Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

administrator
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 11:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Da się. Jak dużo jeździsz (długie dystanse) to akumulator się naładuje od alternatora, jak nie, to trzeba ładować prostownikiem (na odłączonych klemach).
Jeżeli wyładowałeś akumulator do zera - to przed Tobą zakup nowego, przed zimą ten padnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 13:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Odpalić możesz, ale akumulator w samochodzie się nie naładuje.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 13:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mazda6 ma niewydajny system ładowania.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 14:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Nie jest tak źle, tylko musi być porządnie naładowany.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 14:35 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
pawko, akumulator normalnie się naładuje podczas jazdy. Wystarczy uderzyć w trasę. Miałem rozładowany i to wystarczyło. I żeby nie było, mierzyłem potem przyrządem i jeszcze sprawdzałem areometrem. Te odczyty z Forscana są o kant dupy rozbić, za przeproszeniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 14:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Słowa klucz:
jak rozładowany?
Co to znaczy naładuje?
I jakie parametry i w którym momencie je odczytałeś...

Nie chce mi się już po raz setny tego od nowa wałkować.... serio.
Masz "naładowany", to super jeździj, szerokości.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 15:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Słuchaj, nie samymi parametrami wszystko sprawdzisz. Nie jestem laikiem. Wystarczy wyzerować SOC i chwilę potem masz spokojnie 100%. Prąd wolałbym zmierzyć cęgami. Naładowanie potwierdzić gęstością elektrolitu, bo napięcie w tych EFB nic nie mówi.
Ja miałem prąd rozruchowy na poziomie 20%, po przejechaniu 200km było już 80%. Średnia elektrolitu 1,27. Dla 5 letniej baterii uważam to za dobry wynik i dla mnie jest naładowana. Też czasem spojrzę w Forscana ale nie jest dla mnie wyrocznią. I będę jeździł, a jak pojawi się problem to wymienię akumulator na nowy.
Wyciąganie akumulatora i ładowanie w domu było modne za czasów malucha. Teraz auto jak jeździ to bateria wystarcza na uruchomienie. Co z tego, że raz doładuję wyższym napięciem, co tydzień będę latał z akumulatorem? Wiem jaka jest instrukcja ładowania EFB jakby co.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 15:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
15 kwietnia 2019, o 15:01 pawko napisał(a):
tylko musi być porządnie naładowany

A Tobie te 100% SOC ile czasu się utrzyma? Jakie ma to znaczenie dla eksploatacji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 17:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Te 100% to trochę prowokacyjne, od 90 do 100% nie ma ładowania w ogóle, więc raptem kilka dni, napięcie komputer obniża do 13.6V, a nawet do 12.4V., przy tych 100% miałem właśnie 12.4V co powodowało obciążenie akumulatora 17A, jedynie w momencie działania eloopa rosło napięcie do 14.9 i następował wzrost Amperów na plus. Natomiast taka jazda powodowała bilans ujemny i nawet w trakcie jazdy procenty potrafiły spaść.
Pablos, zgodzę się, że najistotniejszym parametrem jest gęstość elektrolitu.
Jaką miałeś gęstość przed podróżą? (W momencie niby rozładowania akumulatora).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 17:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos nie wystarczy trasa . Zrobiłem ponad 1200 km jednego dnia i łasić drgnął raptem o 4 procent . Prąd ładowania 0 A.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 19:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
pawko, nie wiem jaka była gęstość bo dopiero niedawno kupiłem areometr. Ale był słaby na maksa, rozrusznik ledwo kręcił. Po przejechaniu 200km było już ok. Miernik mierzący zdolność rozruchu pokazał 20% przy rozładowanym i 80% po naładowaniu. Także jak dla mnie całkiem ok.

Peterka47 oczywiście, że wystarczy. Może masz uszkodzony alternator. Coś jest nie tak u Ciebie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 20:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pewnie cała Nazda jest do doopy ale MMPOL nie widzi zadnej usterki


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 21:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pewnie tak, u mnie jest ok.
Kontrolowane rozładowanie powoduje wzrost prądu ładowania później, a potem spadek do ok 1A. Biorąc pod uwagę czasy i prądy, bilans energetyczny u mnie jest mniej-wiecej zachowany. I tak trzeci rok. W zimie na ok. 2 mies. przestaje działać istop, ale nie jest to powód do niepokoju. Na wiosnę odżywa.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 07:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
15 kwietnia 2019, o 22:11 Luke napisał(a):
W zimie na ok. 2 mies. przestaje działać istop, ale nie jest to powód do niepokoju. Na wiosnę odżywa.

U mnie jest tak samo, z tą różnicą , że 5,5 roku. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 09:05 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie cały rok działa, do -10C włącznie.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 09:17 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 43
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Oddałem dzisiaj samochód do serwisu po raz nty ze zgłoszonym problemem z istop oraz ieloop. Pojawił się nowy pracownik, więc porozmawiałem z nim o tym problemie który nas dotyka.
Otóż na wstępie przyznał, że sporo osób zgłasza podobne problemy. Niestety jako winowajce zawsze wskazują użytkownika samochodu. Powód banalny "Za mało Pan jeździ".
Zadałem pytanie dlaczego samochód przy mocno rozładowanym aku nie próbuje go szybko przywrócić do należytego poziomu. Nowoczesne samochody posiadają takie coś jak system inteligentnego ładowania.
Co jest śmieszne ten system służy do tego aby ograniczać ładowanie. Tzn przy moim przypadku on po prostu sobie lekko ładuje akumulator prądem 1A, więc nawet objazdówka dookoła naszego globu ziemskiego nie pomogła by. :)

Najgorsze jest w tym wszystkim, że spoko wskazują mnie jako winnego, że nie umiem poprawnie korzystać z samochodu, ale nikt nie powie w jaki sposób go użytkować...
Dla Waszej wiedzy rocznie robię 12500 km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 09:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się, obie strony mają rację. Pisząc dokładnie, to mogą mieć rację bo takie mają wskazówki i wytyczne, i koniec wywodu.

Takie czasy? Możliwe.
Taki samochód? Możliwe.
Tak ma być? Możliwe, czemu nie.

Akumulator to akumulator, kwasowy wzmocniony EFB, to też kwasiak przecież.
Dołożyć do niego program wykończeniowy i wymiana akumulatora gotowa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 10:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
16 kwietnia 2019, o 10:17 Kylovile napisał(a):
Zadałem pytanie dlaczego samochód przy mocno rozładowanym aku nie próbuje go szybko przywrócić do należytego poziomu.

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jak najbardziej to robi. Po rozładowaniu prąd ładowania skacze do np. 20-30A. A potem w miarę dochodzenia do naładowanego aku - spada. Co oczywiście nie znaczy, że przy naładowanym akumulatorze współczynnik SOC będzie bliski 100%. Ale to jest zupełnie inna sprawa, nie związana z ładowaniem aku, ale z błędnie wyliczanym SOC.
Próbowałeś resetować SOC albo sztucznie go podbić? Jeżeli tak, to na jak długo wystarcza taki zabieg?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 10:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 43
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Znaczy niestety nie posiadam interfejsu OBD aby móc kontrolować wartości. Nie umiem znaleźć odpowiedniego pod iPhone. Jedynie patrzyłem napięcie na klemach przy uruchomionym silniku było 14,51V.
Generalnie w historii mojej mazdy oddawałem ją z 10 razy do "naprawy". Po naprawie czyli naładowaniu aku różnie bywało. Zdarzyło się, że po 3 dniach mi umarł istop i ieloop, a raz nawet 2 miesiące mi działało.
Użytkuje auto od początku w identyczny sposób.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 10:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
16 kwietnia 2019, o 11:04 Luke napisał(a):
ale u mnie jak najbardziej to robi


Pytanie czy robi to rano/po dłuższym postoju czy tylko wtedy kiedy rozładowanie nastąpiło tuż przed jazdą.

Jak już wielokrotnie tu pisałem u mnie (i zdecydowanej większości ludzi "z problemem") to wysokie ładowanie następuje TYLKO wówczas jeśli rozładowywanie miało miejsce tuż przed jazdą (np. auto na postoju ze zgaszonym silnikiem stało z otwartymi drzwiami, grało radio etc.). Po takim rozładowywaniu jak się ruszy to faktycznie ładuje bardzo mocno. Jeśli rozładowywanie trwało długo to widziałem nawet grubo ponad 50A. Ale wystarczy, że po takim postoju zamkniesz auto i wrócisz za 8 godzin. Po takiej przerwie ładowanie będzie jak zwykle. Kilka A a potem spadnie do od 1A do 2-3A. A % oczywiście bezpowrotnie s***rodliły. I to moim zdaniem jest zjebane na maksa. I do tego Mazda się nie przyznaje... Bo gdyby to tak samo działało jak zaraz po uruchomieniu to NIKT nie miałby problemu z baterią.
A tak - chyba tylko osobom po pierwszym lifcie (i nowszych) - po zimie systemy same nie wrócą. W starszych wypustach widać to działa inaczej. Szkoda, że nikt ze starszą szóstką tutaj obserwacji prądów ładowania nie zamieścił - w tych newralgicznych sytuacjach opisanych powyżej.


Ja już nie mam zamiaru z tym walczyć. :mur: Mam nowy akumulator (tyle Mazda zrobiła - i to w sumie po naciskach ASO). Po 3 miesiącach wszystko działa - stan akumulatora tuż pod 80% (przez ten okres widzę taki uśredniony spadek po 1,5-2% na tydzień - mimo, że ten stan przez cały czas wahał się między 80% a nawet 95%). Jak spadnie poniżej 75% to go potraktuję Stef-Polem i znowu pewnie starczy na 4-6 miesięcy. Areometrem na razie nie badałem - ciągle o tym zapominam... Pewnie przy okazji ładowania to uczynię.

Zauważyłem też bardzo duży związek stanu % z temperaturą. I nie mówię tu o mrozach, ale nawet o chłodach, które potrafią zbić szacunki o kilka % w ciągu kilku godzin postoju - w dół... Lub w górę.

No i ja też jeżdżę w sumie bardzo mało (auto 3 lata i 19 tys. km przebiegu).

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 10:32 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kylovile, zastosuj myk z odłączeniem czujnika z ujemnej klemy i sztucznym podbiciem SOC. Może być tak, że ASO podładowując akumulator nie resetuje SOC. I wtedy o kant d.. to potłuc. Nie od dziś wiadomo, że ASO nie zawsze jest kompetentne. Może być tak, że wystarczy mały zabieg i będziesz miał spokój do zimy.
Zainwestuj w jakiś interfejs OBD i będziesz wszystko widział jak na dłoni. Nie wiem jak z iPhone, ale najlepszy jest zwykły po bluetooth (nie wifi).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 10:40 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 43
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dzięki Luke. Ciekawy dzisiaj widok miałem w salonie mazdy dzisiaj. Wszedłem i akurat samochód wystawowy Mazda 6 był ładowany prostownikiem. Zwróciłem uwagę, ze po prostu podłączyli prostownik pod klemy. Nic nie odpięte było.
Zapytałem Pana w serwisie czy to standardowa procedura, ale zaprzeczył. Tak robią aby tylko lekko podratować aku, bo ludzie włączają różne systemy i potem auto się nie chce uruchomić. Zapewnia, że podczas "ratowania" iStop działają według zaleceń mazdy.

Obecnie samochód jest w serwisie, a ja zamówiłem interfejs OBD. Pewnie nic to nie da, że bede widzial parametry, ale nic mi innego nie pozostało ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 10:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Reset czujnika i-stop nic nie daje, ale faktycznie jak się odłączy ten kabelek id czujnika i na jakieś 10 minut włączy radio to po ponownym podłączeniu kabelka do czujnika prąd wzrasta ponad 50 A i procentu rosną w oczach do 100

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 10:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 43
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Właśnie dwa dni temu próbowałem ten myk z odłączeniem czujnika. Włączyłem radio, klimie, grzanie fotela tak na 5 minut. Podłączyłem go ponownie, przejechałem się kawałek. Symbol akumulatora nie podświetlił się, ale nie miałem pojęcia na jakim poziomie u mnie jest BAT SOC. Jednakże do tego w ogóle mi się nie podświetlił symbol silnika.
Mimo, że niebieska kontrolka pod zegarami dawno zgasła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 10:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak to prawda przez pewien czas ikonka silnika jest niepodswietlona ale wraca do normy lub możesz wykasować błędy i od razu będzie ok.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 11:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
KMBak, ja też mam 80% soc, ale szczerze pisząc to mam średnio 80% od grudnia zeszłego roku.
Spada do około 70 później rośnie do 90 paru i tak sobie lata Góra dół i jest super hihi, do kiedy? Nie mam pojęcia.
Jedno tylko napiszę, systemy w ostatnim roku nie działały mi kilka dni łącznie oraz, kilka razy (może 3 lub 4 razy) ładowałem akumulator. Całą zimę mam spokój, teraz czekać do upałów hehe, później do mrozów i tak w kółko

Akumulator dostałem z samochodem i nie straszne mi opiekować się baterią jak w e wspomnianym FSO czy maluchu z czasów PRL.

Jak jak ja tego nie zrobię to nikt za mnie tego nie zrobił, przecież....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 11:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek tylko przyznasz ze jest pewna różnica w klasie samochodów. Ja kupuje nowy poto aby te trzy lata przynajmniej mieć spokój. W Mazdzie akumulator nie wytrzymał nawet 6 miesięcy.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 11:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No cóż, masz rację niestety.
Ja pozostałem wierny mej logice czyli zakasam rękawy i do roboty
Szkoda zdrowia na spory z Baranami z serwisu, oni nie pomogą bo jak na podstawie czego?
Skoro sam producent też jest ulomny w pewnym stopniu odnośnie akumulatora, to kogo tu winić?

Prędzej sam sobie pomogę, niż pomoże mi serwis. Chyba, że mam za dużo kasy na której im zależy, wszystkim zależy...., aby tylko kasa była w obrocie

Obecne czasy Eco są drogie, drogie bo płacimy my wszyscy, i koniec końców producent nic nie pomoże bo nie może, nawet jeśli mógłby, to mu się to nie opłaca. Opłaca się tylko wydać moje pieniądze, tzn oni mają takie podejście...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 18:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Kylovile napisał(a):
..akurat samochód wystawowy Mazda 6 był ładowany prostownikiem. Zwróciłem uwagę, ze po prostu podłączyli prostownik pod klemy. Nic nie odpięte było.
Zapytałem Pana w serwisie czy to standardowa procedura, ale zaprzeczył


Z góry zaznaczam : nie chcę nikogo- o większej zapewne wiedzy niż ja- zdenerwować. Po prostu chcę napisać posiadaczom wykastrowanych szóstek i cx5 żeby się nie przejmowali prądem czy tym czymkolwiek co w aku Mazdy sobie siedzi. Moja szóstka od prawie 6 lat stoi pod wiatą, czasem czeka 4 miesiące niejeżdżona, a i-stop funkcjonuje po swojemu czyli albo działa albo nie. Nie wnikam w algorytmy nielogiczne, zresztą i tak operuję hamulcem delikatnie aby się i-stop nie włączał. Aku wytrzymał 4.5 roku do momentu zapalenia się Battery Management Required. Jako "manager" starej daty po prostu kupiłem w serwisie za 700 pln nowy aby się nie stresować. A Pan Serwisant z radością wziął sobie ten stary.
Ładuję prostownikiem jedynie jak auto stoi ponad 2 miesiące w zimie nie ruszane. W trasy bardzo rzadko się wybieram, więc cały system zdany jest tylko na codzienne kilkunastokilometrowe odcinki. Z ciekawości docisnąłem w weekend hamulec - i-stop żyje, a auto stało od 10 lutego.

Nigdy w ostatnich 30 latach nie zdejmowałem klem aby aku podładować.
Wcześniej owszem, ale dotyczyło to usterek najgorszego auta w moim życiu czyli VW 1302.

Moja teoria na temat : to e-loopy są do dupy. Dobrze, że zapomnieli u mnie tego zamontować


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 19:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
16 kwietnia 2019, o 19:48 Smook napisał(a):
Moja teoria na temat : to e-loopy są do dupy. Dobrze, że zapomnieli u mnie tego zamontować


Nie masz e-loopa to możne nie wiesz. Ale jeżdżąc po mieście mam cały czas naładowany kondensator zasilający media, co widzę na ekranie - trudno tego nie zauważyć. Oznacza to, że alternator jest mniej obciążony, a tym samym i silnik, a co najważniejsze widzę jego ewidentny wpływ na spalanie. Nie żaden i-stop, tylko i-eloop ma sens, bo tu oszczędzam realnie ok. 10%. Inaczej w trasie, gdzie z natury rzeczy jest mniej używany.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.