Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 13:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 17 wrz 2020, 12:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.06.2019
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Witam, ostatnio nurtuje mnie zakup zabezpieczenia tzw. blokady zapłonu poprzez wymianę przekaźnika np. z tego linku:
https://allegro.pl/oferta/immobiliser-b ... 9096300980

Niestety nie wiem jaki przekaźnik mógłbym wymienić na ten z blokadą.
W opisie aukcji sprzedawca napisał:
Przed zakupem należy:

1. Znaleźć przekaźnik i sprawdzić czy po wyjęciu danego przekaźnika auto nie odpali.

2. Jeśli auto nie odpala to dla pewności należy przeprowadzić kolejny test z tym samym przekaźnikiem czy wyciągnięcie na odpalonym silniku powoduje jego zgaśnięcie. Jeśli tak to daje nam to pewność ze to jest właściwy przekaźnik.

Przekaźniki mogą być ukryte pod maską silnika, w bagażniku jak również pod kierownicą lub np za schowkiem zależnie od modelu samochodu.

Po przesłaniu zdjęcia przekaźnika dopasujemy odpowiedni z mojej oferty.

Przekaźnik NO-START_70 oraz NO-START_40 różnią się maksymalnymi prądami styków (40A i 70A) oraz rodzajem wyprowadzeń.


Zastanawiam się jaki byłby najlepszy?
W załączniku fota przekaźników pod maską w 2.2 Diesel
Doradzicie?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 wrz 2020, 12:09 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dość ciekawe i niedrogie rozwiązanie widzę.
Najlepiej jakby ktoś wrzucił mapkę z rozpiską przekaźników, nie wiem, czy jest to w instrukcji auta.
Jeśli chodzi o prąd to powinno być info na oryginalnym przekaźniku ile przenosi na stykach roboczych, ewentualnie trzeba znaleźć po typie. Podejrzewam, że w dieslu może być ta wyższa wartość potrzebna.
Ciekaw jestem jak to się będzie sprawdzać w praktyce, zawsze to jakieś niestandardowe, dodatkowe zabezpieczenie. Daj znać jak kupisz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 wrz 2020, 13:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.06.2019
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Przekaźnik dotarł, faktycznie plug&play - wszystko działa jak nalezy. Jedynie 2 pilotki są w tanim plaistku - mogą się szybko rozwalić, a trzeba z kluczami nosić. Samo zabezpieczenie działa tak jak trzeba, nic nie urywa można włączyć zdalnie na pilocie antynapad. Ogólnie po kilku dniach polecam. Oby się nie przydało.


Ostatnio edytowano Pt, 2 paź 2020, 11:45 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 wrz 2020, 13:42 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czyli możesz wyłączyć pracujący silnik z tego pilota?
Czy silnik gaśnie jak straci zasięg pilota?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 wrz 2020, 09:01 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
gramppp, daj znać, który to przekaźnik trzeba wymienić i jaki w końcu typ zamówiłeś. Niech zostanie ta informacja dla potomnych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 wrz 2020, 12:58 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.06.2019
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
24 września 2020, o 14:42 Luke napisał(a):
Czyli możesz wyłączyć pracujący silnik z tego pilota?
Czy silnik gaśnie jak straci zasięg pilota?


Można wyłączyć silnik przyciskiem na pilocie - czyli funkcja antynapad
Silnik mi jeszcze ani razu nie zgasł jak byłem w samochodzie lub przy bagażniku, nie testowałem na dalszych odległościach bo po co :)

Co do przekaźnika to już zależy co chcecie odciąć, ja użyłem IG1 (IGNITION 1)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 wrz 2020, 13:06 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
25 września 2020, o 13:58 gramppp napisał(a):
Silnik mi jeszcze ani razu nie zgasł jak byłem w samochodzie lub przy bagażniku, nie testowałem na dalszych odległościach bo po co

Jak to po co...?? Właśnie w takim momencie jest to przydatne: Jak masz włączony silnik i grzebiesz w bagażniku. Wtedy ktoś wskakuje za kierownicę i odjeżdża... :) A jak masz w kieszeni pilota, to jak straci zasięg to zgasi. Możesz nie zdążyć wyciągnąć i nacisnąć.
A tak na marginesie, to chyba ten typ zabezpieczenia jest nielegalny...
Swoją drogą trochę bym się bał, że w trakcie wyprzedzania naciśnie mi się przycisk gaszący w kieszeni...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 wrz 2020, 13:14 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.06.2019
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Żeby włączyć antynapad trzeba trzymać przycisk przez ileś tam sekund, pilot też ma to w miare sensownie zrobione że samo się nie wciśnie - tutaj raczej bez obaw

Dla mnie funkcja antynapadu to raczej dodatek dlatego w sumie może nie testowałem ale wszystko przede mną :D


Ostatnio edytowano Pt, 2 paź 2020, 11:43 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 wrz 2020, 14:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ten przekaźnik z allegro to zwykły przekaźnik. Załączanie bądź rozłączanie odbywa się drogą radiową za pomocą pilota w zestawie. Przekaźnik jako urządzenie ON/OFF jakiegoś obwodu przykładowo Ignition IG, polega na sterowaniu załączania/rozłączenia zasilania samej cewki tegoż przekaźnika.

Równie dobrze, z lepszym efektem, i o wiele mniejszą kasa, można zastosować sterownik uniwersalny od bram garażowych cztero kanałowych do czterech przekaźnikow w różnej lokalizacji skrzynek z przekaznikami.
Oczywiście to już komplikuje sytuację, ponieważ trzeba by się dostać do przewodów od cewki przekaźnikow.

Oczywiście podane rozwiązanie przez was jest z zasady uzasadnione.

Można również jeszcze wiele kombinować z manualnym włącznikiem który będzie sterować załączeniem jakiejś cewki, któregoś z przekaźnikow.

Dodam, że nie każdy samochód monitoruje działania samej cewki przekaźnika, napewno monitoruje jego załączenie po zadziałaniu danego układu bądź też nie.

W urządzeniu podanym wyżej, zapewne jest dołożony element oszukujący monitorowanie zasilania cewki przekaźnika. W momencie rozłączenia na zawołanie, układ zasilania cewki jest zwierany z elementem elektronicznym pobierający prąd zamiast oryginalnej cewki przekaźnika. Stąd też urządzenie jest bezpieczne i kompatybilne z odpowiednim gniazdem jak i samochodem aby nie wyskakiwały niepotrzebne błędy układu w OBD.


Takich zabezpieczeń mozna praktykować w nieskończoność, sterowanym radiowo, czy nawet Wifi czy Na podczerwień bądź po GPS czy nadajnikach zbliżeniowych przy których nic nie trzeba robić ani kontrolować w chociażby dotykanie jakiegoś pilota.

Sterować jakimś obwodem w elektronice jest dość łatwo i prosto.


PS. Nie podoba mi się najbardziej marża sprzedawanego przekaźnika, ponad 170%

Z takim przekaźnikiem garażowym na czterech kanałach, można się fajnie zabezpieczyć. Przykładowo sterowanie(załączenie) tylko dwóch przekaźnikow w samochodzie z czterema klawiszami na pilocie... Które guziki (przekaźniki) trzeba teraz włączyć? Złodziej nie trafi w kombinacje dwóch z czterech klawiszy, i taki pilot można zostawić nawet w samochodzie, niech sobie wisi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 wrz 2020, 16:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.06.2019
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
25 września 2020, o 15:24 Millerek napisał(a):
Złodziej nie trafi w kombinacje dwóch z czterech klawiszy, i taki pilot można zostawić nawet w samochodzie, niech sobie wisi


Całkiem niezły pomysł, faktycznie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 wrz 2020, 16:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jest wiele możliwości jeśli chodzi o sposób sterowania zasilania cewki zwykłego przekaźnika samochodowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.