Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 11:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 20:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ale ładowarka mi dała 4A, drugim razem dałem na 14,8v na 4A, w czasie jazdy mam 14,8v ładowanie ale 1A po kilku km.
Jestem pewien że gdybym miał w czasie jazdy ciągle 4A a nie 1A to by Soc wzrastał powoli.

Trzeba ściągać klemy i ładować nową ładowarką za 200 zł na 16,8v /1,5A. i 14,8v /5A - wiem że to dalej nie to ale lepsze jak ładowarka z biedry za 39 zl.
Najpierw program 14,8v i na 5A a potem na 16,8v i 1,5A i odkręcić korki bo będzie buzowanie ?
Jak ktoś wie czemu Soc nie wzrasta przy ładowaniu na klamach a rok temu na tej samej ładowarce bez klemów było super to napiszcie.
Zdjęcie nowej ładowarki jeszcze nie testowanej max 16,8v /1,5A.
Obrazek


Ostatnio edytowano So, 25 kwi 2020, 20:21 przez Grek77, łącznie edytowano 5 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 20:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przy tak niskim napięciu ładowania, te 4A to było przez chwilę tylko, a to za mało niestety.
Sam widzisz jaki masz rezultat, tą ładowarkę zostaw dla zwykłych małych akumulatorów, EFB potrzebuje o wiele wiele więcej.

Dodano...

Jak również, sam widzisz jakie masz napięcie podczas jazdy i z jakim prądem. Co z tego że Ładowałeś 14.8V i 4Amperami, jak w samochodzie masz 14.8V i tylko 1A, jak mogłeś naładować akumulator ładowarką i to jeszcze z podłączoną instalacją....?

Dodałeś w poście więc i ja jeszcze dodam.
Dlaczego soc w zeszłym roku wzrósł a teraz nie?
Ponieważ w zeszłym roku miałeś bardziej rozładowany akumulator niż teraz. Rok temu miałeś mniejszą Gęstość niż teraz. Rok temu mogłeś coś naładować bo była taka chęć od strony akumulatora, teraz nie bardzo akumulator chciał coś przyjąć bo był w lepszym stanie jak rok temu ....

Oraz...., tym 16.8V z prądem 1. 5A to możesz sobie żarówki podłączyć i patrzeć jak ledwo świecą szkoda kasy na to coś
Dołożyć 100zl i możesz robić już coś konkretnie i to z każdym akumulatorem na świecie. Gdzieś wyżej podawałem link do ładowarki z CC i CV 30V 10A

O, poprawka, dołożyć ale 40zl
https://allegro.pl/oferta/zasilacz-labo ... e=facebook


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 20:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ok, dzieki :)
Myślałem ze może choć coś pobudzę do ładowania 62%soc i po odpaleniu 9A a po 7 km już 2A po czym spada do 1A,
Kiedyś jak miałem 66% to miałem 16 amper i nie spdalo mniej jak 8A.
Po kilku dniach było 90% SOC.
No nic trzeba ładować aku jak piszecie.
Co do ładowarki to ja ją kupiłem w de za 40 euro, podałem cene 170 zl ale w Pl ta sama jest za 210 zl. to zmieniłem cena na 200 :wink:


Ostatnio edytowano So, 25 kwi 2020, 20:30 przez Grek77, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 20:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Edytowałem swojego poprzedniego posta
OK a w tej ładowarce z DE, to najdroższe są przewód sieciowy 230V odraz plastik w obudowie, nic więcej, elektronika watra jest max 10zł w masowej produkcji
I tak dla śmiechu, to moc tej ładowarki z DE jest tak śmieszna, że dzisiejsze ładowarki do telefonów mają większą moc. Przy odpowiedniej manipulacji za 9zl,robisz wydajniejsze Ładowanie jak tą z DE


Ostatnio edytowano So, 25 kwi 2020, 20:35 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 20:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Mając taką ładowarę od razu 16,8V/ 17,2V i 10A albo trzeba ładować etapowo zmieniając napięcie i amprery ?
Co dzień czytam co nowego tu piszecie ale jeśli to podawaliście to już zapomniałem. :lol:
Jak mam mieszkanie a nie dom i nie mogę ładować aku 3 dni jak wy to robicie, i potem jak bedzie po ladowaniu 17V to ile mam czekać by spadło do bezpiecznej 14,9V dla instalacji ?
Fajnie się wam pisze jak macie warunki na takie etapowe ładowanie a jak ktoś co dzień potrzebuje auta ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 20:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiesz....ja piszę ciągle o jednym i tym samym, co piszą inni a tym bardziej jak ty wybierzesz to sam oceniszn w praktyce i po ładowaniu.
O ładowaniu pisałem już wiele razy, dla mnie jest tylko jeden słuszny sposób, musisz doczytać i wybrać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 20:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dobra sprawdzę twoje wpisy. <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 20:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W linku podałem najtańszy przykład ładowarki ala zasilacz CC and CV, tańsza oferta jest tylko w Chinach, jak to sobie radzi w praktyce tego nie wiem, nie miałem okazji tego testować


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 22:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Generalnie jaka jest znacząca różnica że nie polecacie tej pierwszej ? w trybie 5 jest napięcie ponad 16v i 10A, wiem ten pierwszy nie ma pokrętła do Amperów.

https://www.youtube.com/watch?v=4JtSEH21Yeg

https://allegro.pl/oferta/prostownik-la ... 8330705520

https://www.gotronik.pl/zasilacz-labora ... -5141.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 23:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Masz porównanie z linkiem na allegro. U Chińczyka jeszcze 20zl taniej.
Oczywiście Stefek jest troszkę tańszy, ale czas ładowania jest znacznie dłuższy, i nie zawsze zrobi robotę.

Est 305 akurat posiadam, zmierzyłem go i te 10A ma ale nie przy tym napięciu 16V no i przy obciążeniu rezystancyjnym. Jego moc oscyluje w granicy 90W może ciut więcej (jak nie mniej raczej...) jeśli dobrze pamiętam, no i to sprzęt bez stabilizacji napięcia chyba że masz możliwość zmiany napięcia sieciowego to jego moc wzrośnie nawet do 120W z ryzykiem rozłączenia uzwojenia pierwotnego z powodu przegrzania.

Nie wiem, musisz raczej nadrobić zaległości tematu, wiele było już rozłożone na czynniki pierwsze chyba

Stefkiem 305 ale z literką M (podobno troszkę mocniejszy od zwykłego 305) ładował ostatnio kolega KMBak, z rezultatem około 1.26 gęstości w Exide EFB, trwało to 3 dni po 10h.


Ostatnio edytowano So, 25 kwi 2020, 23:46 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 23:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wygląda że nie ma kompromisów i ładowarka z linka co wysłałeś a do tego z allegro najtaniej Areometr, bo bez tego pomiaru nie oblicze czasu ładowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 kwi 2020, 23:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, zmierzenie gęstości obowiązkowe. Nie każdy chce się tak bawić ale dla chcącego czy z nudów to nic trudnego.

Ważne abyś miał Gęstość elektrolitu powyżej 1.26 do 1.28 gdzie minimum przy którym należy już ładować EFB Yuasy to 1.25. Należy również pamiętać o warunkach pomiaru przed jak i po ładowaniu, nadrabiasz temat to pewnie natkniesz się na informacje w tym kierunku


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 kwi 2020, 00:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Millerek, dobrą robotę robisz na forum <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 kwi 2020, 14:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Millerek zrobił podstawowy błąd przy zmianie auta:). Kupił benzynę :lol: Gdyby kupił diesla miał by więcej do roboty, a to dpf a to egr itd :lol: A tak ma tylko ten temat o akumulatorze <hahaha> . Na poważnie, chłop się zna i w życiu bym nie pomyślał że można tyle pisać ciekawych rzeczy o ładowaniu akumulatora :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 kwi 2020, 14:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Mam pytania z dup.. :wink:

1. Przy ponad 17V i 10A będzie gotowanie akku, wiele kwasu wyparuje? trzeba dolewać wody destylowanej ?
2. Przy 16V i 1,5A też może aku buzować ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 kwi 2020, 15:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
.., jakby chłop kupił sobie konia to by gadał o wozie
A tak, kupił M w PB i nie mógł na początku akumulatora naładować

Grek, będzie gazować i to sporo, ale dolewać wody po ładowaniu to kiepski pomysł. Nie dość że zmniejszysz od razu Gęstość to i ladowanie pójdzie w piach.
Uzupełniamy stan przed Ładowaniem.

Wydzielania wodoru nie unikniesz. Pamiętaj aby podczas ładowania, akumulator miał na starcie temp pokojową +- 23stC i żeby później nie ogrzał się do 45-50stC.

17V czy 16V bez różnicy. Przy napięciu wyższym niż 2.4V (około) na cele, elektrolit już może gazować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 kwi 2020, 16:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Lucasbadboy, zauważ, że właściciele diesli nie mają takich przebojów z akumulatorami.
Może dlatego, że akumulator jest inny, większy.
Może dlatego, że alternator jest mocniejszy.
Albo dlatego, że więcej jeżdżą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 kwi 2020, 17:44 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dlatego piszemy tylko z tymi i o tych, którzy mają problem z akumulatorem, jakikolwiek problem...., a czesto wychodzi że mamy SOC poniżej 65% (bo istop nagle się wyłącza i nie chce się załączać), aby później dojść do oszacowania gęstości na poziomie 1.20-1.24 gdzie powinno być grubo w miarę możliwości książkowych ale równo 1.28 bądź SOC znacznie powyżej 65%, tak pod 90% ale też w miarę możliwości...
W największej mierze, piszemy z ludźmi których to interesuje i chcą poprawić stan naładowania, bo nie biorą pod uwagę że coś jak akumulator jest w połowie naładowany czili ledwo zipie przez całe jego krótkie życie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 kwi 2020, 20:03 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie kwestionuję ładowania akumulatora kiedy jest taka potrzeba. Po prostu stwierdzam fakt.
Odpaliłem teraz auto po weekendzie stania, jak tylko zgasła niebieska lampka temperatury, I-Eloop i I-Stop zadziałały od razu. Akumulator ostatni raz ładowany na jesień zeszłego roku przed pierwszym włożeniem do auta.
Dlatego dużo problemów może wynikać z tego, że klienci dostają z salonów auta z niedoładowanymi akumulatorami, z którymi Mazda sobie nie radzi, jeśli ktoś mało jeździ. I stąd biorą się wszystkie problemy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 kwi 2020, 21:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Millerek, miałeś rację.
Te automaty nawet za 200zl nmic nie warte do wymagającego aku w naszych mazdach.
Zamówiłem już ten zasilacz co podałeś linka.
Soc 60%, podłączyłem ladowarkę tą automatyczna na 14,8v/5A i prostownik pokazał naładowany po 2h. :lol:
Zmieniłem program na 15,8v /1,5 i pokazał naładowany po 40 min. :lol: miałem podłączony miernik i widziałem że doszedl do 15,5v a nie 15,8v i pokazał aku full.
Badziewie nic nie warte do tych akumulatorów, ładowałem bez klem ale z ciekawości jutro podam gęstość elektrolitu,
Muszę sprawdzać wszystkie cele albo wystarczy jedna ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 kwi 2020, 22:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
29 kwietnia 2020, o 22:15 Grek77 napisał(a):
Muszę sprawdzać wszystkie cele albo wystarczy jedna ?


Wszystkie. Stan wyznacza najsłabsza.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 kwi 2020, 09:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, bierzemy najniższa gęstość elektrolitu. Jak i do ustawienia czasu ładowania tak jak do określenia jego naładowania.
Pamiętaj żeby uwzględnić czas "uspokojenia" się EFB do tych odczytów.
EFB jeszcze długo sam pracuje, zaraz po odłączeniu z instalacji samochodu jak po ładowaniu.
Proponuję 6h przed i po....
Gęstość po ładowaniu po 6h powinna być porównywalna następnego dnia po 24h.
Często bywało tak, że zaraz po ładowaniu było 1.28 aby następnego dnia spadła Gęstość do 1.26 i wychodzi lipa....

Te automaty jak już nie raz wspominałem....
Wszelkie ładowarki procesorowe, zaprogramowane są w jeden sposób.
Mają zakończyć proces ładowania i aby tym samym pokazać zakończenie ładowania, ale już w momencie uzyskania tylko i wyłącznie napięcia końcowego którego używamy.
Napięcie ładowania nie jest wyznacznikiem naładowania akumulatora, a tym bardziej EFB.

EFB Yuasy potrzebuje duuuuzego prądu (minimum 10A) przy napięciu nie więcej niż 17V podczas rozpoczęcia ładowania na ograniczony i kontrolowany czas ładowania, dlatego wymaga się ochrony CC i CV żeby to się wszystko nie rozjechało....
Jeśli napięcie czy prąd będą niewystarczające, będzie albo dłużej i to sporo (np stefpol est XXX), albo w ogóle stosując ładowarki procesorowe.

Pamiętaj o temp ładowanego EFB.
Najlepiej jak będzie mieć 23stC przed Ładowaniem i nie wyżej jak 45-50stC podczas ładowania.

Niżska temp początkowa jedynie wydłuży proces ładowania.,20stC jest jeszcze ok, ale 5stC przykładowo przełoży się na wydłużenie ładowania ,lub nie wystarczy w ogóle.

Wskazówka, podczas ładowania jeśli napięcie będzie spadać odłączyć Ładowanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 kwi 2020, 17:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Po naładowaniu automatem, najpierw 14,8v/5a potem, 15,4v, 1,5V, na nastepny dzień soc 90%.
Gęstość elektrolitu 1,23. - czyli lipa.
Tak jak pisaliście soc to prowizoryczny stan naładowania.
Jest dobrze jeśli chodzi o ładowanie mazdy bo nawet po 10km było cur 3A a przed ladowaniem aku 1A po 3 kilometrach.

Jak dojdzie ten prostownik 10A/ 30V CC/CV to jak mam to bezpiecznie podłączyć pod aku ?

Podłączyć do prądu prostownik, ustawić CC 17V i CV na 0A ? , podpiąć przewody pod aku i zwiękrzyć pokrętłem do 10A ?
Na koniec odłączyć klemy , czy wyłączyć najpierw zasilacz z pradu ? ładowanie

Elektrolid 1,23 to z tabeli od razu 17V i 10A na 200 minut ?
Potem odczekać jak będzie napiecie mniej jak 15V i podłączyć do auta, na następny dzień pomiar gęstości elektrolitu ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 kwi 2020, 18:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
90%SOC które wyliczyła mazda, to tylko pierwsze wyliczenie. Następne dni tydzień dwa, sukcesywnie będą obniżać SOC do wartości 50 - 60%,trzba tylko poczekać....

Automat ładujący..., już wiele było potwierdzeń, twoje jest kolejne, że nie naładuje EFB

W tym zasilaczu..., podłączysz go do sieci i włączysz włącznikiem. Wyświetlacz wskaże aktualnie ustawione napięcie, ustawisz na 17V, pokrętło Current ustawisz na 0A czyli max w lewo. Podłączysz zasilacz do EFB, wyświetlacz wskaże aktualne napięcie na EFB, pokrętłem zwiększysz prąd do 10A czyli na maxa w prawo. Zaczęło się Ładowanie, ustawisz minutnik na odpowiedni czas względem tabelki według najniższej zmierzonej gęstości.
Po upływie ustalonego czasu odłączysz przewody, wyłączysz zasilacz, koniec.

Przewody to od razu zmień, najlepiej minimum 2.5mm kwadrat a jak masz 4mm to jeszcze lepiej.
Te przewody dodane do zasilacza przed chińczyka nie nadają się do takich prądów, zaraz będą gorące a przede wszystkim ograniczą prąd ładowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 kwi 2020, 18:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dzieki :)

Jeszcze jedno, mozliwe że po takim ładowaniu gęstość elektrolitu nie bedzie 1,28 a np. 1,26, to na następny dzień znowu ładowanie z czasem z tabelki czy odczekać parę dni przed ponownym ładowaniem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 kwi 2020, 18:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
1.26 to Gęstość spoza tabelki, i niby powinno być ok.
Ale jak już, to po 24h od ładowania jeśli będziesz mieć 1.26 to na godzinę możesz jeszcze mu takie spa zrobić. To mu nie zaszkodzi.

Możesz (nie musisz) ale biorąc taki zasilacz, i jego sprawność na około 86%,mozesz dodać 15% czasu więcej do czasu ładowania.

Jeśli, po twoim ustalonym czasie, pod koniec czasu ładowania, amperaż spadnie poniżej 0.5A to można uznać ze Ładowanie przebiegło sprawnie. Ważne aby w trakcie ładowania nie spadało napięcie, bo oznaczać to może uszkodzenie akumulatora przykładowo.

Jak zaczniesz ładować, napięcie lekko spadnie ale będzie dążyć do ustalonego 17V dość szybko.
Prąd zaś, od razu będzie max te 10A i w miarę trwania ładowania, prąd będzie maleć, też dość szybko. Strzelam że około 5A już będzie po niecałej godzinie albo i wcześniej

Kiedy będziesz mieć też zasilacz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 15:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Koło wtorku.
Oczywiście aku muszę wyciągać ? bo może chlapać elektrolit przy ładowaniu aby nic nie popryskać.

Wracając do mazdy.
Ja upieram się że jednak coś nie jest tak fabrycznie z ładowaniem

Jeśli przed ładowaniem SOC był 60% a cur spadal do 1A po kilku km a po '' pobudzeniu '' bo nie nazwę tego naładowaniem :wink: prostownikiem automatycznym mam soc 90% i po 10 km od 9do 3A cur ładowania to znaczy że coś nie tak.
Wystarczy że mazda przy SOC 60% dala by 14,8v i 10A a nie 1A i pewnie bym miał jakoś podladowany ten aku w okolice elektrolitu 1,25. a tak mazda zapodaje lipne 1A i tyle.
Na jakiej podstawie ja miałem 1A po 5 km przy SOC 60% a ty Millerek przy podobnym Soc miałeś 50A ? i aku ci się podładowało.
Nie znam się ale coś tu nie halo.

Rok temu miałem to samo, 60% a mazda nie dala rady naładować bo cus 1A, podładowałem automatem i prawie rok był ok, soc 75-90 nawet w zime, ale na wiosnę czyli po prawie roku od podładowania mazda stala 7 dni , soc spadł do 57% i potem już sama tego nie podniosła.
Dlatego ładowałem go wczoraj.
Czyli raz na rok nie ma tragedie ale gdyby nie dała 1A tylko 10A czy 20A to bym nie musiał go podładowywać automatem.

Spadek po 7 dniach do 60% soc ma wpływ omega, bo rok miałem bez omegi i nigdy nie miałem takiego spadku nawet po 8 dniach stania.
Omega na pewnie nie pomaga.

-- Dodano: 6 maja 2020, o 16:12 --

Jeszcze nie ładowałem nowym zasilaczem aku ale po kilku dniach po ładowaniu automatem mam soc koło 85%, po odpaleniu auta 9A, po 1 km 4A i po 10 km 2A.
Gęstość ciągle na 1,23 więc bedę ładował ale przez parę dni chce sprawdzić co się będzie działo z soc i gęstościa po ładowaniu automatem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 maja 2020, 08:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
W instrukcji ładowania akumulatora Q-85 masz opisane dlaczego tak się dzieje.
I to nie mazda daje, tylko akumulator bierze.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 maja 2020, 14:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Widzieliście ile teraz życzą sobie za Kulona 911?
Nawet 1000zł!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 maja 2020, 20:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Witam serdecznie,
Mam podobny problem jak wielu z Was, tzn. po wymianie aku na Boscha pół roku temu, parametr BATT_SOC wciąż jest na poziomie 0% w Forscan. Mimo tego udaje się zainicjować istopa procedurą z kabiny.
Niestety gdy próbowałem kombinować z wtyczką przy czujniki akumulatora aby przywrócić odczyt SOC, pojawił mi się błąd U1007 a parametr nadal na poziomie 0%.
Prosba o 3 informacje:
1. Czy gdy stan BATT_SOC pozostaje dłużej bez zmian na 0%, może dochodzić do zalewania minusowej klemy elektrolitem?,
2. Czy gdy zrobię Forscanem Lite Reset modułu sterowania układami przedniej części nadwozia (F_BCM), błąd U1007 powinien zniknąć?
3. Jak skutecznie przywrócić parametr aby odczytywał dane?
Będę wdzięczny za odpowiedź doświadczonego kolegi . Obrazek

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.