Teraz jest So, 27 kwi 2024, 11:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 24 gru 2018, 13:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
tombien napisał(a):
janeknaruwacz możesz podać jaki model Varty wstawiłeś?


taki oto akum mam u siebie, z ciekawości dzwoniłem do Mazdy czy czasem nie trzeba go zapisać w kompie. Z calą pewnością odpowiedzieli że nie! dziś znowu po 4 dniach komunikat wyskoczył, ten typ chyba już tak ma a na forscanie błąd P0A8D 14 Volt Power Module System Voltage Low czyli o ile dobrze tłumaczę niskie napięcie modułu 14V ?? ciągłe napięcie na postoju czy w czasie jazdy 13.8-14V już sam nie wiem o co kaman.

https://akumeo.pl/akumulatory/52-akumul ... 44541.html

Przy okazji Zdrowych Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

Świąt Bożego Narodzenia!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 gru 2018, 15:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Bo w ASO to często wiedzą tylko jak się przeglądy robi, bzdury totalne, trzeba co najmniej zresetować batt_day żeby system widział że jest nowy akumulator i nie "bał" się go traktować większym prądem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 gru 2018, 15:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A w czym jest problem, że ktoś korzysta ze złącza OBD? Nie wprowadza żadnych ingerencji.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 gru 2018, 14:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
I dziś po 26 dniach od ładowania zanotowałem nocny spadek z 72 na 64%. Samochód ostatnio więcej jeździ niż zwykle.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 gru 2018, 15:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Do bani to wszystko.
Kilka dni mrozów, pogoda w kratkę i forscan pokazał SOC 53% przed świętami jak akumulator był już długo nieaktywny. Przejechane ponad 700km na święta i SOC wzrósł do 55%, oczywiście istop umarł i w większości sytuacji ieloop również. gratulacje i pokłon że aż 2% doładował. Systemy ładowania iście praktyczne i idealne do zniszczenia akumulatora.

Dzisiaj, areometr pokazał ledwo 1.24, ledwo bo niektóre cele były bardziej rozładowane....

Jest pięknie

Akumulator poszedł pod prostownik, do gotowania...tym stef polem 15A.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 gru 2018, 17:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Milerek a gdzie ty masz teraz mrozy. Mój akumulator zachowuje się dokładnie jak twój. Według MMPOL działanie mojego samochodu w tum układu I -Stop/I-Eloop jest zgodne z założeniami Nazdy. Zastanawiam się czy dostałem taki samochód jaki zamówiłem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 gru 2018, 18:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wyleciałem na Świeta do Londynu. Samochód pozostawiłem na odkrytym parkingu pod lotniskiem w Modlinie. Gdy odpaliłem go po 6 dniach i-stop i i-eloop pojawiły się po ok. 5 km. Z tego co się orientuję temp. ujemna była co najwyżej w nocy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 gru 2018, 19:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mrozy były ponad tydzień temu lub nawet dwa.
Zaraz po tym aku nie był podświetlany.
Istop umarł a SOC był przed świętami 53%.
Później nie sprawdzałem co tam forscan pokazuje aż do dzisiaj. I doładował tylko 2%....

Akumulator po 10h ładowania wrócił do mazdy.
Odczyty po tym ładowaniu (po około 45 minutach ) przy temp zewn 10stC:
Napięcie spoczynkowe 14.25V.
Gęstość elektrolitu na poziomie 1.28 g/cm3.
Reset czujnika SOC.
Inicjacja istopa.
Aku podświetlony.
Istop działała od razu.
Podczas jazdy Prąd ładowania 0A.
...i Napięcie 14.20V.


Czekam na pojawienie się SOC.

Zauważyłem jednak, teraz po ładowaniu dzisiejszym, że podczas działania istopa, jak silnik się wyłączy, to parametr BATT_CUR oraz BATT_V, nie zmieniają się. Stoją w miejscu, 14.20V i 0A, jedynie podczas uruchamiania silnika wartości zmieniają się.

Wcześniej, BATT_CUR i BATT_V spadały wraz z czasem działania istopa .
Napięcie BATT_V aku malało nawet do 12.15V, a prąd ładowania BATT_CUR akumulatora spadał nawet do - 5A.



 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 gru 2018, 21:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Czyli stefpol daje radę, jutro powinno być 100% :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 gru 2018, 21:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Najlepsze jest to, że zanim podłączyłem StefPol a, podłączyłem na próbę mojego Bosch C3 który po chwili wskazał że aku jest naładowany

StefPol pokazał prąd ładowania 4A a po 10h ledwo 1A.
Napięcie ładowania wahało się od 15.50V do 16.30V

Napięcie spoczynkowe przed ładowaniem około 13.05V.
Po ładowaniu StefPolem 14.25V

Aku po 5 minutach zaczął gazować, przez te 10h gazował mniej lub więcej...

Jedynie zauważyłem że elektrolit w wewnętrznych celach robił się lekko mętny...
A skrajne cele (plusowa i minusowa) nie dość że były bardziej przejrzyste to mniej też gazowały i gęstość elektrolitu wyszła słabsza niż w tych wewnętrznych...

Się zobaczy, jedynie, po ładowaniu C3, SOC pokazywał lekko ponad 80%, tak samo jak bez ładowania na samym resecie czujnika SOC.

Czekam na SOC po ładowaniu StefPolem....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 10:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie co to za szajs ten Stefpol??


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 10:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
http://stef-pol.com/wpcproduct/est-305-12v15a/

Millerek mętny może się zrobić, oby nie zrobił się brązowy.
Ja testuję oszukanie czujnika.
Odłączyłem dziś rano czujnik, po czym zostawiłem auto na 25minut z włączonym radiem i światłami pozycyjnymi. Następnie podłączyłem czujnik i odpaliłem auto. Procenty się nie zmniejszyły, natomiast akumulator z racji ubytku brał aż 20A i w bardzo szybkim tempie zrobił z 67-73%. Zobaczymy co dalej...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 10:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie to jest ridiculous ze w samochodzie flagowym Mazdy za 150k trzeba robić jakieś sztuczki aby wszystko działało


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 12:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
pawko, czekam na dalsze relacje. Ja zrobiłem taki eksperyment, że na włączonym zapłonie ale zgaszonym silniku, włączyłem grzanie foteli i szyby na ok. minutę. Po odpaleniu prąd ładowania był duży (naście A) ale w ciągu paru minut spadł do 1-2A, czyli standard. Czyli nie podładował. U Ciebie zadziałało inaczej, bo jednak SOC skoczyło.
No i odkrylem co zrobić żeby i-eloop zadziałał przy małym SOC - po ruszeniu trzeba na jednych z pierwszych świateł zgasić silnik i odpalić jeszcze raz - i-eloop zacznie działać. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 13:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
31 grudnia 2018, o 12:52 Luke napisał(a):
pawko, czekam na dalsze relacje. Ja zrobiłem taki eksperyment, że na włączonym zapłonie ale zgaszonym silniku, włączyłem grzanie foteli i szyby na ok. minutę. Po odpaleniu prąd ładowania był duży (naście A) ale w ciągu paru minut spadł do 1-2A, czyli standard. Czyli nie podładował

Tak też robiłem wcześniej, ale ponieważ czujnik mierzy przepływ minusowy, obniża też SOC, także sumarycznie bilans jest na 0 mimo większego ładowania. Ja swoim "manewrem" pominąłem spadek, uzyskałem tylko wzrost, pytanie na jak długo z jakim skutkiem.
Udowodniłem w ten sposób, że to akumulator narzuca poziom ładowania, a nie czujnik. Potwierdza to, że błędnie jest określany SOC skoro z dnia na dzień jest znaczny spadek, a akumulator się nie ładuje bo wcale nie jest rozładowany, dlatego pobiera tylko 1-2A, z drugiej jednak strony może być winny akumulator EFB, który z racji konstrukcji słabiej przyjmuje ładunek przy napięciach w samochodowej instalacji.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 15:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A jakby tak odlaczyc czujnik i jezdzic jakis czas bez podlaczonego? Da sie? Bedzie krzyczal jakimis bledami?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 15:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Peterka, ten szrot to taki sprzęt ładujący akumulator czyli prostownik, który nie posiada procesora myślącego...
Więc ładujesz żywym prądem a nie jak procesor, który da jakiś ułamkowy prąd raz na godzinę przykładowo.
Innymi słowy, zwykły prostownik jak zwykły diesel bez urządzeń Eco typu DPF EGR itp
Zresztą, podobny sprzęt jako prostownik leży w serwisie Mazdy którego używają na potrzeby ładowania akumulatorów naszych mazd. Serwis nie ma cteka itp urządzeń z jakimiś procesorami...

Pawko, takie nasze odłączenie samego tego czujnika na Klemie masowej, nie daje nam raczej niczego oprócz chwilowego oszukania systemu aby osiągnąć wyższy SOC. Po kilku dniach SOC i tak leci w zastraszającym tempie... więc i tak lipa i tak.
Takie odłączenie czujnika to u mnie wychodzi na to samo jak ładowanie Boschem C3, bo tu i tu mamy SOC między 80 a 90%.

Luke, sorry ale niczego nie odkryles.
Akurat byłeś na pograniczu odpowiedniego SOC, i w momencie ponownego uruchomienia silnika zwiększył się prąd ładowania co przyczyniło się do wzrostu SOC o picny włos, i stąd późniejsze zadzialanie systemu.
Też tak miałem niejednokrotnie bez wielkich rezultatów na przełomie kilku dni...

Malagb, nie możesz bo sypie błędem...

Natomiast, mam wielkie pytanie do Was...

Podczas zadziałania istopa, spada Wam wartość napięcia i ładowania akumulatora?

Bo, kiedyś się zastanawiałem, dlaczego napięcie i prąd ładowania maleją skoro samochód zasilany jest z kondensatora (na istopie) ... a nie z akumulatora przecież na co wskazują zmienne wartości jak spadek napięcia i ładowania...
Te wartości mogą się zmienić na minus ok, ale tylko podczas uruchamiania silnika na istopie przecież bo rozrusznik zasilany jest z akumulatora....
Proszę napiszcie jak jest u Was..


Ostatnio edytowano Pn, 31 gru 2018, 15:51 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 15:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
31 grudnia 2018, o 15:44 Millerek napisał(a):
Luke, sorry ale niczego nie odkryles.
Akurat byłeś na pograniczu odpowiedniego SOC, i w momencie ponownego uruchomienia silnika zwiększył się prąd ładowania co przyczyniło się do wzrostu SOC o picny włos, i stąd późniejsze zadzialanie systemu.

No nie dokonca tak, bo stosowałem ten myk przy różnych soc. Ostatnio i-eloop zadziałał w ten sposób przy soc 53%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 16:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się, masz rację, e to tylko chwilowe na kilka dni aż SOC nie "wyliczy sobie na nowo"....
Ja nawet myślałem aby założyć przekaźnik który to rozlaczalby czujnik na czas wyłączenia auta...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 16:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Millerek u mnie Ampery wchodzą na minus przeważnie od dwóch kresek eloopa, ale czasem i stop działa nawet jak eloop nie jest naładowany i wtedy od razu jest <0.
Co do mojego testu chodziło mi głównie o rozwiązanie kilku zagadek, ale też szukanie obejścia tego gówna, chociażby zrobić układ który odłączy czujnik razem z zapłonem.

Luke potwierdzam u mnie też zdarzało się że eloop odżywa po odpaleniu nawet gdy SOC ma dużo poniżej 66%.

-- Dodano: 31 grudnia 2018, o 16:26 --

31 grudnia 2018, o 15:38 malagb napisał(a):
A jakby tak odlaczyc czujnik i jezdzic jakis czas bez podlaczonego? Da sie? Bedzie krzyczal jakimis bledami?

Nie da się jeździć z odpietym czujnikiem. Nie ma wtedy w ogóle ładowania.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 17:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pawko, u mnie właśnie od wczoraj, napięcie stoi w miejscu a prąd staje na zero, czyli wygląda na to że auto zasilane jest tylko z kondensatora, a je jak wcześniej i/również z akumulatora...
Wcześniej wartości spadały bez różnicy na kafelki...

Edit..
..Sprawdziłem teraz, napięcie i prąd spada przy dwóch ostatnich kafelkach ieloopa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 18:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Millerek pokazała Ci procenty już?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 sty 2019, 14:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dzisiaj SOC 97 a po kilku km po mieście 99%

Ostatnio jak ładowałem moim Boschem C3, to SOC był ponad 10% mniejszy, warunki pogodowe bardzo zbliżone i później spadał znacznie, a po trzech tygodniach było 53% jakoś hehe

Się zobaczy.

A i w ogóle to patrząc na te kafelki i co się dzieje z ładowaniem i napięciem akumulatora, kiedy się ładuje kiedy są spadki, to jest to nielogiczne.

Jaki jest sens obecności kondensatora, skoro po chwili na istopie auto zasilane jest (widać to po parametrach) z naszego akumulatora mimo kilku niebieskich kafelków?

Na ostatnim niebieskim kafelku mogę stać na i stopie 2 minuty, tylko po kiego zżera akumulator do 12V i -14A?

Dlaczego podczas jednostajnej jazdy, kondensator rozładowuje się? A jeśli już musi zasilać auto, to czemu pracujący alternator ma wyje.ane na wszystko i niczego nie ładuje, nie zasila akumulatora i samochodu?

Myślałem że kondensator potrzebny jest tylko do zasilania auta podczas działania istopa, ewentualnie do wymiany zgromadzonego prądu... między aku zasilanym alternatorem.

Coś tu jest od czapy i nielogiczne, albo cały system jest bardziej skomplikowany niż myślałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 1 sty 2019, 14:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
1 stycznia 2019, o 14:20 Millerek napisał(a):
Jaki jest sens obecności kondensatora, skoro po chwili na istopie auto zasilane jest (widać to po parametrach) z naszego akumulatora

Prąd w kondensatorze nie jest w stanie wystarczyć na cały (maksymalnie długi) postój samochodu na i-Stopie. Samochody bez i-Eloopa nie są w stanie tyle czasu stać na i-Stopie niż te, wyposażone w kondensator. Zatem naładowany kondensator wydłuża znacznie czas możliwego postoju np. na światłach zanim samoczynnie uruchomi się silnik.
1 stycznia 2019, o 14:20 Millerek napisał(a):
Dlaczego podczas jednostajnej jazdy, kondensator rozładowuje się ?

Zasila wszystkie odbiorniki prądu i odciąża w ten sposób alternator, który w tym momencie nie działa.
1 stycznia 2019, o 14:20 Millerek napisał(a):
Myślałem że kondensator potrzebny jest tylko do zasilania auta podczas działania istopa, ewentualnie do wymiany zgromadzonego prądu... między aku zasilanym alternatorem.

Sprawdź w sieci na czym polega zasada działania systemu i-Eloop.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 sty 2019, 15:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...no cóż, dzięki za wysiłek
Odpowiedź na całe pytania a nie na wyrywkowo wybrane moje zdania.

Jeszcze raz, trochę może inaczej...

1. Dlaczego podczas jednostajnej jazdy alternator ma urlop i nic nie robi jak kondensator jest pusty, i auto zasilane jest z akumulatora.

2. Dlaczego na ostatnim niebieskim kafelku, mogę zostać na istopie 2 minuty a system wydoi baterie do 12V z poborem rzędu 17 czy 25A? To nie zagraża żywotności akumulatora?

..do sieci powiadasz? już lecę i dzięki za odpowiedź


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 1 sty 2019, 15:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Odpowiadam na to na co wiem. Staram się nie pisać o teorii i zastanawiać się w tekście czy jest tak czy inaczej. Wolę poszukać odpowiedzi.

U siebie nie mam problemu z akumulatorem, pomimo, że fabryczny a samochód mam od ponad 5 lat.

Nie wiem czy w przedlifcie zarządzanie energią działa lepiej, nie mam porównania do FL I, II i III i nie będę mieć. Być może sposób w jaki użytkuję samochód jest zbieżny z tym, jaki założył sobie producent projektując system ładowania i odzyskiwania energii - trudno mi to ocenić. Ale godzę się na brak lub przerwy w działaniu systemów w okresie zimowym, co w mojej praktyce oznacza 3 miesiące w roku. Sytuacja powtarza się regularnie, przez cały okres użytkowania. Tyle z mojego doświadczenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 sty 2019, 16:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Osobiście nic nie robiąc z akumulatorem, systemy byłyby sprawne na wiosnę lub wcześniej. Ok, zgadza się, i to nie podlega dyskusji że takie nie dyspozycje systemu są i nawet mało kto ma to patrzy.

Więc, poza forum między sąsiadami można sobie pogadać, ale jesteśmy tutaj zadając konkretne pytania.

Z chęcią ujrzałbym jakiś diagram schemat działania czy pracy kondensatora akumulatora czy alternatora, który jak się okazuje z jakichś powodów leży do góry jajami odpoczywając zamiast utrzymywać pełny stan akumulatora.
Owszem, puszczają nogę z gazu na biegu podczas jazdy, alternator zaczyna prężnie pracę, ale to nie wystarczy jadąc trasą na tempomacie itd...

Tombien, to że w większości istop nie działa, u wielu z nas, to świadczy jednak o ułomności działania systemu. O tym że tak jest, nie mam zamiaru prowadzić rozmów, interesuje mnie to co lub dlaczego tak się dzieje. Chciałbym się tym zainteresować od innej strony niż tylko próżne posty i suche fakty zza kierownicy.

Mam schematy ale w wersji USA dla przed ale tam bardziej słabo niż wystarczająco, dla GL nie mam nic a tym bardziej dla 2.0 ogólnie pisząc. Oczywiście mogę słabo szukać...

Więc, jak widać ładowanie prawdziwym prostownikiem i żywym prądem dały lepsze rezultaty niż procesorem C3 w takich samych warunkach.

Chciałbym, jeśli to możliwe, aby uniknąć sytuacji w którym z powodu słabego akumulatora (z winy samochodu), system nie działa.
Wiadomo kiedy nie działają, czyli poniżej -10stC na zewnątrz, i poniżej 0 samego akumulatora oraz innych warunków patrząc na tabelkę podaną wyżej.
Ale, jeśli warunki są spełnione to czemu alternator dalej ma wakacje? Chciałbym to zgłębić, ale samemu to mogę podrapać się tylko po... czole


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 sty 2019, 19:23 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 stycznia 2019, o 16:27 Millerek napisał(a):
Ale, jeśli warunki są spełnione to czemu alternator dalej ma wakacje?

Żeby nie obciążać silnika i zmniejszyć zużycie paliwa oraz spełnić normy emisji spalin?


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 1 sty 2019, 20:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
1 stycznia 2019, o 16:27 Millerek napisał(a):
w większości istop nie działa, u wielu z nas, to świadczy jednak o ułomności działania systemu

Nigdy nie twierdziłem, że ten system nie jest ułomny. Oczywiście działa według jakieś nieznanej do końca mi logice. Jednego czynnika jestem pewny, czyli wpływu temperatury otoczenia. Jednak podczas użytkowania, po roku czasu, doszedłem do wniosku, że tyle ile nie działa w stosunku do tego ile działa, jestem w stanie to przeżyć i nie będę nerwów z tego tytułu tracił. Owszem, wolę jak systemy działają niż nie działają. Ale cóż, jak to w życiu, nie można mieć wszystkiego. ;)

Millerek obawiasz o akumulator, można powiedzieć, wybiegając w przyszłość. Dla mnie to już przeszłość i teraźniejszość. Dlatego ja o akumulator jestem spokojny. Jest w stanie uzyskać, nadal, prawidłową gęstość. Czyli algorytm ładowania, choć nie do końca zrozumiały, nie pozwala mu jednak umrzeć przed czasem. Podkreślam u mnie z praktyki, w przedlifcie.

Mazda z każdym liftem coś zmienia, więc niczego nie można być już pewnym. Znam całą historię postów w wątkach dotyczących stopnia naładowania akumulatora i od niego zależnych systemów. W przedliftach były problemy głównie przy nowych samochodach, ale wszystkie ASO nauczyły się, że trzeba przed odbiorem akumulator podładować, zrobić reset czujnika i po temacie powracających samochodach zaraz po odbiorze.

Następnie zaczęły się pojawiać w nowszych wypustach, ale już podczas eksploatacji. I tu można zapytać, dlaczego? I czy na pewno dotyczy wszystkich, bez wyjątków? Jakby wyjątków nie było, to sytuacja byłaby prosta, ale z tego co tu czytałem są wyjątki. Pytanie zasadnicze: co je odróżnia?

Określenie "u wielu z nas" do końca nie oddaje skalę. Jak wiadomo, Forum to miejsce, pomijając ekscytację przed i zaraz po zakupie, głównie do szukania odpowiedzi na pytania i wylewania żali, gdy coś jest nie tak z samochodem. Jak ktoś jest zadowolony to nie ma chęci o tym pisać, większość po zakupie nawet tu nie zagląda. Natomiast jak ktoś szuka pomocy to podejście się zmienia. I tak, na 10 skarżących się osób, znajdą się 2, które temu zaprzeczą. W rzeczywistości to jednak nie jest tak, że 80% ma z tym notoryczny problem. A może i ma, ale na czas niższych temperatur sprawę, podobnie jak ja, zawiesza. Trudno to ocenić. Jedyne co, według mnie, może pomóc, to regularne zgłaszanie problemów z niedoładowanym dostatecznie akumulatorem podczas trwania gwarancji fabrycznej. Im więcej tych zgłoszeń będzie, tym szybciej fabryka zareaguje. ASO samo z siebie nic na to nie poradzi, oni stosują się do procedur producenta i oni też zgłaszają problemy, których nie potrafią rozwiązać. Tylko inżynierowie Mazdy wiedzą co sobie tam wymyślili i jak to działa. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 sty 2019, 21:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tombien, osobiście temat akumulatora, a raczej jego niezdolność która jest wyznacznikiem działania istopa, jest dla mnie częściej śmieszna niż poważna.
Jedynie w wolnej chwili wolę się tym zainteresować niż to olać i zgłaszać do serwisu mając nadzieję że to co coś pomoże innym a tym bardziej że Mazda coś polepszy...

A tym bardziej, jest to forum w kierunku technicznym mechanicznym o tematyce motoryzacyjnej marki Mazda.
...czasami mam wrażenie że więcej biadolenia pitolenia jak na forum typu gazeta.pl czy przyjaciółka.pl, ale to mi nie przeszkadza

Mam pewne konkretne pytania w tym zagadnieniu to je zadaje, i tyle

Jeśli więc chodzi o akumulator, to jak wiemy bardziej prądy ładowania są w stanie spoczynku niż ciężkiej pracy produkowanego ładunku dla akumulatora.
Pierwsze co przychodzi do głowy to świat Eco i normy emisji spalin.
To bankowo odbija się na oszczędności produkcji prądu aby nie obciążać nadmiernie silnika. Tylko jest jakby brak spójności.
Skoro system oszczędza zużycie paliwa wyłączając alternator, co widzimy w braku istopa w okresie zimowym, to gdzie tu oszczędności skoro silnik pracuje na postoju zamiast być Eco?

I tutaj rodzą się pytania i rozważania, dlaczego.
Taki Eco ale nie w zimne dni? No herezja mazdy

Niby wszystko ok, ale są właśnie pewne ale.
Tematyka ta jest stosunkowo młoda i olewana przez użytkowników. Za jakieś 5 czy 10 lat znajdą. Się ludzie którzy to rozgryzą i dadzą jasno na tacy odpowiedzi i napewno rozwiązania.

Wiesz, nie byłoby na pokładzie ieloopa kondensatora i istopa, to tematyka akumulatora byłaby mi obca.
Jedynie optymistyczne jest to, ze mając systemy czy też nie, akumulatory żyją prawie tyle samo, ba..nawet tak samo jak w innych samochodach.

Jedynie techniczna ciekawość prowadzi mnie czy innych do zadawania pytań tutaj a nie w innych miejscach w sjdci

Wiem już z pewnością, że mój Bosch C3 to produkt marketingowy dla amatorów. A o cetekach nie będę się wypowiadać bo go nie mam ale też go nie kupię nawet jakby miał napisane 15A chociaż to proste urządzenia które pomagają i mają swoje miejsce w motoryzacji


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.