Teraz jest So, 27 kwi 2024, 22:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 141, 142, 143, 144, 145
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 4 lis 2023, 10:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pomimo, że nowy najlepiej załaduj go jeszcze na max na dzień dobry.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 10:19 
Świeżak
Offline
Od: 03.02.2021
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Będę wymieniał aku w mojej 6 2,5 pb, ma już 8 lat i parametry dalekie od ideału + komunikat na desce w konieczności wymiany. Chcę go kupić lokalnie w sklepie specjalizującym się w akumulatorach (Trójmiasto). Generalni szukałem Yuasy YBX7005, niestety stacjonarnie tam gdzie się pytałem, nie mają. Propozycje jakie dostałem w zamian to:

- Rocket EFB 65Ah 550A - 610 zł - Jest to pierwszy montaż do Kia i Hyundai, polecają ten aku w sklepie gdzie zazwyczaj kupuję i sprawdzam akumulatory, mam zaufanie.
- Grom EFB 656 Ah 670A - 510 zł - Polecany w kilku innych punktach.
- Centra CL604 EFB 60Ah 520 A - 465 zł - Najtańszy, polecany na forum, ale na papierze najsłabszy.
- Yuasa YBX7005 65 Ah 620A - 530 zł - tylko Internet, jak pisałem wole kupić stacjonarnie.

Czytając wątek wielu z użytkowników jest zadowolonych z Centry/Exide. Czy ta opinia jest nadal aktualna?
Czy użytkuje ktoś z Was aku Grom, jaka jest opinia o nim?
Czy jednak warto kupić Yuasę, nawet jeżeli ma być to zakup internetowy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 11:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Lewis, jak coś to bierz Exide nie Centrę. Wydaje mi się, że marka Exide jest wyżej pozycjonowana. To tak jak z filtrami od Filtrona, te co produkują pod lepszą marką są ok, ale brandowane przez nich, tragedia, miałem kabinowy, rozpadał się w rękach. Ja mam akumulator Exide od lata 2019 roku i żadnych problemów z nim. Wciąż jest naładowany do pełna w odróżnieniu od Yuasy. Firm Rocket i Grom nie znam, ale pamiętam takie tanie baterie Rocket gdzieś z jakiegoś marketu, tandeta straszna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 16:55 
Świeżak
Offline
Od: 03.02.2021
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Pablos, dzięki za podpowiedz. Ostatecznie zdecydowałem się jednak na Yuasę. 505 zł z dostawą w dużym sklepie zajmującym się tylko sprzedażą akumulatorów stacjonarnie i internetowo. Zadzwoniłem, wypytałem się o dostawę i datę produkcji Yuasy. Zadecydowała cena i marka. Mam nadzieję że z dostawą będzie wszystko OK. Mam tester, więc sprawdzę aku po dostawie.

-- Dodano: 15 listopada 2023, o 16:55 --

Przyszła Yuasa z datą produkcji KC3G12 czyli 12-07-2023 napięcie 12,60 V czyli prawie 95% naładowania. Podłączyłem go jeszcze do ładowania pod ładowarkę CTEK. Potem montaż i zerowanie BATT_Day.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lis 2023, 04:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.12.2017
Posty: 38
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Wg i-parts widze duzą róznice w pradzie rozruchowym od 520 do 680A przy pojemnosci 60 lub 65Ah.
Jak to jest z pradem rozruchowym, im wiecej tym lepiej? Silnik benzynowy 2.0 bez e-loopa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lis 2023, 13:56 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.05.2023
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Panowie - zwracam się tu z prośba o opinie do bardziej doświadczonych kolegów - bo po prześledzeniu historii serwisowej znalazłem 2 adnotacje o wymianie akumulatora w dość krótkim okresie czasu (9 miesięcy) obie robione przez serwis - nie dobrali? Jakie parametry powinien mieć akumulator do diesla poliftowego? Zgodnie z dokumentacją ostatnia wymiana miała miejsce niecały rok temu (5.12.2022) i mam wrażenie że lekko niedomaga, bo uruchamia się z lekkim oporem, a dopiero zaczynają się niższe temperatury. Auto czekało na mnie około pół roku i wtedy jest szansa że to nie pomogło temu akumulatorowi.

Zatem jaki akumulator do 2,2 D GL 150 KM z AT i i-eloop.

J.

_________________
.. dziś powiedziałeś, że każda rewolucja jest dobra tylko na początku drogi...
bo potem wszystko zamienia się w system i są potrzebne rewolucje nowe..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 sty 2024, 20:28 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 20.04.2016
Posty: 38
Rok produkcji: 2023
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ponownie zwracam się z moim problemem, chodzi o wyliczenie %SOC, robię wszystkie procedury takie jak opisujujecie na forum czy YouTube, ale nadal nie mogę się z tym uporać już nie mam pojęcia co zrobić żeby wyskoczył mi poziom naładowania. Dzisiaj pobrałem program forscan na Android. Ogólnie wszystko działa istop jak i iellop, błędów żadnych nie ma, a nadal SOC 0%. Jedynie co zauważyłem to moduł DC/DC ma problem z nr. kalibracji i nr. VIN. Nie wiem co jest powodem że tam są same zera, a reszta modułów ma wszystko tak jak powinno być wraz z numerem kalibracji i nr. VIN Poradźcie coś bo ręce opadają. Wszystko działa a jak jest 0% to ladowanie słabe max 13.7V. Czy istnieje jakaś procedura kalibracji modułu dc żeby wyskoczyły tam te numery? Dodam że reset programem nie pomaga.

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2024, 22:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.02.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2022
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Mam podobny problem tylko że w CX5 , po resecie-odpięciu klem też mam soc 0% ( istop działa przez dwa dni ) nawet po miesiącu nie wzrasta . Ja mam jeszcze jeden pid w FORScan : „bt_ ah_accmltd poziom naladowania akumulatora w amperogodzinach”(sprawdź czy też taki odczyt masz ?) i on też się zeruje na zero ah .
Po czasie wskaźnik ah schodzi oczywiście na minus bo nie ma możliwości żeby bilans wyszedł na plus, no chyba że ktoś jeździ po 100 km codziennie , a przez dobę gdy samochód stoi ten wskaźnik spada o 3ah.

W Aso mają możliwość przypisania Soc i zapewne tego drugiego wskaźnika również . Wydaje mi się że soc jest nie wyliczony ponieważ poziom naładowania w amperogodzinach nie jest ustawiony zgodnie ze stanem akumulatora…


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2024, 15:16 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.05.2023
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
21 listopada 2023, o 13:56 jurkils napisał(a):
Panowie - zwracam się tu z prośba o opinie do bardziej doświadczonych kolegów - bo po prześledzeniu historii serwisowej znalazłem 2 adnotacje o wymianie akumulatora w dość krótkim okresie czasu (9 miesięcy) obie robione przez serwis - nie dobrali? Jakie parametry powinien mieć akumulator do diesla poliftowego? Zgodnie z dokumentacją ostatnia wymiana miała miejsce niecały rok temu (5.12.2022) i mam wrażenie że lekko niedomaga, bo uruchamia się z lekkim oporem, a dopiero zaczynają się niższe temperatury. Auto czekało na mnie około pół roku i wtedy jest szansa że to nie pomogło temu akumulatorowi.

Zatem jaki akumulator do 2,2 D GL 150 KM z AT i i-eloop.

J.


No i stało się - w dniu wczorajszym Magdalena była łaskawa powiedzieć NIE przy uruchamianiu. Z racji posiadania Mazda Assistance przyjechał miły Pan i odpalił mnie z kabelków, sprawdził ładowanie i kazał pojeżdzić. Tak uczyniłem (zrobiłem trase ok 80 km plus troszke jazdy lokalnej) i dziś niestety... Znowu nieeeeenieeeeenieeeeee, wiec po uruchomieniu interwencyjnym z kabelka pojechałem do Mazdy Gołębiewscy, gdzie dokonałem wymiany akumulatora za (auuuć) 1.150 zł i ma byc lepiej..

J.

_________________
.. dziś powiedziałeś, że każda rewolucja jest dobra tylko na początku drogi...
bo potem wszystko zamienia się w system i są potrzebne rewolucje nowe..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2024, 16:18 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie taki co jest u Gołębiewskich kosztował jakieś 530 PLN + 2 minuty na procedurę opisaną wyżej w tym wątku. U nich cena z wymianą i adaptacją około 1K (początek listopada zeszłego roku), benzyna 2.5. To dla potomnych.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 lut 2024, 10:50 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.02.2020
Posty: 228
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Chłopaki, chce się tylko upewnić bo muszę zmienić aku na nowy:
Do mojego modelu będzie pasować Yuasa 7005 EFB 12V 65Ah 620A?
Wypinam stary, wpinam nowy i robię procedurę:

"Po wymianie aku zastosowałem procedurę resetowania parametru BATT DAY:

1. Włącz zapłon (silnik nie pracuje).
2. Przesuń dźwignię zmiany biegów w położenie N.
3. Wykonaj poniższe czynności przy wciśniętym pedale hamulca:
- Wciśnij pedał przyspieszenia na 5 s lub dłużej.
- Sprawdź, czy lampka ostrzegawcza układu ładowania i główna lampka ostrzegawcza migają (nie wiem o którą lampkę główną chodzi, ale zadziałało).
- Wciśnij i zwolnij pedał przyspieszenia 3 razy.
- Sprawdź, czy lampka ostrzegawcza układu ładowania świeci się, a główna lampka ostrzegawcza gaśnie.
4. Wyłącz zapłon."

To wszystko? Wszystkie IStopy, szyby i cała reszta będzie potem działać normalnie, czy muszę jeszcze przeprowadzić jakieś inne magiczne czynności?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 lut 2024, 11:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.03.2020
Posty: 154
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To co opisałeś to tylko reset Batt_day.

Szyby i istop musisz zaadaptować osobno.
Jest to opisane w tym temacie.

_________________
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

Mazda 6, 2016 FL2, 2.5 AT, SkyPassion - Dark Shadow ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 lut 2024, 11:50 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.02.2020
Posty: 228
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Poratuje jakiś dobry człowiek linkiem? Jest coś kilka stron temu (na czarnym tle) ale to też chyba nie to. Generalnie powinien być przypięty post na samej górze jako pierwszy w kolejności, to by ułatwiło mocno sprawę takim typom jak ja, co mają mało czasu na przeglądanie forum i wpadają tu od święta :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2024, 19:41 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2013
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Witam,
Po 5 latach użytkowania drugiego aku w ciągu 2 tygodni ten całkowicie padł. Ładowanie prostownikiem nic nie daje bo ładuje go jakieś 5 minut i wyskakuje "FULL" Więc aku na śmietnik. Jest to polecany exide.
Właśnie odebrałem Yuasa 7005 EFB 12V 65Ah 620A. Internety podpowiedziały, że nowe akumulatory zazwyczaj mają 80 % naładowania i warto je podładować ale po podpięciu prostownika po 1 minucie wyskoczyło znowu "FULL"

Mój problem polega na tym, że pomimo Batery reset na nowym aku komputer nadal wyświetla komunikat "Battery management System Inspection required "
Czy tak jak I-stop załączy się po kilku dniach lub trasach, ten komunikat też zniknie ? Czy powinien zniknąć od razu jeśli aku ma 100 % i coś jest nie tak ?

-- Dodano: 11 kwietnia 2024, o 19:41 --

Dobra , jak w przypadku 1 aku to po tych wszystkich procedurach trzeba wyruszyć w małą trasę, zrobić kilka kilometrów i nowy akumulator się ustawia.
Komunikat zniknął po małej przejażdżce, i-stop też sie ustawił poprawnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 141, 142, 143, 144, 145

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.