Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 08:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 19:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
KMBak napisał(a):
~80%.
Obserwuje. Ale idzie pomału w dól...

I będzie szło w dół. 6 miesięcy no może 7 i zacznie się ładowanie tymi wszystkimi cudownymi procedurami osprzętem. A potem po musuacu lub najdalej dwóch żniw lądowanie


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 19:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dlatego kupię Stefpola i spróbuję nim potraktować akumulator...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 20:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W tym syefku, to nie patrz na Wskazania amperomierza.
Pokazuje głupoty i jego tolerancja błędu to 3A na oko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 21:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Powierzyłem właśnie gęstość elektrolitu
Cela 1 gęstość 1,22
Cela 2 gęstość 1,21
Cela 3 gęstość 1,22
Cela 4 gęstość 1,24
Cela 5 gęstość 1,19
Cela 6 gęstość 1,21
Numeracja celi zaczyna się od bieguna plus .
Pomiar wykonany po 5 godzinach od zakończenia jazdy

Akumulator był ostatnio ładowany w ASO procedura Mazdy 13.04.2019 czyli miesiąc temu. Po ładowaniu podobno gęstość elektrolitu była 1,27. Jak to możliwe ze w miesiąc akumulator tak się rozładował. Samochód używany był codziennie.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


Ostatnio edytowano Wt, 14 maja 2019, 21:10 przez Peterka47, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 21:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Akumulator bardzo słabo wygląda...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 21:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Zweryfikował bym te ich "podobno".


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 21:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pytanie jak? Klientom wstęp wzbroniony do części warsztatowej.
Zreszta mam to od nich oficjalnie na piśmie.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 22:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
14 maja 2019, o 21:16 Millerek napisał(a):
W tym syefku, to nie patrz na Wskazania amperomierza.
Pokazuje głupoty i jego tolerancja błędu to 3A na oko.



No to jak nim ładować? Najwyższy program i wyjebane?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 maja 2019, 01:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Program to tak sporo za dużo powiedziane, bo stefek nie ma żadnego przecież procesora

Jedynie co ten nowszy i lepszy stefek ma, to włącznik obrotowy zalaczajacy jedno z trzech uzwojeń pierwotnych, czyli prostym słowem pisząc, w efekcie skokową regulacje napięcia wyjściowego adekwatną do obciążenia jakim jest przecież rozładowany akumulator.

Stefek finalnie to nawet nie jest zasilacz niestabizowany, powiedzmy że tak się zachowuje pracując, ale to taki prostownik z dwoma uzwojeniami wtórnymi, dwupółkowy z dwoma parami diod prostowniczych połączonymi równolegle hihi , dobra bo się pomyle z rozpędu znowu i będzie do czego się przyczepić
...no ale ja go mam, no i jest droższy w produkcji od byle taniego uniwersalnego programowalnego procesorka za 50gr za sztukę u chińczyka (a w Europie robią z tego niewiadomo jaki potężny procesor z kosmicznymi programami...), a najdroższa w tych procesorowych ładowarkach to jest obudowa i krokodylki , ok ok, ale robotę jakąś robi sam no i sam się wyłącza i jest bezpieczny dla większości akumulatorów rozruchowych i nie tylko, stosowanych w samochodach.
Sam toroid w stefku to jakieś 100zl średnio w sklepie u chińczyka no ale nie wyłączy się sam i jest tylko do akumulatorów ołowiowo kwasowych.


Aha, no i jak podłączysz to na maxa i na 10-12h minimum, ale to I tak okazać się może, że będzie za mało dla EFB. Nie zaszkodzi ale pomoże lepiej niż procesorowa ładowarka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 maja 2019, 13:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Więc tak.
Napiszę co ostatnio wpadło mi do głowy, więc...
Napisałem maila do wytwórcy Stef-Pol aby rozwiał nam wszelkie wątpliwości co do ładowania naszych akumulatorów. Zadałem mu kilka pytań łącznie ze specyfikacją
akumulatora Yuasa Q85.
Więc tak. Jeśli będzie miał chwilę czasu zarejestruje się na naszym forum i wyjaśni wszystkie kwestie co i jak ma wyglądać, rozmawiał również z producentem Yuasa który powiedział, że napięcie ładowania dochodzące do 16.2V jest wystarczające. Oczywiście jeśli byśmy chcieli jego ładowarki może nam podnieść napięcie ładowania do 16.5V, ale wg niego jest to nie potrzebne.
Przedstawi nam całą procedurę ładowania akumulatorów oraz co ile i jak należy ładować akumulatory jeśli się autem nie jeździ.
To tak w skrócie bo rozmowa była dłuższa, a ja nie jestem dobrym pismakiem :)
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 07:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...przez przypadek, film na czasie, dość świeży, można powiedzieć że aktualny.
Taki jak mój, stefek EST 305 na YT
https://www.youtube.com/watch?v=MYYMpVadC7o
Pokrywają się te informacje które pisałem wcześniej w temacie.
O różnicach napięcia w sieci, i jak wpływają na efekt końcowy...
Dwupółkowy...
Trzy uzwojenia pierwotne...
Przełącznik skokowy obrotowy...
Ale że amperomierz to będzie voltomierz tylko wyskalowany w A..?..., no można, czemu nie...
Rezystor jako przewód o danej długości, ok znany trik...
I o mojej modyfikacji też się dowiedzieli? Ciekawe jak poradzą sobie z pewnym problemem wynikającym z budowy stefka, zresztą wspomnieli o tym na początku filmu, ciekawe jak się sprawa rozwiąże .. Hmmm
Itp...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 18:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Nic to nie wprowadza do tematu ale można zobaczyć.
https://www.youtube.com/watch?v=adBtrzTJDuA

Tu przetłumaczone przez tranzlator z zagranicznego forum mazdy.
Koledzy mieli rację co do ładowania, bo tu piszą tak samo.


Dla ładunku należy obserwować specjalne parametry, „stały prąd” i „wysokie napięcie”, np. dla napięcia ładowania (początkowo 17-17.5V!), ustawianie prądu stałego i określanie czasu ładowania. Mazda zaleca Würth „Acctiva Professional 35 / 70A” (identyczne z Fronius).
Prąd ładowania powinien wynosić 1/5 pojemności (Q85 => 12,4A, T110 => 16A.) Czas ładowania wynika z wyniku pomiaru określonej gęstości kwasu (np. 1,17 g / cm³ = 360 min, 1,24 g / cm³) = 180 min, inne wartości są podane w biuletynie.) Czas ładowania 6h nie powinien zostać przekroczony.
Po naładowaniu i odłączeniu poczekaj, aż napięcie zacisku spadnie poniżej 15V.

Należy to wziąć pod uwagę podczas ładowania koniecznie:
• Czas ładowania musi być krótszy niż 6 godzin, w przeciwnym razie akumulator zostanie przeładowany.
• Podczas ładowania ucieka duża ilość gazu.
• Podczas ładowania pamiętaj o wyjęciu akumulatora z pojazdu.
• Usuń pokrywki komór.
• Ładuj tylko w dobrze wentylowanym pomieszczeniu.
• Natychmiast po naładowaniu napięcie akumulatora jest zwiększone. Aby zapobiec uszkodzeniu sieci pokładowej, poczekaj, aż napięcie akumulatora spadnie poniżej 15 V, a następnie ponownie zainstaluj akumulator w pojeździe.


W ten sam sposób ładowanie w Europie można wykonać ręcznie za pomocą ładowarki niskiego napięcia.
1. Ustaw prąd ładowania na 10A.
2. Po upływie 60 minut od rozpoczęcia ładowania ustaw ponownie prąd ładowania na 10A.
3. Następnie kontynuuj wymagany czas ładowania akumulatora.

Niektórych automatycznych ładowarek można również używać, jeśli są one wyposażone w następujące funkcje:
• Napięcie ładowania można ustawić w zakresie od 17,0 do 17,5 V.
• Może utrzymywać stałe napięcie podczas ładowania.
Zgodnie z wytycznymi, prąd ładowania wynosi 1/5 pojemności akumulatora (Ah).
Bateria Q-85: 12,4A (= 1/5 x 62 Ah)
Bateria T-110: 16,0A (= 1/5 x 80 Ah)
• Czas ładowania można ustawić.

Przykład automatycznej ładowarki baterii:
Würth ACCTIVA PROFESIONAL 35A / 70A (Art.Nr .: 0510 955 608)
Na ekranie stan naładowania jest ustawiony w następujący sposób:
• napięcie ładowania: 17V
• Czas ładowania: 6.0h
• Prąd ładowania jest wybierany zgodnie z Q-85 lub T-110.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 18:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
O tej ładowarce i parametrach ładowania można było już 2 lata temu przeczytać w tym wątku:
viewtopic.php?p=266256#p266256

Moja ładowarka CTEC MX 10 nie ma napięcia 17V, nie ma nawet 16V tylko max 15,8V.
Ale ma prąd 10A i to właśnie robi tą różnicę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 19:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
tombien napisał(a):

Moja ładowarka CTEC MX 10 nie ma napięcia 17V, nie ma nawet 16V tylko max 15,8V.
Ale ma prąd 10A i to właśnie robi tą różnicę.

Ja tez mam taka ładowarkę i gowno daje. Tydzień to maksymalny czas działania systemów „I”. Ładowanie w mode recondition tez nic nie daje.
Qrwa dlaczego nikt nie chce zbadać przyczyny. Nie wierze ze to jest akumulator EFB nie Ds się naładować w samochodzie. Jak odłączy się kabelek od czujnika I-Stop i włączy nawet tylko radio to potem po podłączeniu rtęci kabelka BATT_CURR osiąga wartość 50A i SOC błyskawicznie zwiększa wartość. Tu kluczowa sprawa jest BAAT_CUR. Hak ten parametr jest wysoki to to SOC wzrasta. Jak niski jest niski to SOC nie wzrasta. Wiem za chwile Pawko mi napisze ze nic nie rozumiem. Z jego wywodu tego jakiegoś oszukiwana systemu niewiele rozumiem. Jaki element oszukuje ? Jak odłączenie kabelek to skąd system wie ze jest pobór prądu i nagle zwiększa prąd ładowania ? A jak jest podłączony i tez obciąży się akumulator to oczywiście prąd ładowania wzrasta i SOC wzrasta śle tylko do poziomu sprzed obciążenia .

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 19:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Bo nie rozumiesz i po raz kolejny i już ostatni napiszę, w tym wypadku to nie system (samochód) decyduje o bat cur tylko akumulator, on ma spadek i potrzebuje energii, którą przed chwilą stracił. Stąd wysokie natężenie prądu.
Tak samo jak masz ładowarkę tą swoją 10A, to jest 10 A prądu szczytowego, jak akumulator jest padnięty, a po kilku godzinach wzrośnie napięcie i spadnie prąd. Prąd to różnica potencjału akumulatora, a napięcia ładowania. To jest proste jak..., zwykła fizyka i tu nie ma żadnej skyactiv technologii.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 19:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A co oznacza niski odczytywany SOC ( ten który widać na Forscan) ? Akumulator jest super i dlatego prąd jest 1A?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 19:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Teoretycznie jest to stan naładowania akumulatora. To jest zagadką, według mnie właśnie ten parametr jest zaniżony w stosunku do rzeczywistości, do faktycznego stanu akumulatora. Błędnie interpretowany. To ma prawo działać idealnie, ale w warunkach laboratoryjnych.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 19:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czyli potwierdza się ze Mazda to spiętrzyła a nie akumulator EFB . Ja tak to rozumiem.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 19:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Jest 1A, bo EFB ma taką moc w sobie że przy 14.5V nie będzie miał więcej amperów pomimo tego, że tego potrzebuje aby się do końca naładować.
W tej samej sytuacji jakbyś podniosł napięcie do 17V byłoby z 6A, ale w aucie to jest niewykonalne.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 20:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To jeszcze pytanie . Jak oszukam system to prąd osiąga wartości 60amper plus i SOC wzrasta do 100% . To się dzieje w samochodzie. To dlaczego mówisz w ze 6A jest nieosiągalne w samochodzie? Przypomnę także ze przy prądach 60 amper plus napięcie jest 14, 30 V, Max 14,50 V. To o co tu chodzi? To są odczyty pomiarów a nie moje obliczenia.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 20:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Już Ci napisałem dlaczego ampery wzrastają, im jest większa różnica między napięciem akumulatora a napięciem ładowania wartość prądu będzie większa. Nie rozumiesz podstawowych zasad.

Jak podłączysz akumulator padnięty to przy tych 14.5V będzie nawet i 100A, ale EFB jak się ustabilizuje po takim spadku rozładowaniu to i tak ma tyle energii w sobie że przy 14.5V będzie bardzo mało amperów. Jest to napisane w instrukcji od EFB.

-- Dodano: 22 maja 2019, o 21:14 --

Wejdź sobie tutaj:
https://forbot.pl/blog/kurs-elektroniki ... ffa-id3986

I poczytaj fragment: interpretacja prawa ohma


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 20:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie zgadza mi się coś tu. Tzn napisałeś ze EFB nie ładuje się w samochodzie bo potrzebuje min 17V. Czyli po ładowaniu prostownikiem powinien permanentnie rozładowywać sie niezależnie od jazdy . To jak wytłumaczyć ze jest grupa osób których akumulatory EFB zachowują się prawidłowo czyli jak jest rozładowanie to potem lądowanie. ??


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 20:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Jak akumulator jest naładowany to te kilka amperów po odpaleniu powinno mu wystarczyć aby utrzymać poziom +- 80%
Tak naprawdę trzeba byłoby się zamienić z kimś samochodami żeby stwierdzić czy to przypadek, czy jest coś na rzeczy.
Poza tym jest pewnie ogromną grupa ludzi którzy w to nie wnikają i jeżdżą, nie patrzą czy i stop - eloop działa czy nie, jeżdżą i tyle. A samochód będzie odpalać nawet jak będzie miał 50%.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 22:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jeśli średnio w ciągu roku SOC jest w granicach 75-92 % i systemy zawsze wszystkie działają jest sens raz w roku dobrze naładować aku ?
W pierwszym roku było 89-97%.
Dobre pytanie, czy jest sens zamartwianiem się soc jeśli systemy zawsze działają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 maja 2019, 23:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
@ Grek77 u mnie nawet 6 miesięcy SOC nie wytrzymał na wysokim poziomie. A powyżej 90% to jeszcze nigdy nie miałem. Dodam ze to trzeci od nowości akumulator a przejechałem w dwa k pół roku ponad 41 tys km

@ Pawko to jest właśnie to o czym Ci wyżej pisałem , ze są samochody, w których to działa .

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 00:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Komedię robicie panowie, tak serio pisząc.
Ja, osobiście, jeszcze raz kolejny napiszę....

Jedynie zdolność po naładowaniu EFB według odpowiednich parametrów, skutkuje jego prawidłową eksploatację, co przekłada się na wysoki SOC w granicach 90-95 %.

Tombiena ctek, ma 10A ale w szczycie przy niskim napięciu rzędu 14.5V, to nie naladuje do pełna EFB. Jedynie, taki Ctek, podladuje go do minimum użytkowego które samochód sam byłby w stanie sobie podladowac, ale niska sprawność EFB po ładowaniu byle czym i byle jak, nie przyniesie wymiernych skutków.

Ale, aby EFB był w pełni sprawny potrzebne jest 17V i wysoki prąd ponad 12A w ochronie CV i CC. Żaden Ctek tego nie potrafi stąd działanie systemów oraz soc spada lub maleje po kilku tygodniach czy dwóch miesiącach, lub soc jest na pograniczu tylko 65-70%.

Nasz EFB wymaga doładowania okresowego poza samochodem, według odpowiedniego napięcia i natężenia prądu które to żadne piździki nie potrafią...!

Oszukiwanie soc za pomocą odłączenia czujnika na kleme masowej nic w rezultacie nie pomaga, nie pomoże i koniec.

Abstrahując, jeśliby samochód mógłby ładować EFB pod napięciem 17V, to byłoby super i bez problemów w dalszym użytkowaniu samochodu, systemów. Ale nie może samochód podbić napięcia powyżej 14.9V bo to krytyczne maksimum dla elektroniki...

Jak wół, czarne na białym, napisane jest, że tylko 17V i odpowiedni AMPERaż, oraz czas ładowania według gęstości elektrolitu, skutkuje prawidłowym działaniem EFB na długi okres.

Jak ktoś ma z tym problemy, to nie mój problem, niech sobie lata i ładuje czym się podoba co kilka tygodni prewencyjne lub z nudów lub tłumaczy sobie ze tak wystarczy.... jego sprawa.

Jak ktoś chce sobie odpinac czujnik i myśli że to pomoże, niech tak robi, bo w mojej ocenie to pomaga ale nie na długo.

Jak ktoś myśli że do dupy są algorytmy ładowania pod maską, to niech sobie myśli tak dalej, jego sprawa.

Jak ktoś myśli że ja się mąduje bo umiem czytać specyfikację EFB, to niech dalej się chiełbi ale przed lustrem...., dla towarzystwa.

Już tyle wiedzy zostało wylane w temacie, tyle danych, tak dużo definicji, a jak widać dalej dominuje ciemnogród i ja nie wiem co tu napisać dalej....

A już wiem, to jest tożsama sytuacja z moją poradą, moimi wpisami tutaj na forum, odnośnie podkładek pod wtryskami w dieslu GJ/GL, lub smokiem w misce olejowej .., wspominałem, doradzalem, ostrzrgalem, tyle że za wcześnie aby mogło to być odebrane jednokierunkowo, czyli konsekwentnie.

Pozdrówka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 03:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
@Millerek. Nie wiem czy głupoty. Chcesz powiedzieć ze jednorazowe naładowanie akumulatora zapewni jego prace i działanie systemów U-Stop/I-Eloop na długo? Na ile, rok, dwa, trzy.?
Dlaczego twierdzisz ze samochodzie nie można użyć do ładowania akumulatora napięcia 17 plus V? Co ma do tego elektronika ? Takie napięcie nie musi być dostarczane do elektroniki.
A skoro twierdzisz ze EFB w specyfikacji ma napisane, ze należy go ładować okresowo wysokim napięciem, to znaczy ze Mazda dyma swoich klientów i oszukuje.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 06:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Czy po odłączeniu aku do ładowania i ponownym założeniu klem stacja multimedialna traci wszystkie kontakty z tfn / sparowane urządzenia/zaprogramowane radio etc?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 06:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Peterka47 nie dość, że Twoja wiedza w tej dziedzinie jest zerowa to jeszcze jesteś oporny na jej przyswajanie, czytaj ze zrozumieniem, bo Millerek Ci odpisał na pytania które po nim zadałeś.

Smook sparowania się nie traci, a kontakty pobiera za każdym razem przy połączeniu telefonu.
Nic prócz ustawień dźwięku, szyb itp się nie traci.

BTW manewr z czujnikiem jest zabójczy dla akumulatora bo rozładowany akumulator katujesz wysokimi prądami powyżej 1/5 pojemności.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 07:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mazda nikogo nie dyma, nie oszukuje.
Taka jest specyfikacja obsługi EFB i koniec.
Na ile wystarczy takie ładowanie w/g specyfikacji?, na długo, ale prawdopodobne wystarczy raz i przy założonej eksploatacji samochodu mamy problem z głowy, dopóki gęstość elektrolitu nie spadnie poniżej 1.25 oczywiście według specyfikacji. Bo jak ktoś zmierzy gęstość EFB pod maską zaraz po wyłączeniu czy po nocy jeden czkrt, to i tak zmierzy gęstość źle... Zresztą napisałem już tyle razy jak to robić że...

Mazda nie dyma klientów, jedynie serwis i jedna osoba, pracownik czy szef serwisu ogólnie robotnik, dyma klienta ładując EFB niezgodnie ze specyfikacją czyli przykładowo Ctekiem

A może inaczej, łatwiej wiedza wpada do głowy patrząc na obrazki
Co ten obrazek nam pokazuje, jakie pytania wyjaśnia?
Gdzie w % znajduje się EFB po ładowaniu w/g specyfikacji?, a gdzie i w jakim przedziale % ładowany jest EFB podczas eksploatacji? Jeden prosty obrazek, pokazuje tyle, że chyba za dużo Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.