Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:43

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 21 mar 2023, 09:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.03.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2022
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Witam,
Jestem nowym użytkownikiem Mazdy 6. Na razie jestem zadowolony.

Po 2 miesiącach użytkowania jedną z rzeczy które mnie troszkę irytowały była konieczność włączania AUTO HOLD za kadam razem po uruchomieniu, np. na trasie po tankowaniu zapominałem o włączeniu funkcji i po wjechaniu do miasta zaskoczony byłem , że samochód pełza po zatrzymaniu.

Pierwsze podejście to próba ogarnięcia sprawy po magistrali CAN, jednak sygnał z przycisku niestety nie pojawia się tam ( albo nie potrafię znaleźć komunikatu) więc do problemy podszedłem sprzętowo...

Po otwarciu konsoli środkowej i dokonaniu kilku pomiarów znalazłem interesujące mnie sygnały na przełączniku.

Zmontowałem zatem z elementów które miałem pod ręka układ który po zamontowaniu i kilku próbach działa tak jak chciałem.
układ posiada dwa tryby - włączony i wyłączony , między którymi przełącza się przez przytrzymanie długie ( > 5 sek ) przycisku HOLD.
-W trybie wyłączony - układ po włączeniu samochodu nic nie robi i jest niewidoczny dla serwisu ( tylko po włączeniu krótkie mrugniecie diody HOLD pokazuje iż jest podłączony).
- W trybie włączony układ nadzoruje diodę HOLD, i gdy nie jest załączona co 30 sek próbuje włączyć układ HOLD. Zauważyłem, by załączyć hold musi być spełnionych kilka warunków, między innymi zapięte pasy. Ponieważ nie mam tej informacji, próba załączenia HOLD po prostu kończy się niepowodzeniem, i układ będzie próbował po 30 sek ponownie załączyć funkcjonalność.

Z mojego punktu widzenia układ działa poprawnie, zwalnia mnie z konieczności pilnowania czy załączyłem HOLD, po prostu wsiadam, zapina pasy i ruszam, po chwili HOLD jest włączony !

Ponieważ nie chciałem pozostawiać śladów, podłączenia zrobiłem przy uzyciu pinów wciśniętych do kostki przyłączeniowej.

- zasilanie - pin 0,7 mm - kolor fioletowy - kostka przełacznika systemu audio
- GND - pin 1 mm - kolor czarny - kostka przełącznika BRAKE/HOLD
- przełącznik HOLD - pin 1mm - kolor czerwony (grubszy) - kostka przełącznika BRAKE/HOLD
- dioda LED HOLD - pin 1mm - kolor niebieski ( grubszy) - kostka przełącznika BRAKE/HOLD


chciałbym załączyc zdjęcia ale jest jakiś problem - proszę admina o pomoc

Poniewaz mam jeszcze w rodzinie 2 Mazdy CX-30 i podobne życzenia - popracuję nad wersją 2 w wolnym czasie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 08:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Do wrzucenia zdjęć użyj zewnętrznego serwera jak np. imgur lub podobne.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 cze 2023, 19:31 
Świeżak
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 16
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czy jest możliwość zamontowania tej opcji HOLD w modelu GL 2017r z temp. aktywnym ? Czy ktoś może próbwał takiego zabiegu ? Bez HOLD, system wyłacza sie przy prędkości 30km/h i trzeba ponawiać właczenie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 paź 2023, 18:09 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 20.04.2016
Posty: 38
Rok produkcji: 2023
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Cześć, dawno mnie tutaj nie było kolego MarkJ, jeżeli możesz to zaktualizuj profil i spraw by można było pisać prywatne wiadomości do Ciebie.
Mam taką wielką prośbę, jeżeli możesz wyślij mi schemat tego modułu co złożyłeś, sam bym taki zrobił, ewentualnie jeżeli nie będę umiał zdobyć odpowiednich podzespołów to bym prosił Ciebie abyś mi odpłatnie oczywiście złożył taki moduł. byłbym wdzięczny choćby tylko za schemat. Mam też ten model auta i tak jak mówisz wkurzające to jest strasznie, koledze montowałem moduł dostępny na allegro w stingerze i śmiga aż miło a do mazdy nic nie ma. Dlatego podziel się swoją wiedzą i poradź co zrobić by taki układ dawał impulsy na auto hold i można go było wyłączyć tak jak napisałeś w swoim poście. Możesz tu , a możesz pisać na PW jak Ci wygodniej. Dzięki i pozdrawiam wszystkich bo dawno mnie tu nie było :)

_________________
Byłe Mazdy to: 323-C BA '93rok, 626-GE FP '94rok, 6-GY RF7J '07rok, 6-GL PE01 '17rok, 6-GL 2.0 165KM AT Exclusive-line '23rok :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.