Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:04

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 21 lis 2020, 22:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Super, dzięki bardzo!
Tabelka daje takie wnioski:
- Yuasa która stoi dwa lata w piwnicy według tabelki i pomiarów ma 45% naładowania! Szok! Stoi w temperaturze około 18-20 stopni, ma 12,13V i najniższą gęstość jakieś 1,17-1,18.
- jutro sprawdzę ile V ma Exide w Maździe i potwierdzi się czy mój aerometr jest dokładny, ale jak narazie wiele na to wskazuje.
- ostatni wniosek to taki, że nic dziwnego że akumulatory bardzo często padają latem, skoro im cieplej to mniejsza gęstość.

A powiedz mi jeszcze co oznaczają procenty w pierwszej kolumnie?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 lis 2020, 23:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jest to przykładowo 37.4%... wodny roztwór kwasu siarkowego


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 lis 2020, 23:31 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Ho Ho, look who's back :wink:
mirpo, a Ty odłożyłeś go na półkę, i to do zimnej piwnicy :-P
To tylko potwierdzenie, że trzymać, dbać, ładować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lis 2020, 08:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
@Millerek coś ostatnio przysnął i nie zaglądał do tematu ;)

Tak, yuasa poszła na półkę, bo jak kupiłem auto 2 lata temu to słabo kręcił po zimnych nocach, a akurat był okres kiedy nie mogłem sobie pozwolić na to żeby auto zawiodło, więc kupiłem nowy akumulator. A jeszcze jak poczytałem jak trzeba ładować EFB to już w ogóle wtedy odpuściłem jego reanimację.

Obecnie Yuasa ma już 7 lat, więc ciekaw jestem jakby zniósł teraz eksploatację w aucie, po wcześniejszym naładowaniu. Musiałbym kupić prostownik, koszt pewnie jakieś 200-300 zł, ale dla mnie średnio to ma sens, bo po co mi dwa akumulatory na raz :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lis 2020, 12:10 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Po 2 latach leżenia myślę, że zasiarczanie zrobiło swoje. I tak nie masz czym go reanimować, więc jego los jest raczej przesądzony.
Swoją drogą ciekawe, jak na tym tle wyglądałyby Exide i inne zamienniki, po takim czasie leżakowania.

-- Dodano: 22 listopada 2020, o 12:10 --

21 listopada 2020, o 16:09 KMBak napisał(a):
Ja jestem prawie pewien, że Omega (ten dodatkowy immobiliser) daje po dupie baterii. Auto w stanie spoczynku dużo bardziej rozładowuje akumulator, a przez to dostaje też gęstość.

Jest nawet na to potwierdzenie w Battery Inspection [Skyactive-G 2.0]:
"For vehicles with the immobilizer system, the system periodically shifts synchronization of the security light flashing. Therefore, 65 mA (0.1 s) current is supplied when the security light is illuminated, and 40 mA (2 s) current is supplied when the security light is not illuminated. In addition, the measuring instrument, which shows the average value, indicates around 55 mA."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lis 2020, 13:27 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
mirpo, zawieź na skup, będziesz miał na flachę whisky. Ja tak miałem zrobić ze swoją Yuasą na wiosnę ale ktoś mnie ubiegł i ukradł z piwnicy. A leżała dużo krócej, bo od jesieni. Tylko koszt dodatkowy bo musiałem na nowo zabezpieczyć piwnicę.
Teraz mam od roku Exide i jest gitara. Akumulator działa elegancko. Systemy działają bez problemu, zaraz od momentu rozgrzania się silnika. Wychodzę z założenia, że wymiana akumulatora raz na kilka lat to nie jest jakiś duży koszt. Zwłaszcza, że do ładowania EFB nie wystarczy zwykły automat z Lidla, potrzeba dobrego zasilacza laboratoryjnego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lis 2020, 11:39 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
22 listopada 2020, o 13:27 Pablos napisał(a):
mirpo, zawieź na skup

Psujesz całą zabawę. Czymś trzeba się zająć podczas lockdownu :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lis 2020, 12:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
@Pablos kiedyś oddawałem na złom dużo cięższy aku od diesla i wyszło 40 zł, wiec braknie na whisky :(

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lis 2020, 15:18 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hmm, myślałem, że trochę więcej. Ale moi złodzieje na flachę czystej już zarobili :-P

Ciekaw jestem ile te Exide przeżyją, bo jakoś ładować mi się nie uśmiecha. Ostatnio miałem farta, a raczej żona. Zostawiła w środku całe światło na full, dobrze, że akurat wyszedłem z domu i zauważyłem. Rano byłby zonk i pewnie lekko po akumulatorze. Nie wiem, czy wtedy ładowarka z Lidla by go uzdrowiła. Tak patrząc na nią, to ona się chyba jedynie nadaje do najprostszych i najmniejszych akumulatorów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lis 2020, 16:25 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
U mnie Exide po ładowaniu na wiosnę teraz ma soc 58. Mało jeżdżono, no ale w sumie przecież tak też się jeździ autami. Tragedia z tymi akumulatorami.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lis 2020, 21:04 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Ile wiosen liczy Twój Exide?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lis 2020, 23:13 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Kurde! We wrześniu minął rok!

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 11:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
No to faktycznie chyba mało jeździsz. Mój też rok a SOC prawie 100%. Auto jeździ pon. - piątek po 50 km dziennie, weekend zazwyczaj stoi. Żadnych problemów. A akumulator w dieslu większy jest, więc pewnie dłużej musi się ładować i przy rozruchu mocniej jest rozładowywany.
Czasami jak się mało jeździ to wydaje mi się, że lepiej korzystać z autobusów i taksówek i nie mieć wcale auta. To jest skarbonka bez dna ;((


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 11:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Diesle lepiej ładują. To już się potwierdziło nie raz. problemy są z poliftowymi benzynami, głównie 2.5 (ale i 2.0 chyba też), to wg mnie głównie z Omegą lub innymi wynalazkami antykradzieżowymi.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 13:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Normalnie jeździ się więcej, ale przez covid - praca zdalna prawie non stop.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 16:16 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja jeżdżę prawie codziennie, tak po 5-10 km. Raczej 5. I ostatnio jak się zimniej zrobiło, to nie zadziałał mi iStop. Sprawdziłem - SOC 65%. Ale jak trochę pojeździłem, to zaczął działać i już od paru dni działa. I tak mam każdej jesieni, od paru lat. Czyli nie widzę żeby się pogarszało. Samochód jest z końca 2016.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 lis 2020, 18:05 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
U mnie auto więcej stoi niż jeździ teraz.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2020, 18:33 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Czy ktoś jeszcze, oprócz Millerka, ładuje zasilaczem? Dziwne rzeczy mi się dzieją tym razem. Zaraz po starcie, wiadomo, prąd spada do 3-4A, ale potem zaczyna ciągle rosnąć. Wyłączam po czasie oznaczonym w tabelce, więc nie wiem do ilu by jeszcze wzrósł. Może jest tak, jak pod maską: rośnie temp aku, więc chętniej połyka ładunek. Tylko, że w ten sposób, nigdy nie dowiem się, kiedy będzie miał już dość.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2020, 20:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale Ładujesz zasilaczem z ochroną CC i CV?
Prąd ładowania podczas ładowania, nie może się zwiększać. Musi spadać, jeśli rośnie to nie za dobrze wróży.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2020, 21:28 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Tak, w ochronie CC i CV.
Z zadanych 10A spada powoli do 2A, czasem 3-4A, trochę na nich stoi, a potem powoli, ale rośnie. Gdy wyłączam po 180min jest 4-5A, w zależności do ilu zszedł wcześniej.
Domyślam się, że niedobrze to może wróżyć, dlatego o tym piszę. Nigdy tak nir miałeś?
Wymieniłem nawet kable na 4mm - żeby wykluczyć przekłamania, zaniosłem go też do domu, żeby wykluczyć wpływ zbyt niskiej temp w garażu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2020, 22:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, nie jest jeszcze tak źle z tymi 4-5A. Chociaż lepiej jak by prąd nie nie rósł.
Myślałem że prąd doszedł do ochrony 10A i napięcie spadło.
Więc , jeśli temp aku nie wzrosła znacznie, nie przejmowałbym się bardzo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lis 2020, 12:27 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Kontroluję też napięcie, stoi jak wryte na 17V. Nie spada, czyli ok.
Też bym wolał, żeby prąd spadał i czekam na to, ale od pierwszego dnia tego cyklu ładowania nie spada, tylko rośnie. I tak to trwa już 9 dzień. Codziennie pomiar gęstości, ładowanie wg tabelki (max 200 min).
W efekcie mam wzrost gęstości (1.27-1.28), ale w dwóch skrajnych celach szału nie ma (1.25-1.26).

Wsadzę go jutro do miski z zimną wodą i sprawdzę czy będzie różnica.

-- Dodano: 27 listopada 2020, o 12:27 --

Tak to wygląda, prąd zszedł szybko do 2,8A, a po 1h zaczyna powoli rosnąć.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 lis 2020, 20:53 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ładowałem akumulator to ładowanie cur 1A i soc koło 62%, 14,4v aku , gęstość elektolitu była na pierwszej zielonej kresce ,chyba 1,25/1,26.
Czytałem temat, jak ładować ale mam inne pytanie, mimo że takie ładowanie to podładowanie.
Przed ładowaniem parametry jka opisałem, ladowarka automatyczna, na klemach, odłączyłem czujnik soc ale nie klemy.
Po ładowaniu jak już napięcie spadło po 3h było 14,74v, po trzech dniach soc dalej sie nie zresetowało i cur1-3A a soc 61%.
Jak odlacze klemy na 10 min to sor sie zresetuje na 100%, a jak tylko czujnik soc to nie.
Jak moża zresetowac Soc bez zdejmowania klem, przypomne ze odlaczenie czujnika soc nawet na 6h nic nie daje.

-- Dodano: 27 listopada 2020, o 20:53 --

Jak ktoś pisał, że reset Soc to oszukanie , bo cur będzie wysokie na początku, a potem i tak spadnie bo gęstości nie będzie, ale jednak przez jakiś czas ładowanie będzie dobre a bez resetu, po ładowaniu cur jak i Soc bez mian , czyli lipa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2020, 21:42 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Prośba. Pisz bardziej składnie, trudno się to czyta.
Dawno nie odłączałem samego czujnika, nie pamiętam czy resetuje się SOC, czy też wymaga odłączenia klemy. Może ktoś potwierdzi.

Co to za napięcia 14V podajesz? Ładowania przez alternator? Bo chyba nie napięcie aku.

Bez znaczenia co zrobisz, sam reset SOC, bez dostarczenia odpowiedniej ilości ładunku z zewnątrz nie ma możliwości zrobienia gęstości elektrolitu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2020, 23:21 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zgadzam się.
Dziwne jest to że bez resetu Soc przy ladowaniu na klemach cur jak i soc sie nie podnosi a po odlaczeniu klem cur jak i sor wzrasta.
Wiem bo to przerabiałem.
Ta sama ładowarka, ten sam program, na klemach na następny dzień po ładowaniu cur 1-2A i soc 62%, czyli ładowanie nic nie daje a gdybym to samo ładowanie zrobił na odłączonych klemach cur 3-10A i Soc na nastepny dzień koło 90%.
Chodzi mi o to że bez resetu Soc w moim przypadku Cur jak i soc sie nie zmienia mimo ładowania, i nie ma tu znaczenie gęstość elektolitu.
Mazda 6. 2 lift z omega 2,5L.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2020, 23:46 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Wydaje mi się, że traktujesz samą operację resetu SOC jak receptę na problem. Ale tak nie jest. Reset SOC to wyliczenie od nowa przez komp Mazdy stanu naładowania aku. Taki reset odczytu. A ponieważ to zawsze trwa jakiś czas (czasem krótszy, a czasem u niektórych i 3 dni), dlatego pierwsze wyliczenie kompa jest zazwyczaj zawyżone. Dlaczego nie wiem. Może komp domyślnie zakłada, że skoro był reset, to pod maskę trafił aku naładowany lub nowy. Ale po bardzo krótkim czasie komp, jak już dobrze obwącha z czym ma do czynienia, pokaże całą smutną prawdę, czyli że nic się nie zmieniło.
Od samego resetu SOC nie przybywa Ah w aku, nie wzrasta gęstość.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lis 2020, 23:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się, nie oszukasz SOC w ten sposób.
Jedynie naładowanie bądź wymiana naładowanego akumulatora, pokaże dobry SOC. Do tego potrzebne jest odłączenie klem i utrata danych monitorowania aku, a tym samym wyliczenie jego stanu zdrowia na nowo.
Inne kombinowanie wystarczające jest na chwilę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2020, 00:47 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wiem macie racje ale i tak coś jest nie tak dopracowane, przykład.
Dwa lata temu aso coś robiło przy aucie przy przeglądzie, sprawdzam na drugi dzien i cur 1a a Soc 60%.
Ładowanie na klemach, po 4 dniach ciagle to samo, następne ładowanie na odłaczonych klemach i po 24H cur wysokie a Soc 90% i co dalej ?
Mineło 8 miesięcy do zimy za nim aku spadło do takiego poziomu że musiałem ponownie ładować, czyli ie jest tak jak piszecie że soc spadnie po klilku dniach i ladowania nie będzie bo go oszukałem.
Teraz znowu to samo, ładowanie na klemach nic nie daje a jak naładuje automatem bez klem to na 100% będe miał spokój na minimum 6-8 miesięcy albo do następnej zimy.
Co do poprzedniego spadku Soc po ładowaniu bez klem to było 90% , potem spadło na 85 i na 80% to prawda ale dzięki cur do 8A aku przez 8 miesięcy nie spadło mniej jak 80% a śednia to była 85%.
Będe się upierał że w FL2 coś skopali z oprogramowaniem, że ładowanie na klemach jest bezcelowe, jestem pewien ze nawet gdyby sie dało ładować na klemach 10A i 17v to i tak Soc i cur by się nie podniosło a star stop by nie działał.

Po ładowaniu na klemach mam gęstośc koło 1,25-127 ale cur uparcie 1A i soc 60%, bo nie odłączyłem klem do resetu jak tłumaczyłem
Identyczne gęstość miałem w lato przy cur średnio 4a i Soc 85%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2020, 11:31 
Adept
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 137
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: pomorski
Co to za ładowarka? Ile trwa ładowanie?
Możesz pomijać jeden ważny parametr - temperatura otoczenia. Przy wyższych, aku zachowuje się inaczej. Chętniej się ładuje, przy wyższych prądach, komp wykazuje wyższy SOC.
Naładuj teraz tak, jak poprzednio, czyli na zdjętych klemach i napisz jak się zachowuje SOC zaraz po ładowaniu i po czasie.
Może odkryłeś sposób na swój aku.
Choć moim zdaniem to zbieg okoliczności.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lis 2020, 12:43 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wczoraj ładowaniem ponownie na klemch uparcie, ryzykowałem bo był program 15,5v na 4A , i bałem sie o elektornikę ale miernikiem kontrolowałem napięcie.
Nic się nie stało, wszystko działa, napięcie po ładowaniu aku 12,75v, gęstość 1,26-12,7 czyli gestość raczej średnia.
Rano dziś sprawdzam Cur po odpaleniu 2A a Soc 58%, wczoraj było 61%, jest zimno więc spada bo nie ma dobrego Cur a to że ładowałem na klemach to nic nie daje .
Jutro ładuje bez klem tą samą ładowarką i na 100% będe miał ludzik z aku do następnej zimy.
Będę wam podawał jak spada Soc i cur po ładowaniu bez klem.
Nie ma znaczenia ładowarka i program ładowania, teraz mam dobrą ładowarkę automatyczna nawet do 16,5v ale rok temu miałem z biedry i było to samo.
Na klemach cokolwiek zrobię to i tak cur i Soc się nie podniesie, musi byc reset bo upadnie komp ciagle liczy że to rozładowany aku i po ładowaniu dalej podaje stare Soc 58%, przy gęstośc 1,27 i napięciu 14,7v ? to nie normalne.

Jutro ładuje tym bez klem 17V i 10A, czas obliczony z tabelki na podstawie mojej gęstości.
Najpierw właczam zasilacz ustawiam parametry ładowania i nastepnie spinam klemy, czy najpierw podlanczam klemy zasilacza do ladowarki a potem ustawiam parametry ładowania ?
Rozumiem że jak ustawie 17v i 10A to tak nie będzie na wyswietlaczu czylko napięcie będzie wzrastać a prąd spadać ? z tego by wynikało że muszę ustawić parametry ładowania przed podlączeniem zasilacza do aku mazdy.
Wymieniłem kable zasilacza bo moim zdaniem były za cienkie jak na 10A,
Czy Ktoś mial tak jak ja że na klemach ładowanie nic nie wpływa na obliczenie Soc ? i tym samym cur nie wzrasta ?

Obrazek


Ostatnio edytowano N, 29 lis 2020, 12:59 przez Elsas, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.