Teraz jest So, 20 kwi 2024, 01:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 3 lut 2023, 18:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Fabryczny akumulator to właśnie Panasonic/Yuasa. Fajna jest ta przezroczysta obudowa bo ładnie widać poziom elektrolitu. Za to w Exide jest okienko, gdzie widać jego gęstość. Ja z niczym innym bym nie kombinował. Raz na kilka lat lepiej kupić coś sprawdzonego. Ewentualnie jeszcze chyba Banner ma dość dobre opinie. Aczkolwiek Varta też nie jest najgorsza, z Centrą bywa różnie. Choć co ciekawe to amerykański Exide ma w posiadaniu polską Centrę i cholera wie, które akumulatory są u nas robione. Podobna sytuacja jest z Varta i Bosch, to te same akumulatory sprzedawane z innymi naklejkami. Jak dla mnie nie ma sensu przepłacać za akumulator Yuasa. Zwłaszcza, że jest problem z jego ładowaniem bo ciężko w nim uzyskać odpowiednią gęstość elektrolitu. Cała reszta z listy będzie równie dobra, ja jedynie nigdy nie miałem do czynienia z marką Sebang.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 00:21 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dobra może głupie pytanie, czy te akumulatory można podłączyć pod "zwykły" prostownik? Mam jakiś prosty z marketu... tylko boję się, że jeszcze większych szkód sobie narobię. Nie chodzi mi o jakieś go "naprawianie" tylko sytuacja awaryjna lub żeby przy tych mrozach ;) zabrać go na nockę i podładować, rano wsadzić z powrotem. Dopóki nowego nie kupię. I tak samo - jeżeli nowy dojedzie niedoładowany, podpiąć go żeby "do pełna" się naładował na starcie.
Ostatnio mniej jeżdżę i do wiosny może tak się będę musiał ratować.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 09:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Możesz podpiąć pod zwykły automatyczny prostownik ale tym gęstości w EFB nie zrobisz, jeśli już akumulator jest padnięty. Co najwyżej to podładujesz trochę, tak samo, jak alternatorem w aucie. Jeśli masz oryginalną Yuasę jeszcze, to napięcie ładowania z tego co pamiętam z tego wątku musi być koło 17V, czego żaden zwykły prostownik nie ogarnia. Masz akumulator, który ma już 7 lat, to jest jego kres. Jak kupisz nowy to będziesz miał spokój na najbliższe kilka lat. Ja swój wymieniłem po 5 latach bo nie chciało mi się bawić w ładowanie i kupować super prostowników. Mam jakiś tani z Lidla na w razie czego i więcej nie zamierzam inwestować. Po wymianie baterii od ponad 3 lat spokój. Także nie ma co januszować, szkoda czasu i nerwów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 09:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
6 lutego 2023, o 00:21 Wedrowiec napisał(a):
Mam jakiś prosty z marketu... tylko boję się, że jeszcze większych szkód sobie narobię.

Nie narobisz. Możesz podpiąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 10:30 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Taką mam sytuację, na koncie 0, prostownik w szafie. Akumulator mam nadzieję jutro zamówię.
Powiem tak, gdyby nie ten komunikat o rozładowanym aku to bym nie wnikał tylko jeździł. Dziś rano auto odpaliło, w nocy -8. Męczył się ale ruszył. Podejrzewam, że teraz, po 2h przerwy by odpalił jak nowy. Ale wieczorem już znowu będzie się męczył.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 11:48 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Podładuj go tym co masz. Na pewno trochę pomoże. Nie wiadomo na jak długo, ale zawsze. Spróbować nie zaszkodzi. A może na dłużej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 13:07 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jeśli pojawia się komunikat to oznacza, że podczas rozruchu napięcie na akumulatorze spada poniżej poziomu alarmowego. Najlepiej taki akumulator po naładowaniu sprawdzić areometrem jaką ma gęstość elektrolitu. Ewentualnie można porządnym przyrządem sprawdzić pojemność i wartość prądu rozruchowego. Jeśli akumulator jest już wyeksploatowany to niestety fizyki nie oszuka się i doładowanie prostownikiem może wystarczyć tylko na chwilę. Także jeśli jest już problem z odpalaniem to znaczy, że nie ma wystarczającego prądu dla rozrusznika. Można jeszcze sprawdzić poziom elektrolitu i jego gęstość przed ładowaniem. Ale przy odpalaniu decyduje to:

"Prąd rozruchowy jest to wartość podana na etykiecie akumulatora obok pojemności znamionowej, najczęściej wyrażona wg normy EN, która określa zdolność rozruchową akumulatora (tzw. prąd zimnego rozruchu CCA /ang. Cold Cranking Amperage/). Innymi słowy jest to wartość prądu, jaką akumulator może oddać w sposób ciągły w temperaturze -18° C, aby napięcie po 10 sekundach rozładowania tą wartością prądu nie było niższe niż 7,5 V (wg normy EN). Inne, starsze normy (SAE, JIS, DIN), określają ten parametr dla tej samej temperatury, ale dla innych czasów rozładownia i końcowych wartości napięć akumulatora."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 13:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Raz się zdarzyło. Teraz męczy się ale odpala, zero komunikatów. Komunikat był po 4-5 dnia stania auta, teraz codziennie odpalane.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 16:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie można zimą przy ujemnych temperaturach pozostawiać pojazdu na dworze na 4-5 dni. Pal sześć jeszcze jak to się raz zdarzy. Wskazane jest co drugi dzień odpalić, najdalej co trzeci. Rzadko mi się zdarza, ale w takich sytuacjach, w ramach spaceru, wsiadam do samochodu i wyrywam na obwodnicę W-wy na 30 min. nie dopuszczając aby „klocki” i-eloop’a zniknęły. Co ozn., że aku. ładowany jest max. prądem 8-10 A. W moim przypadku to relaks.
W Twoim przypadku skorzystałbym z sugestii Pablos’a, potem codziennie M6 używał przynajmniej na te 15 min. do czasu wymiany aku.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 19:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Znowu przykład ze jesteśmy „więźniami” własnego auta ;). Jak nie dpf to aku trza ładować i TRZEBA jeździć co 2 dni ;) albo dodatkowe 10km bo się filtr wypala :/

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2023, 20:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak to już jest. Przy czym z akumulatorem w tym przypadku problem jest odmienny od innych, gdyż dotyczy braku dostatecznej jego eksploatacji, zwłaszcza w ujemnych temperaturach, w przeciwieństwie do innych podzespołów zużywających się podczas eksploatacji. Problem z aku. praktycznie występujący okresowo (i stosunkowo łatwy do zażegnania), co łatwo zauważyć gdy spojrzymy na okresy uaktywniania się tego działu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lut 2023, 14:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.11.2022
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Witam
Przepraszam za moje nieregularne posty.
Właśnie wróciłem z serwisu Mazdy w Łodzi.
Państwo stwierdzili że mój alternator jest do tego samochodu za słaby i muszę zamówić nowy oryginalny.
Pan powiedział że koszt oryginalnego alternatora to koszt 5100zl.
Prawie z butów wyleciałem.
I tu moje pytanie, czy ma ktoś może dojście do sprawnego oryginalnego alternatora?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lut 2023, 16:36 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A rozmawiałeś z Markiem Malikiem, polecanym tutaj na forum? On przecież z okolic Łodzi jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lut 2023, 18:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.11.2022
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
14 lutego 2023, o 16:36 Luke napisał(a):
A rozmawiałeś z Markiem Malikiem, polecanym tutaj na forum? On przecież z okolic Łodzi jest.


Nie, pierwsze słyszę o tym Panu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lut 2023, 20:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zmiana jednego ASO na drugie. Wawa. Z O na G. Różnice, G vs O:
- uszczelnienie pokrywy rozrządu 1900 vs 3700 - dopytałem, teoretycznie taki sam zakres prac
- naprawa którą zrobiłem w październiku zeszłego roku, 900 vs 1700
- wymiana klocków tarcz przód 370 vs 420
- przegląd - chyba podobnie
- klima - 250-300 vs 800-950
- montaż akumulatora, adaptacja - 110 vs 410
Telefon z G, w związku z problemem z aku - jest aktualizacja softu silnika, koszt 366 zł. Wszystkie raporty z O - sprawdzono oprogramowanie A, B - aktualne. Nic przez prawie 7 lat nie zaktualizowali.

Nie wypowiem się na temat jakości usługi, jeszcze auta nie odebrałem. Natomiast to co O odwala to dla mnie jest **** złodziejstwo.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lut 2023, 15:54 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam
Dzis wymieniłem.akumulator i ieloop działa natomiast istop nie.
Brak kontrolek i info.o.problemach. ASO mazdy Wrocław twierdzi że.auto się nauczy nowej baterii. Co wy na to

-- Dodano: 15 lutego 2023, o 15:53 --

Akymulator Sebang 65Ah 550A EFB
Montowane.jako.pierwszy montaż do kii i Hyundai

-- Dodano: 15 lutego 2023, o 15:54 --

Ta koreańska firma współpracująca z yuasa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lut 2023, 17:27 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.03.2020
Posty: 154
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
istop trzeba zaadaptować, procedura jest gdzieś w tym temacie opisana.

_________________
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

Mazda 6, 2016 FL2, 2.5 AT, SkyPassion - Dark Shadow ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lut 2023, 18:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Można to zrobić od razu ale też można poczekać. Po kilku dniach będzie już SOC widoczny i istop powinien zacząć działać. Z drugiej strony komu potrzebne to guano jest to ja nie wiem. U mnie pierwszy odruch po wejściu do auta to wyłączenie tego.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 lut 2023, 18:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, można wyprogramować :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lut 2023, 19:08 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
15 lutego 2023, o 15:54 Pabllos10 napisał(a):
Akymulator Sebang 65Ah 550A EFB

Jaka cena?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lut 2023, 19:25 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
560zl z montażem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lut 2023, 11:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 928
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Pabllos10 panowe z aso mają rację. Wszystko zacznie działać po pewnym czasie. <metal>

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lut 2023, 18:26 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Już wszystko działa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2023, 17:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Rozładowałem dziś akumulator przez około 1,5-2 godziny grzebałem w ustawieniach stacji Android i nagle ekran zgasł i auto nie odpaliło już.
Wziąłem aku do domu to miał 11,8 V.
Gęstość 1,15-1,16 na pięciu celach, a ostatnia 1,13. (sprawdzałem po 3 godzinach stania w domu).
Zobaczymy co będzie po ładowaniu.
Exide EL604 kupiony w grudniu 2018.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2023, 17:44 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Standard na dzisiejsze czasy, te auta włączone pobierają masę prądu. Ojciec ma Peugeota z 2017 roku, jak się robi aktualizację nawigacji to w instrukcji jest napisane, że silnik ma pracować. A trwa to zazwyczaj około pół godziny. Kiedyś siedział w aucie, miał radio włączony, silnik zgaszony, po kilkunastu minutach auto wywaliło komunikat o ochronie akumulatora i samo zgasło. Szkoda, że Mazda tego nie ma ale niestety japońscy inżynierowie samochodowi są zacofani w stosunku do europejskich strasznie. Gęstość masz niską, sam jestem ciekaw jak Exide się naładuje i czy ją odzyska. Ja ze swoim obchodzę się jak z jajkiem, w żaden sposób nie dopuszczam do rozładowania :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2023, 18:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Też się zdziwiłem że stacja Android tak wyciągnęła prąd. Wszystkie nadmuchy były wyłączone. Ale chodziło radio, więc wzmacniacz bose też coś tam sobie ciągnie prądu
Dzień wcześniej jeździłem i i-eloop działał poprawnie więc musiało być SOC nie mniej niż 65%.
Zobaczymy czy Stefpol uratuje Exide'a.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2023, 09:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No więc ładowałem wczoraj 6 godzin, bałem się zostawić na całą noc, bo to by było dodatkowe +8 godzin bez kontroli stanu ładowania.
Pierwsze 90 minut Stefek ładował 12A i Volty rosły tak od 12,8 do 13,2. Potem A zaczęły powoli spadać i V rosły, więc OK.
Po 6 godzinach gdy wyłączałem było 3A i 16,4V.
Dzisiaj rano aku trzyma 12,97V a gęstość:
1,225 / 1,230 / 1,230/ 1,225 / 1,230 / 1,210.
Jutro będę ładował dalej, bo dziś cały dzień mnie nie będzie w domu.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2023, 09:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mirpo, moja M6 na samym zapłonie wciąga średnio 20A a czasami ponad 30A, więc nic dziwnego że wydoiło Tobie aku....
Na włączonym zapłonie potrafią włączyć się światła mijania po zmroku a to już będzie ponad 30A łącznie, wszystkie systemy sterowniki komputery są włączone, są gotowe do pracy i pracują i nie pomoże wyłączenie nawiewu które można wyłączyć tylko i wyłącznie na zapłonie bądź pracującym silniku a nie w pierwszej pozycji która włącza tylko samo radio.

Stefek postawi aku na nogi, będzie dobrze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2023, 19:48 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
11 marca 2023, o 17:44 Pablos napisał(a):
Kiedyś siedział w aucie, miał radio włączony, silnik zgaszony, po kilkunastu minutach auto wywaliło komunikat o ochronie akumulatora i samo zgasło. Szkoda, że Mazda tego nie ma

No jak nie ma, jak ma. Radio się wyłącza po chyba 30 min, światło też.

11 marca 2023, o 17:44 Pablos napisał(a):
Ja ze swoim obchodzę się jak z jajkiem,

Ja natomiast nie dbam o akumulator w ogóle (nigdy nie ładowany z zewnątrz) i działa od listopada 2016...
Tak więc różnie bywa. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2023, 20:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Luke, no jakby się radio wyłączało po 30 minutach to by się akumulator nie rozładował, przecież mirpo pisał, że bawił się prawie 2 godziny. Chyba, że po liftach coś zmienili i radio i światła same się wyłączają teraz, nie wiem.

Ja też nie doładowuję akumulatora, tylko tyle co auto samo. Ale staram się właśnie nie dopuszczać do rozładowania i nawet jak się czymś bawię w środku to na włączonym silniku. Mam świadomość tego ile nowoczesna elektronika pobiera prądu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.