Teraz jest So, 27 kwi 2024, 21:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 7 lut 2020, 22:44 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
No tak, pilnuj napięcie co jakiś czas. Jak podejdzie do 16,5V a prąd ok. 1-2A, wtedy kończysz tankowanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lut 2020, 22:56 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Napiecie mam spr przy podpietym stefku, czy po odpieciu od razu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 04:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Chodzi o napięcie na słupkach akumulatora podczas ładowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 09:09 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
No na slupkach, tylko pytam czy mam to mierzyc w trakcie ladowania stefkiem, czy zaraz po odlaczeniu. Pomiar w trakcie ladowania pokazuje 16,21V.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 09:34 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
W trakcie oczywiście, żeby ocenić, na podstawie małego prądu (1-2A) i wysokiego napięcia (16,5V), czy aku zbliża się do naladowania.
A po również, aby nie podłączyć go do instalacji auta gdy napięcie jest powyżej 15V.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 09:38 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Rozumiem :) A zeby aerometrem gestosc zmierzyc to mam odczekac chwile po odpieciu stefka, czy od razu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 09:46 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Mierzyć zawsze i wszędzie. Ale pomiar wartościowy, oddający realne nasycenie elektrolitu ma sens po min. 6h. Jak zmierzysz też tuż po ładowaniu, będziesz miał porównanie i zaobserwujesz sobie ciekawe zjawisko przyrostu gęstości, a więc również ma to sens :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 09:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok bo nie rozumiem....
Ładowałeś yomulus Stefkiem, miał napięcie około 16.40V prąd piszesz ze około 1-2A, i jaką miał Gęstość elektrolit? 1.20?
Dobrze rozumiem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 10:15 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Tydzien temu w weekend ladowalem ok. 12h, ale nie mialem czym spr gestosci, a na koniec ladowania stefek nie zszedl ponizej 2A. Wczoraj przed podlaczeniem aku do stefka spr pierwszy raz gestosc i bylo 1,20. Po tym podpialem aku do stefka i ladowalem wczoraj ok. 6h (Zszedl z 4A do 2A). Zrobilem przerwe w nocy na 6h i dzis rano znowu zmierzylem gestosc (nadal 1,20), po czym odpalilem stefka. Po 3h spr prad na klemach i bylo ok 16,20V (jest ok 2A, moze lekko pod). W tej chwili (4h) prad to nadal 16,20V.

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 10:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Takim napięciem to ja ładowałem swojego Exide'a ponad 30h :) z gęstości 1,17.
Z czego chyba z 15h to było napięcie 16,5V i lekko ponad 1A.
Dopiero po takim czasie udało się wypracować 1.28.

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 10:33 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
yomulus, wniosek: czas jest Twoim przyjacielem <czas>

-- Dodano: 8 lutego 2020, o 10:33 --

aha, i nie zaniedbuj tego i nie odkładaj w czasie, bo inaczej aku do wymiany, a warto o niego powalczyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 11:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wskazanie prądu ładowania na tym amperomierzu, chyba odbiega od rzeczywistego....
Ale, czas jaki Ładowałeś to mimowszystko za mało, za krótko.
Nie naładowałeś praktycznie w ogóle tego EFB, masz dalej Gęstość 1.20 jak piszesz, to za mała Gęstość. Minimum wypracowanego ładowania to 1. 25 gr/l.

Nie wiemy z jakiej gęstości wystartowałeś.
Nie wiemy ile się naładował (trzeba zliczyć całkowity czas).
Nie wiemy ile zrobiłeś gęstości.
Wiemy jedynie że czas ładowania jest za krótki bo nie masz gęstości.

Kontrolke o naładowaniu akumulatora lepiej zakleić bo wprowadza w błąd użytkownika.

Potwierdzenie naładowania twojego EFB będzie wskazanie gęstości na poziomie 1.28, najlepiej 1.29.

Już nie podpinaj go nie ładuj tak na raty, chyba że musisz.

Ja rok temu, Stefkiem ver.2, (ty masz ver.3),z gęstości chyba 1.24 ładowałem prawie dwa dni, a w sumie to około trzy dni.
Absolutnie mi się takie Ładowanie znudziło, więc musiałem posiłkować się znacznie mocniejszym sprzętem. Stefek zaczął od napięcia około 15.40V z prądem około 5A..skończył finalnie na około 16.25V z prądem około 2A. Ale to trwało i trwało... A i gęstość i tak była w okolicy 1.27.

Ostatnio jak ładowałem z gęstości 1.20, ale pod napięciem 17.25V w ochronie CV i 12A w ochronie CC, to prąd na dzień dobry był około 10.5A, z niewielkim spadkiem napięcia rzędu 16.50V.
Ładowanie zajęło 2.5h.
Finalnie zakończył z napięciem około 17.10V z prądem około 2.5A. Na gęstości minimum 1.28.

Tak więc, wyobraź sobie jakie różnice potrafią być pomiędzy dwoma akumulatorami.
Oczywiście piszę o różnicach mocy urządzeń które były użyte.

No i nie zapominaj ze mamy doczynienia z EFB a nie zwykłym akumulatorem.

Tak więc do roboty, robić Gęstość, bo bez tego będzie duuupa a nie Ładowanie

Stefek w najwyższym ustawieniu jest już za słaby, więc ratuje cię czas ładowania.

Podniósł byś napięcie o prawie 1V, to prąd ładowania byłby już dwa razy większy po 30 minutach od podłączenia.
A wystartowałby z prądem około 10A.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 11:53 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i wskazówki! <spoko> Działam!!!! <czas>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 12:09 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Tak mnie naszło, że manual Mazdy dot. procedury ładowania aku pochodzi zapewne i dotyczy Yuasy/Panasonica. Mam na myśli prąd 10A i napięcie 17V. Ale, no właśnie: wiemy już, że niektórzy ładują wymienione aku, zazwyczaj Exide, a wiemy też, że różnią się one na pewno parametrem oporu. Pawko: czy jest szansa, żebyś wsadził na wagę oba dwa i udzielił info na temat ich wagi? Bo może EFB ze stajni Exide/Centra nie jest skłonny do zabawy z takimi parametrami prądowo-napięciowymi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 12:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Jasne, tylko że świeżo co włożony do auta, więc przy następnej zamianie, co pewnie nastąpi w marcu jak tak dalej będzie szło, sprawdzę oba.
Exide'a nie traktowałem 17V, chociaż następnym razem chyba spróbuję. Bo gęstość robi bardzo powoli tymi 16,5V.

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 13:28 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Rano prad byl dokladnie 16,18V teraz 16,35V


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 13:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli chodzi o rezystancje wewnętrzną EFB Yuasy i Exide, podejrzewam że mniejszą rezystancje ma Exide.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 14:14 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Nie musisz podejrzewać :wink: udowodnione naukowo.
Co za tym idzie, należy się spodziewać, że wnętrze ma uboższe, mniej masy czynnej, mniejsza zdolność prądowa, mniejsza podatność na duże prądy, którym go traktuje komputer mazdy, ale też i prostownik.

-- Dodano: 8 lutego 2020, o 14:14 --

8 lutego 2020, o 13:28 yomulus napisał(a):
Rano prad byl dokladnie 16,18V teraz 16,35V

A dokładniej to napięcie :D
Znaczy idzie w dobrą stronę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 18:56 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Właśnie minęła 12h ładowania. Napięcie pokazuje 16,38-42V. (ok 2A, może lekko poniżej. Rozumiem, że jak dojdzie do 16,50V to odłączam stefana i przerwa?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 19:33 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Objawy normalne, ale nie miej złudzeń, że już naładowany. Jeśli boisz się zostawić na noc, odlacz, a od rana znów conajmniej 10h.
Sprawdź rano gęstość.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 19:34 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Chyba zostawie na noc wlasnie i bede wstawal co 2-3h. Stefek sie nie grzeje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 19:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja bym jeszcze trzymał.
Ten Stefek 305M na ostatnim najwyższym zakresie może osiągnąć napięcie ładowania w okolicach 16.7 - 16.9V z prądem około 1A.

Jeśli, akumulator robi się ciepły powyżej 45stC bądź elektrolit jest mocno ciemny to należy odłączyć.

Jeszce pytanko, gdzie masz podłączonego stefka?
Blok, dom, garaż?
Chodzi mi jakbyś podał jakie masz napięcie w sieci.
Bo..., od tego najwięcej zależy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 19:49 
Amator
Offline
Od: 28.02.2016
Posty: 73
Rok produkcji: inny
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
7 lutego 2020, o 22:44 artgeo napisał(a):
No tak, pilnuj napięcie co jakiś czas. Jak podejdzie do 16,5V a prąd ok. 1-2A, wtedy kończysz tankowanie.


To trzymac over 16,5V czy konczyc?

Mieszkanie w bloku


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 19:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Trzymać dalej do rana.
Chyba że się aku grzeje bądź elektrolit jest ciemny bardzo.
A jakie masz napięcie w sieci?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 20:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Witam serdecznie

Mam takie pytanie od około miesiąca zauważyłem ze nie ładuje sie I-eloop. Nawet po zrobieniu 800 km nic nie rusza i chyba powoli czeka mnie wymiana akumulatora.

Czy możecie polecić jaki akumulator będzie dobry do M6 gj 2.5 z system I-eloop oraz start stop?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 21:39 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Wymiana zawsze jest możliwa. Jednak, jeśli czytałeś to forum, zachęcam do ustalenia stanu akumulatora na podstawie pomiaru gęstości elektrolitu oraz napięcia spoczynkowego oraz pod obciążeniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 22:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Powiem tak, 6 letni akumulator to według mnie raczej wymiana. Dobry prostownik będzie kosztował tyle co nowa bateria. Chyba, że ktoś chce się bawić, nadwyrężać kręgosłup, targać to dziadostwo i ładować kilka dni.
Ja wsadziłem nowy i nie żałuję tych wydanych cebulionów. Dziś, po kilku dniach czytania tych doktorskich wywodów sprawdziłem sobie z ciekawości SOC. Z 99% po przejechaniu dwóch kilometrów wskoczyło na 100%.
Także zamontowany na jesień Exide w zupełności daje radę... <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 08:23 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2019
Posty: 25
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
na tym forum mogliby napisać pracy doktorancką na temat akumulatora Yuasa z mazdy. Samochód ma być sprawny i nie powinno to polegać na częstym ładowaniu aku po trzy dni . Trochę lat mam kilkanaście samochodów miałem ale jak aku padał to się go wymieniało na nowy i amen. Możesz napisać jaki dokładnie model EXIDE wsadziłeś


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 10:01 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja mam zamontowany brandowany przez Mazdę Exide (kupiony w serwisie) o oznaczeniu katalogowym SH02-18-520C. Nie pamiętam, czy jest na nim numer producenta. Sprawdzałem różne zamienniki do diesla i cena była podobna. Tutaj chociaż wiem, że bateria jest dedykowana i z gwarancją.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lut 2020, 10:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Chciałbym zmienić na nowy ale jest zerwana etykieta.

Więc chciałbym sie dowiedzieć jakie modele będą pasować bo rozumie do tych systemów i-eloop i start stop potrzebny jest dedykowany akumukator?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.