Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 10:48 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Oczywiście, że tak. Jednak są to krótkie miejskie odcinki kilku czasami kilunastokilometrowe.
Sądzę, że w tym czasie aku nie jest w stanie się doładować ale podejrzewam, że ubytki spowodowane mogą być autoalarmem zainstalowanym w ASO. Chyba czeka mnie kolejna wizyta w ASO.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 14:26 
Offline
Też masz alarm "doinstalowany" w ASO ? Wiesz może jakiej firmy ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 16:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
zagryziak, a nie masz kamerki (rejestratora) albo innego jeszcze dodatku oprócz alarmu? Jeśli nie, to ewidentnie alarm zżera ci aku. Ale ASO powinna zbadać co rozładowuje akumulator, a nie tylko go doładować. Przyciśnij ich, niech nie odpier*alają maniany.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 16:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
zagryziak napisał(a):
podejrzewam, że ubytki spowodowane mogą być autoalarmem zainstalowanym w ASO

Jeżeli kamerka nie jest u Ciebie podpięta na stałe, to uważam, że masz rację. Są takie alarmy co biorą bardzo dużo prądu. Trzeba to koniecznie sprawdzić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 16:33 
Offline
Dokładnie - tylko doładowują aku zamiast sprawdzić co powoduje jego rozładowywanie :/ Kolega miał podobny problem w nowym BMW X5 - ciągle rozładowane aku, nie pomagało ładowanie, jazda, nic...Okazało się, że prąd z aku "wysysał" system monitorujący sytuację na bieżąco, powiadamiający służby ratunkowe w razie wypadku - nie wiem dokładnie jak się on nazywa - w każdym razie pomogło wgranie nowego softu i problem ustąpił...


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 20:31 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Nie mam zainstalowanej kamerki. Z dodatków podłączonych do instalacji elektrycznej tylko autoalarm założony u Bołtowicza. Nie wiem jak się nazywa, nie przekazano mi instrukcji obsługi ani żadnej innej dokumentacji.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 20:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
tombien napisał(a):
Są takie alarmy co biorą bardzo dużo prądu.

A skąd masz tę wiedzę ?
Na co miałby ten alarm zużywać prąd ?
Ile to jest dużo prądu ?
Żeby nie było ... kilka lat miałem do czynienia z alarmami i dlatego pytam i normalnie pytam, bez emocji - rozmawiam.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 20:37 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Może niech go odłączą na kilka dni, gdy nie planujesz wyjazdów na miasto.

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 20:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Koledzy :( zwykły elektryk potrafi ustalić czy są i jakie i gdzie pobory prądu przy pomocy zwykłego amperomierza. To podstawowa diagnostyka.
zagryziak jeżeli mało jeździsz i krótkie odcinki , to ma prawo tak być z akumulatorem.
Trzeba co jakiś czas doładowywać.
Ładowanie na włączonym silniku czyli napięcie na akumulatorze przy obrotach około 2000 powinno wynosić około 14,4 V
Naładowany dobrze aku w spoczynku ma na zaciskach około 13 do 13,5 V
Jak aku ma w spoczynku 11 do 12 V , to już słabo.
Jeżeli w czasie rozruchu napięcie spada do 9 V +-, to również już świadczy o małej pojemności.
Tyle wiem ja , moze coś się pozmieniało w aku kwasowych , ale nie sądzę.
Swoim wpisem chcę wam pomóc , a nie się mądrzyć.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 21:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
bespartyjny napisał(a):
A skąd masz tę wiedzę ?

W rodzinie zdarzyły się 2 samochody, które miały alarmy potrafiące rozładować akumulator w kilka dni, gdy samochód stał. Wymiana akumulatorów nie pomogła, ładowanie było ok. Jedynym sposobem na nie było zamykanie z kluczyka zamiast z pilota.

W jednym ze swoich motocykli miałem założony alarm, ze względu na wymogi ubezpieczyciela. Miał taką właściwość, że po kilku godzinach od uzbrojenia "usypiał się" na działanie pilota w celu zmniejszenia poboru prądu. Można było go zdeaktywować jedynie przez włączenie zapłonu a następnie przyciśnięcie przycisku pilota. Nawet długi postój (kilka miesięcy) nie rozładowywał akumulatora do stanu, kiedy rozrusznik nie mógł zakręcić.

Ostatnio demontowałem alarm w motocyklu ojca, gdyż przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie strzelało w stacyjce i trzeba było chwilę poczekać zanim się uruchomił. Po "kastracji" stukanie ustało a silnik odpala błyskawicznie.

Po tych doświadczeniach wiem, że są różne alarmy i różnie działają na instalację elektryczną. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lip 2015, 22:08 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mirku bespartyjny, a co to oznacza "jeżeli mało jeździsz i krótkie odcinki, to ma prawo tak być z akumulatorem."?
Czy to są 2-3 km, czy 10-15?
Ja jeżdżę czasem tylko 12 km, czasem 5. Po odłączeniu kamery z podtrzymywania napięcia na postoju moje problemy z akumulatorem się skończyły. Nie uważam, żeby "krótkie" jazdy do tego stopnia rozładowywały akumulator, by trzeba było go doładować kilka razy w roku. Do tego w aucie które ma 1,5 roku.

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lip 2015, 07:06 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
bespartyjny napisał(a):
jeżeli mało jeździsz i krótkie odcinki , to ma prawo tak być z akumulatorem.
Trzeba co jakiś czas doładowywać

Pozwole sobie sie nie zgodzic, moj ojciec ma identyczna wersje jak Roman, jezdzi mniej i na krotszych odcinkach (codziennie max 3km) i nie ma takich problemow.

Ja rowniez stawiam na autoalarm, trzeba zmierzyc pobor pradu jak juz sie uzbroi. Niestety wiaze sie to ze zdjeciem klemy i resetem ustawien. Ale od tego trzeba zaczac, doladowywanie akumulatora w kolko to bezsens. Niech sie to ASO ogarnie, a jak nie to zmierzymy sami :-)

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lip 2015, 11:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
szymek1604 napisał(a):
Mirku bespartyjny, a co to oznacza "jeżeli mało jeździsz i krótkie odcinki, to ma prawo tak być z akumulatorem."?

Jeżeli jeździmy nie wiele , krótkie odcinki i auto stoi dzień dwa tydzień bez jeżdżenia , to akumulator rozładowuje się powoli. Nie musi tak być w każdym przypadku i nie zawsze to dostrzeżemy. Czasami nawet nie zauważamy , że wolniej kręci rozrusznik , bo sprawny silnik i tak szybko odpala. Jednak zjawisko występuje i ujawnia się w najmniej oczekiwanym momencie. Akumulator odstawiony na tydzień traci dużo na pojemności , rozładowuje się.
Co od alarmów ... dzisiaj może są te alarmy , które ciągle czekają na sygnał z pilota i mogą pobierać jakiś prąd , ale same w sobie nie potrzebują i nie pobierają prądu do działania. Zawsze tak było. Sądzę , że to albo błąd montażu , albo jakaś wada , bo wszystko może się zdarzyć.
Kaczor napisał(a):
doładowywanie akumulatora w kolko to bezsens.
Oczywiście, ale pod warunkiem , że znajdzie elektryk przyczynę rozładowywania. Trzeba wpiąć się miernikiem - ustawionym na pomiar amperażu - szeregowo i zobaczyć czy jest pobór prądu ( w sytuacji kiedy wiemy , że już nie ma prawa być poboru ). Jeżeli jest , to po kolei wyciągamy bezpieczniki, przekaźniki , żeby wyłączyć poszczególne obwody zasilane przez aku. Moment w którym pobór zniknie , bądź się zmniejszy jest dla nas sygnałem , że na tym obwodzie coś pobiera prąd. Wtedy możemy dojść co podłączone jest pod ten bezpiecznik , czy przekaźnik itd.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lip 2015, 18:38 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wszystko fajnie, szkoda, że w aso nie wiedzą jak to zrobić.

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lip 2015, 21:30 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
bespartyjny napisał(a):
Oczywiście, ale pod warunkiem , że znajdzie elektryk przyczynę rozładowywania. Trzeba wpiąć się miernikiem - ustawionym na pomiar amperażu - szeregowo i zobaczyć czy jest pobór prądu ( w sytuacji kiedy wiemy , że już nie ma prawa być poboru ). Jeżeli jest , to po kolei wyciągamy bezpieczniki, przekaźniki , żeby wyłączyć poszczególne obwody zasilane przez aku. Moment w którym pobór zniknie , bądź się zmniejszy jest dla nas sygnałem , że na tym obwodzie coś pobiera prąd. Wtedy możemy dojść co podłączone jest pod ten bezpiecznik , czy przekaźnik itd.

Dokładnie tak :) I zacząłbym od alarmu :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lip 2015, 23:13 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Zgłosiłem. Na środę jestem zapisany u Bołtowicza. Zobaczymy. :idea:

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2015, 13:58 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
I nie odpuszczaj, wiesz, że tam lubią lac wodę.

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2015, 18:07 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.12.2014
Posty: 352
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
zagryziak, jedź do Auto 2000. To będzie miarodajny test nowo polecanego ASO ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2015, 19:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Raczej do starszego Pana elektryka z wiedzą :) on pomoże na pewno.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lip 2015, 22:17 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Jeszcze raz zaufam ASO Bołtowicz. Poza tym goni mnie czas. W piątek zaplanowany wyjazd z rodziną na dalekie i długie wakacje.
Jeśli w tym ASO nie wykonają tego co należy to po powrocie zmienię serwis.
Mam tylko nadzieję, że w podróży nie spotka mnie jakaś niespodziewajka. :idea:

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 07:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
zagryziak napisał(a):
Mam tylko nadzieję, że w podróży nie spotka mnie jakaś niespodziewajka

Na wszeli wypadek weź ze sobą Cteka. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 08:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Ja codziennie jeżdżę na krótkich odcinkach po jakieś 3-5 km. Robię tak 20-30km dziennie i nic więcej. Nie zauważam żadnych problemów z ładowaniem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 11:47 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No właśnie. Tatahani potwierdza naszą opinię. Nie daj się Zagryziak spławić kolejnym doładowaniem akumulatora.

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 11:47 
Offline
Ale alarm masz fabryczny...Problem może leżeć w dokładanych, salonowych alarmach, które rozładowują aku...Chociaż ja w swoim nie mam takiego problemu...Ale robię raczej długie trasy...


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 20:55 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zagryziak miał alarm dokładany przez ASO

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 21:37 
Offline
Ciekawy jestem jaki to typ alarmu ? Jaki model....


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2015, 22:41 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Odebrałem auto z ASO. Kierownik serwisu zapewnił mnie, że z akumulatorem jest już wszystko OK! Sprawdzono w nim elektrolit i naładowano. Ponadto wgrano ponownie jakiś program odpowiedzialny za i-stop.
Przy okazji skierowano do MMPol wniosek o wymianę stelaża siedziska kierowcy. Fotel nie trzymał ustawień i opadał samoistnie do najniższego
poziomu.
Aha! Kwestia alarmu zainstalowanego w ASO i braku możliwości jego wyłączenia. Poinformowano mnie, że włączenie i wyłączenie systemu alarmowaego sprzęgnięte jest z kluczami do auta więc jego aktywacja następuje automatycznie wraz z zamykaniem samochodu. Tak samo działa wyłączenie.

Pojeździmy, zobaczymy :hahahaha:

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lip 2015, 05:52 
Offline
zagryziak napisał(a):
Aha! Kwestia alarmu zainstalowanego w ASO i braku możliwości jego wyłączenia. Poinformowano mnie, że włączenie i wyłączenie systemu alarmowaego sprzęgnięte jest z kluczami do auta więc jego aktywacja następuje automatycznie wraz z zamykaniem samochodu. Tak samo działa wyłączenie.


Lekki bajer :> Wydaje mi się, że skoro dołożyli alarm w ASO, sprzęgnęli go z kluczykiem w ASO to również w ASO mogą to wyłączyć... :idea:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lip 2015, 08:14 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Matarez napisał(a):
Lekki bajer

No cóż ja mogę powiedzieć. Alarm działa poprawnie, sprawdzali w ASO. Sprawdzaliśmy również podczas ostatniego spotu w Łomiankach.
Moje dotychczasowe zastrzeżenia dotyczące braku możliwości jego rozłączenia odnosiły sie do hipotetycznego przypadku "gdyby nagle z nieznanych przyczyn syrena zaczęła wyć" rozładowując do reszty akumulator.
Zapomniałem jedynie zapytać co się stanie gdy bateryjka w kluczu się wyczerpie i otworzę zamek drzwi manualnie?

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lip 2015, 09:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Powinno wyć :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.