Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 10:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 13:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Samo odłączanie podłączanie klem czy czujnika, ogólnie sama "Procedura" jest niczym, w porównaniu z osiągnięciem gęstości EFB, najlepiej 1.28. Sam proces ładowania EFB już nie jest taki prosty, bo trzeba go kopnąć prądem 12.4A dla benzyny (dla diesla 16A) przy napięciu CV 17.5V,.
Jak zapewne doczytałeś, wszystko robimy w ochronie CC i CV
Taka jego ciasna budowa wewnątrz, i trzeba nie lada warunków aby elektrolit zaczął porządnie się wymieniać pomiędzy płytami. Inaczej go nie wymieszasz w całości i gęstość będzie tylko pozorna i spadnie w przeciągu kilku dni co odbije się na soc.
Jak napisałeś, miałeś soc 90% Poczym za chwilę już 75%.

Post 3869 edytowałem jeszcze teraz...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 17:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzisiaj ładowałem 10 godzin. Gęstość najniższa przed ładowaniem 1,26 w zewnętrznych celach (sam wątpię w dokładność mojego areometra). Zaraz po podłączeniu prostownika 10A i 14,50V, a po 5 minutach jakieś 6-7A (wskaźnik analogowy) i 15,50V. Później zgodnie z założeniami prąd spadał, napięcie rosło. Po 10 godzinach było jakieś 2A i 16,70V.
Płyn zaczął gazować gdzieś po 20 minutach ładowania.
Jutro rano zbadam gęstość i wrzucę Aku do auta bo muszę trochę pojeździć.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 17:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
1.26 to dobra Gęstość naszego EFB "pod maską", w sensie że nigdy nie będzie 1.28 chyba że zaraz po ładowaniu zewnętrznym.

Mazda obniża stopień naładowania akumulatora podczas eksploatacji "pod maską", dla uzyskania mniejszego obciążenia alternatora w celu redukcji spalania i norm ECO.
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 18:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie nie, 1,26 to była gęstość dzisiaj rano zanim zacząłem ładować. Czyli 24h jak aku stał w domu. W aucie musiało być mniej.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 19:27 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Po czym wnosisz :roll:


Ostatnio edytowano N, 14 lut 2021, 10:37 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 19:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
I tu mnie masz na swoją logikę pomyślałem że skoro aku w aucie miało 12,22V, a po kilku godzinach w domu 12,60V. To pomyślałem że pewnie podobnie jest z gęstością?
Ale coś teraz czuję że tak nie jest

Ale te 1,26 to bardzo orientacyjny wynik. Skala w aerometrze jest mało dokładna. Jak badałem akumulator chyba gdzieś w grudniu to pokazywało ponad 1,30 na środkowych celach. A akumulator był w aucie i już były niskie temperatury, a jeździłem rzadko.
Pomiar zrobiłem tylko po to, żeby zobaczyć jaka będzie zmiana po ładowaniu.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


Ostatnio edytowano Pt, 12 lut 2021, 20:08 przez mirpo, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 20:06 
Świeżak
Offline
Od: 07.12.2020
Posty: 20
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
No i gęstość rośnie wraz ze spadkiem temperatury im zimniej tym wyższa gęstość, więc w aucie mogło być więcej. Najlepiej jako punkt odniesienia przyjąć pomiar przy temperaturze elektrolitu 20 stopni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 20:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No tak, ale zakładając 1.28 przy temp +25stC, to wzrost gęstości na 1.30 będzie przy -15stC.
Różnica temp będzie 40stC.
Czy takowa różnica temp była u kolegi mirpo?

Nie można zapominać również o samo wzbudzeniu EFB, to też zaburza (podnosi) gęstości elektrolitu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 20:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Sprawdziłem stary post tutaj w wątku. Sprawdzałem w połowie listopada, było +4 stopnie i najniższa gęstość wtedy była 1,28. Dzisiaj rano w +21 było 1,26.
Więc raczej temperatura nie miała dużego wpływu na różnice we wskazaniach.

Nie wiem jak można procentowo określić spadek wydajności akumulatora jeśli gęstość spadła o 0,02?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 22:17 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Zobacz to.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 14:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Mój EXIDE daje radę, na dworze minusowe temp. nawet -17 a tu niespodzianka nawet i-stop potrafi się załączyć , chociaż nie zawsze :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 15:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
-17stC możesz mieć na termometrze mieszkaniowym, ale dopóki mazda będzie mieć do -10stC na zegarze, bądź jak aku będzie mieć do 0stC, to istop powinien być aktywny.
...chyba że inne warunki nie będą spełnione, jak temp silnika poniżej 55stC lub kabina nie będzie nagrzana do temp ustawionej na panelu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 15:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja w sumie też żadnych problemów z Exide nie mam, to jego druga zima, SOC wczoraj wieczorem miałem 100%.
Wszystko działa prawidłowo, tak, jak napisał Millerek :D
I-Eloop załącza się zaraz po zgaśnięciu niebieskiej lampki (55 stopni) a I-Stop znacznie później, jak już następne warunki zostaną spełnione. Ale ja drugi system zwyczajowo po ruszeniu wyłączam, chyba, że zapomnę.
Jedynie co mnie zastanawia to korelacja SOC, gęstości i mocy rozruchowej. Poprzedni akumulator Yuasa niby SOC i gęstość miał dobre ale już wywaliło kilka razy komunikat przy odpaleniu. I co ciekawe, było to na przełomie lata i jesieni. Także zapadła decyzja o wymianie i na tę chwilę nie żałuję, z Exide jak na razie, odpukać, nie ma żadnych cyrków.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 16:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, twoje 100% SOC bardzo mnie..., hmmm..., rajcuje?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 16:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ależ proszę bardzo :wink:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 18:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przy -10 st.C zarejestrowanych przez samochód i-stop jeszcze działa; oczywiście inne warunki też muszą być spełnione.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 22:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Czyli rozumiem,że jak jest poniżej -10 to i-stop się nie załącza to prawidłowo wszystko ok z akumulatorem :D
Znaczy wszystko działa <pucugg>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 lut 2021, 01:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie wyciągałbym tak jednoznacznych wniosków, bo nie miałem okazji dostatecznie często jeździć przy tak niskich temperaturach. Wiem, że jak wskazywało -14st.C to i-stop nie włączył się przy tej temp. mimo przejechania 80 km z prędkością 90-100 km/h. Ale są temp. pośrednie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 lut 2021, 02:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie ma temp pośrednich, są sztywne ramy warunków do spełnienia aby I-Stop działał. Warunki są spełniane przez samochód jak również przez jego odczyty.
Obrazek
Są pewne anomalie, jak przykładowo temp zewnętrzna -14stC, ale po zatrzymaniu się, czujnik w Maździe ogrzeje się od chłodnicy i odczyta -9stC.
Inny, temp mierzona na słupku minusowym podczas jazdy będzie -4stC, ale po zatrzymaniu wzrośnie powyżej 0stC. Dwa przykłady dla których warunki odczytane są zmienne nie zważając na stałe warunki zewnętrzne.
Tak samo SOC, wystarczy 1% aby warunek był spełniony, jak również 1% mniej aby warunek nie był spełniony. Wystarczy na tym pograniczu uruchomić kilka razy silnik podczas eksploatacji w mieście przykładowo, aby prąd pobrany był uzupełniony, ze wzrostem z powodu silnego wzbudzenia samego akumulatora które objawi się następnego dnia. Stąd różne wahania nawet 10cio procentowe w przedziale kilu dni.

Takie zachowanie zmiennych odczytów mazdy, mimo stałych warunków zewnętrznych, wprowadzają w błąd przy założeniu że nic się nie zmienia. Czyż nie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 lut 2021, 11:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Analizowałem już kiedyś tę tabelkę. Owszem, to co piszesz to racja. Niemniej ja nie kombinowałem z zatrzymywaniem pojazdu, aby czujnik temp. zmienił wartość temp. na niższą. Tylko ruszyłem i spoglądałem na wskazania i-stop’a i temperatury na cyferblacie. Przy -14 st.C i-eloop stosunkowo szybko zaczął działać. Samochód był wewnątrz na tyle nagrzany, że szyby były wolne od jakichkolwiek zaparowań/oblodzeń mimo korzystania z eco, ale przestał ponad 20 stopniowe nocne mrozy i kilka wcześniejszych. Wiadomo, wiele ale nie wszystko zależy od kondycji akumulatora. Niemniej to tylko takie moje spostrzeżenia z jazd w ujemnych temperaturach, a na pewno obserwacje moje nie są wyznacznikiem tego, że u innych (czy kiedykolwiek u mnie) i-stop będzie się załączał bądź nie w określonych temperaturach.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 lut 2021, 12:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Ja aż tak bardzo nie śledzę. I-stop mam włączony cały czas od początku użytkowania auta czyli od 2013r. i nawet jeżeli nie zadziała bo nie ma warunków np.za zimno to i tak się tym nie przejmuję bo za jakiś czas zadziała i wszystko OK :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 lut 2021, 12:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dropt, mnie i-eloop nie interesuje, w powyższym poście skupiam się tylko na wymaganych warunkach do działania i-stopa, stąd ta tabelka powstała którą wykorzystałem w kontekście akumulatora i jego parametrów temperatury jak i SOC.

Mając -14stC na zegarze mazdy I-Stop nie działa i nie zadziała, nie zatrzymuje się specjalnie dla podwyższenia czy ogrzania czujnika mazdy by wskazał ponad -10stC aby I-Stop zadziałał. To samo z temp odczytywaną na słupku masowym, podczas jazdy ma około - 4 do - 8 w zależności od prędkości, przy zewnętrznej -14. Ale zatrzymasz się w mieście na światłach raz drugi trzeci i temp odczytu podnosi się powyżej 0stC bo ciepłota silnika pod maską ogrzeje czujnik na akumulatorze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 lut 2021, 17:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wspomniałem o i-eloopie w kontekście temp. -14st.C bo oczekiwałem, że jak to zazwyczaj bywa, za chwilę zapali się na niebiesko ikonka i-stop. A tu zonk. To był pierwszy raz kiedy i-stop mi nie zadziałał.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 lut 2021, 00:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Hejka, krótkie pytanko ( mam przeczucie że głupie), ale w roli pewnoścì - musze wymienić aku, od nowości w wozie, po 6 latach SOC pokazuje 64%
Przy dezaktywowanym I-Stopie wystarczy chyba zwykła kwasówka? Nie musi być EFB?
Pytam tylko ze wzgledu na I-Eloop i zwiazyny z nim alternator o zmiennym napieciu. Nie wiem czy to ma znaczenie, pewnie nie ale wole zapytać ekspertów.:)
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 lut 2021, 05:47 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ładowales już aku ? Może warto


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 lut 2021, 08:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
:idea: Proponuję jednak zakupić dedykowany,żeby się coś nie pokiełbasiło bo chyba nie tylko o i-stop chodzi :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 lut 2021, 13:09 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Elsas "podładowywałem kilkukrotnie już 2 gą zimę, ale to jakims marketowym smart chargerem (4A). Nawet po ładowaniu, jakos tak mało ochoczo kręci. No i w celach już blaszki powyginane, i skrystalizowane.
Jeśli chodzi o ten alternator to mam rozterke, czy podczas jazdy nie bedzie dawał (chwilowo) za dużego napiecia na zwyczjane aku - co dosc szybko pewnie skróci jego żywotność. Czy może plote bzdury:)?? Ktoś, coś?
Ps: EFB jest nieco droższy, a z uwagi na fakt dezaktywowanego istop. Nie wiem czy niezbędny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 lut 2021, 13:56 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Kilka pytań:
1. Traktujesz to w kategorii eksperymentu czy oszczędności?
Jeśli to drugie, to jaka jest różnica pomiędzy EFB Exide lub Centra lub jakimś koreańskim produktem a aku, które chcesz kupić?
2. Dezaktywowany i-stop z poziomu komputera? Czyli na amen nie chodzi?
Jeśli tak, zacznij od pomiarów prądu w forscanie, a dowiesz się jakimi wartościami traktowany jest obecny akumulator przez komp Mazdy. To jest odpowiedź, czy zwykły aku jest w stanie przeżyć w tym ekosystemie. Strzelam, że nie.
3. SOC na poziomie 64% to jeszcze nie powód do jego wymiany. Niech rzuci kamieniem ten, kto nie miał tu takiego :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 mar 2021, 17:17 
Świeżak
Offline
Od: 04.03.2021
Posty: 28
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Witam. Jestem nowym posiadaczem mazdy 6 GJ benzynka 2015. Mam do wymiany akumulator. Posiadam i stop i eloop. Widze duzo watkow ale nie znalazlem konkretow. Czy jak wyjme i podlacze nowy akumulator beda jakies problemy z autem? Trzeba robic jakas adaptacje ustawiac cos ekstra? Prosze o odpowiedz jak wyglada taka procedura..czy zrobie to sam czy trzeba do ASO? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 mar 2021, 18:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
10 marca 2021, o 17:17 Misiek021188 napisał(a):
Posiadam i stop i eloop.

To istotna informacja, rozumiem, że wiesz jaki ma być ten nowy akumulator (tylko niektóre pracują bezproblemowo z istop i i-eloop)?
Nie jest potrzebne ASO, odpinasz czujnik na klemie "-", odpinasz klemy, wsadzasz nowy, zapinasz klemy, odczekujesz 15 min (?), podpinasz czujnik na klemie "-". I tyle. Nie będzie Ci działał i-stop przez 1-2 dni. Trzeba będzie chyba ustawić na nowo stacje w radiu i skasują się ustawienia fotela. Aha, chyba jeszcze trzeba będzie zaprogramować opuszczanie i podnoszenie szyb (opuszczasz każdą na dół i trzymasz jeszcze przez chwilę przycisk, potem podnosisz do góry i też przez chwilę trzymasz)

Chyba nie pokręciłem nic.

Pytanie, czy na pewno wiesz, że trzeba wymienić akumulator..?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.