Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 14:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 07:02 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 429
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Pablos i to najlepsza recept, kupić nowy i położyć wacka na te kosmiczne procedury.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 09:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Pablos zrobiłem to samo :)
opisałem wcześniej ale nie zostało to,że tak powiem dobrze przyjęte przez zwolenników SOCów,gęstości i innych badań akumulatora
Mój EXIDE po wymianie od czerwca 2019r. działa bardzo dobrze i wszystkie systemy też(nie mam ELoopa). :) :) <pucugg> <pucugg>

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Cz, 19 mar 2020, 10:22 przez koliber1960, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 09:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Wg mnie to klasyczny przykład poszukiwania problemu tam gdzie go nie ma. Istop nie ma ciągle działać. Prawdę mówiąc mało kto chce żeby działał.
No i auto nie ma wskaźnika soc ani gęstości elektrolitu. Ta są parametry nieinteresujące użytkownika. Użytkownika interesuje co ile lat ma wymieniac akumulator. Póki wóz działa jak należy, 5 lat to na współczesne czasy ok wynik dla akumulatora.
Miałem auto, ktore miało oryg wciąż sprawny ponad 10 lat, ale wielki, daleko od wahań temp silnika, bez startstopow itd. Fajnie jakby i w Mazdzie tyle wytrzymał , ale już te 5 lat jest całkiem ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 09:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Znowu zapominacie, że to wątek dla fanatyków mierników ;) dajcie im spokój, każdy ma swojego konika :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 09:52 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 429
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Bez przesady, myślę że 5 lat to gówniany wynik na wcale nie tani produkt.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 09:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
U mnie 6 lat :wink:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 10:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Się uśmiałem

Istop nie działa i nie musi działać przecież, ponieważ nie każdy chce mieć to "gówno"

Wątek dla budujących mierniki ktoś tu zbudował jakiś miernik?

Skoda superb? A co ona nas interesi, też ma EFB Yuasy albo Exide?

Temat jest prosty i przejrzysty, radzimy sobie, pomagamy, itd. A nieeeee, sorry, nie działa nie ładuje niszczy się EFB z komunikatem o wymianie akumulatora, o właśnie to jest to przecież 5 lat wytrzymał i się wysrał, przecież to normalne bo istop nie działał bo nie każdy to chce mieć działające

No i hibernacja, oczywiście że nie ma czegoś takiego, a jak widać można to sobie w ten sposób tłumaczyć że system który nie działa ze względu na niski SOC, a powinien przecież działać ten istop bez względu na porę toku pod warunkiem spełnienia wytycznych.

Panowie, zaśmiecacie wątek herezjami, brak merytoryki tlumaczony jest wyimaginowanymi teoriami bez poparcia technicznego

No ale cóż, chyba lepiej zamknąć wątek, ale co ja będę robić nieeee

Pochwalę się, (w wątku i urządzeniach do samochodu czy jakoś tam..), przedstawiłem samowystarczalną przenośną skrzynkę prądu mojej produkcji, można sobie zerknąć.
Wczoraj uzupełniłem projekt o następny element.
Mianowicie możliwość ładowania akumulatorów, z akumulatora 24V o pojemności 33Ah mogę podładować nawet naszą Yuase według schematu bez dostępu do sieci 230V
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ktoś chętny? Zapraszam, nie musisz się znać, wystarczy że ja mogę coś zdziałać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 10:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
W moim drugim aucie - VW Golf 1,5 TSI,150 KM (dużo ciekawej elektroniki,tablety,systemów,wszystko na ledach,normalnych żarówek nie ma)
z systemem start/stop też jest EXIDE :)
auto 2,5 letnie - wszystko działa - jeździ :zona:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 11:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ace2 - u mnie akurat _póki co_ 5 lat, może dobije do 10ciu , kto wie . Po dwóch wyładowanie aku skutkujące brakiem odpalenia oczywiście rozumiem że może wkurzyć.
Ale jeśli nie, to (jak dla mnie , hobby oczywiście rozumiem żeby nie było! ) nie powód żeby tyle czasu i energii tracić na wyciąganie aku, podłączanie jakichś (swoją drogą wyglądających na kawał porządnej , bez zgryźliwości piszę, tylko czy potrzebnej faktycznie ? roboty ) skrzynek. I nie powód do tworzenia problemu, tam gdzie go nie ma, bo naprawdę ktoś nowy na forum widząc tak długi wątek pt. "Akumulator problemy, wymiana" może nabrać podejrzeń, że np jest co najmniej tak "ciekawie" jak w Alfach nowych ( gdzie blackuot całkowity i laweta do serwisu z tego powodu nie jest rzadkością w nowych wozach, czy niedziałające ogrzewanie szyby bo autku prądu brak).

Czyli podsumowując - można otwierać aku, badać i zapisywać gęstości elektrolitu, badać SOC, napięcia, kupować właściwą ładowarkę i mieć nadzieję że będzie ponad 5 lat działał.
Można też co owe 5 lat odkręcić 2 śrubki, dźwignąć dwa ciężary i zapomnieć o temacie na kilka następnych lat całkowicie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 12:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie rozumiem bo nie wiem o co chodzi...

Ja wyjmowałem akumulator dwa razy, tylko dwa razy, a dlaczego? Bo...., rozladowalem yuase, przypadkowo powiedzmy.

Więc , nikt nie dźwiga, nikt nie otwiera akumulatora, ni zapisuje parametrów soc czy gęstości częściej niż potrzebuje. A potrzebuje dopiero wtedy gdy istop nie działa mimo spełnienionych warunków. Potwierdzeniem jest szara ikonka akumulatora...

Wtedy, patrzymy soc, pomozejn65% wiemy że akumulator nie jest gotowy (tak określił komputer). Dalej, potwierdzenia niskiego SOC potwierdzamy gestoscia alektrolitu. Jeśli jest poniżej 1.25 musimy ładować. Bez różnicy czy to EFB czy zwykły kwasiak.

Woec, ładujemy, tym co polecają, tym co jest, byle jak bez przygotowania.

Albo, kierujemy się do serwisu o pomoc, serwis hmmm, coś podobno robi a koniec końców proponują nowy Exide w promocji.

Więc, problem dalej istnieje.

Ooo, zapomniałbym, jest jeszcze jedno wyjście. Nie robić nic. To jest najpopularniejsze zachowanie zganiajac na pory roku.
Dla mnie to działanie akumulatora na pograniczu 65%. Czasami wzrośnie, a czasami nie. Coś co jest Sprawne w połowie powiedzmy, na pograniczu wymaganego monimumn65%SOC, jest dla mnie rzeczą którą trzeba się przyjrzeć.
Kolega miał Sprawne kolano w połowie, nie mógł biegać, ale chodził....., dochodził do amputacji nogi.

Pomijając czy komuś istop potrzebny czy też nie, sprawa osobista. Inni do Excela wpisują pidy kilometry interwały wypalania DPFa, tam to się dzieje dopiero, analizy, ach..... mnogość... prawda kolego Popielasty? No cóż, taki konik

Pomijam czy komuś takie zabawki są potrzebne czy też nie, mnie są potrzebne, ale żeby nie było, nie do mazdy a tym bardziej nie do EFB mojej Yuasy.
Poprostu, z nudów przez koronawirusa ostatnio , z zamiłowania do podstawowej elektroniki, bo czasami potrzebuje, bo lubię bo się znam... żeby coś zrobić pożytecznego w moim skromnym życiu żeby nie marudzić, żeby nie być malkontentem, żeby nie być próżny, żeby nie zganiac olewactwa na rzeczy które z różnych powodów nie działają twierdząc że tak ma myć.
Jak to się mówi "mądry powie ze coś tu nie halo, a głupi powie że tak ma być"...
A dzieci patrzą, oj patrzą...
A. Sąsiad mi mówił że ma od tego pieniądze żeby inni mu wymieniali żarówkę w lampie stołowej, teraz z podejrzeniem koronki razem z rodziną leży w oczekiwaniu na wyniki testu. Smutne, bo śmiał się że ma pieniądze ale nie ma bzdurne maseczki dla rodziny..., taki bogacz

Nic nie zrobię na to, że wolę zrobić i żałować, niż żałować ze nie zrobiłem a jak jeszcze naprawię, uruchomię, pomogę, doradzę....
Miałem za dużo Pana Słodowego na półkach będąc dzieckiem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 12:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Może po prostu załóżmy taki dział "HOBBY" i wszyscy będą zadowoleni <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 13:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bez komentarza

Albo nie...,
Założyć temat.

Hobby po godzinach, czyli ładujemy akumulator EFB.



Albo...

Gdzie najtaniej kupić akumulator EFB do mazdy.

PS, temat dotyczy ładowania akumulatora, i jeśli Twoja wypowiedź była do mnie, to jak nie zauważyłeś, mogę podładować akumulator EFB nawet w szczerym polu.
Więc, dotyczy tematu? Dotyczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 14:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Można się podłączyć samemu i zmierzyć gęstość SOCów <hahaha>
:) a to tak żeby było weselej :D
co by się nie skłócić :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 14:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Millerek, hobby rozumiem, wymyślanie problemu gdzie go nie ma, aby coś robić, ok rozumiem. Nie rozumiem nazywania wymyślonego na własny użytek problemu , problemem. Póki co z wątku (terochę rozwlekasz odpowiedzi więc może coś mi umknęło ale raczej nie) dowiedziałem się , że tym jedynym i wyłacznym "problemem" jest niedziałający zimą czy na krótkich odcinkach istop. Bo to _może_ oznaczać, że akumulator _może_ mieć krószą żywotność. Ile krótszą: 5 lat zamiast 6ciu ? 6 zamiast 6,5 ? no nie dowiedziałem się , więc pewnie odpowiedź nie istnieje.

Akumulator jest częscią eksploatacjną - zużywa się (nie bez powodu wyjęty jest z gwarancji) . Jednym szybciej innym mniej. Kiedyś (raczej 5 lat plus w przypadku mazd) każdy się zużyje i te kilka stówek przy eksploatacji auta to naprawdę chyba nie problem. Sądzę że przy najniżeszj krajowej przeliczając na godzinę pracy, czas poświęcony na soce i elektrolity z palcem w nosie na aku wystarczy i zostanie.
Zużwa się. Jak klocki czy benzyna. I polemizowałbym z mądrością tego co powie że coś tu nie halo ( gdy istop nie działa) , i głupotą tego co mu to nie przeszkadza i nie traci czasu soce , gęstościu i wyciąganie dobrych akumulatorów z aut.
To tak jakby uważać że auto zimne pali więcej i robić jakieś hece wkoło tego, badać zawartość benzyny w benzynie iu nazywać to _problemem_ , któego głupcy nie widzą , że przecież w tabelce ma napisne że pali mniej. No bo jak to, czasem pali mniej, to powinno zawsze to mniej. Jak czasem akumulator pozwala na działanie istopa, to powinien zawsze. No ja tak nie uważam. I chyba nikt nie jeździ do serwisu "bo istop nie działa".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 14:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nigdy nie doświadczyłem sytuacji, żeby w trakcie jazdy nie zaświeciła się na niebiesko kontrolka i-eloop, bądź i-stop, latem czy zimą, dnia następnego czy po tygodniowym nieużytkowaniu Mazdy. W zależności od kumulacji tych czynników ikonka i-stop zapalała się od 1,5 do 7 km od momentu ruszenia. Nigdy po uruchomieniu dnia następnego samochodu ikonki i-eloop i i-stop nie były automatycznie podświetlone na niebiesko. Jedynym, istotnym dla mnie, jako użytkownika M6 jest sprawa odpowiedniego ładowania akumulatora podczas jazdy, uwarunkowana odpowiednią eksploatacją pojazdu. Była o tym mowa, testy, wykresy, podane przykłady i zasady eksploatacji w trakcie jazdy. Nie będę tego rozwijał bo to już było, kto chce to sobie przypomni.
Przykłady i szczegółowe wyjaśnienia odnośnie prawidłowego ładowania, szczególnie oryginalnego akumulatora, podawane przez kolegę Millerek’a, uważam za merytoryczne i istotne, bo każdego z nas może spotkać przypadkowe rozładowanie akumulatora, a także wtedy gdy użytkujemy M6 na b. krótkich odcinkach, które nie pozwalają osiągnąć parametrów dla zapalenia się ikonek i-eloop i i-stop.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 14:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Andrzej, napisałeś, że...
Millerek, hobby rozumiem, wymyślanie problemu gdzie go nie ma, aby coś robić, ok rozumiem. Nie rozumiem nazywanoa wymyślonego na własny użytek problemu , problemem

Więc, polemika z Tobą, właśnie została zakończona do niańczenia nadają się przedszkolanki, nie ja
Booo..., ja nie mam żadnego problemu, ani że sobą, ani z mazdą, a tym bardziej z akumulatorem.
akumulator mam w stanie idealnym, gówniany system istop działa również w zimę jeśli warunki są spełnione oczywiście.

Resztę dywagacji pozostawiam Tobie

Kolego Dropt, dziękuję


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 15:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Millerek, chodzi po prostu o to, że zwykłych użytkowników, którzy oczekują po samochodzie tylko tego, że ma działać poprawnie, traktujesz jak zwykłych idiotów. A niestety nie każdy ma czas, chęć i możliwości żeby dbać o akumulator jak o jajko.
Nikt nie polemizuje tutaj ze sposobem ładowania, który bardzo dobrze opisałeś (sam jestem inżynierem po elektronice i wiem o co chodzi) ale uwierz, nie każdy jest specjalistą, tylko użytkownikiem. A tego nie ma w instrukcji obsługi auta!
Także ja też, mimo, że mam wiedzę i wiem jak podejść do tematu, nie mam czasu, chęci i możliwości żeby w domu ładować akumulator. Dlatego nie boli mnie wydanie tych kilku stówek raz na 5 lat, nawet nie wiem, czy ten samochód te następne 5 lat przejedzie, czy też zgnije jak inne Mazdy. U mnie wszystko działa jak należy, może dlatego, że robię te książkowe 20 tys. km rocznie, nie kupiłem auta po to, żeby je trzymać pod kocem.
Dlatego uważam, że każdy niech sobie robi co mu pasuje, jeden może wydać pieniądze na prostownik czy zasilacz, inny na nowy akumulator. W obecnej sytuacji trzeba zacząć napędzać gospodarkę a nie się obrażać, bo zaraz się może okazać, że zostaną nam tylko szczaw i mirabelki :wink:


Ostatnio edytowano Cz, 19 mar 2020, 15:50 przez Pablos, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 15:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się wszystko, oprócz twierdzenia że ja jko Millerek, traktuję kogoś z sznownych kolegów jak idiotow

Daleko mi do tego, kto i jak podchodzi do tematu w temacie, absolutnie mnie to dyndoli
Jednakże, bronię się tylko na określanie mnie cytuje Andrzeja "..Millerek.. . Nie rozumiem nazywania wymyślonego na własny użytek problemu , problemem..."

Niczego nie wymyślam, a jeśli już, to sposoby na poradzenie z problemem które ktoś widzi, a ci co nie widzą problemów, zostawiam samym sobie. Nie mam zamiaru nikogo nawracać
Ale oskarżanie mnie, jakoś bardzo mi nie leży, a za moje poświęcenie, tym bardziej

Skupmy się jednak na samym akumulatorze pod mazdową maską, a dyrdymały niskich lotów Zostawmy specjalistom


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 15:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Po prostu wszystkie te komentarze są nie na miejscu i ktoś może się poczuć urażony. Tak jak i Ty również inni.

Także możemy śmiało zmienić temat i porozmawiać na przykład o dupach.

....cisza.....

.....w tych Mazdach te akumulatory są jakieś takie do dupy :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 16:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No są, są do dupy, ale nie dla mnie przykładowo bo u mnie działa idealnie no i nie pozbędziesz się problemu za pomocą strumienia wody. Jak jest, to ma działać jak fabryka wypuściła, a skoro wypuściła i nadawał się na początku, to niech nadaje się do końca.
No ale dzięki, doceniam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 19:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Millerek napisał(a):
Zgadza się wszystko, oprócz twierdzenia że ja jko Millerek, traktuję kogoś z sznownych kolegów jak idiotow

Daleko mi do tego, kto i jak podchodzi do tematu w temacie, absolutnie mnie to dyndoli
Jednakże, bronię się tylko na określanie mnie cytuje Andrzeja "..Millerek.. . Nie rozumiem nazywania wymyślonego na własny użytek problemu , problemem..."
...


Millerek, nazywasz cytuję "głupcem" kogoś, kto się w ten temat zagłębiać nie chce, nie bawi go to czy z jakichkolwiek innych powodów _nie widzi problemu_ w tym co Ty nazywasz problemem.
Ty go widzisz ze wzgl hobbystycznych i ok. Ale piszesz o tym hobby w temacie "akumulator-problemy" , tworząc wrażenie jakby jakieś z akumulatorami w Mazdach były.
A jedynym "problemem" jest brak działania istopa w jakichśtam warunkach.

Może przydaby się wątek nie wiem, "badania SOC i gęstości elektrolitu", czy "jak dbać o akumulator" a wątek "akumulartor - problemy" skupiał faktyczne problemy czyli okoliczności, powody, przyczyny unieruchomienia auta z powodu akumlatora (przy jakim przebiegu i wieku itp) .
Bo naprawdę trudno się przebić przez SOC'e i gęstości, warunki ładowań itd, do postów osób które jakiś problem tego typu dotknął, aby wyrobić sobie zdanie czy występują w Mazdach problemy z akumulatorami czy też nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 20:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Oskarżasz mnie już drugi raz w ostatnich postach.
Pierwszy, że wymyślam na własny użytek problem, dla problemu.
Drugi, że nazwałem kogoś głupcem bądź idiotą.

Nie jest prawdą ani pierwsze ani drugie.
Mam nieodparte wrażenie że lubisz spamowanie bądź mieszanie w yematach i wylosowałeś sobie akurat ten temat.
Ale widzę w innych tematach i po Twoich postach, że to jest u Ciebie naturalne

Jeśli źle zinterpretowałeś temat, i ostatnie posty dotyczące ładowania EFB, SOC, gęstości gdzie zaczyna się od nie działającego istopa (przeważnie) i nie znalazłeś informacji które cie interesują, to chociaż z łaski nie rób zamieszania..

Problemy zaczynają się, jak temat jest szeroki i długi, że sprawność akumulatora spada, i dalej spada co potwierdza zmierzona Gęstość elektrolitu chociażby. Objawy to permanentne wyłączenie istopa oraz brak gotowości akumulatora w MZD. Potwierdza się później, że akumulator jest na pograniczu sprawności określanej przez mazde co pokazuje niski SOC oraz współzależna niska Gęstość co prowadzi do chęci ładowania EFB które nie należy do normalnych.

Jeśli zaś, problemem z akumulatorem nazywasz brak możliwości unieruchomienia silnika z powodu awarii zniszczonego czy uszkodzonego czy ogólnie starego akumulatora, to niestety nie muszę już nazywać nikogo głupcem.

Czy już rozumiesz w czym jest temat?

Potwierdzenie masz chociażby (jakbyś oczywiście czytał ten temat), że mnie jak i innym, istop działa w zimę bez zastrzeżeń.
A z tematu o niedziałającym istopie, forumowicze są kierowani do tego tematu o akumulatorze i wszystko się później wyjaśnia i kończy się na ładowaniu...

A jeśli tobie istop nie działa w zimę to się powtarzać nie będę. Chociaż przypuszczam że jeździmy w inną zimę a przynajmniej przy innych niespełnionych warunkach według których kieruje się mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2020, 06:51 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 429
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Nie potrzebna spina.
Kolega podchodzi laboratoryjnie do tematu akumulatora i ma na tym punkcie pozytywnego konika. Kontr Panowie też mają rację , że po co te zabiegi , padnie aku to wymienić to bardzo zdroworozsądkowe choć dziwne aly aku traktować jak materiały eksploatacyjne typu filtr czy klocki.

Wszystkiemu winna Mazda bo system jest niedopracowany i tyle. Nie może tak być aby w okresie gwarancji wymieniać 2 akumulatory u osoby rocznie jeżdżącej 15k km, w tym czasem kilka razy w tygodniu autostradą 120 km w obie strony.

Trochę luzu, wszyscy jesteśmy poddenerwowani i nie potrzebnie się niektórzy unoszą.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 20 mar 2020, 11:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ok, wybaczcie ale jak nie skończycie wycieczek osobistych i foszków to skończy się ostrzeżeniami i nieco posprzątam posty które poza pingpongiem słownym niewiele wnisą do tematu. Jeśli chcecie się wykłócać zapraszam do tematów ogólnych...

Millerek, naprawdę czasem możesz odpuścić. Już Ci to kiedyś pisałem, nie musisz nawracać innych na swoje zdanie. Wystarczy, że je wyrazisz, nie obrażaj się jak ktoś ma inne.

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2020, 13:00 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Po 6 latach i 24h na istopie(żona) wymieniłem na nowy i spokój :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2020, 10:41 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Mam pytanie jeżeli nie będę użytkował auta przez miesiąc to lepiej odłączyć akumulator ? I jeżeli tak to po ponownym podłączeniu jest jakaś procedura aktywacji systemów dzięki z góry za odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2020, 12:02 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.02.2020
Posty: 228
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Wszystko masz opisane kilka stron wcześniej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2020, 12:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na miesiąc to bym nic nie robił. Na pół roku, to może bym się zastanawiał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2020, 12:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
To zależy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2020, 12:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
jaceklub sprawdź
auta jak płyną z Japonii to nie płyną kilka dni
zabezpiecz i sprawdź i wszyscy będą wiedzieli :)
wiem,że to nie to samo ale kiedyś zastanawialiśmy się na forum czy można wyjechać bak do zera,ile się przejedzie i czy odpali
- sprawdziłem,można wyjechać do momentu zabraknięcia paliwa,można dolać z baniaka i bez problemu odpalić a dystans to ponad 1000km w tym na Range 0 ok 100 km :)opisane w odpowiednich wątkach <pucugg>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.