Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 19:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Obrazek

Wiem, że procedura była już opisywana ale postanowiłem napisać obrazkowy wątek z wszystkich w jednym miejscu. Dodatkowo sprawdziłem czy w ogóle możliwe jest proste wyłączenie I-STOP w nowych egzemplarzach.

Zgłosiły się do mnie dwie osoby chętne na dezaktywację systemu I-STOP w pojazdach z 2018 roku. Procedura wyłączenia I-STOP krąży w internecie od kilku lat, wspominałem o tym, ale nie było do końca pewności (a przynajmniej ja takiej nie miałem) czy nie poczyniono zmian w modułach i czy znana procedura nadal działa w nowej M6.
Mogę potwierdzić na wstępie, że nic się nie zmieniło i można dezaktywować I-STOP bez problemu. Wystarczy prosty interfejs za około 75 zł i zarejestrowana (płatna) wersja programu FORScan.

Należy pamiętać, że jakakolwiek ingerencja w ustawienia w konkretnych modułach, w razie ujawnienia przez ASO, oznacza automatycznie cofnięcie uprawnień gwarancyjnych. Nie odpowiadam też za jakiekolwiek błędy w przytoczonej poniżej, choć sprawdzonej, instrukcji wyłączenia I-STOP. Wszystko robicie na własną odpowiedzialność. Procedura przeprowadzona niepoprawnie może doprowadzić do trwałego uszkodzenia modułu lub nawet niebezpiecznych anomalii w zachowaniu pojazdu. Dodam tylko, że zmiany (poprawnie wprowadzone) można oczywiście cofnąć.


Ja ze swoją M6 poczekam jeszcze przynajmniej rok. Przemęczę się przez ten czas z przyciskiem, choć nie ukrywam, że wyjątkowo działa mi on na nerwy.

Ciekawostka: Pojazdy z USA i Kanady nie mają systemu I-STOP.




Co będzie nam potrzebne:

1) Mazda 6 GJ/GL

2) Interfejs diagnostyczny.

Polecam interfejs oparty na układzie ELM327. Koniecznie z dodatkowym przełącznikiem jak na zdjęciu poniżej. Mój został zbudowany na polecanym układzie FDTI, choć podobno powinien działać i inny.
Nie wiem jak działają interfejsy bezprzewodowe Bluetooth, ja korzystałem z wersji klasycznej przewodowej.

Obrazek

3) Laptop z zainstalowanym interfejsem (plus sterownikiem do niego) oraz zainstalowanym i zarejestrowanym programem FORScan. Ja operowałem na wersji 2.3.23 beta.EL2.

4) Plik w formacie Excel dla Mazdy do kalkulacji wartości HEX i generowania sum kontrolnych, np. Mazda SkyActiv OBD-II calc: https://1drv.ms/f/s!Alz-w1p-Q8ZFsXTqEB_CvaoH6muE.
Kalkulator autorstwa SergSlim z forum www.mazda3revolution.com.




W skrócie:

Będziemy edytować wartości HEX w dwóch modułach pojazdu.

Pierwszy to moduł SSU (Smart Start Unit), czyli inteligentna jednostka startowa.
Zmienimy tu dwie linie wartości (wraz z dwiema sumami kontrolnymi tychże wartości) w pierwszym bloku* w celu wyłączenia funkcjonalności I-STOP. Edycja tych wartości trwale wyłącza I-STOP.

Drugi to moduł IC (Instrument Cluster), czyli zestaw wskaźników. Wyłączymy tu graficzną reprezentację działania systemu. W skrócie chodzi po prostu o dezaktywację ikonek w desce rozdzielczej, w tym np. pojawianie się kontrolki I-STOP przy każdym odpalaniu oraz o dezaktywację przycisku. Edycja tego modułu jest opcjonalna, ale skoro chcemy pozbyć się I-STOP to po co oglądać ikonki skoro system i tak nie będzie już działać. Do edycji mamy tu tylko jedną linię wartości (wraz z kontrolną) w pierwszym bloku*.

*pojedynczy blok należy rozumieć jako zbiór wartości oddzielony na ekranie FORScan poziomą linią. Przykładowo pierwszy blok w module SSU zawiera (zdjęcie numer 4 tego wątku), dokładnie 3 linie wartości, zaś blok drugi tego modułu to tylko jedna linia wartości.





Edycja wartości HEX:

Do edycji wartości posłuży nam pobrany wcześniej plik - kalkulator. Pamiętajmy, że wartości w konkretnych modułach mogą różnić się pomiędzy nawet dwoma podobnymi pojazdami.
Dlatego wartości konwertujemy oddzielnie dla każdego auta.

Przejdźmy na chwilę do kolejnego akapitu instrukcji "Procedura krok po kroku:" w celu połączenia się z programem Forscan i poznaniu naszych wartości...



Przykładowe wartości na obrazkach poniżej:

Dla modułu SSU:

Obrazek



Dla modułu IC:

Obrazek

Teraz otwieramy kalkulator.

Najpierw przejdźmy do arkusza "SSU" skoroszytu.

Wpisujemy nasze wartości w odpowiednie pola (kolejno w podpunktach jak na obrazku poniżej) i otrzymujemy zmodyfikowane wartości.

Obrazek


Jak widać zmieniają się tylko określone komórki wartości (zaznaczone w czerwonych okręgach odpowiednio dla modułu SSU i IC na obrazkach numer 3 i 4).
Ulegać zmianie będą właśnie zawsze wartości w tych określonych komórkach.



Czas na moduł IC. Przechodzimy do arkusza "IC" i postępujemy analogicznie, z tym, że tutaj potrzebujemy tylko dane wartości jednej linii.

Obrazek




Podsumowując, otrzymałem wartości jak poniżej, podkreśliłem zmienione komórki:


Moduł SSU:

I-szy BLOK

(linia nr 1) - SSU (wartości oryginalne) 731 01 01 10 10 C8 24 21 67 / (wartości przerobione) 731 01 01 10 00 C8 24 21 57

(linia nr 2) - SSU (wartości oryginalne) 731 01 02 17 09 21 46 80 42 / (wartości przerobione) 731 01 02 07 09 21 46 80 32



Moduł IC:

I-szy BLOK

(linia nr 1) - IC (wartości oryginalne) 720 01 01 E3 60 7B 26 80 8D / (wartości przerobione) 720 01 01 E3 60 6B 26 80 7D



Zanim przeliczycie wartości HEX dla Waszych pojazdów najpierw wprowadźcie do kalkulatora moje wartości. Porównajcie i sprawdźcie czy kalkulator zwraca odpowiednie dane.




Procedura krok po kroku:

1) Podłączamy interfejs do gniazda OBD i laptopa, odpalamy Forscan.

2) Włączamy zapłon (dwa razy przycisk START bez wciśniętego pedału hamulca)

3) Klikamy na ikonkę (Połącz z pojazdem) Obrazek i czekamy na załadowanie się wszystkich modułów. Postępujemy zgodnie z poleceniami na ekranie.

Pojawi się prośba o zapisanie profilu, możemy kliknąć „NIE”, oraz pytanie czy posiadamy interfejs z przełącznikiem, klikamy „TAK”, później na polecenie Forscan`a przestawiamy przełącznik.

4) Klikamy ikonkę po lewej (Konfiguracja i programowanie). Obrazek

5) Wybieramy moduł „SSU (format AS BUILT)”, a następnię klikamy ikonkę (Uruchom procedurę serwisową) Obrazek. Najpierw wykonujemy kopię zapasową ustawień, przycisk (Zapisz wszystko), zapisujemy plik, np jako. "ssu_org.abt". Dopiero teraz, gdy mamy kopię oryginalnych ustawień spokojnie edytujemy wartości zgodnie z instrukcją we wcześniejszym akapicie. Po wpisaniu nowych wartości klikamy przycisk (Pisz wszystko). Pamiętamy aby przejść do drugiego modułu musimy teraz kliknąć ikonkę (Zatrzymaj procedurę serwisową). Obrazek

6) Wybieramy moduł „IC (format AS BUILT)”, a następnie klikamy ikonkę (Uruchom procedurę serwisową) Obrazek. Najpierw wykonujemy kopię zapasową ustawień, przycisk (Zapisz wszystko), zapisujemy plik, np jako. "ic_org.abt". Dopiero teraz, gdy mamy kopię oryginalnych ustawień edytujemy wartości zgodnie z instrukcją we wcześniejszym akapicie. Po wpisaniu nowych wartości klikamy przycisk (Pisz wszystko), program zgłosi problem z zapisaniem bloku numer 3 (jest on zabezpieczony przed zapisem), jednak zmiany w edytowanym bloku zostaną poprawnie zapisane, co możemy sprawdzić po powtórnym uruchomieniu programu.

Obrazek

7) Następnie klikamy ikonkę (Zatrzymaj procedurę serwisową) Obrazek i wracamy do pierwszego ekranu wybierając przycisk (Informacje o pojeździe i interfejsie) Obrazek
8) Kończymy połączenie z interfejsem poprzez kliknięcie na ikonkę (Rozłącz) Obrazek
9) Wyłączamy zapłon (jedno przyciśnięcie START).
10) Odłączamy fizycznie interfejs z gniazda OBD.
11) Cieszymy się z wykonanej modyfikacji. Inteligentna jednostka startowa nie będzie już aktywować I-STOP. :lol:

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


Ostatnio edytowano So, 11 sty 2020, 19:29 przez gzesiolek, łącznie edytowano 2 razy
Edycja na wniosek twórcy


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 sty 2021, 12:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.09.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Cześć, czy ktoś w pomorskim potrafi ogarnąć dezaktywację?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 maja 2021, 07:56 
Adept
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Kierowca napisał(a):

Wiem, że procedura była już opisywana ale postanowiłem napisać obrazkowy wątek z wszystkich w jednym miejscu ...


Dziękuję Ci za opis, doskonała robota!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sie 2021, 18:38 
Bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 390
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podlaski
A skąd to pobrać bo ten z onedrive to tylko pliki do odczytu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sie 2021, 21:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie wiem czym otwierasz ten plik. Nie otwieraj przy użyciu edytora online google. Kliknij prawym i wybierz pobierz na dysk, następnie otwórz Excel'em.
Sprawdziłem teraz i działa.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 sie 2021, 10:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.08.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
Witam chciałbym zdeaktywować opcję start stop zgodnie z instrukcją odczytałem kody i podstawiłem w programie. Prosiłbym o sprawdzenie, z góry dziękuje


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sie 2021, 14:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie mam teraz jak sprawdzić bo jestem poza krajem. Dopiero po powrocie. Widzę, że plik nie jest niestety otwieralny przez darmowy Open Office, nie mam dostępu do Excel'a.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sie 2021, 09:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.08.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
Ok dziękuje i czekam na info


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sie 2021, 15:08 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Pytanko mam szybkie. Wyłączyłem sobie fajnie iStopa w swojej CX-5 2.5 AT 2016 rok przy użyciu Forscana i tej fajnej relacji. Czy to jest w pełni bezpieczne dla skrzyni automatycznej, czy coś nie jest automatycznie odłączane i zaraz podłączane znowu ?
Na ekranie od iStopa widać po ruszeniu że jest GOTOWY i chwilę po zatrzymaniu zmienia się na NIE GOTOWY. Po ruszeniu znowu na GOTOWY i tak w kółko. Z tego co wiem to tak ma być i jeden gościu na youtube też pokazuje że tak jest ok i tak ma być. Co do skrzyni to zastanawia mnie fakt że chwilę po zatrzymaniu czuć minimalnie na aucie jakby coś przełączał ale silnika dalej pracuje ? Spotkaliście się z takim czymś, takim odczuciem chwilę po zatrzymaniu ? Dzieje się to w momencie zmiany z GOTOWY na NIE GOTOWY czyli w momencie kiedy iStop chce zadziałać ale nie może przez nasze modyfikacje.
Dodam że wyłączałem SSU tylko bez wyłączania IC


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 sie 2021, 09:28 
Adept
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
19 sierpnia 2021, o 16:08 keramik napisał(a):
Pytanko mam szybkie. Wyłączyłem sobie fajnie iStopa w swojej CX-5 2.5 AT 2016 rok przy użyciu Forscana i tej fajnej relacji. Czy to jest w pełni bezpieczne dla skrzyni automatycznej, czy coś nie jest automatycznie odłączane i zaraz podłączane znowu ?
Na ekranie od iStopa widać po ruszeniu że jest GOTOWY i chwilę po zatrzymaniu zmienia się na NIE GOTOWY. Po ruszeniu znowu na GOTOWY i tak w kółko. Z tego co wiem to tak ma być i jeden gościu na youtube też pokazuje że tak jest ok i tak ma być. Co do skrzyni to zastanawia mnie fakt że chwilę po zatrzymaniu czuć minimalnie na aucie jakby coś przełączał ale silnika dalej pracuje ? Spotkaliście się z takim czymś, takim odczuciem chwilę po zatrzymaniu ? Dzieje się to w momencie zmiany z GOTOWY na NIE GOTOWY czyli w momencie kiedy iStop chce zadziałać ale nie może przez nasze modyfikacje.
Dodam że wyłączałem SSU tylko bez wyłączania IC

Nie wiem czy w tym wątku, czy w innym "równoległbym", ale opisywano to zachowanie - jest normalne, występuje chyba u wszystkich, którzy wyłączyli iStopa w automatach.
Czy to jest bezpieczne dla skrzyni, nie wiem, ale strzelałbym, że tak.
Pozdr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 sie 2021, 13:41 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Dzięki za info. Myślę że powinno być bezpieczne, gdyż jeżeli silnik chodzi to powinno być ciśnienie w skrzyni normalnie bez żadnego podtrzymywania wtedy. Idealnie by było gdyby zawsze pokazywał NIE GOTOWY jak po naciśnięciu guzika wyłączającego iStop


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 sie 2021, 12:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
17 sierpnia 2021, o 11:53 mateo11 napisał(a):
Witam chciałbym zdeaktywować opcję start stop zgodnie z instrukcją odczytałem kody i podstawiłem w programie. Prosiłbym o sprawdzenie, z góry dziękuje


Wreszcie miałem możliwość sprawdzenia i mam w kalkulatorze takie same wartości wynikowe. Musi być zatem ok.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 cze 2023, 20:10 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
kurcze, kurcze obrazki w fotorelacji Kierowca nie działają...

-- Dodano: 8 czerwca 2023, o 20:10 --

czy ktoś mógłby zrobić coś, aby obrazki w fotorelacji, o której mowa powyżej, zadziałały???


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 lip 2023, 21:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.06.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: pomorski
Dlaczego mi również nie ładują się obrazy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 sie 2023, 15:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.08.2023
Posty: 54
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Nie laduja sie, bo dawno byly uploadowsne i pewnie zostaly juz usuniete z serwera...

P.s.
Moze ktos to ma i moglby odswiezyc temat?

I jaki kabelek byscie polecili pod forscan?
I gdzie to mozna pobrac aby byl w pelni i za free? Bo ponoc na str. Forscan za darmo jest jakas wersja bardziej okrojona?

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2023, 17:47 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 17.03.2013
Posty: 9
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Witam. Nie mogę ogarnąć o co chodzi z tym kalkulatorem. Czy wystarczy zmienić wartości podane wyżej i wszystko zadziała jak trzeba ? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2023, 18:08 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Do moderatorów prośba o uaktualnienie tematu, żeby obrazki były czynne, bardzo proszę...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 wrz 2023, 20:24 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.08.2023
Posty: 54
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
@Kierowca czy jestes w stanie zaktualizowac foty i linki z 1go posta aby ulatwic cala procedure wylaczenia istop?

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 wrz 2023, 11:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jestem ale muszę odszukać backup zdjęć.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 wrz 2023, 15:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.08.2023
Posty: 54
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Gdybys znalazl i wstawil ponownie to znacznie by to nam ulatwilo "robote"

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 paź 2023, 08:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Odnalazłem to, wstawiam w pliku:

https://docs.google.com/document/d/1kJj ... ue&sd=true

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.