Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 08:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 12:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Początkowo przy 17V brał prawie 5A, ale myślę, że skoro trwało to tak długo to raczej już więcej się nie da wyciągnąć z niego. Elektrolit po ustabilizowaniu jest czysty, tylko trochę go odparowało. W trakcie ładowania bardzo mocno gazował.
Bezpośrednio po wyjęciu z auta przy tej niskiej gęstości przy 14.5V łykał 4A, czekałem aż spadnie do 2A, włączyłem kolejny zakres ten do 16.5V i znowu było ponad 4A, czekałem aż spadło do 1A i na koniec ten najmocniejszy zakres. Nie nastawiałem od razu najwyższego zakresu bo bym przekroczył 10A, a taki mam wstawiony bezpiecznik.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 12:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
pawko napisał(a):
Początkowo przy 17V brał prawie 5A..,
..., Nie nastawiałem od razu najwyższego zakresu bo bym przekroczył 10A, a taki mam wstawiony bezpiecznik.


Te 5A ty było chyba max co mógłby z siebie dać ten prostownik co?

Mogłeś przekroczyć 10A? Bo nie rozumiem, jakie masz tam "nastawy" że się boisz o bezpiecznik.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 12:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
To jest ojca transformatorowa samoróbka, przygotowana tak, że pierwszy zakres wysterowany jest żeby nie przekroczyć 14.6V, (można ładować bez odpinania klem).
Drugi zakres dochodzi do 16.5V, żeby ładować normalne akumulatory i trzeci zrobił mi specjalnie pod Q85, przekracza 17V, widziałem nawet 17.4. Zabezpieczył to bezpiecznikiem 10A od tak, wymyślił sobie taką wartość.
Gdybym nastawił na rozładowanym akumulatorze ten trzeci zakres to byłoby grubo powyżej 10A.
Z tego co pamiętam to te parametry uzyskiwał odpowiednim nawijaniem transformatora.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 12:44 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Takim prostownikiem można coś podziałać. Ja mam tylko lidlowski automat 14,4V / 3,8A to max dla niego. Moja Yuasa po wyciągnięciu z auta ma 12,85V. Nie wiem jak gęstość bo areometr pobiłem, może gdzieś kupię nowy. Nowy akumulator w aucie, od razu widzę subtelną różnicę. Silnik odpala dużo sprawniej. Spadek napięcia przy rozruchu jest do 10,8V. Co ciekawe mazdowski Exide jest chyba robiony na zamówienie, ma 80Ah i 780A, jak Yuasa 80Ah i 782A. Z tego co szukałem, nie ma takiego EFB Exide na rynku o takich parametrach. Yuasa może zostanie backupem, spróbuję ją naładować tym prostownikiem i potem ewentualnie sprawdzić gęstość, jak kupię nowy areometr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 13:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pawko, tato zrobił dobry prostownik, nie mówię że zły ale jest to prostownik niestabilizowany i jego wyjście DC zależne jest od wejścia AC.
Zapewne zrobiony jest na odczepach, tak jak kiedyś robiono. Dalsza niedogodność to brak kontroli nad nim bo takie trafo jedynie się poci dając z siebie tyle ile się nawinelo.
Owszem jest regulacja ale polega ona tylko na ustawieniu napięcia wyjściowego.
Amperaż uzyskiwany jest wykladniczo zależnie od napięcia na poszczególnych odczepach. Więc natężenie prądu jest maksymalną dla uzwojenia.
Oczywiście to dobry sprzęt, bardzo lubię takie stare czasowo roboty, ręcznie nawijane itd.
Czy posiada jakąś porządną sekcje prostowniczą na jakichś diodach (jeśli tak no na jakich) a może nie posiada wcale sekcji prostowniczej bo uzyskać 10A na trafie wymaga porządnych i wytrzymałych diod prosfowniczych lub ewentualnie mostka Gretza z wysokim odprowadzeniem ciepła no same diody tontez niebbule co żeby pracowały ciągle ze swoim max A...
Ale walki z termiką już nie unikniesz.
Z chęcią dowiem się coś więcej, ewentualnie foto mile widziane

Ja na początku tego roku też sobie jeden nawinąłem ale poleglem bo ciepło i uzyskana moc była max 7A na jakieś 5 minut...

Skończyło się na zasilaczu liniowym stabilizowanym o regulowanym napięciu i natężeniu prądu, czego na samym trafo bez odpowiedniej elektroniki nie uzyskasz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 15:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Zwykły prostownik transformatorowy z odczepami uzwojenia wtórnego, mostek prostowniczy gretza na diodach schottkyiego, nie ma żadnej stabilizacji, transformator przyjęty z ruskiej wypalarki do metalu. Spokojnie powyżej 5A ładuje nie grzejąc się. Diody na radiatorach.
Odczepy są tak dobrane jak pisałem. 14.6, 16.5, 17.4V.

Tyle wiem na ten temat :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 15:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe to i tak dużo chyba
Sekcja prostownicza to klasyczne rozwiązanie, również takie stosowałem
..., no ale efekty mnie nie zadowoliły
Jedyna różnica to samo trafo i jego nawinięcie



Mój prostownik jakiś czas temu miał test przetrwania przy 10A ciągłego obciążenia, około 180W.
Po kilku godzinach zakończylem meczarnie, wytrzymał z przysłowiowym palcem w..., nosie wewnętrzne zabezpieczenie termiczne 90stC nie włączyło się, a na wylocie było około 50stC.
Na diodach schottkiego (które wytrzymują 150stC lub 20A) było około 100stC.
Ok, koniec OT


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 18:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.08.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2013
Generacja: II
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Dziękuję wszystkim, ze wiele fachowych rad (nie jestem mocny w te klocki ale wychodzę z założenia, że uczymy się całe życie i ........). Czytając poszczególne wątki, doszedłem do wniosku, że pójdę w kierunku "oryginału". Od wczoraj jestem posiadaczem aku YUASA YBX 7005 12V 64Ah 620A START-STOP EFB, co najważniejsze w cenie w jakiej proponowano mi w ASO Exide EL604 EFB 12V 60Ah 520A.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 19:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie zapomnij jej naładować


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 19:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.08.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2013
Generacja: II
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Wykonałem jazdę ok. 150 km. Czy to wystarczy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 20:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Naładować w sensie przed montażem w pojeździe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 21:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Millerek nie komentuj tego proszę. Wiem można się załamać.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 21:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeszcze nie jest za późno


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 wrz 2019, 14:07 
Amator
Offline
Od: 01.11.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
25 sierpnia 2019, o 09:39 Millerek napisał(a):
Napewno chodzi o odczyt SOC%..?
Chociaż, jest to chyba możliwe na takim zwykłym akumulatorze po jakimś czasie eksploatacji.

Na pewno soc%, właśnie sam się zdziwiłem.

25 sierpnia 2019, o 14:15 olq5 napisał(a):

No to mamy zagwozdkę,przeciez tu powinien być zamontowany EFB i to najlepiej Q85,a jak ta Varta pojeździ tyle co inne zalecane accu,i to w dieslu na dodatek. I co powiedzieć koledze?...;)
Kolego ukciooo,daj znać jakie będzie zachowanie Varty po dwóch zimach czyli za pół roku. I drugie pytanie,jak wyłączyłeś i-stopa na stałe?

Istop wyłączysz forscanem na stałe bez problemu :)
Właśnie jak na razie jestem zadowolony bo tylko czytam że istop czy ieloop nie gotowy u was a u mnie wszystko śmiga bez problemu. Po trzech tygodniach stania wyświetla tylko na chwilę komunikat że ieloop nie gotowy żeby nie ruszać i po 3 sekundach gaśnie.
Zobaczymy tylko jak długo jeszcze pociągnie... Ciekawe też jak ma się tego gwarancja na akumulator, mam gdzieś potwierdzenie zakupu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 wrz 2019, 18:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Moje dalsze spostrzeżenia po wymianie akumulatora. Jak pisałem wcześniej, silnik wyraźnie łagodniej odpala. Widać, że rozrusznik ma więcej prądu do dyspozycji. I-Stop działa praktycznie od razu. I-Eloop jakby działał lepiej, kondensator szybciej się ładuje i dłużej rozładowuje, podczas jazdy po mieście praktycznie prawie cały czas ma jakiś ładunek.
Jak dla mnie ruch na plus, nie ma co żałować kasy na wymianę i reanimować starego trupa. Ludzie komórki po kilka tysięcy wymieniają co dwa lata a na akumulator za kilka stów żałują :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 wrz 2019, 20:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dobrze to ująłeś w ostatnim zdaniu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 wrz 2019, 21:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Pablos tylko to jest trochę tak jakbyś wymieniał telefon na nowy jak się w nim bateria rozładuje.
Jeśli jest coś dobre, ale wymaga odpowiedniego traktowania to nie szukaj sobie wytłumaczenia na wydanie kilku stów. Kupiłeś, spoko ciesz się, ale nie wmawiaj ludziom jak mają żyć.
Szybkość ładowania elopa nic nie ma do stanu akumulatora, efekt placebo po inwestycji.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 05:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
pawko, akurat w dzisiejszych czasach śmierć baterii oznacza konieczność wymiany smartfona, w większości przypadków baterie są niewymienne.
Nie uważam, że jest to efekt placebo. Po prostu teraz energia z hamowania za każdym razem trafia do kondensatora a nie na doładowanie akumulatora. Kondensator zasila więc tak, jak powinien elektronikę auta, a nie akumulator, więc przez mniejszy pobór prądu pewnie trochę dłużej wytrzymuje. Jeśli tak nie jest, może mnie ktoś poprawić.
Do życia innych nic nie mam :wink: Po prostu czas działania dzisiejszych akumulatorów to 5-6 lat obojętnie co byś nie robił. A w sumie to moja sprawa na co wydałem te kilka stów, znam takich co tyle przepalają lub przepijają w miesiącu :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 07:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Napisałem o smartfonie w którym bateria się rozładuje, a nie padnie kompletnie.

Okres życia akumulatora 5-6 lat... Bo tak się nauczyliśmy, zamiast próbować coś naprawiać, dbać podczas eksploatacji to lepiej w ciemno wymienić na nowy. Producenci nawet korków nie robią bo po co, niech wymieniają na nowy.
W moim CX7 z 2008 roku oryginalny akumulator wytrzymał 10 lat pomimo tego, że robi tylko około 10 tys rocznie.
Jak do zużycia paliwa w autach to się czepiają non stop - bo ekologia, a że sprzęty AGD, akumulatory, ba, nawet samochody itp. mają znacznie skróconą żywotność to nikomu nie przeszkadza ile na to trzeba zużyć wody, zutylizować, zatruć powietrze itd.
A co do kondensatora to trzeba obserwować wartość natężenia prądu, wielokrotnie zostało tutaj udowodnione, że pomimo padniętego akumulatora prąd nie przekracza 1A. Powiem więcej... na naładowanym akumulatorze te prądy są większe. Są duże skoki na minus i plus nawet do 20A bo komputer w ogóle wyłącza ładowanie alternatorem, i w tym momencie akumulator jest ładowany tylko naładowanym kondensatorem.
Podczas hamowania energia zawsze trafia do kondensatora, a nie bezpośrednio do baterii. O ile wartość SOC jest powyżej 65%.
Oczywiście, że Twoja sprawa ile i na co wydajesz... tylko nie czaję toku rozumowania...
"Wydałem 700zl, a co tam, bo inni tyle przepijają i przepalają."
Bez sensu się porównujesz do grzechów innych... a bo to piją, a to smartfony wymieniają...
szukasz usprawiedliwienia dla samego siebie.
Gdybyś nie znał tych co tyle przepijają jeździł byś dalej ze starym akumulatorem? :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 08:20 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Po części się z Tobą zgadzam. Kiedyś zapewne były trwalsze baterie, ale też nie było tyle elektroniki w autach i dodatkowych systemów. Nie było potrzeby stosowania rozwiązań typu EFB czy AGM.
Nie pamiętam, żebym dokładnie napisał ile wydałem. Do nikogo się nie porównuję, po prostu te kilka stów raz na 5 lat to nie jest wydatek. To chyba Ty mi próbujesz udowodnić, że to bez sensu wydany pieniądz. Zostawiłem sobie starą Yuasę, wniesienie jej z samochodu do piwnicy kosztowało mnie sporo wysiłku. Jakbym miał tak ją doładowywać co chwilę to ja dziękuję. Akumulator ma się ładować w aucie i tyle, jeśli samochód robi rozsądne dzienne przebiegi.
Sam wymieniłeś Yuasę na mazdowski Exide, więc nie wiem w czym rzecz. Poniekąd zasugerowałem się Twoimi wpisami :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 09:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Panowie, będzie lepiej jak przestaniecie się oceniać, i myśleć stereotypowo

Troszkę się pozmieniało dzisiaj z akumulatorami, bo jak czasami widać lepiej kupić niż serwisować akumulator tak jak nasi ojcowie czy dziadkowie to robili.
Tak właśnie, dzisiaj akumulator się serwisuje czyli wymaga sprawdzenia i ewentualnie doładowania poza samochodem .
No i dzisiejsze akumulatory są o wiele wiele bardziej wytrzymałe, bo potrafią znieść obciążenia o których 20 lat temu nikomu się nie śniło. Więc śmiem napisać że stare aku bądź aku z tamtych czasów to były słabe akumulatory, jak alkaliczne z kosku RUCHu dwie dekady wstecz
Dzisiaj też są takie akumulatory, ale w samochodach w których proces ładowania jest taki sam jak 20nlat temu, ciągłe ładowanie w ustalonych warunkach do ustalalonego napięcia.

Dzisiaj to już kompletnie inaczej wygląda, jedynie alternator można powiedzieć że za bardzo się nie zmienił.

A fabryczną yuase tym bardziej trzeba serwisować /doladowywac w miarę potrzeb.

Powinien robić to serwis, ale robią tylko dobrą minę i sprzedać nowy aku po 5 latach.

5 lat i źle eksploatowany aku przeważnie nadaję się do smieci.

Wlasnie ze wzgledu na ciężkie życie akumulatora ze względu na zwiększone zużycie Energi, start stopy itd, aku wymaga doładowania bo sam samochód tego już nie potrafi zrobić jak to przyjęło się że samochód powinien sam utrzymać aku w 100% sprawności. Nie, nie potrafi w większości przypadków ponieważ nie byłby ECO.

Przykładów można mnożyć wiele, pierwszy z nich to sama jazda przykładowo autostradą nantempomacie w AT. Można tak jechać 500km a napięcie na aku spadnie do 12.60V bez ładowania, na pustym prawie eloopie. Co jakiś czas tylko alternator się obudzi i coś tam puści jakieś kilka Amperow i zwiększy napięcie na aku aby nie padł za szybko. Chyba że często odzyskujemy energię z hamowania silnikiem, wtedy scenariusz się zmienia.

Fabryczna Yuasa wymaga serwisowania, jest jasno napisane że jeśli gęstość elektrolitu spadnie poniżej 1.25, to w silniku 2. 0 wymaga już ładowania napięciem 17V z prądem 12.4A przez dwie godziny pod ochroną CV i CC. 12.4A to przelicznik 1/5 pojemności a nie po staremu czyli 1/10 pojemności na czas 10H....
Hehe, niby jasne i proste ale kto ma sprzęt który sprosta takim napięciu i natężeniem i to jeszcze w ochronie cv i cc? Serwis taki posiada? nie słyszałem, lecz ktoś wspominał ale widzieć nie widział.

Tak więc ładowanie dzisiejszych akumulatorów to serwisowanie, zmiana oliwy i kontrola/ładowanie akumulatora to taki sam punkt w użytkowaniu dzisiejszej maszyny w świecie Eco.

Ktoś chce wymienić? Proszę bardzo, twierdzi że po 5 latach trzeba wymienić to ok, nie mieszam się, może ma rację i jego aku był już złom.

Nie oceniam, oceniać będę swój akumulator czy już go wymienić czy dalej serwisować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 09:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Zgadzam się z Tobą Millerek w pełni. Nie mam sprzętu żeby to ładować (ojciec ma jakiś transformator ale nie sprawdzałem), nie mam gdzie (żona z mieszkania mnie pogoni) i nie mam siły żeby to dziadostwo targać (do diesla waży chyba z tonę).
Nowy został na moje życzenie naładowany przed włożeniem do auta. Starym może się jeszcze pobawię.
Także ja do Pawka w żaden sposób nie piję, jeśli ktoś ma sprzęt, możliwości i chęć, proszę bardzo, oczywiście, że bardziej eco jest utrzymywać daną rzecz jak najdłużej przy życiu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 09:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Zgoda Millerek <spoko>
Btw. Mój Exide wpadł na testy bo lubię drążyć temat. Z ciekawostek już to pisałem, ale nowy z półki miał gęstość ledwo 1.26. Ciekawe jak z tą Yuasą co Pablos włożyłeś do siebie, jeśli nie ma gęstości 1.27 w zwyż to bardzo szybko pojawiają się problemy, a auto go nie naładuje bo nie ma takich możliwości napięciowych.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 09:46 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Pawko, ja teraz mam włożony nowy mazdowski Exide, naładowany przed włożeniem przez serwis.
Moja 5,5 letnia Yuasa miała już gęstość 1.24 na zewnętrznych celach, mimo SOC 90% i działaniu systemów bez problemów. Ale był spadek napięcia przy rozruchu zbyt duży i pojawiał się już alarm.
Mierzyłem ją zaraz po wyciągnięcie z auta, było niby 12.85V, zobaczę może ile ma teraz.
Ja ją doładować mogę na ten moment jedynie ładowarką automatyczną 14.4V/3.8A. Także pewnie niewiele jej to pomoże.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 10:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No i jeszcze kilka kwestii.

Po wymianie akumulatora na nowy, trzeba jeszcze trochę zrobić.
1. Naładować nowy akumulator.
2. Reset SOC.
3. Reset BATT_DAY.
4. Inicjacja I-eloop.
5....,jeździć.

Każdy z punktów jest wystarczająco opisany ze wszystkimi szczegółami.

Nic tylko działać na własną rękę bo pomocy czy wiedzy w sklepie od sprzedawcy akumulatorów nie uraczysz, a piosenki o tym że nowy akumulator jest naładowany i można go od razu wsadzić do samochodu to można w kalosze schować...

Albo pisząc inaczej, naładowany jest tzn był w fabryce jakiś czas temu, i wsadzić też od razu można (kto zabroni), i...., i klient po miesiącu wraca do sklepu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 11:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
U mnie było tak, jak piszesz. Spod prostownika poszedł do auta. O BATT_DAY wspominałem, nie wiem, czy w końcu zostało zresetowane, sprawdzę. Wydaje mi się, że jest to nieistotny parametr, coś jak przebieg. SOC i systemy zostały zainicjowane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 11:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Nie tak bardzo, system wie, że ma nowy akumulator i może go inaczej traktować. Było o tym.
A to że był ładowany przez serwis to nie znaczy że został naładowany. U mnie Q85 ładowali kilka razy bez skutku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 11:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z tym BATT_DAY, jak sama nazwa PID wskazuje, mówi nam ile żyje aku w pojeździe. Oliwa rotacja kół itp, też wskazują na jakiś termin czas ewentualnie czaso okres czegoś co wiecznie żyć nie potrafi bądź nie może.

Zwał jak zwał, ale samochód musi wiedzieć że coś co ma jakiś tam termin zostało wymienione, tak więc ja myślę że to ważny akurat aspekt w wymianie akumulatora na nowy. A konkretnie że nowy będzie inaczej traktowany jak ten niby stary bo batt Day pozostało że starego akumulatora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 12:05 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Pawko, nie każdy serwis jest taki sam. Ja mam pozytywne odczucia.

Millerek, jak widzisz, z tym BATT_DAY to tylko nasze domysły, nie potwierdzone czymkolwiek.

Ciekawe, czy działa, znalazłem taką procedurę:

Procedura podłączania nowego akumulatora (reset licznika BATT_Day)

1. Włącz zapłon (silnik wyłączony).
2. Przełącz dźwignię biegłów w pozycję N.
3. Przeprowadź następujące operacje z wciśniętym pedałem hamulca:
a) Naciśnij pedał gazu przez 5 sekund lub dłużej.
b) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
c) Naciśnij i zwolnij pedał gazu 3 krotnie.
d) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
4. Wyłącz zapłon i odłącz masę od akumulatora, jeżeli to samochód z i-Eloop, przed odłączeniem akumulatora odłącz czujnik akumulatora.
5. Po 1 minucie podłącz masę do akumulatora a następnie podłącz czujnik akumulatora.


Pozostałe czynności po podłączeniu akumulatora

11. Zaprogramuj działanie szyb elektrycznych.
12. Zaprogramuj działanie szyberdachu.
13. Zaprogramuj zegar i radio.
14. Zainicjuj system pomiaru ciśnienia powietrza w kołach.


Ostatnio edytowano Pn, 2 wrz 2019, 12:22 przez Pablos, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 wrz 2019, 12:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Odczucia odczuciami, wystarczy gęstość sprawdzić.
Tak to jest ta procedura.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.