Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 20:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 09:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Millerek. Według tego rysunku podobnie u mnie działa SOC, między 80 a 95%. Cały czas pracuje jak na załączonym rysunku.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 10:56 
Świeżak
Offline
Od: 22.01.2018
Posty: 22
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czy potraficie wskazać serwis (ASO) w Warszawie, w którym znają i stosują opisywaną tu procedurę ładowania wyższym napięciem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 11:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pawko proszę bez wycieczek pod moim adresem. masz pewnie wiedzę w tym temacie ale nie potrafisz jej przekazać o wyjaśnić problemu. To ze obserwowane zachowanie systemu ładowania nie zgadza się z teoria i chce to wyjaśnić to nie znaczy ze wiedza jest zerowa.
A Mazda oszukuje klientów bo nic z tym nie robi . Takiej informacji nie ma w żadnej instrukcji. Nie przekazuje jej w pismach do konkretnych osób. Nie nam możliwości samodzielnego naładowania akumulatora choćby z tego powodu ze każde otworzenie maski to jest dla mnie wyzwanie, nie mówiąc już o odkręceniu klem. Pisałem na tym forum dlaczego. Dlatego jestem zdany na ASO. To jest mój trzeci akumulator i zachowuje się tak samo jak poprzednie. Można zwalać oczywiscie na ASO . Ale główny problem jest w Mazdzie jako producencie. Nigdy nie dostałem odpowiedzi id Mazdy ze jest złe ładowany. Za to dostałem informacje ze akumulator nie jest źródłem energii oraz ze skoro SOC jest niskie to akumulator ma niski ładunek. To są oficjalne odpowiedzi Mazdy.

A co do wykresu to w moim samochodzie nigdy czegoś takiego nie było. Po naładowaniu jest tylko spadek.
Millerek z całym szacunkiem ten obrazek pokazuje jak powinno być ale w rzeczywistości tak nie jest.

Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


Ostatnio edytowano Cz, 23 maja 2019, 12:07 przez Peterka47, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 11:58 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 43
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Yoorek, nie wydaje mi się aby jakikolwiek serwis ładował według instrukcji. Sam przetestowałem serwisy w Zabrzu, Katowicach oraz Radomiu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 12:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
..., bo jak widać na obrazku, kontrola ładowania EFB w mazdzie, odbywansie tylko w niższym zakresie samego akumulatora. 100% które jest uwzględnione i pokazane na górze, to jest w pełni naładowany EFB według wytycznych w specyfikacji, i musi to być pełne 100%, po to aby nasz zwykły kwasowy aku na sterydach, mógł wytrzymać czy znieść panujące warunki jak istop strt stop itp..

Ten pułap ładowania i rozładowania (powiedzmy 60-80%) wg rysunku, odbywa się w pojeździe tak samo jak w zwykłym akumulatorze pomiędzy 80-100% zwykłego aku nie EFB. (no powiedzmy, bo normalnie nie ma napięcia ładowania tak jak w mazdzie czyli 14.90V...).

Ten pułap 60-80% to tak powiedzmy sobie, zakładam że te górne 80% to SOC 100%.
Reszta 20% powyżej tych 80%, nie uczestniczy w procesach samej Mazdy. Jest jakby nadwyżką, buforem lub jeszcze inaczej... zdolnością ,...

Nie wiem jak to napisać inaczej.

Jesli nie zrobisz "zdolności" EFB, a musi to być ładowanie poza pojazdem , to jest tak jakbyś miał zwykły akumulator którego sprawność będzie ciągle maleć i, będzie spadać poniżej 65%SOC.

Mazda pod maską użytku je EFB tylko w pewnym zakresie jak pokazano, nie uzytkuje go w 100%.
Ale musisz mieć nabity EFB w 100% po to, aby dłużej zniósł jego niedoladowanie podczas użytkowania. No i jak można się domyślać, ta obniżona konsumpcja EFB prowadzi do jego spadku zdolności co objawia się spadajacym SOC, a dalej to wiemy jak idzie, kupujemy trzeci akumulator lub latamy z jakimś pozdzikiem pod maską.

EFB trzeba najlepiej od razu zanim podlaczysz go do Mazdy, jako nowy przykładowo, napoerdolić mu prądu po same brzegi. Czego serwisy nie robią w większości bo nie mają czym konkretnie pisząc.

Już pisałem, nasz EFB ma wyższa sprawność niż normalny kwasiak. Ma więcej płyt, ma większe napięcie, ma większą pojemność. Jest jakby na sterydach po to aby mógł wytrzymać ciężkie życie. W mojej opinii, całe szczęście nie jest to AGM żelowy lub inny.

Jednym słowem pisząc, masz problem z EFB? To musisz go naładować według wytycznych. Ale jego sprawność i tak będzie spadać (zakładając za kryterium działanie istopa i soc pow 65%) w jakim czasie tego nie wiem. Taka jego ciemna strona, możliwe nawet że po jednym konkretnym ładowaniu jego sprawność będzie utrzymywać się na poziomie 60-80% i tyle mu wystarczy na parę lat. Ale musisz go najpierw, chociaż raz, jakby uformować, wypełnić w 100 procentach. Taka jest moja opinia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 12:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czyli pięknie. Nie ma serwisu który ładuje akumulatory zgodnie zaleceniami producenta akumulatora. Brak nadzoru ze strony Mazdy . Brak informacji ze strony Mazdy o procedurze ładowania. Ale Mazda jest cacy i nikogo nie dyma. A to ze nie informuje o wymaganiach akumulatora to nic takiego. Przecież Polak wyda na to cudo każde pieniądze a potem będzie się doktoryzował jak i czym ładować akumulator. A Mazda będzie świętować następny wielki sukces.
A ja mam zerowa wiedzę. Tylko ja nie kupuje samochód i to nowy, aby w nim grzebać.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 12:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Peterka47 tyle tu jesteś tyle czytasz a nie potrafisz prostych wniosków sam wyciągnąć tylko stale powtarzasz że mazda Cię dyma.
Zadajesz pytanie dlaczego nie dać 17V w samochodzie... Chociażby dlatego że alternator i akumulator jest częścią całej instalacji w samochodzie która jest zrobiona do 15V i nie da się tego od tak odseparować, poza tym akumulator powyżej 15V zaczyna silnie gazować, musi mieć wentylację i odkręcone korki, ale Ty już to czytałeś wiele razy tutaj, ale nie wiem?? Może zapomniałeś?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 12:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Technicznie da się to zrobić. Zreszta w Mazdzie jest napięcie 22-24V i przetwornica. Ale generalnie Mazda wypuściła produkt i jej nie interesuje ( brak nadzoru nad ASO) jakie klient ma problemy.
Jeśli jest tak jak mówicie to gdzie nam naładować akumulator? Czy roczny akumulator który według was nigdy nie był prawidłowo naładowany można jeszcze uratować?
Ja sam nie mam możliwości jego naładowania . Mazda się tym nie interesuje.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 12:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Jest 25V ale nie w instalacji

Poza tym pozostaje drugi aspekt, którego znowu nie doczytałeś? :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 13:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jaki?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 13:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Peterka47 nie załamuj mnie.
23 maja 2019, o 13:31 pawko napisał(a):
poza tym akumulator powyżej 15V zaczyna silnie gazować, musi mieć wentylację i odkręcone korki, ale Ty już to czytałeś wiele razy tutaj, ale nie wiem?? Może zapomniałeś?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 13:17 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Jak fracht płynał 1,5 miesiąca zimą to niedoładowany acu mógł stracic na tyle pojemność że zwykłe doładowanie nie daje oczekiwanych rezultatów,czyt.doładuje do 70,góra80% pojemności poczym szybko spada bo ten ładunek nie ma gdzie sie magazynowac.Inne dostawy mogły być realizowane latem,wtedy nasz bohater miał dużo lepsze warunki i stąd różnice w działaniu. Nie sądze żeby były różnice w algorytmach ładowania bo i po co takie zamieszanie,(jest jeszcze sprawa modułu na klemie)i dlatego stawiam na akumulator który dostał w tyłek podczas zimowego transportu z Japonii.Tombien-czytałem i z całym szacunkiem to tam sa mieszane pojęcia.Trzeba zrobić gęstość-gestości nie zrobisz prądem,a napięciem.CTEKktórego mam nie zrobi gęstości,chyba ze ktoś pobawi się sie i będzie ładowac w funkcji Recond przez kilka dni,w tym czasie będzie sie wyłączał CTEK-trzeba by go pilnować i załączać ponownie.Mam też przerobionego Marpola który zrobi to szybciej ale trzeba pilnować podczas gazowania elektrolitu.Ja nie mam na to czasu.Niedługo będe miał bardzo dobry prostownik i wtedy zobaczę czy moja hipoteza jest prawdziwa. Auto mam na gwarancji ,odpala,jeździ,nie kupowałem auta dla i-stopa i dla mnie mógłby byc wyłaczony na stałe. EFB to żadna kosmiczna technologia,to zwykły kwasiak z ciut inną budową. Ładuje sie jak każdy inny akumulator.Wczoraj widziałem EFB w Polo 1,4 benzyna bez start-stop-po co tam dają? nie mam pojęcia,w starym Tiguanie 2.0 PB był zwykły(nie EFB) o 4 Ah więcej,gdzie dodatków elektronicznych było dwa razy tyle i co? Wytrzymuje do dziś,równo 10 lat..EFB-czyli kolejny bełkot technologiczny,za to droższy o 30%. Jak mi padnie accu a bedzie po gwarancji to wsadze zwykłego kwasiaka o tej samej pojemności.Nie jestem tu po to zeby sie wymądrzać ale rozwiązac sprawę

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 13:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A co z EFB bez korków?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 13:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
23 maja 2019, o 14:17 olq5 napisał(a):
Trzeba zrobić gęstość-gestości nie zrobisz prądem,a napięciem
Samo (wyższe) napięcie na nic się zda, jeżeli ładowarka jest za słaba. EFB trzeba naładować w odpowiednim czasie i odpowiednim prądem. Ładowarki poniżej 10A nie są w stanie naładować tego akumulatora (Q85), nawet przy napięciu 17V.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 14:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Skąd masz te informacje? Po kilku takich cyklach jak mówisz zabraknie wody w celach.Juz przy niecałych 16V i 1Ajest duże wydzielanie wodoru,a co dopiero przy 16.5V i 10A..Aku kwasowe ładujesz do pojemności 80% napięciem w okolicach 14 V,i prądem max 10% pojemnosci,prąd bedzie spadał,poźniej trzeba wejsc na poziom ok 16,2V a prąd 2%. Kilka aku uratowałem w ten sposób jeżdza do dziś wiek to 10 lat,8,7 .Po rozmowach z warsztatami i chłopakami z https://www.youtube.com/watch?v=ygenwNVEkQc doszedłem do wniosków jak wyżej jesli chodzi o naszą sprawę.
gdzieś widziałem solidną relację jakiegoś Rosjanina nt.ładowania aku w naszych Mazdach. Jakby ktoś podrzucił linka byłbym wdzieczny

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 15:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Piszę z własnego doświadczenia i z tego co tu czytam. Nie ładowałem akumulatora "manualnie" tylko CTEKiem, którego pilnować nie muszę. Generalnie jest krytyka ładowarek automatycznych, jeżeli chodzi o ładowanie EFB.

Wszystkie doświadczenia, które przeczytałem i oglądałem, dotyczą ładowarek o małej mocy. Mało kto wyda ponad 500 zł na mocniejszą ładowarkę, skoro (ponoć) nie jest aż taka potrzebna. A okazuje się, że jest i taka dopiero sobie radzi. Ja jestem tego przykładem. Nawet przytoczeni przez Ciebie eksperci robiąc test ładowania akumulatora, przy użyciu różnych ładowarek, nie podeszli do niego w sposób bezstronny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 16:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Odnośnie "gazowania" akumulatora kwasowego, to już przy napięciu 14.45 bodajże, elektrolit już gazuje.
Tak gwoli wyjaśnień stwierdzenia, że można wsadzić do Mazdy zwykły akumulator.
Jak wiemy, Mazda ma napięcie ładowania czasami 14.90V, jak zachowa się zwykły kwasiak? Zagotuje się i będzie złom..., tak optymistycznie pisząc.

Ładowarki automatyczne mające nawet 10A, mają tyle, owszem, ale przy napięciu około 14V, przy recond 15.80V czy 16 czy jak to tam się nazywa, natężenie jest już tak małe że nawet miesiąc takiego ładowania nie uzupełni naszego EFB. Trzeba byłoby to przeliczyć jaki potencjał uzupełna EFB w zależności od wydajności ładowarki czytez zasilacza warsztatowego wspomnianego przeze mnie. Mnie się liczyć nie chce.
Taki zasilacz regulowany, zdolny prądowo i napięciowo w zupełności wystarczy, no jest podobnej kwocie co cteki 10A.
Tyle że trzeba wiedzieć jak tego używać, oczywiście wymagana jest ochrona CV i CC. Trzeba wiedzieć i pilnować, tytaj przewagę maja ładowarki procesorowe które same sobie coś tam mieszają, więcej tam bajki i bełkotu reklamowego niż to finalnie jest i realne. Choć relne będzie bardziej przy zwykłym kwasiaku ale nie do EFB.
No i jeszcze, EFB nie ŁADUJEMY prądem 1/10 pojemności na 10h, tylko 1/5 na ściśle ustawiony czas według wskazań z jednej najniższej gęstości w celi.... co jak widać prowadzi do zamieszania i skrętu kiszek.

Prostownik MarPol też jest ok i tani jest ile tam 120zl?.. wspominałem o nim tutaj w temacie. Da radę wyciągnąć z niego 17V ale trzeba również pilnować jakie tam natężenie wychodzi żeby nie było za duże. Obawiam się że może być wystarczające... Nie ma też ochrony cc i cv ale 17V czy 17.50V wyjdzie z niego bez problemu i może ochrona CC wyjdzie akurat sama z siebie czyli max co on potrafi? To też jest jakaś myśl, ale trzeba sprawdzić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 21:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Cytuj:
Trzeba byłoby to przeliczyć jaki potencjał uzupełna EFB w zależności od wydajności ładowarki czytez zasilacza warsztatowego wspomnianego przeze mnie. Mnie się liczyć nie chce.


Prąd 1-2A, napięcie minimum 15.8V

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 04:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
12 maja 2019, o 21:54 tombien napisał(a):
Uważam, że jeżeli samochód samodzielnie nie jest w stanie utrzymać stopnia naładowania w okresie wiosenno-letnio-jesiennym (w zakresie wymaganym do działania systemów i-Stop czy i-Eloop) to użycie lepszych lub gorszych ładowarek (stopień naładowania akumulatora) będzie różnicowało jedynie ilość dni między kolejnymi ładowaniami (więcej lub mniej) a nie rozwiąże problemu, bo nie dotyka jego przyczyny a jego skutku.


@ Tombien myślę tak samo. Ale jaka jest tego przyczyna ? Znasz odpowiedź? Pewnie zaraz dostane od kogoś ze jestem oporny na wiedzę i przyczyna jest to ze akumulator nie był chociaż raz dobrze naladowany uformowany. Ja jednak nie jestem o tym do końca przekonany. I nie dlatego, że bardzo mi zależy na tym, aby byłą usterka w moim samochodzie.
Pawko pisał, że przy 1-2A samochod daje rade gdy spadek SOC jest 10-20%. Ale niektorzy piszą, ze u nich wszystko dziala nawet jak SOC jest ponizej 60% i spokojnie samochód daje rade podciagnac EFB powyzęj 80%. I tu mi nie zgadza teoria o dobrym naładowaniu/uformowaniu ( chociaż raz) akumulatora.

-- Dodano: 24 maja 2019, o 05:02 --

Panowie znalazlem instrukcje do akumulatora Exide EL604.
Otworzcie ten link: http://www.exide.info/spec/el604.html

A pod tym linkiem jest instrukcja: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/exide/Exide+(Flooded)+User+Manual.pdf
Punkt D: przedstawia process ladowania:
D. CHARGING (using charging devices). Sparks
can cause explosions especially during and
after charging. Only charge off vehicle in a
well ventilated area. Disconnect and connect
as described in “B”. Only use direct current
(DC) automatic regulated chargers. Charge
voltage should be 14.4 volts maximum. Follow
the charger instructions. With charger not
connected to the mains connect (+) cable to
(+) battery terminal and (-) cable to (-) battery
terminal. Switch on charger from as remote
a position as possible. Charging is sufficient
to allow battery to be refitted when the
voltage has been stable (14.4 volts) for two
hours or more. Switch off power supply to
charger before disconnecting. If the battery
temperature becomes hot to the touch cease
charging and seek professional advice. It
is important not to create any sparks after
charging the battery, as this is the time when
the accumulation of explosive gasses is at its
maximum. It is recommended that batteries
are left for at least 12 Hours after the charge
current is switched off.

Tu jest napisane aby uzywac automatycznej ladowarki.
I pytanie czy to jest do EFB? Przejscie do tej instrukcji jest z naszego akumulatora Exide. A to wyglada ze jest zupelnie inaczej niz dla Yuasa. Ewentualnie jest to ogolna istrukcja do zwyklego akumulatora, ale nigdzie nie ma innej do EFB.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 07:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
24 maja 2019, o 05:05 Peterka47 napisał(a):
Pawko pisał, że przy 1-2A samochod daje rade gdy spadek SOC jest 10-20%

Gdzie tak napisałem?
Tą drugą część z SOC 10-20% sobie dopisałeś. Miałem na myśli tylko sytuację gdzie akumulator jest prawidłowo naładowany i zainicjowany i nie miał żadnego obciążenia, tylko stał sobie parę godzin zamknięty.
Nie wierzysz w teorię o formowaniu a ani razu z niej nie skorzystałeś tylko idziesz w zaparte.
W instrukcji akumulatorów Varty jest napisane żeby nie ładować samodzielnie akumulatorów EFB i AGM bo wymagają one specjalnych procedur.
Natomiast zwykły akumulator ładować do 2.7V na ogniwo czyli 16,2V.
Teraz każdy akumulator wymaga przynajmniej tych 16.2 żeby się do końca naładować i zrobić gęstość. Co potwierdzili niejednokrotnie chłopaki z aku.biz.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 11:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
22 maja 2019, o 21:24 pawko napisał(a):
Jak akumulator jest naładowany to te kilka amperów po odpaleniu powinno mu wystarczyć aby utrzymać poziom +- 80%


To mialem na mysli.

A z z instrukcja do ladowania Exide ?
Nie chodzi tez o to, ze nie wierze w formowanie baterii, akumulatorow. Ale nie zgadza sie, ze w moim samochodzie jest permanetny spadek a u innych mimo ze laduja CTeckiem ( Tombien) czy tez nie laduja w ogole ( jesli dobrze pamietam kolega Zdzich 44) i u nich dziala.
Z moim samochoem mam od poczatku problem. Chyba jako pierwszy z forum zglosilem Check engine. Po 6 miesiacach od wyjazdu z salonu. Dostalem wtedy samochod zastepczy z przebiegiem ok 10 tys km i zrobilem nim ponad 3 tysiace , uzywalem I-Stop do zrzygu. Ani razu nie bylo problemu. Wzystko pieknie dzialao. Czy ktos ladowal tamten akumulator poza ASO. Jestem pzrekonany ze nie.
ASO zle laduje, Mazda olewa temat. Aby Mazde uzytkowac to trzeba znac sie na wszystkim.
Wyjmowanie i ladowanie akumulatora co dwa-trzy tygodnie a nawet miesiace ( akumulator ma troche ponad rok) jest poz moimi mozliwosciami.
Czy nap ktos z Was jest wstanie naladowac mi akumulator to super procedura?

PAwko dzieki za ta stronke z prawem Ohma. Fajnie jest to popkazane i wytlumaczone. Ale znow w rzeczywistosci nie jest tak prosto. Jest element ktory steruje procesem ladowania. A toi jaki jest stan naladowania akumulatora jest jednym z parametrow wejsciowych. Jest cale multum innych.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 maja 2019, 20:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Czy immo omega bardzo wpływa na spadek SOC ? bo z fabrycznym są już dwa zabezpieczenia w czasie czuwania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 maja 2019, 23:16 
Nowicjusz
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Ponoć robi różnicę.. Chce sprawdzic bo u mnie zywotność aku to minimum 7-8 lat -3 auta,czyli tyle ile przy normalnym użytkowaniu ,standartowy aku powinien wytrzymać(przy zdrowej instalacji"ale na starość nie chce mi sie pilnować ostatniego etapu ładowania.

-- Dodano: 27 maja 2019, o 00:16 --

Sprawdzałem instalację z Omegą i pobiera od 30do 50 mA,czyli ok. Co do EFB to zwykły kwasiak i nie trzeba żadnych cudów do ładowania-tyle że troche bardziej odporny na rozładowanie.AGM co innego. Widział ktoś gdzieś ładowarki z opcja EFB?

_________________
6,4l/100km- :zona: ,7,4l/100km- :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 08:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Rozmawialem przed chwila z przedstawicielem Exide na temat akumulatora EFB montowanego w MAzdach. Ma mi przyslac instrukcje prawidlowego ladowania. Pytalem rowniez o to czym ladowac taki akumulator. Powiedzial ze np Cteck 10 jest bardzo dobra ladowarka. W tym miejscu nie chce negowac tego co bylo pisane wczesniej. To jest informacja od producenta Exide.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 08:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.03.2018
Posty: 43
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Na logikę powinno się stosować te samą procedurę ładowania co z fabrycznie montowanym akumulatorem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 08:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czekam na przesłanie instrukcji ładowania.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 08:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No to ciekawe co tam mówią w tej instrukcji.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 08:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Podobno kazdy akumulator Exide ma na tylnej sciance ksiazeczke z instrukcja uzytkowania/ladowania. Poniewaz moj samochod jest w tzw ASO to nie moge tego sprawdzic.

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 10:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
24 maja 2019, o 12:01 Peterka47 napisał(a):
czy tez nie laduja w ogole ( jesli dobrze pamietam kolega Zdzich 44) i u nich dziala.

Zgadza się , nigdy nie ładowałem akumulatora w M6, czasem auto zaliczy jakiś dłuższy postój na tydzień czy dwa i zawsze odrabia straty SOC. Aktualnie trzyma się między 80-90%

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 11:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, czyżby sprzedaż Cteka i innych procesorowych mini ładowarek zmalała?

No bo tak z nudów, dla zabicia czasu, pospawałem sobie zasilacz/ładowarkę, pod kątem ładowania aku 12V, z regulacją i ochroną CC i CV... za równowartość dwóch skrzynek piwa, w najbliższym czasie wyciągnę 250W
Potrzebuje tylko jakiegoś EFB na testy Obrazek
Tutaj akurat jakiś złom 120AH zwykły kwasiak się męczy, gęstość miał 1.20


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.