Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 22 mar 2020, 14:06 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Pracuję w firmie produkującej maszyny. Akumulatory są odpinane na czas transportu.
Według mnie odpięcie klem nie jest wcale głupie.
Po pierwsze, w aucie są wciąż odbiory, które przez miesiąc będą wolno rozładowywały baterię.
Po drugie nawet dla bezpieczeństwa, w takim aucie stojącym bez opieki może dojść do zwarcia lub pożaru. I nie jest to wcale nic niemożliwego, wystarczy, że jakiś gryzoń dostanie się do środka.
A przy podłączeniu z powrotem, nie ma aż tyle zabawy żeby przywrócić wszystko do stanu pierwotnego. Ale to są tylko moje subiektywne opinie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2020, 14:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Wydaje mi się ,że zależy to też od stanu aku. W tym przypadku rok prod. 2019,więc raczej aku ma jeszcze duży potencjał ,problemów nie będzie.Mój już trochę przeczochrany i czasem ponad 2 tyg. postoju ,nic złego się nie dzieje,ważne aby przed postojem był dobrze naładowany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2020, 16:34 
Amator
Offline
Od: 01.11.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Mazda stoi po 3-5 tygodni na dworze pod chmurką, akumulator nie odpinany i odpala bez problemu za pierwszym razem. Oczywiście wszelakie ładowarki, złącze obd wypięte.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2020, 16:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak odpala. (silnik uruchamia się), no to super, nie ma się czym martwić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2020, 23:57 
Amator
Offline
Od: 01.11.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Ważne też żeby po odpaleniu trochę pochodził, daje mu jakieś pół godziny na wolnych obrotach. Po tym czasie gaszę na 15 minut i wyjeżdżam w trasę (taka praca niestety). Po takim zabiegu od razu uruchamia się i-eloop oraz uruchamiał się i-stop(bo już go wyprogramowałem).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2020, 08:23 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Są też inne przemyślenia niż te z forum.
http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm

Tu jest bardziej rzeczowo i podejście chyba bardziej odpowiednie niż procedura ASO podobna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2020, 09:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jest mnóstwo przemyśleń, zgadza się a tym bardziej to forum...

Jedno pytanie, gdzie jest mowa o EFB?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2020, 09:51 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Ogólnie temat to AGM ale część tej wiedzy przekłada się na EFB.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2020, 10:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Masz rację, część wiedzy...
Temat szeroki i głęboki, jak szafa, do której dawno już zajrzeli chłopaki od aku.biz czyli DORADCY akumulatorowi z YT.
Wykresy, podejście, nawet dane którymi się posługują, są identyczne ze stroną od Pana Bill Darden.

No i oczywiście, polecam, szerokie spektrum wiedzy do przyswojenia.
Żeby nie było, też tam kiedyś wylądowałem.

Jednak ponawiam pytanie, gdzie jest mowa o EFB, o 17V a tym bardziej natężeniu prądu równym 1/5 pojemności akumulatora w naszym przypadku EFB i czasie ładowania adekwatnym do gęstości elektrolitu?

Znam tę stronę, serio, stąd moje pytania


Ostatnio edytowano Pn, 23 mar 2020, 11:21 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Wypowiedź nie na temat. Wystarczy wprost napisać. Na stronie są takie i takie informacje dobre, ale brakuje tego i tego... A nie na zasadzie "wiem ale nie powiem"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2020, 10:43 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Z racji obecnej sytuacji na świecie i braku możliwości doczekania się w przewidywalnym czasie Kulona, zamówiłem zasilacz laboratoryjny z Chin, podobny, do tego, który wstawił powyżej Millerek. Ok. 300W.

Millerek co ustawiasz na swoim kombajnie na starcie: od razu dajesz mu 17V@10A ustawione jako max, czyli pilnuje, żeby ich nie przekroczyć? Napisz co sie dzieje potem, w trakcie ładowania.
Prąd siłą rzeczy musi maleć, a co się dzieje z napięciem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 mar 2020, 11:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, masz rację.

Po"badaniu "akumulatora czyli po zmierzeniu adekwatnej gęstości elektrolitu do stanu naładowania akumulatora, ustalasz czas ładowania w minutach, według tabelki.
Czas i prąd jest również odpowiedni do twojego EFB, i wspomnę że w Maździe są tylko dwa rodzaje EFB patrząc na pojemność.

Jak już oszacujesz czas ładowania, Podpinasz urządzenie ładujące. W tym przypadku mówimy już o zasilaczu regulowanym z ochroną. CC and CV. Nie możemy już pisać/mówić o żadnym prostowniku które to nie posiadają żadnej ochrony CC and CV

Jak już podepniesz urządzenie, ustawiasz ochronę napięciową na 17V i adekwatny prąd pod ochroną CC (natężenie prądu) do twojego akumulatora.
Pisze tak dlatego, że domniemywam masz URZĄDZENIE które już ma ochronę ponad napięciową czyli CV jak również ochronę ponad prądową CC.
Krótko pisząc, ustawiasz V i A na tyle ile trzeba i wiesz ze ustawienie nie zwiększy się, z równych powodów...

Akumulator EFB Yuasy (przykładowo) ładujemy adekwatnym natężeniem prądu do danego akumulatora czyli 1/5 pojemności, oraz odpowiednim napięciem dla EFB czyli 17V oraz... , na USTALONY CZAS! wyliczony według najniższej zmierzonej gęstości elektrolitu podpierając się tabelką.


Naciskasz start i włączasz stoper/minutnik etc...

No i konkretnie do pytania, jeśli urządzenie jest na tyle mocne, to napięcie praktycznie nie zmieni się, bądź spadnie niewiele. Prąd zaś będzie stopniowo maleć.

Podczas ładowania uważaj na chlapanie oraz gaz, no i nie znam historii twojego aku, ale temp ładującego akumulatora napewno wzrośnie i nie może przekroczyć 45stC , elektrolit zrobi się trochę mętny, nagazowany, a jego poziom nieznacznie wzrośnie.

Najważniejsze jest zmierzenie gęstości elektrolitu o którym mocno się rozpisuję, ponieważ według tejże informacji dobierasz adekwatny do stanu naładowania, czas jego ładowania.


We wcześniejszych postach, wklejałem screeny z serwisowych wytycznych dasz radę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 16:33 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Właśnie o początkowe ustawienia mi chodziło oraz o to, jak się zmieniają w funkcji czasu. Reszta to oczywiste oczywistości :) ale warto powtórzyć.
Pytam też o ustawienia CV, czy dajesz 17V czy więcej, bo manual Mazdy dot. ładowania tak naprawdę nie podaje w żadnym miejscu napięcia. Padają określenia "high voltage", potem pojawia się info, że napięcie może wzrosnąć ponad 17V, a na koniec jest info:
"Some automatic battery charger can also be used if they are equipped with the following functions.
Charge-voltage can be adjusted between 17.0 – 17.5V."

U mnie jest Panasonic 65Ah 520A, więc ustawiam CC 13A.

-- Dodano: 26 marca 2020, o 16:33 --

Dziwne rzeczy się dzieją tym razem. Z braku przesyłki z Chin, zacząłem ładować Stefpolem 305M. Pierwszy dzień ładowania ok 6h i gęstość się podniosła o kilka oczek w każdej celi. Znaczy prawidłowo. Drugi dzień ok 12h i rano, po odczekaniu ok 10h, jakby spadek gęstości. Dziś jest 3 dzień, ładowanie od rana i mam wrażenie, że nic nie wnosi. Napięcie ok. 16,7V, czyli blisko wzorcowych 17V, prąd wiadomo jak w Stefpolu, trudny do oszacowania, ale ok. 1-2A. Raczej nie chodzi o moc Stefpola przy tych prądach dałby radę. Czyżby Panasonic już nie chciał przyjmować? Ale czemu? Gęstość albo na białych polach, albo ledwo wchodzi na zielone.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2020, 20:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
A ja cały czas nie rozumiem tego ładowania EFB Yuasa napięciem 17V. Dziś z ciekawości spojrzałem na AGM, który wkładamy do maszyn w robocie. Napisane na nim jest żeby ładować maks. 14.8V, także ciekawa sprawa.
Ktoś kiedyś wyciągał tu procedurę dla Exide, tam chyba też nie było mowy o tak wysokim napięciu.
Dziwna ta Yuasa, w sumie może dobrze, że zakończyłem z nią romans.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 08:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Miał ktoś SOC 1%?
W ciągu ostatnich 2 tyg. praktycznie nie używam samochodu. Dzisiaj rano taki stan.
Samochód odpalił. :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 08:51 
Amator
Offline
Od: 01.11.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
zdzich44 tak ja i to nie jednokrotnie. Rozruszasz trochę mazde i wróci do normalnego poziomu. Co najlepsze u mnie po pół godziny na wolnych obrotach istop/ieloop już są gotowe :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 09:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Bat cur 55A - dobre :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 09:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No to ładnie pokazuje na ile ten SOC jest związany z rzeczywistym naładowaniem akumulatora :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 09:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tylko na początku, potem się rozkręciło do 78A ;)
27 marca 2020, o 09:13 Grek77 napisał(a):
Bat cur 55A - dobre :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 mar 2020, 11:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hihi
Niestety konsekwencje stania w miejscu, taki jest EFB, efekt samo rozładowania się jest obecny bardziej niż w zwykłym akumulatorze.
Oczywiście daleko jeszcze jest do unieruchomienia silnika z powodu niskiego napięcia, oraz obliczenia SOC przez samochód jest jak widać dość burzliwy żeby sprowadzić SOC do 1% a później 78A prądu ładowania,

Moja też stoi w miejscu, jak było prawie 90% jak jeździłem tak obecnie będzie na poziomie 60 paru albo i mniej.. Ale z nudów zrobiłem..., hmmm z nudów powtarzam..., zmierzyłem Gęstość i była na dobrym poziomie w okolicy 1.26-1.27

Taki jedno % SOC dalej dowodzi że akumulator pod maską czy w instalacji jest inaczej mierzony i utrzymywany patrząc na inne akumulatory czy samochody.
Wkleję ponownie rysuneczek Obrazek


Pewnie istop nie działa, pisali wyżej że w zimę ma nie działać, a z nadejściem wiosny ma wszystko wrócić do ładu i składu.
zgłupiałem już


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 10:07 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Millerek, co myślisz? Post #3312.
Kupno nowego ssaka do pomiaru gęstości pomogło, ale tylko na chwilę, tzn pokazuje wyższe wartości w każdej celi, niż pierwszy ssak, ale wciąż w skrajnych celach oraz w kilku innych jest na granicy białego i zielonego. W dwóch środkowych jest ok 1,28. Ładowanie Stefpolem to łącznie: 6h, 12h, 10h, 6h.
Nie ma opcji żebym go przeladowal, nie tym prądem i napięciem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 17:51 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
To są czary i magia. Niby akumulator ale jest bardziej tajemniczy i zjebany niż kobieta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 kwi 2020, 17:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Moja mazda stoi od 12 marca w garażu.
Przez te 21 dni wyjechała może dwa razy na większe szybkie zakupy dla rodziny.
Takie też zakupy były dzisiaj, więc....

Z nudów oczywiście wziąłem ze sobą refraktometr do zmierzenia gęstości akumulatora.

Zaznaczam że przed 12 marca SOC wyliczony według mazdy był około 85 na 95%, jak zawsze przeważnie.

To akurat pochodzi z 22 stycznia, nowszego nie mam oprócz dzisiejszych.
Obrazek

Dzisiaj zaraz po uruchomieniu silnika.
Zmierzona Gęstość elektrolitu 1.245
Obrazek

Obrazek

Po powrocie, kilka kilometrów raptem...
Gęstość 1.255
Obrazek
Obrazek


Jak widać, w mojej M i z jej Yuasą, Gęstość jest potwierdzeniem wyliczenia SOC.
Istop zdechł, SOC mam poniżej 65% a Gęstość jest w okolicy 1.25.

Ładować nie mam zamiaru jeszcze, poczekam sobie spokojnie jeszcze z tydzień lub dwa.
Ładować mam jak i czym, i nie potrzebuje nawet gniazdka sieciowego.
Tak więc poczekam aż spadnie hmmm, poniżej 1.24 g/cm3
Chociaż według prawideł i danych producenta Yuasy, powinienem już ładować.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 kwi 2020, 18:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.02.2020
Posty: 228
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Serio od 12 marca nie jeździłeś? Mnie by szlag trafił, ja nawet jak nie mam po co, to i tak czasem mazdunią wyjadę na przejażdżkę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 kwi 2020, 18:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mam Swifta małżonki, taki mały wariat więc jest nim wygodniej i szybciej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 kwi 2020, 15:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Następnego dnia, po 50km.
Gęstość elektrolitu sprawdzę po następnych 50km jak wrócę do domu Obrazek

Chciałbym aby SOC wrócił do 85-95%SOC


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 kwi 2020, 20:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sorry, brak możliwości edycji


Po przyjeździe do domu (dodatkowe 50km, w sumie dzisiaj 100km), SOC podniósł się ładnie.
Gęstość niekoniecznie Obrazek
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 kwi 2020, 20:53 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Millerek, a powiedz mi proszę, jak wygląda badanie tym refraktometrem? Tak samo pobierasz próbkę jak areometrem? Jaka jest dokładność pomiaru, większa?
Pytam, bo zauważyłem to o czym wcześniej pisałem. Pierwszy areometr pokazywał gęstość ok. 1,25. Przy myciu mi się pobił. Kupiłem drugi i nagle zaczął pokazywać 1,28.
Dlatego nie bardzo już wierzę tym urządzeniom. Wskazanie pewnie zależy od wagi pływaka. Czy refraktometr jest w takim razie nieomylny?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 kwi 2020, 20:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja nie mam problemow z aku ale ale często sprawdzam Soc.
Rok temu jak aku spadło przez instalacje android auto do 55% Soc to już po pewnym czasie miałem max 75% i cur wynosił1 A.
Wiedziałem że jak sam nie podładuje aku to auto samo nie podniesie do 90% bo cur max 1A .
Podładowałem i 10 miesięcy było ok do marca, kiedy auto stalo w zime 2 tygodnie i spadło do soc 58%.
Po odpaleniu 6A ale po 10 km tylko 2A, po 10 dniach mam max 75% i 1A, jak odpalam auto to mam 4a ale szybko spada do 1-2A.

Moje wnioski :
Jeśli Soc jest wysokie 80-95% to ładowanie ciągle jest wysokie, ale wystarczy jeden spadek aku na Soc 50-60% i auto samo sie z tego nie podniesie do 90% bez podładowania prostownikiem.

Generalnie wszystko działa itp ale i tak podładuje aku bo, ciągle niedoładowany aku pewnie szybciej padnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 kwi 2020, 21:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No ja właśnie też od 3 dni walczę ze swoim Exide (korzystam tutaj z wytycznych Millerka, podpinam się też pod pytanie o ten refraktometr).
Wg mojego areometru (a niby taki lepciejszy) było już 1.20-1.21.

Dzień pierwszy - 12h Stefpolem 305M na przedostatnim programie. Podniosło do ~1.23. Przerwa.
Dzień drugi - 10h na ostatnim programie. Podniosło do ~1.24. Przerwa
Dzień trzeci (dziś) - 10h na ostatnim programie. Podniosło do ~1.26. W niektórych celach nawet blisko 1.27.

Jutro już wkładam do auta z procedurami zgodnie, bo muszę je trochę ogarnąć. W sobotę lub we wtorek będę jechał 500 km trasę. Zobaczymy jakie będą %. Najwyżej w przyszłym tygodniu może jeszcze raz mu dowalę Stefpolem.

Ładowanie w garażu, a w nocy miałem max 3-4 stopnie. W ciągu dnia było 10-11 stopni. Więc może w temperaturze pokojowej gęstość byłaby inna.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 kwi 2020, 21:07 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Grek77, cały czas masz pierwszy akumulator? U mnie tak się rozładował, że ledwo rozrusznik kręcił. Błędy zostały wykasowane, czujnik zresetowany do zera. Po tym przejechałem ze 200 km i akumulator się naładował sam. SOC podniósł się do 80-90%. Akumulator był sprawdzany przyrządem mierzącym moc rozruchową. Z 40% przy prawie rozładowanym, po następnym pomiarze było 80%. Akumulator miał wtedy prawie 5 lat. Niestety po kilku miesiącach pojawił się znany komunikat i zdecydowałem się na wymianę. Mając złe doświadczenia z poprzednim autem nie czekałem na zimę, żeby potem nie obudzić się z ręką w nocniku. Teraz jestem zadowolony, Exide z ASO kręci aż miło, SOC blisko 100%, systemy działają jak trzeba. Stara Yuasa leży w piwnicy i czeka na spieniężenie w punkcie skupu, jak tylko to wirusowe wariactwo się skończy :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.