Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 21:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 8 sty 2020, 22:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Może być coś o mniej podejrzanej nazwie , np. "Detronik R12" , ba nawet w ogóle nie wiadomo po nazwie co to i po co :) i krajowa myśl techniczna przy okazji. I sprawdzone.

A poważnie to słusznie Kierowca pisze - te nowe ładowarki z odsiarczaniem i dostosowywaniem prądu niegłupie są.
Choć z 2giej strony akumulator z pierwszego montażu raczej ma znieść bez zawracania nim sobie głowy te 5-10 czy więcej lat. Bardziej o te później dokupowane warto zadbać powiedzmy raz czy dwa w sezonie podłączając do tego "inteligentnego" ładowania. A jak padnie to właśnie takim urządzeniem a nie zwykłym prostownikiem na szybko, bo to raczej tylko na chwilę pomoże.

BTW wiele osób tu mierzy przeróżne parametry, ale ilu z forum zdarzyło się po prostu padnięcie aku - takie typu "nie odpala" ? i po ilu latach ? Pamiętam sprzed kilku lat jeden przypadek , okazało się że pasek alternatora był luźny z tego co pamiętam.
Było tego więcej ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2020, 23:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Odsiarcznie padnietego akumulatora mija się z celem. To nie działa, a jak działa to na krótką metę, no i jest nieopłacalne.

Desuflator, bo o tym mowa, pomaga ale nie przywraca życia w 100%. Taki Desuflator nie kosztuje 200zl tylko więcej, a jeśli już to do aku z pojemnością 10Ah.

Ponadto, tutaj rozmawiamy o problemach z akumulatorem, ale w małym stopniu, gdzie przeważnie jest brzeczenie o soc niż to w ogóle warte, ale coś się musi dziać

Ostatnio kolega pisał że aku nie uruchomił silnika, wczoraj działał dzisiaj zdechł. Tak, to był koniec aku, uszkodzenie wewnętrzne i tyle.

Rpzladowany akumulator w akceptowalny sposób, w Maździe, pod maską bo niski SOC bo i-eloop I start itd, , należy ratować, reanimowac i leczyć.

Na tym przeważnie ten temat działa i się opiera.

Mój przykład, ja ładowałem swoją Yuase dwa razy. Teraz i rok wstecz, (akurat przypada to okolice świąt BN) . Dlaczego? Bo za pierwszym razem sam go rozladowalem grzebiąc przy Maździe na zapłonie a i kilka bezpiecznikow spalilem przy okazji.
Po miesiącu czy dwóch było słabo z SOC i i startem. Naładował em go Stefpolem przez kilkanaście godzin ładowania. Ok, nie miałem żadnych problemów i wystarczył mi wysoki parametr SOC, wysoki w okolicy 80-90pare..
Drugi raz, rozladowalem go przez pozostawiona świecąca żarówkę (patrz posty wyżej) który po dwóch tygodniach miał SOC coraz gorszy gdzie na początku miał soc poniżej 50, naładowałem go mojej produkcji ładowarką 200W przy 12A, obecnie Yuasa ma się dobrze, hehe chyba że znowu coś wyskoczy z mojej winy.

Aha, rozladowany, piszę tu o gęstości rzędu 1.20 czy 1.22, nie poniżej i nie z niskim napięciem spoczynkowym.

Ratować tak, reanimowac trupa też tak ale używając recyclingu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 12:23 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
8 stycznia 2020, o 22:42 Andrzejsr napisał(a):
Może być coś o mniej podejrzanej nazwie , np. "Detronik R12" , ba nawet w ogóle nie wiadomo po nazwie co to i po co i krajowa myśl techniczna przy okazji. I sprawdzone.

No nareszcie ktoś jeszcze napisał o tej ładowarce. Działa praktycznie tak samo jak Ctek, a jest 2,5 raza tańsza. Mam takie dwie na jachcie (mi akurat zależało na wysokim prądzie, w samochodzie przy doładowywaniu nie jest to aż tak potrzebne). Działają bezobsługowo od paru lat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 12:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
... czytam w opisie urządzenia...
Do akumulatorów żelowych i samochodowych.
Yyyy, nie rozumiem, hmmm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 13:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czego nie rozumiesz? Samochodowe to zwykłe, z płynnym kwasem, a "żelowe" to żelowe, AGM, i podobne, np do UPS... Uproszczenie takie w opisie. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 13:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Serio
A samochodowy nie może być żelowym?
Co to za określenie samochodowe....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 17:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jeśli chodzi o ładowarkę to właśnie celowo podaję tanie rozwiązanie, które jest sprawdzone.
I zmierzam do tego, że po co ratować tzw. trupa drogim urządzeniem, co i tak jest na krótką metę, skoro lepiej zadbać dwa razy do roku za niewielkie pieniądze.
Czy to będzie wspomniany Ideal czy inna chińszczyzna w tej cenie nie ma znaczenia.

Millerek nie miałeś problemu bo jednak czasami doładowujesz. Na serwisy przyjeżdżają ludzie z nowymi samochodami z wiecznie z niedoładowanymi aku. Była to reguła tam gdzie pracowałem, standardowo podpina się aku do testera przy każdej wizycie. Robią wielkie oczy na wieść o tym, że doładowywanie jest normalną konserwacją, często jest o tym w instrukcji.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


Ostatnio edytowano Cz, 9 sty 2020, 17:18 przez Kierowca, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 17:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spoko, ale wiesz....
Wspólnie pisząc w tym temacie, rozmawiamy o akumulatorach które są w Maździe.
Czyli akumulatory EFB, a to już inna liga od zwykłych "samochodowych" bądź żelowych.

Jakoby takie urządzenia są ok, tak już postawić tezę że "robi robotę" brzmi już nad wyraz, hmm..., adekwatny do określenia akumulator "samochodowy".
Nawiasem pisząc co to w ogóle jest akumulator samochodowy ja się pytam..., no i co to znaczy że "robi robotę"...

Słuchaj, takie urządzenia coś tam robią, raz lepiej raz gorzej, pokazują stosowną informację że zakończyło jakaś tam prace. Ok, ja się zgadzam, ale jego ocena zakończenia wynika z czego? Z zaprogramowanego czasu, czy może wykryje dostatecznie wysokie napięcie szczytowe?, ok jakie to?, przez jaki czas utrzymuje to napięcie,...
Pytań jest więcej niż może to czy inne urządzenie nas poinformować.
Najlepiej jakby jeszcze mierzył gęstość elektrolitu po drodze i sprawdził napięcie w spoczynku.

Nie neguje, ale też nie popieram

Na motorówce też są EFB? I jakiej są pojemności?
Jako akumulator rozruchowy czy może akumulator motorówkowy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 18:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
No ja nie wierzę w kosmiczną technologię i wyjątkowość tych akumulatorów i tak samo ładowarek.

Wiem, że jest tendencja do kreowania potrzeb i proponowania (drogich) rozwiązań ale doświadczenie pokazuje co innego :)
Wystarczy zwykła ładowarka mikroprocesorowa. Jak wygląda proces ładowaniu w tym Ideal coś więcej pokazuje ten sklep:

https://www.strefakierowcy.pl/46258,ide ... 6-12v.html

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 18:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To na co ustawisz, na AGM.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 21:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ustawiam tylko napięcie 12V i resztę robi elektronika.
O to chodzi w tych prostownikach, posiadają pewne możliwości dopasowania do konkretnego akumulatora i jego stanu. Oczywiście to nadal prosta elektronika ale jednak spory skok w porównaniu do starych rozwiązań. To ładowanie na pewno jest bardziej efektywne niż kiedyś. Są kompaktowe i poręczne. Często nie posiadają jakichkolwiek otworów w obudowach, nie grzeją się mocno. Można zobaczyć napięcie i z tego co pamiętam prąd ładowania w danej chwili. Dla mnie same plusy.

Zgodnie z producentem:

"7-etapowy proces ładowania zapewnia uzyskanie optymalnych warunków ładowania akumulatora. Automatyczny układ sterowania dopasuje każdy z 7 etapów ładowania do poprawnego ładowania akumulatora:

- ETAP 1 - diagnostyka - analizuje akumulator i sprawdza, czy może przyjąć prąd ładowania, zapobiega ładowaniu uszkodzonego akumulatora

- ETAP 2 - ładowanie wstępne - akumulatory o niskim napięciu ładowane są wstępnie małym prądem, zapewnia to większą żywotność akumulatorów

- ETAP 3 - miękki start - prostownik stopniowo zwiększa prąd ładowania od osiągnięcia pełnego prądu ładowania

- ETAP 4 - CC1, CC2, CC3 (Constant Current - prąd o stałym natężeniu) - szybkie ładowanie. Prąd ładowania ustawiany jest automatycznie w zależności od stanu naładowania akumulatora

- ETAP 5 - CV (Constant Voltage - ładowanie stałym napięciem) - ładowanie do napięcia 14.6V. Przeznaczony do ładowania akumulatorów prawie w pełni naładowanych. Zakończy ładowanie akumulatora po osiągnięciu 14.6V

- ETAP 6 - Resting - zakończenie procesu ładowania w momencie pełnego naładowania akumulatora

- ETAP 7 - Restoring - automatyczne monitorowanie akumulatora. Proces ładowania zostanie wznowiony po spadku napięcia na akumulatorze poniżej 12.8V (dla akumulatorów 12V). Prostownik uruchomi ponownie proces ładowania rozpoczynając od etapu 1."


Pytanie dlaczego akurat wspomniałem o tym prostowniku. Używaliśmy takie w dwóch różnych firmach przez wiele lat. Dwa modele słabszy i mocniejszy są dostępne na rynku, pewnie już 10 lat.
Sprawdzały się.
Akumulator doładowałem kilka tygodni przed wizytą w ASO na I-szym przeglądzie. W raporcie serwisowym zapisali 94% naładowania po podłączeniu do testera. Przekonałem się, że faktycznie doładował do maksa praktycznie.

Te droższe modele, renomowanych firm, posiadają po prostu bardziej zaawansowane programy i są w stanie jeszcze bardziej efektywnie naładować.
Choć czy da się zauważyć różnice. Pewnie w warunkach laboratoryjnych tak.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 22:40 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
8 stycznia 2020, o 21:02 Kierowca napisał(a):
Przy nowych autach i trasach po kilka km dziennie jesteście skazani na niedoładowane aku, chyba że będziecie doładowywać.
Nie ma w tym nic dziwnego. To jest po prostu cecha nowych aut, które mają spore pobory w spoczynku.

30-40mA w spoczynku to duży prąd? Absolutnie..
To ze ktoś robi 2x5 km dziennie to fakt,może niedoładować accu,ale jak ktoś spędza dziennie dobrą godzine w aucie 3 razy go odpalając to już inna sprawa. Miałem 2 inne auta użytkowane na tej samej trasie w takich samych warunkach(niedawno oba sprzedane jako 9 i 10 latki z akumulatorami oryginalnymi)ale tylko w Mazdzie są od początku problemy z niedoładowanym akumulatorem.

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 22:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolego Kierowca, doladowales przed serwisem swój akumulator w Maździe tym urządzeniem bo..., bo była już potrzeba czy tak profilaktycznie?

Bo wiesz, to że napisali 94% to nic nie świadczy, a tym bardziej w odniesieniu do ładowania tym urządzeniem. Nie wiesz (albo wiesz) jaki był stan naładowania akumulatora przed Ładowaniem?

PS. Wykres pracy tego urządzenia, to jakieś krzaczki pięciolatka z bujną wyobraźnią, no i w ogóle... tak szczerze mówiąc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 22:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
9 stycznia 2020, o 17:33 Millerek napisał(a):
Na motorówce też są EFB? I jakiej są pojemności?
Jako akumulator rozruchowy czy może akumulator motorówkowy

A gdzie ja napisałem że mam motorówkę? :D

W sumie nie interesuje mnie jakiś marketingowy opis urządzenia, bo wiem że działa dla mnie wystarczająco i jest tańsze parokrotnie od innych z podobną funkcjonalnością. Dodatkowo te ładowarki są u mnie używane sporadycznie, bo większość czasu i tak akumulatory ładują solary.

Oczywistym jest, że ładowarka laboratoryjna obsługiwana przez osobę z odpowiednią wiedzą naładuje aku jeszcze lepiej. Tylko ja po pierwsze nie mam ani takiej ładowarki, ani wiedzy (jak 99,9% użytkowników Mazdy), nie mam wreszcie w ogóle warunków żeby naładować aku nie wyjmując z samochodu (parkuję na ulicy). A wyjmować i nosić do domu mi się po prostu nie chce. Tak więc testuję sobie ten akumulator na długość jego życia i mam nadzieję, że w najbliższym czasie jeszcze nie będę mógł opublikować wyników :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 23:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe ale to nie ty pisałeś o motorówce przecież

No i wiesz, wiedza jest praktycznie żadna w tej materii, tylko chęci się liczą, a jak nie ma się chęci to i wiedza okrakiem daleko stoi


Aha, no i jeszcze raz napiszę.
Ja ładowałem dwa razy, tylko dlatego że sam doprowadził em do jakiegoś tam rozładowania mojego akumulatora przez co soc spadł bardzo i nie działał I-Stop.
Nie tykalem akumulatora rok, gdzie miałem soc ciągle 85-95%.

I....!
Mój akumulator rok temu czy teraz, takim urządzeniem nie odzyskalby takiej sprawności jak teraz.
Wiem że to nie kościół, ale uwierz mi na słowo.

Koledzy Kierowca i Luke, jakie stare macie EFB? jaki macie SOC? , z ciekawości pytam.
Albo jaką macie Gęstość elektrolitu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 09:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mój akumulator ma 3 lata i 2 miesiące, SOC sprawdzany tydzień temu chyba 76%.
Miernik gęstości mam, ale nigdy nie sprawdzałem nim akumulatora w Maździe. Dodatkowo zacząłem od grudnia pracę w biurowcu z garażem, więc Mazda te 8 godzin na dobę stoi w cieple, co widać po szybkiej aktywacji istopa, jak wyjezdzam z garazu, nawet jak jest niska temperatura na zewnątrz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 09:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A czasami to nie Ty kolego Luke, robisz oszukańczy misz masz za pomocą wtyczki od czujnika na klemie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 10:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
10 stycznia 2020, o 09:57 Millerek napisał(a):
A czasami to nie Ty kolego Luke, robisz oszukańczy misz masz za pomocą wtyczki od czujnika na klemie?

Ja. A to nie Ty pisałeś, że i tak po pewnym czasie system i tak wyliczy "prawdziwy" SOC? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 16:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Millerek napisał(a):
Kolego Kierowca, doladowales przed serwisem swój akumulator w Maździe tym urządzeniem bo..., bo była już potrzeba czy tak profilaktycznie?

Bo wiesz, to że napisali 94% to nic nie świadczy, a tym bardziej w odniesieniu do ładowania tym urządzeniem. Nie wiesz (albo wiesz) jaki był stan naładowania akumulatora przed Ładowaniem?

PS. Wykres pracy tego urządzenia, to jakieś krzaczki pięciolatka z bujną wyobraźnią, no i w ogóle... tak szczerze mówiąc


Wiem jaki był stan akumulatora bo przed podłączeniem zawsze mam miernik w rękach. Napięcie miał prawidłowe, podłączałem miernik ale stan naładowania po jakimś czasie gdy ustabilizowało się ładowanie tym prostownikiem, wyświetlał tylko 78%. Nie mam większych możliwości więc kieruję się tymi wartościami. Tak, podłączyłem profilaktycznie.
Jak pisałem ładuję tylko i wyłącznie profilaktycznie, nie w sytuacji gdy jest już słaby, nie doprowadzam do takiego stanu.

Ba wiem nawet jaki był przybliżony stopień naładowania akumulatora po odebraniu auta i przejechaniu 300 km do domu. Było to 76%.
Podłączałem pierwszego dnia gdy brałem się w garażu za konserwację podwozia. Ładowałem wtedy też kilka godzin do maksa, oczywiście według tego prostownika.

Jest jeszcze jedna ciekawostka, bo ta ładowarka nie ma nic w opisie o możliwości ładowania tych podobno specjalnych akumulatorów do systemów start stop.

Tutaj pod linkiem w poście numer cztery jest odpowiedź firmy Ctek na tego zagadnienia. Myślę że powinna rozwiać Twoje wątpliwości Millerek

https://talisman-forum.pl/Thread-Jak-%C ... gramem-AGM

Myślę, że jest to oficjalna odpowiedź, raczej nie podszywa się ktoś pod przedstawiciela tej marki, znalazłem przypadkowo, cytuję:

"Hi

Thank you for choosing CTEK!

You can use NORMAL (CAR) mode, or AGM mode for EFBs.
If you use NORMAL(CAR) mode it will take some few minutes more to charge up to 100% fully charged.

You don not need to invest in a special Start/Stop charger, just remeber to charge your Start/stop vehicle a bit more frequent.

Best regards
CTEK Support"

Pisałem wcześniej, że akurat u mnie nie można sprawdzić wpływu systemu I-Stop na rozładowywanie się aku, bo zwyczajnie zawsze wyłączam ten system po odpaleniu.
Może w całej dotychczasowej historii tego auta, zapomniałem 4 razy. :wink:

Skoro jednak nie używam tego systemu a wyszło że przed wizytą w ASO nie jest jakoś super ze stopniem naładowania to nie dziwi mnie że macie problemy.
Mazda chyba zbyt optymistycznie podeszła do tematu. Nie wiem, może zakładają że ludzie muszą robić kilka dłuższych tras w miesiącu skoro kupili limuzynę.

Lekarstwo na problemy jest tutaj:

viewtopic.php?f=62&t=11921

Albo opcja numer dwa, doładowywanie konserwujące. Nie ratujące, za pomocą drogich lub tuningowanych ładowarek, gdy już macie uszkodzone drogie akumulatory :idea:

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 09:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pomijając już automaty ładujące naładowane akumulatory ale, po moim ładowaniu Yuasy parę tygodni temu, stan naładowania akumulatora według parametru SOC, ustabilizował się na poziomie 90% +-5%.

Powróciłem do stanu z przed rozładowania.

Przypomnę, w 2018 po wakacjach bawiłem się w podmiane żarówek kabelkow itp, grało radio itp...
Po miesiącu soc spadał aż istop przestał być gotowy ze względu na akumulator.
Ładowanie odbywało się za pomocą Stefpola przez kilkanaście godzin. Efekt był zadawalajacy. Soc 90% średnio.
Tak było przez cały rok 2019.
Do czasu jak w listopadzie rozladowalem aku pozostawioną na trzy dni włączoną żarówkę na suficie (świeci się ciągle jak nie zamkniemy auta (centralny zamek) pilotem etc..). Tak świeciła przez trzy dni, SOC spadł poniżej 50 % aku wstał, ale po kilku tygodniach było coraz gorzej (bliźniaczo jak w 2018 r).
No i zaś Ładowanie.
Gęstość minimalna 1.20. Napięcie było bardzo dobre 12.80V.
Nadmienię że napięcie spoczynkowe nie jest wyznacznikiem naładowania akumulatora bez sprawdzenia gęstości, potwierdziło się to u mnie kolejny raz, książkowo.
Ładowałem teraz moją ładowarką CC i CV, pod napięciem 17V (17.25V CV), przez (ile tam było?) 2.5h?
Wpakować 170W mocy przy 17V do akumulatora to nie lada wyzwanie
Prąd był około 10A (12.4A CC) , gdzie pod koniec prąd spadł do kilku A.
Ładowanie według procedury Yuasa, zresztą odpisywałem wszystko dokładnie we wcześniejszych postach...

Gęstość wzrosła idealnie 1.28.
Procedury i-eloopa, itd...
Mija miesiąc i jestem zadowolony


Jak widać, z mojej perspektywy, proces ładowania akumulatora kwasowo ołowiowego nie zmienia się od dekad, zasady są ciągle takie same z uwzględnieniem tylko przelicznika czasu ładowania dla EFB (nie 1/10 pojemności tylko 1/5 ale tylko takim prostownikiem/ładowarką która spełnia warunki napięciowo prądowe) i czasu według tabelki.
ja automatom mówię nie (kilka przerobiłem w życiu) chyba że do ładowania naładowanego akumulatora ewentualnie prewencyjne i zapobjegawczo raz czy dwa razy w roku do czego chętnie namawiam.
Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 18:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Dzięki Millerek za przypomnienie parametrów ładowania Yuasy,z pewnością przyda się zainteresowanym na przyszłość.Wydaje się że czas jest drugorzędny bo jak bedzie accu zbliżał sie do nasycenia to po prostu bedzie spadał prąd ładowania,no a raczej chcemy żeby przyjął po sam sufit...Ponoć Bannera EFB też sie tak ładuje.

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 18:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A jak myślicie - jak dobrać parametry do Exide (mam prostownik Stefpola)? Ostatnio nie jeżdżę prawie swoim autem no i spadło do 48%. Wrzuciłem CTEKA (dwa cykle z trybem "REKOND" - to jest 15.7V), ale wiadomo gęstości nie zrobi (podbiło z 1.22 do 1.24).

No i czeka mnie zabawa z prostownikiem, ale nie wiem na jak długo go podłączyć.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 20:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Podepnij stefka na 10h.
Później sprawdź Gęstość ale po minimum 6h od ładowania.
Jak będzie 1.25 to znowu go Podepnij na 10h.
Powinno być w okolicy 1.28.

Stefek kszywdy nie zrobi, on ma szczytowe 16.10V około jeśli masz 230 w gniazdku. Stefek nie jest stabilizowany i wyjście DC ma zależne od wejścia AC.

Wiadomo, poziom korki wentylacja ble ble ble


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 21:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ale w maksymalnej mocy Stefka? Najwyższy program?

I teraz kwestia tego, czy mogę to zostawić w garażu. Kilkaset metrów od domu. Więc nie mam tego pod nadzorem. Nic tam się chyba nie może wydarzyć? Co więcej teraz jest tak koło 5 stopni. Czy można działać w takiej temperaturze?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sty 2020, 22:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Stefka na maxa oczywiście (zapomniałem że ma regulacje napięcia).
Wolałbym abyś go ładował w pomieszczeniu wentylowanym (nie chcę powiedzieć że wolno) ale normalnie w domu w łazience/kuchnia przykładowo (dobra wentylacja, wymuszona wentylatorem...), dzieciaki zakaz wstępu, żonę uprzedzić, wodór jest lżejszy od powietrza i poleci do kratki wentylacyjnej która zawsze jest pod sufitem, uchylić okno z drugiej strony mieszkania, wszystko poleci do pierwszej kratki wentylacyjnej, po drodze się mocno rozrzedzi, przykładowo postawić wyżej na stoliku krześle pod kratką wentylacyjną.
Akumulator jest z tych małych, ja ładowałem większe w domu i wszyscy żyją, nawet wodoru nie było czuć, absolutnie niczego...
No i temperaturę musisz sprawdzać żeby nie przekroczyła 40 czy 50 stC
Wiem że to nie zgodne z bezpieczeństwem czy BHP, no ale jakoś trzeba sobie poradzić.
Musisz znaleźć jakiś sposób.
, no ale jak nie możesz to piwnica (brak wentylacji) będzie gorsza czy zamknięty garaż bo w sieci garażowej to różne napięcia AC panują, a tym bardziej temp rzędu 5stC.
Ładowanie stefkiem będzie delikatne raczej bo nie ma takiej mocy, nie będzie aż tak gazować i za to potrzebuje więcej czasu jak mój zasilacz.
Ja stefkiem ładowałem w grudniu 2018 w garażu, ale było więcej jak 5stC, około 15 a może i więcej, no i mam wymuszony obieg powietrza.
Ładowanie potwerdzasz areometrem po kilku godzinach od ładowania, minimum 6h.
Możesz na raty ładować, po 6h po pracy przez wieczór, dwa trzy dni i po kłopocie.

Chociaż jak czytam co napisałem to wolałbym tego nie pisać wcale, chodzi mi że w domu, bo różnie można to odebrać, sposób i osobę która to napisała.
Jak by nie pisać, jest to dość niebezpieczne.
Wymyślisz coś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 00:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Garaż jest dobrze wentylowany, bo to garaże wolnostojące. Drzwi z dziurami i kratka wentylacyjna pod drugiej stronie, więc luz.
Poczekam aż będzie nieco cieplejszy dzień/dni i go nastawię.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 09:07 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Obserwuję wątek od początku. Millerek, doceniam to, co wziąłeś do tematu. Sam mam zamiar w mojej 3 ładować Yuase Stef-polem zgodnie z instrukcją wewnętrzną Mazdy.
No właśnie, zgodnie z instrukcją.
Uważam, że rada, aby KMBak podłączył aku na 10h jest obarczona ryzykiem. Po co kombinować? Wszystko jest w instrukcji, właśnie dla zasilaczy, które nie mogą osiągnąć 17V, czyli np. Stefpol:

(For Europe only)
The same way of charging can be performed by using a manual type low-voltage battery charger. Follow the procedures below.
1. Adjust the charge current to 10A.
2. After 60 minutes have elapsed since the start of charging, adjust the charge current to 10A again.
3. Then continue the charge for the required time.

A required time, dla przypomnienia, również jest w instrukcji i jest uzależniony od zmierzonej przed ładowaniem gęstości. Jednocześnie w innym miejscu instrukcji mamy:
The charging time should be less than 6 hours; otherwise it will result in battery over-charging.

A więc. Po przestudiowaniu wpisów Millerka i zgodnie z instrukcją zamierzam ładować Stefpolem:
- ustawić 10A
- po 1h ponownie ustawić 10A
- od tego momentu ładować zgodnie z czasem z instrukcji, zgodnie z poziomem zmierzonej gęstości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 10:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe nie nie nie,,, nie dasz rady tak stefka ustawić

Nie dasz rady Stefpola ustawić do zaleceń Yuasy.
Stefpol jest za słaby aby wyciągnąć to co yauasa powinna przyjąć ładując ją zasilaczem który spełnia warunki napięciowo prądowe.

Dlatego, poradziłem 10H czy 12h, z autopsji, ładując moją yuase w grudniu 2018. U mnie wyszło kilkanaście godzin aby Gęstość zbliżyła się do odpowiedniej.

Aha, Stefek nie ma 15A, jego moc przy testach jakie robiłem wykazały max 7A przy spadku napięciu do 11.5V. Lepiej też nie wypadł (istotnie nie mógł) przy napięciu 16.1V bo jego prąd był w porywach do 4.5A.
Stefek i jego niby wskaźnik prądu ładowania, jest od czapy i to tylko bajer nic nie pokazujący. W gruncie rzeczy to jest voltomierz wyskalowany w Amperach a jego rezystancja czyli dokładność wskazań, ustalana jest długością przewodu zasilającego ów wskaźnik.
Tak więc, nie będę nawet pisać o jego zespole prostowniczym, który jest dwu półkowym zespołem prostujacym. Jego zasilacz toroidalne ma trzy wejścia AC które załączanie jest tym pokrętłem, i posiada podwójne zmostkowane wyjście DC. Regulując pokrętłem defacto ustawiasz/zalaczasz odpowiednie uzwojenie pierwotne.
Sprytnie Stefek jest zrobiony, ale nie róbmy z niego jakiegoś wielkiego specjalisty.

Aha, jeszcze jedno do kolego KMBak, jeśli sprawdzisz Gęstość swojego akumulatora, i będzie mniejsza niż 1.20 to jednak podłącz go na przed ostatni zakres regulacji. Bo przy takiej gęstości będzie znaczny pobór prądu, Stefek ustawiony na maxa może wyzionąć ducha okazując się lekkim zadymieniem ze spalonych diod prostowniczych.
Chociaż, może i nie, ponieważ Stefek ten nowszy, ma zabezpieczenie termiczne na uzwojeniu wtórnym.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 10:48 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Możesz podać swoje obserwacje/pomiary na wszystkich ustawień dla Stefpola podczas ładowania Yuasy?
Nie da rady osiągnąć 10A przy żadnym ustawieniu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 11:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niestety nie, bo stefka już nie mam.
Ale on nie osiągnie 10A, może jedynie osiągnąć te 10A ale pod obciążeniem bliskim zawarciu podłączająć przykładowo żarówki.
Wtedy może i będzie mieć te 10A ale z napięciem poniżej 10V, po przeliczeniu około 8V a to nie będzie ładować akumulatora chyba że uszkodzonego.
Więc to nie takie samo obciążenie jak akumulator który takiego oporu ładując sie nie ma...

Ale, nie ma co stefka przekreślać, jedynie czas ładowania przedłuży się dość znacząco, tyle.

No i tak jak wspominałem, Stefek i w ogóle takie czy inne prostowniki transformatorowe nie mają żadnej wcale regulacji prądu ładowania.
To działa zupełnie inaczej.
Jakakolwiek Regulacja polega na zmianie napięcia wyjściowego które to w konsekwencji zmienia prąd ładowania.

Przykład, niech będzie Stefek EST305.
Ma trzy stopnie regulacji (ten nowy ma skokową regulacje na przełączniku), nie wyłącza stefka całkowicie, a dwa pierwsze są tymi samymi pozycjami no i rozdzielają/przełącza uzwojenie pierwotne AC, czyli załącza poszczególne uzwojenie po stronie sieci AC (napięcie z gniazdka).
Pierwszy zakres to napięcie około 14.60V, później 15.40V a na końcu około 16.10V.

Jeśli przy max prądzie 7A przy napięciu 10.5V to wychodzi ze ma około 80W mocy. Zresztą wychodzi bardzo podobnie jak prostownik MarPol niby 20A
Przeliczajac 80W przy napięciu 16.10V jaka będzie jego zdolność prądowa? wyjdzie że prawie 5A. Przeliczyć można dalej dla poszczególnych jego napięć.

Ale, to nie takie proste, bo tak jak wspomniałem, to są prostowniki niestabilozowane, czyli, napięcie wyjściowe DC jest zależne od napięcia wejściowego AC.
Jeśli w sieci (w gniazdku) pojawi się więcej jak 230V to na wyjściu DC też będzie wzrost napięcia powyżej 16.10V co przełoży się na jego większą zdolność prądową ale ryzyko uszkodzenia wtedy rośnie przez przegrzanie i wytrzymałość podzespołów które są w ilości bardzo skromnej.
Dlatego wspomniałem o garażu i nie za bardzo stałym zakresie napięcia w sieci garażowej. Może być mniej (przeważnie tak jest) a może i być więcej, to zależy.

Testując takiego stefka, wszyscy musieli by mieć napięcie w w sieci takie same, takie same odbiorniki prądu czy obciążenie do takich testów.
Więc u mnie może wyjść około 7A max a u kogoś prawie 8 czy u innego ledwo 7A.

Mój zasilacz ma moc szczytowe około 200W, to już robi kolosalną różnice. Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.