Teraz jest So, 20 kwi 2024, 04:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 13 lis 2018, 21:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Niewiele doładuje. Nawet jak zrobicie 500km. Jak można doładować aku, skoro po 10min jazdy prąd waha się między 0-1A.
To jest aku kwasowo ołowiowy, może trochę nowszej technologii (nie taki zwykły). Nawet kilka dni małym prądem, powoli, aby nie gotować elektrolitu i jak nie jest całkowicie zajechany to może się udać zregenerować. Problem tylko taki, że trzeba mieć dodatkowy aku, chyba, że ktoś jest w stanie odstawić auto.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 lis 2018, 21:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No widzisz. U mnie ładowanie małym prądem dawało skutek na tydzień lub dwa. Tortura w ASO w czerwcu odniosła skutek do dziś. Przez 2 msc wszystko działało jak trzeba a i teraz auto od czasu do czasu daje radę uruchomić systemy.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 lis 2018, 21:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
U mnie ładowanie w ASO, gdzie auto zostawało na dobę, dawało efekt na 2-4 tyg. Dla mnie pakowanie do tego aku 10A jest nieporozumieniem.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 lis 2018, 22:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak kiedyś pisałem ASO Mazdy zaleca lądowanie prądem 15A. W metodzie JaFGdy wracamy do Ctecka?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 lis 2018, 22:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Żeby zrobić gęstość elektrolitu trzeba go "gotować", ładowanie należy kończyć przy napięciu około 16.2V, ładowanie małym prądem jest zalecane jeśli akumulator jest zasiarczony, ale ten proces może trwać kilka dni non stop. U mnie ładowanie w maju 16.2V utrzymuje działanie systemów do dziś, już na styk, ale jeszcze działają, gdzie w tamtym roku przy zwykłym ładowaniu pomagało na maksymalnie miesiąc.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 lis 2018, 22:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
pawko napisał(a):
... U mnie ładowanie w maju 16.2V utrzymuje działanie systemów do dziś, już na styk, ale jeszcze działają, gdzie w tamtym roku przy zwykłym ładowaniu pomagało na maksymalnie miesiąc.

Można jaśniej z tym 16.2V..?
Ja ladowalem pod jakimś sprzętem typu stół "akumulatorowy" u znajomego, później Boschem C3 też jakoś w czerwcu/lipcu i mam taki sam efekt...że działało do teraz...
Do teraz tzn jak zrobiło.sie zimno...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 00:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Powiem tak. Każdy z nowych samochodów który ma tyle systemów potrzebuje doładowania akumulatora.
Proponuję filmy tego Pana, a wszystkie wasze problemy powinny się rozwiązać.
https://www.youtube.com/watch?v=TSm1IfNDKt0
Również polecam pozostałe filmy które są godne uwagi.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 08:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Millerek aby w pełni naładować akumulator trzeba "dociągnąć" do 2.7V na każde ogniwo, co daje 16.2V. Żadna z automatycznych ladowarek typu CTEK tego nie zrobi, ponieważ trzeba akumulator nadzorować, jego temperaturę i silne gazowane. Potrafią to tylko stare transformatorowe ładowarki lub maszyny specjalistyczne.

Też sporo się dowiedziałem z tego kanału na YT.

Ja niestety pomimo prawidłowego ładowania nie jestem już w stanie uzyskać gęstości elektrolitu większej niż 1.25 o ile wierzyć areometrowi. Pewnie ze względu na zużycie akumulatora.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 10:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
13 listopada 2018, o 22:26 Peterka47 napisał(a):
W metodzie JaFGdy wracamy do Ctecka

Niestety nie. To co napisał pawko post wyżej.
Jeśli elektrolit nie ma gęstości, to znaczy, że siarka z kwasu (elektrolitu) odłożyła się na płytkach, czyli jest zasiarczony i gotowaniem nic nie zwojujemy.
Jest etap ładowania aku, kiedy zaleca się potraktować go większym prądem. Kiedyś, dawno temu, kupowało się aku suche i aby dobrze go przygotować do pracy, aby miał odpowiednią pojemność w pewnym momencie ładowania trzeba go potraktować większym prądem, ale nawet z notatek z uczelni pamiętam, że prąd większy niż 10% jego pojemności to tylko pod nadzorem i nie na długo.
2,7 (16,2V) to trochę sporo.
Film podany przez kolegę był już w tym wątku.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 11:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kupiłem aerometr, sprawdziłem elektrolit.
Wszystkie cele na zielonym polu (1.30 do 1.25), i mają 1.27 +- 0.01.

Jest ok, a SOC dzisiaj rano 63%.... Ładowanie po kilku chwilach 3A do 1A. Napięcie 14.50. Po godzinnej jeździe po mieście SOC 64%, widać że coś tam ładuje....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 13:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Jak masz naładowany akumulator, a po wartościach gęstości widać, że masz, to przy samochodowym napięciu 14,5V nie uzyskasz większej wartości prądu ładowania.
Proponuję abyś wymusił ponowne ustalenie SOC, poprzez odłączenie klemy zgodnie z procedurą.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 14:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Też tak pomyślałem, możliwe że system da się oszukać, ale pewnie na jakiś czas...tak jak ładowanie akumulatora...
...i znowu czeka mnie ponowne ustawianie radia navi i ustawień MZD...

Spróbuję tak zrobić, odłącze akumulator, po 15 min podłącze go bez tego czujnika, poczekam 15 min, podłącze czujnik, uruchomie i niech sobie pochodzi następne 15 min na wolnych obrotach.
Może mu się coś poukłada na nowo....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 17:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzis podlaczylem Cteck-a. Po ustabilizowaniu podswietlil krok 4 czyli akumulator gotowy do użytku. A Forscan pokazuje 48% SOC i oczywiście I-Stop nie działa. Dzis wlaczyl się I-Eloop ( tzn przybywalo klockow na MZD, czyli zakładam ze dzialal). Ale pierwsza jazda poranna nie dzialal. Po ok 30 minutowym postoju zaczal dzialac. Potem po 8 godzinach postoju nie działa. Po kolejnym godzinnym postoju zaczal dzialac. SOC caly czas (wg Forscana 48%).

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 18:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Peterka47, ale ceteca użyłeś bezpośrednio do bateri z założonymi klemami. Takie ładowanie nie ma sensu.... Oraz czujnik i SOC dalej pokazuje to co było.

Ładowanie na podłączonych klemach, bez procedury resetu SOC (ponowne ustabilizowanie wartości sprawności akumulatora przez system...), nic nie pomoże...

Ja teraz finalizuje reset SOC z tym czujnikiem, jeszcze muszę poczekać te 15 minut. Oczywiście bez ładowania akumulatora, czemu? jak pisałem wyżej, elektrolit w porządku, napięcie ładowania 14.50 (na wylaczonych światłach mijania,..), SOC ciągle 66% prąd max 1A....
Zobaczymy co to będzie....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 18:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Prócz gęstości jeszcze ważne napięcie spoczynkowe.
A ładowanie na samochodzie to jak lanie wody do dziurawej butelki, było to wielokrotnie wałkowane.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 18:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ladownie bez podłączonych klem


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 18:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok bez klem ale czujnik odłączyłeś aby SOC na nowo wyliczył sobie sprawność akumulatora?
Moje napięcie spovzynkowe, samego akumulatora bez klem, unormowało się na 12.85V, chyba mało....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 18:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Wszytko powyżej 12.6 to wynik bardzo dobry.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 18:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak odłączyłem


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 19:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Peterka47 chcesz powiedzieć, że od razu po ładowaniu forscan pokazuje Ci procenty??


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 19:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Peterka47, dziwne jest to że po ładowaniu i resecie SOC czujnikiem, FORSCAN ponownie pokazał ta samą wartość jak przed ładowaniem... Ja miałem po ładowaniu SOC 100%...

Więc, po manewrach w garażu, iStop działa od razu bezbłędnie 2 minuty na wszystkich "kostkach". Ładowanie hmm 1A, napięcie niskie około 13.60 do 14.30V... Pozostało mi czekać aż pojawi się wartość SOC, oczywiście wiadomo mam 0%, musi sobie policzyć na nowo...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 21:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie to trochę inaczej. Napisałem ze Forscan pokazuje SOC 48% a zaraz potem podłączyłem Ctecka i ustalił się na 4 czyli akumulator gotowy. Po podpięciu klem i po 15 minutach kabelka do czujnika miałem SOC 0%. Systemy nie działały. Zrobiłem wiec reset czujnika I-stop i... SOC nadal 0% ( pewnie ustali się w ciągu paru dni) ale systemy odżyły. Zrobiłem jazdę ok 25 km . Wszystko działa, mimo ze SOC jest 0%. Napięcie według Forscana od 13,8V do 14,15V. Prąd ładowania 1A-0A. Stąd wniosek ze akumulator był naładowany przez system samochodowy a potrzebny było odpięcie czujnika i późniejszy jego reset. I mimo ze SOC jest 0% to i-stop działa aż milo. Chyba trzeb urodzić się Japończykiem aby zrozumieć te logikę. Zobaczymy jak długo będzie to działać.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 21:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie, nie. Wielokrotnie już pisałem. SOC 0% to stan nieustalony. Ale systemy działają w takich sytuacjach. Za kilka dni SOC Ci się ustali, jak będzie poniżej 67 (a będzie) to systemy przestaną działać.

4-rta kropka na CTEKu to gotowy do uruchomienia auta, ale nie znaczy naładowany w 100%.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 22:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak pisałem mailem już kiedyś SOC 0% przez cały czas uszykowania drugiego akumulatora i systemy przez dwa miesiące działały a potem przestały a SOC cały czas był 0%.
Teraz mam nadzieję ze SOC się ustali. Zobaczymy na jakim poziomie
. Czy to ustalanie zależy od czasu czy od przejechanych km?

KMBak skoro uwazasz ze jest mozliwe ze SOC ustali sie ponizej 67% i systemy przestana dzialac, to jak byloby gdyby akumulator byl rzeczywiscie padniety. CZy pozdjeciu czujnika i jego powtornym podlaczenie systemy dzialaly by do momentu ustalenia sie SOC? Co wtedy jak SOC jest 0% kontroluje te systemy i jak?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


Ostatnio edytowano Śr, 14 lis 2018, 22:11 przez Peterka47, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 22:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie. Czasem jest na drugi dzień, mi raz przez dwa tygodnie ustalał.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 00:30 
Offline
Typowa charakterystyka ładowania aku:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zalecany prad to 10% pojemnosci, czyli 6.5A i nie moze byc wiekszy, niz 65A. Ograniczony jest temperatura akumulatora podczas ladowania i wydajnoscia alternatora oraz rezystancja wewn. aku. Aku jest ladowane stalym pradem do poziomu 14.4V. Nastepnie prad opada do wartosci 1-2% pojemnosci aku i utrzymujac sie na stalym poziomie np 1.3A przy stalym napieciu co powoduje, ze pojemnosc aku jest utrzymywana na stalym poziomie. Zaleznie od trybu ładowania możemy miec jeszcze faze wyrownywania napięcia w celach (Equalization), gdzie utrzymujemy niski prad ladowania przy nieco wyzszym napięciu np 15.5V (uruchamia np raz na miesiac).

Akumulatory glebokiego rozladowania (deep cycle) flooded, VRLA, AGM moga byc ladowane większymi pradami rzedu 0.2-0.4C, czyli dla aku 65Ah bedzie to 13-26A.
Wartosci ladowania sugerowane przez Mazde, czyli 10-15A w czasie 6h sa uznaniowe (Yuasa zaleca prad ladowania 6.5A dla aku EIS Q85). Mniejszym pradem będziemy ladowac dluzej.

Patrzac na logi Peterki mamy:
1) Faze ladowania stalym pradem 20A (dla drugiej jazdy jest to 27A) do napiecia ok 14.4V przez ok 2 min co daje 0.67Ah, czyli dla aku Q85 65Ah wzrost SOC o 1.3%.

t=2 min – I=20A -> 0,0333h x 20A = 0,67Ah capacity increase -> SOC change % = (0.67Ah x 100%) / 65Ah = 1.03% -> SOC after = 55% + 1.03% = 56.03%

2) Faze ladowania stalym napieciem przy pradzie 1A co dla czasu ladowania 50 minut daje.
t=50min – I=1A -> 0,0833h x 1A = 0,833Ah capacity increase -> SOC change % = (0.833Ah x 100%) / 65Ah = 1.28% -> SOC after = 56.03% + 1.28% = 57.31%

Teoretycznie gdybysmy chcieli naladowac aku do 100% SOC powinno to zajac:
27.9 hrs (SOC 100% - SOC 56.03% = SOC 43.97% -> capacity xAh = 65Ah x 43.97%/100% = 28.58Ah -> I=1A -> 28.58 hrs) Oczywiście pod warunkiem, ze nie bedzie w międzyczasie rozladowywany.

Generalnie widać roznice miedzy charakterystyka ładowania aku jezeli chodzi o czas ładowania. Faza ladowania stalym pradem (bulk / constant current) powinna przyniesc wzrost SOC do 80% a faza absorpcji 20%. Przy tak krotkim czasie ladowania w fazie BULK jest to problematyczne. Przy czym o ile pierwsza faza ladowania odbywa sie dosc szybko to druga niestety zajmuje o wiele wiecej czasu im bardziej chcemymdobic aku do pelna.

Wzor na SOC z ktorego widac dlaczego procedury inicjalizacji czujnika baterii jest tak wazna:
Obrazek

Jak wspomniałem wartość SOC jest estymowana i obarczona bledem. W celu weryfikacji mozna dokonac pomiaru napiecia na zaciskach baterii bez obciazenia po czasie ok 4-8h, czyli np. 6h, gdyz istnieje w miare liniowa zaleznosc miedzy SOC a napięciem OCV a wiec tym samym takze gestoscia elektrolitu:
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 07:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Tylko jeszcze trzeba wziąść pod uwagę, że wartość natężenia prądu w forscanie jest podawana z dokładnością do 1, więc w momencie kiedy podaje 1A, tak naprawdę może być 1.49, ale równie dobrze 0.51A.
Ja podtrzymuję swoją tezę, że procenty a realny stan akumulatora to dwa różne parametry.
Po ostatnim ładowaniu ustabilizował sobie SOC na poziomie 74%, w momencie dłuższej trasy podbijał nawet na 82, ale w jednej z kolejnych nocy zanotował spadek o te 8% bez wpływu na wartość natężenia prądu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 08:02 
Offline
Pozostałe progi ładowania dla wykresu Peterki:
Obrazek

-------------------------
SOC target: 68.4% (iStop, iEloop threshold level - start to work)
SOC after = 68.4% = 56.03% + 12.01%

xAh = (65Ah x 12.01%) / 100% = 7.8Ah -> I=1A -> t = 7.8A/1A = 7.8h
--------------------------
SOC target: 75% (iStop, iEloop threshold level - fully working)
SOC after = 75% = 56.03% + 18.97%

xAh = (65Ah x 18.97%) / 100% = 12.33Ah -> I=1A -> t = 12.33A/1A = 12.33h
--------------------------
Akumulator referencyjny:
Yuasa EFB EIS Q85 battery parameters are: Voltage =12V, Capacity 5Hr = 52Ah, 20Hr = 65Ah, CCA=610 and suggested charging current = 6.5A
------------------------------------------------------------------------------------------------
According to Exide guidelines (EXIDE EL604 battery for Mazda 6 GJ 2.5l gasoline engine): http://www2.exide.com/Media/files/Location%20Data/Battery%20Charging%20%26%20Storage%20Specs%20%2011_13_15.pdf

1. Bulk Charging (Constant Current) 12V Battery:
Charge at a constant current rate of no more than 10 times I20 to a voltage of 14.8V (example: for C20= 100Ahr, the max charge current is 10x5A or 50A).
C20 = 65Ah -> 10 x 6.5A = 65A

2. Absorption Charging (Constant Voltage) 12V Battery:
Charge with 14.8V-15.0V limit for 12 to 24hrs or when current drops below 1% of the C20 rating (example: C20= 100Ahr, the low current shut off is 1% x 100 or 1A).
0.01 x 65Ah -> 0.65A

3. Float Charging (Constant Voltage) 12V Battery: 13.5-13.8V

4. Trickle Charging (charge maintenance during extended storage):
Charge voltage on point: 12.60V
Charge voltage off point: 13.5V
Limit current to 0.4 times I20: 0.4 x 6.5A -> 2.6A

Zalecana ładowarka Acctiva Professional 35A -> "It provides a constant current of maximum 12.4 A for the Q85-Battery and 16 A for the T110 at a charging end voltage of 17 V. Electrolyte Gravity: Between 1.17 and 1.24 (default setting). An additional switch-off function after 6 hours ensures that the battery is not overcharged."
Obrazek

Wyliczenia sa oczywiscie zgrubne a wyniki oraz wartosci moga sie roznic.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 10:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mamy analizy, mamy duża ilość obserwacji. I co z tego praktycznie wynika? Akumulator naładowany a i-Stop nie działa z powodu niskiego SOC.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 10:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
limo ten wykres ładowania dotyczy akumulatorów z płytami antymonowymi, których już się właściwie nie stosuje.
Załączam bardziej aktualny wykres.
Szczególnie jeśli jest mowa o akumulatorach EFB w których z racji ich budowy trudniej jest "zrobić gęstość".

Wykres ze strony: http://www.checkthatcar.com/carfaq9.asp


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.