Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:08

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 16:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Eh i znowu koszty.
Akumulator w ASO - 812.
Podłączenie kompa :) żeby się wszystko tam poukładało - 405 zł. Ponad 1200 za taką przyjemność. Trzeba było jednak zmienić auto po 4 latach, właśnie zaczynają się koszty. Coś tam mi wymieniali na przeglądzie, 1700. I powiedzieli, że coś tam :D cieknie, 3-4K koszt naprawy. W zeszłym roku, teraz może być już 4-5K znając życie.

Andrzejsr i może inni - jak z samodzielną wymianą? Gość w ASO powiedział że bez adaptacji może być problem z istopem, będzie ładował mocniej bo będzie myślał, że akumulator nienaładowany. Żeby mi auto z dymem nie poszło.
Ale aku w sklepie 650 zł (z kaucją i wysyłką) czyli połowa tego co w sumie chce ASO.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 17:48 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
No właśnie, widzę, że są ASO co chcą zedrzeć z klienta i te co chcą go zatrzymać na dłużej. Mi zrobili wszystko w cenie akumulaora, łącznie z naładowaniem go wcześniej, wymianą i adaptacją. Jak ogarniasz możesz wszystko zrobić sam. Ale jakieś odnoszę wrażenie, że nie do końca, skoro nawet nie wiesz za co płaciłeś na tych przeglądach. Nie obraź się, ale te procedury wymiany akumulatora są wielokrotnie opisane w tym wątku. Dodatkowo jest pełno filmików na YouTube. Jeśli nie masz umiejętności, czasu, bądź chęci to daj to do zrobienia ASO.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 19:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Wedrowiec napisał(a):
Eh i znowu koszty.
Akumulator w ASO - 812.
Podłączenie kompa :) żeby się wszystko tam poukładało - 405 zł. Ponad 1200 za taką przyjemność. Trzeba było jednak zmienić auto po 4 latach, właśnie zaczynają się koszty. Coś tam mi wymieniali na przeglądzie, 1700. I powiedzieli, że coś tam :D cieknie, 3-4K koszt naprawy. W zeszłym roku, teraz może być już 4-5K znając życie.

Andrzejsr i może inni - jak z samodzielną wymianą? Gość w ASO powiedział że bez adaptacji może być problem z istopem, będzie ładował mocniej bo będzie myślał, że akumulator nienaładowany. Żeby mi auto z dymem nie poszło.
Ale aku w sklepie 650 zł (z kaucją i wysyłką) czyli połowa tego co w sumie chce ASO.



No trochę nie miałem wyjścia z tego pośpiechu i zaskoczenia i po prostu odkręciłem klemy , mocowanie jakieś chyba , wyjąłem i włożyłem nowy przykręcając klemy.
To model 6tki z 2015r , Motion, bez kondensatora.

Może mając obawy można trzeci podtrzymujący napięcie aku podpiąć na czas wymiany do kabli (tylko plusowy jakoś porządnie poowijać żeby do czegokolwiek nie dotknął)

To nie znikną ustawienia foteli itp.
Ale w sumie tak dużo to ich nie ma chyba co się kasować, żeby ryzykować jakieś zwarcie z tym dyndającym plusem.

No nie wiem, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości po, ale nie wiem co to SOCe gęstości elektrolitu itp rzeczy . Batreria daje prąd, liczę na to że Mazda ma jakiś regulator napięcia w alternatorze, kręci to mi wystarcza... Żyję w błogiej nieświadomości ? ; )

Co do kosztów rozumiem, trochę drogo jak na sam aku, co oni tym komputerem robią , chyba poczytam to o czy Pablos pisze poradniki / yt itp na przyszłość.

Mi wtedy co w ASO wymieniali na pewno niczwego poza ceną aku nie wpisali na rachunek , nie było pozycji z podłączaniem komputera. Więc albo nie podłączali ;) albo nie policzyli dodatkowo ? pewnie co ASO to inaczej podchodzą, może popytaj u innych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 19:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A widzisz, chodzi właśnie o kondensator.
Radia nie słucham z powodu beznadziejności systemu (przewijanie z bani), fotel - już sam tylko jeżdżę, wcisnąłbym sobie zapamiętanie po podłączeniu i tyle.

Motoryzacyjnie jestem noga totalna i zawsze przyznaję się do tego bez bicia :) wyżej trochę nabijałem się z tym, że nie wiem za co płaciłem ;) ale po części była to dla mnie czarna magia.

I jeszcze terminów nie mają.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 19:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Rozwiązania:
1. Sprawdź ceny w innych ASO - może ktoś zrobi wszystko w cenie nowego akumulatora (850 zł)
2. Kup ten akumulator za 650, nie wiem jaki to, ale najlepiej sugerowane tutaj, czyli odpowiedni model Yuassy albo Exide (?), wyjmij stary i włóż nowy. Trzeba będzie tylko szyby zaprogramować, żeby się automatycznie otwierały i zamykały. Robisz to opuszczając każdą na dół przyciskiem na konkretnych drzwiach i trzymając wciśnięty przycisk parę sekund, to samo do góry. Możesz też wyzerować parametr "BATT_DAY" w komputerze (czyli ile dni ma akumulator), procedura tego jest opisana gdzieś w necie. Ale moim zdaniem nie musisz tego robić.
3. Zrób w tym ASO w którym pytałeś i miej z głowy.

Osobiście wybrałbym pkt. 2, ew. pkt. 1
ASO mówi jakieś bzdury, nic ci z dymem nie pójdzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 20:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Właśnie, zastanawiam się jak kupić i zamontować aku. Jak podjadę do sklepu i kupię aku. to muszę jednocześnie zdać stary. Gdzie tu go podładować (np. taką Yuasę), przeprowadzić adaptację, wyzerować parametr BAT_DAY. Chyba będę musiał kiedyś tam znaleźć taki punkt sprzedaży, który uprzednio na moją prośbę podładuje poprzedniego dnia aku. (z reguły mówią, że wszystkie są podładowane), po przyjeździe sam zgodnie z instrukcją odepnę aku., patem regulaminowo podepnę, adaptuję, poproszę proszę o podpięcie pod OBD kompa i wyzerowanie BAT_DAY. Zejdzie z godzinę.
Kiedyś było prosto, podjechałem z pracy kilka przecznic na Żurawią, facet wyjął stary, zamontował nowy na ulicy, podaliśmy sobie ręce, 5-10 min. i odjechałem bez oglądania mankietów w koszuli.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 21:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie trzeba zdawać starego akumulatora. Kupując Yuasę może być problem z naładowaniem, inne EFB jak Exide nie są już tak wybredne. Adaptacja polega na szybszym załapaniu SOC przez system, bez tego potrwa to trochę dłużej, nawet kilka dni. BATT_DAY można skasowac samemu, bez komputera. U mnie tego nie robili, sam kasowałem, jest procedura co trzeba wcisnąć w aucie po kolei. Magazynowane akumulatory rozładowują się, więc warto naładować przed wsadzeniem do auta. Nie wiem dlaczego takie rzeczy jak radio, fotele, czy szyby mają ustawienia podtrzymywane z baterii, w dzisiejszych czasach mogliby to zapisywać w pamięci flash. W każdym razie w wymianie akumulatora nie ma filozofii, ale jak to zrobią w ASO gratis to po co się bawić samemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 21:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jest ustawa w tej sprawie i sprzedawca ma obowiązek odbioru zużytego aku. a jak mu się postawisz to owszem nie odbierze ale zgodnie z ustawą ma obowiązek doliczenia tzw. opłaty depozytowej. Mnie kiedyś nie chciał absolutnie sprzedać bez zdania starego.
Z resztą i tak będę musiał zdać go do utylizacji a nie trzymać w piwnicy.
Szanujący się sprzedawca powinien mieć lepszy czy gorszy komputer, względnie jakieś urządzenie diagnostyczne, którego nawet nie posiadam. A raczej gołymi palcami nie skasuję BAT_DAY.
Owszem magazynowe aku. się rozładowywują. Ale jak pamiętam z rozmowy ze sprzedawcą on ma pewną pulę świeżo ładowanych, każdego dnia.
Jeśli ASO zamontuje mi aku. w kwocie do 100 zł więcej od prywatnie zakupionego, to na pewno nie będę się bawił jak opisałem wyżej. Ale przykład Wedrowca raczej przeczy temu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 21:58 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja zabrałem akumulator ze sobą. I tak, trzymałem go w piwnicy póki mi go nie ukradli. A miałem go oddać na złom, wziąłbym więcej, niż wynosi ta śmieszna kaucja.
Tak, BATT_DAY kasuje się palcem i nogą. Wciskając ten prztyczek od kasowania licznika i pedał gazu bądź hamulca, nie pamiętam teraz, jest to opisane na forum. Zresztą wartość ta chyba nie ma żadnego znaczenia oprócz informacyjnej dla nas, ile dni temu wymieniliśmy akumulator.
Przykład Wędrowca nie jest regułą. Ja za akumulator do diesla, który jest droższy, zapłaciłem 800 zł w ASO, wymiana była gratis, Yuasa z Allegro wtedy była za prawie tysiaka. Tyle też mi powiedziano w innym ASO za tego Exide plus 200 zł za wymianę. Podziękowałem i od tamtej pory omijam ich szerokim łukiem. Także są różne serwisy, ja ze swojego jestem zadowolony, mogę się zawsze dogadać, jeżdżę już tam dłuższy czas i nie traktują mnie jak gościa z ulicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 22:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W dobrym sklepie z akumulatorami wymienią Ci go za darmo (z podtrzymaniem ustawień). W Maździe nie trzeba robić żadnych specjalnych akcji po zmianie akumulatora / programowania itp (też podłączali taki "magiczny" interfejs który im to sprawdzał).

ASO to jest dramat jeśli chodzi o jakość serwisu i ceny... 405 zł za podłączenie kompa :D partacze jeb... Jak ostatnio wymieniałem olej u nich (ponad rok temu) to nawet nie zrobili całej procedury serwisowej - właśnie z podłączeniem kompa i skasowaniem stanu rozrzedzenia oleju. Jak im zwróciłem uwagę, to powiedzieli że serwisant praktykant :D no super! Ciekawe jakby to było coś grubszego...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 22:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mam pod ręką, więc załączam. Na samej górze reset Battery_Day.
A czy ta dalsza procedur jest potrzebna to nie wiem, ale jak w 2018 r zmieniłem aku to zrobiłem.
Procedura podłączania nowego akumulatora.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sty 2023, 23:48 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pięknie dziękuję :)

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 sty 2023, 00:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja przy okazji też dziękuję za przypomnienie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 sty 2023, 09:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Japierdziele serio 400zł za przełożenie akumulatora? Ehh a potem sie dziwić że dymają po 700zł na wymianie oleju i fikcyjne inspekcje nadwozia, skoro za zwykłą przekładkę akumulatora płacicie 400zł  :lol:

Ja wymieniłem mój aku, 600zł akumulator, mechanik podmienił przy okazji wymiany klocków 4free i tyle :lol: Gdybym nie miał klocków do wymiany to pojechałbym do sklepu z akumulatorami i tam też by to wymienili w cenie samego akumulatora i zapewne dobrali by lepszy w korzystniejszej cenie...
Nie rozumiem że ludzie nadal wierzą w magię ASO w dzisiejszych czasach patrząc po tym jakie łby tam pracują i praktycznie zawsze widać że wielu tematów nie ogarniają...;/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 sty 2023, 21:32 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
OK ten powinien być dobry?

https://www.iparts.pl/czesc/akumulator- ... tml#100042

Chodzi mi o typ, parametry.

Dostępny, darmowa dostawa, cena niezła. 550 vs 1240 ASO. Za 700 zł mogę się pobawić, będzie choinka to do nich podjadę.

Dzwoniłem do "sklepu z akumulatorami", po pierwsze na stanie żadnych EFB itp. nie mają po drugie gość powiedział, że bez obejrzenia auta on konkretnego modelu nie poleci bo może być różnie. A jak japończyk to w ogóle. Więc jakoś nie mam przekonania, że mają jakąś mega wiedzę. No i mówił coś o robieniu diagnostyki bo może to wcale nie akumulator. Więc chcą $$ na wejściu.

-- Dodano: 24 stycznia 2023, o 21:32 --

Dobra mam nadzieję, że nie będę truł już więcej tylko zwięźle napiszę jak wyszło. I następny wpis będzie zdechło/diagnoza/nowy akumulator.
Na dziś auto po 4 dniach stania w cieple, bez jazdy, odpaliło jakby umierało. Może się wkręcam, za dużo nasłuchuję i patrzę na tablicę ;)
Zero komunikatów. 10 km, część w korku, część ekspresówką, nie dało się jechać więcej niż 110 na GPS. Kontrolka od niskiej temperatury zgasła po chwili dosłownie, istop ładował się po chwili, przy odpaleniu auta kondensator miał jeszcze dodatkową kreskę naładowania. Po dosłownie chwili wszystkie systemy gotowe (silnik?, klima, aku), ładowanie kondensatora ekspresowe.
Zatrzymałem się, odpaliłem, odpala jak rok temu. Wizyta w markecie, po 20-30 minutach - odpala elegancko, wszystkie 3 systemy na niebiesko.
Zobaczymy jak jutro rano odpali, w każdym razie po przerwie, w nocy ma być -2.

Plus chyba taki, że jednak akumulator, nie trzyma. Tak sobie gdybam, gdyby było coś innego to po 10 minutach/kilometrach jazdy odpalanie raczej by nie było lepsze.

Teraz z kasą u mnie średnio, tak czy tak kupuję nowy akumulator przed jesienią. Chyba że padnie wcześniej. No i na 4 dni już nie zostawiam, codziennie będzie jeżdżony. Też może się dziać z tego powodu, przeprowadziłem się i chyba pierwszy raz przez ostatnie 2-3 lata jest tak, że auto stało dłużej niż dwie doby i do tego nie w garażu gdzie jest minimum +10C.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 sty 2023, 22:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Jeżdżenie tak, ale dłużej - dystanse, bo krótkie to tylko go dobijać mogą. Albo podładowywać możesz , jak budżetowo to czymkolwiek , jakis stary ryski prostownik itp ? .
Ja mam takie doświadczenie z wielu aut, że jak zaczyna słabo kręcić , to będzie tylko gorzej. I w najmniej odpowiednim momencie amen ; ) Assistance masz ? jak Tak to podjadą ze starterem i na krótko wystarczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 sty 2023, 16:55 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
ok a gdzie znajde jaki musze wymienic akumulator?
wazne bo własnie mam do wymiany, magiczny pomaranczowy komunikat o problemie z zarzadzaniem baterią i istoop i ieloop przestały działac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 sty 2023, 17:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.01.2021
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Witam, Panowie króciutko rozwiejcie moje nie zdecydowanie, czytam czytam i dalej ziolony jestem :( mazda z i-stop i e-loop aku do wymiany i brać:
1. Exide - (obecnie w aucie)
2. Yuasa
3. Warta
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 sty 2023, 20:05 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Podpinam się i będę wdzięczny za konkretne linki/modele ;)
U mnie dalej cyrk, odpalam auto, rzęzi i co... po 2 minutach wszystkie kontrolki na niebiesko czyli aku naładowany.
Wracam po 30 minutach, garaż podziemny, ciepło. Wracam, kręci elegancko, aku już nie na niebiesko ale istop ładuje kreseczki. Przez 3 minuty, później już kreski nie przyrastają :D

Z innych tematów - cieknie z pokrywy rozrządu, 3700 w ASO :D

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lut 2023, 17:59 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jak długo powinien wytrzymać akymulator. Ja mam 126tyd i auto ma 8 lat A jaki oryginał i właśnie wczoraj ikona o tym że się skończył.
Ss jakieś wytyczne ile powinien chodzić. Facet w serwisie stwierdził że to bardzo długo działał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lut 2023, 19:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 lutego 2023, o 17:59 Pabllos10 napisał(a):
Facet w serwisie stwierdził że to bardzo długo działał

Moim zdaniem - nie długo, a normalnie.
Po 8 latach ma prawo paść, zwłaszcza że przebieg niezbyt duży, więc auto trochę stało. W poprzednim aucie został wymieniony po 8-9 latach, ale dlatego że ktoś go rozładował i nie chciało mu się go reanimować. W moim obecnym leci mu już 7 rok i działa normalnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lut 2023, 19:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ok jest mało używana.bo mam auto służbowe A żona.buja się po mieście katujac wszystko.w.aucie.i może faktycznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lut 2023, 19:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.01.2021
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Luke napisał(a):
1 lutego 2023, o 17:59 Pabllos10 napisał(a):
Facet w serwisie stwierdził że to bardzo długo działał

Moim zdaniem - nie długo, a normalnie.
Po 8 latach ma prawo paść, zwłaszcza że przebieg niezbyt duży, więc auto trochę stało. W poprzednim aucie został wymieniony po 8-9 latach, ale dlatego że ktoś go rozładował i nie chciało mu się go reanimować. W moim obecnym leci mu już 7 rok i działa normalnie.

Luke, jakie aku siedzi pod twoją maską?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lut 2023, 19:40 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Może kolega dużo jeździ więc cały czas auto doładowanie ale.mimo.wszystko.8 lat to bardzo długo
Producenci najczęściej określają.zywotnosc na 4-5lat


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lut 2023, 20:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 lutego 2023, o 19:40 Pabllos10 napisał(a):
Może kolega dużo jeździ

15-20 tys rocznie, ale praktycznie codziennie.
Wydaje mi się, że te 4-5 lat to było kiedyś. Obecnie akumulatory wytrzymują dłużej.
kocurrr, nie wiem jaki mam akumulator, rzadko zaglądam pod maskę :) Podejrzewam, że Exide.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lut 2023, 20:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Luke luknij pod maskę. Nie podejrzewaj. :wink:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lut 2023, 21:25 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
OK, jak nie zapomnę, to jutro zerknę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 lut 2023, 16:43 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ale nie piszecie jaki akumulator bonoryginal ma 65Ah 520A , już nie kupisz takiego to jaki w tam.i razie kupić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 lut 2023, 17:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Pabllos10, wielokrotnie w tym wątku były wymieniane akumulatory do benzyny. Jak masz i-stop to musi być akumulaotor EFB. Ludzie zazwyczaj montują Yuasa bądź Exide ale też i inne. Można sobie w łatwy sposób dobrać:

https://www.iparts.pl/auto-czesci/akumu ... 00042.html

Ktoś już wcześniej wrzucał taką listę, szukanie nie boli.

Lista akumulatorów, do silników benzynowych SkyActiv-G:
Centra CL604 EFB 12V 60Ah 520A
Exide EL604 EFB 12V 60Ah 520A
Sebang Q85L EFB 12V 65Ah 680A
Banner 56515 EFB 12V 65Ah 550A
Yuasa YBX7005 (Q85) EFB 12V 64Ah 620A
Varta Blue Dynamic EFB N65 65Ah 650A


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 lut 2023, 17:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zajrzalem pod maskę. I nic z tego nie wynika, bo fabryczny akumulator nie ma nazwy producenta. Właściwie to nic nie ma, oprócz oznaczenia Q-85 :)
Ale tak jak koledzy wspomnieli, ja bym brał Exide albo Yuase. Przy innych producentach, czytałem że czasami mogą być problemy z działaniem i-eloopa albo istopa. Choć teoretycznie nie powinno być problemów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.