przestrzegania podstawowych zasad podczas ładowania. Ja stosuję się do tego, i jak dotąd jestem bardzo zadowolony ze moja praca daje zamierzone efekty....

Przy zamkniętych celach jest to niemożliwe.

Parametr SOC jest jednym z głównych parametrów wg mazdy. Niższy od 65% nie pozwala już używać I-Stop.
SOC powinien być jak najwyższy aby uniknąć spadku poniżej 65%, ponieważ nie jest on na stałym poziomie w zależności od charakterystyki ładowania ECO (patrz tabelka wyżej) i nawet w zimę powinien być wystarczająco wysoki. Ja mam ciągle wysoki od około 70% w zimę jak ostatnio było było nawet - 20stC, po prawie 90% obecnie. Zaznaczam że aku mam 4 lata od nowości. Musiałem go ładować w zeszłym roku, może nawet rok temu, od tamtej pory sprawuje się świetnie a napewno Maździe i systemom zależnym od jego stanu naładowania nie przeszkadza, a i ja nie mam powodów do narzekań, chyba że mi znowu córka nie wyłączy światełka i ja znowu nie zamknę auta centralnym zamkiem, bo wtedy światełko świeci się ciągle i potrafi wydoić akumulator i tak to u mnie bywało nie raz, stąd też przeważnie przeprowadzalem Ładowanie akumulatora oprócz jednego ładowania ze względu na postój mazdy na dłuższy czas po ogłoszeniu lockdawnu i pandemicznego strachu w zeszłym roku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 cze 2021, 13:01 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 16.04.2021
Posty: 29
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tego właśnie się obawiałem, że ładowanie tego aku zasilaczem może być niebezpieczne, chyba że pod stałym ścisłym nadzorem z kontrolą temperatury i obserwacją parametrów prądu ładowania.

To magiczne oczko w moim aku było zielone nawet jak SOC było poniżej 60% i i-systemy nie działały, więc jego wskazania ie są wiarygodne.

Wczoraj po zrobieniu 270 km z jednym postojem w połowie drogi SOC podbił mi z poziomu 77% do 82%.

Teraz auto będzie stało pod chmurką nieużywane przez 2-3 dni, więc ciekawe jakie procenty zobaczę po uruchomieniu auta. Później znowu trasa 270 km.

Ja jedynie mogę zmierzyć napięcie aku w stanie spoczynku, u mnie po nocy wynosi około 12,60V. Wiem, że przy EFB ten parametr niewiele mówi o stanie aku, ale to jedyne co mogę sprawdzić.

Tak czy inaczej dzięki za odpowiedź kolego Millerek.

Jeśli ten aku nie będzie trzymał SOC powyżej wartości wymaganej do działania i-eloopa to raczej zdecyduję się na wymianę na coś z dostępem do cel, więc Exide lub Yuasa.

-- Dodano: 3 czerwca 2021, o 13:01 --

P. S. U mnie w czasie jazdy napięcie jest praktycznie cały czas na poziomie 14,80-14,95V, chyba że jadę powyżej 125 km/h, wtedy napięcie spada do 14,30-14,40V, więc gazowanie elektrolitu na pewno występuje i jakoś ten gaz musi uchodzić.

Natężenie niestety po kilku km spada do poziomu około 1A, dlatego też pomimo długiej jazdy SOC nie odnotowuje spektakularnych wzrostów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 cze 2021, 14:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się, Ładowanie akumulatora zamkniętego jest niebezpieczne, ale czasami czytam i widzę że jednak jest to możliwe.

Zielone oczko potwierdzające dobrą Gęstość elektrolitu, jest zależne od tego jaka jest ta dobra Gęstość według założeń producenta akumulatora, a z autopsji wiem że to różnie z tym bywa. Chociaż wyliczenie SOC też czasami są z czapy wzięte.

Twój poziom SOC jest raczej dobry i nie wskazuje na jakąkolwiek interwencje z twojej strony.
Dopóki soc nie spadnie poniżej 65% a Gęstość nie spadnie poniżej 1.25g/cm3 to nie ma czym sobie głowy zaprzątać, no chyba tym że nie ma możliwości zmierzenia gęstości.
Ale jak to mówią, po co się babrać jak jest dobrze.

Na upartego, w twojej sytuacji ( czyli że nie masz rozładowanego akumulatora, bądź innych problemów z nim czy z samochodem..), można podłączyć aku pod jakiś dobry automat tylko po to aby mieć pewność jak automat wskaże pełne naładowanie akumulatora.
Będziesz mieć jakiś punkt odniesienia, później...
Reset SOC.
Adaptacja istop.
Wyliczenie SOC na nowo.
Jeździć dalej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 cze 2021, 06:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Taka niespodzianka Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 cze 2021, 12:46 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dzisiaj po odpaleniu auta miałem SOC 91%. Na początku przez chwilę prąd wynosił kilkanaście A. W czasie jazdy przez 35 km utrzymywał się na poziomie 1-2 A. Jak ten akumulator ma się ładować? SOC na koniec jazdy wzrósł do 92%. Mam wrażenie, że ten algorytm celowo jest tak pomyślany żeby tego akumulatora nie ładować. Widać to po napięciu kiedy alternator się włącza. Jakiś następny głupi ekologiczny wymysł żeby zaoszczędzić troszkę paliwa jak na systemie start/stop. Ale to, że akumulator będzie szybciej do wymiany to już nikogo nie obchodzi. Durna pseudoekologia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 cze 2021, 12:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A patrzyłeś na prąd ładowania w momencie jak zdejmiesz nogę z gazu "hamowanie silnikiem"?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 cze 2021, 14:13 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, tylko, że u mnie jest jeszcze ten i-eloop i cały prąd idzie pewnie wtedy w kondensator. A nie będę w nieskończoność hamował na ekspresówce silnikiem bo się w końcu zatrzymam i ktoś mi w tyłek wiedzie :wink:
U Ciebie jest MT, u mnie AT, generalnie ciężko jest zdusic silnik bo skrzynia sama biegi zrzuca. Mogę się pobawić i zrobić to ręcznie ale wydaje mi się, że ten algorytm, jak ma w miarę naładowany akumulator to nie załącza alternatora.
Ten wykres co wrzuciłeś jak dla mnie wszystko wyjaśnia. Pseudoekolodzy powinni wisieć na drzewach zamiast liści :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 cze 2021, 14:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Też mam i-eloop, ładuje się do pełna w dosłownie chwilę podczas hamowania silnikiem bądź na samym odpuszczeniu pedału przyspieszenia. W tym samym czasie zauważam wzrost napięcia w instalacji i jeśli potrzeba akumulator ładuje się co widać po zwiększonym prądzie...

Nie ma czegoś takiego jak załączanie się alternatora, i generuje energię non stop jak jest w ruchu. Alternator w M6 jest 24V jeśli dobrze pamiętam, a wszystkie podstawowe rzeczy w pojeździe ładowane są poprzez inne przetwornice jak do kondensatora czy dla pojazdu. Jedynie akumulator ma bezpośrednie połączenie z rozrusznikiem i pozostałą elektroniką ze skrzynek z bezpiecznikami.

Akumulator nie zasila instalacji elektrycznej pojazdu podczas jazdy w myśl twojej wypowiedzi że alternator nie załącza się do ładowania akumulatora, to złożony proces, i jedynie wzrost napięcia pobudza akumulator do ładowania się jeśli akurat tego sam potrzebuje. Ale to też nie do końca, bo mazdy wyliczony soc czy nawet prąd ładowania jest tylko poglądowy raczej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.