Teraz jest So, 12 paź 2024, 17:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4362 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 142, 143, 144, 145, 146
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 24 wrz 2024, 08:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.09.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Jaki polecacie prostownik-ładowerkę do akumulatora (auto posiada i-stop i i-ELOOP). I odwieczne pytanie czy klemy odpinać czy nie, i co sie stanie jak akumulator będzie ładowany na podpiętych klemach.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 wrz 2024, 08:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2783
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja z powodzeniem ładowałem kilka razy za pomocą Ctek MXS 5.0 w trybie Recond, ożywiło akumulator, do dziś ma się dobrze.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 wrz 2024, 09:56 
Świeżak
Offline
Od: 01.01.2015
Posty: 31
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Kowal78. ładowałem wielokrotnie zwykłym chińczykiem i lidlowym prostownikiem, Nie odpinałem klem i nigdy nic się nie stało. Pierwszy kończy ładowanie przy 14.6V, drugi przy 14.4V. Powód ładowania to słuchanie radia i pompowanie kół, sprzątanie auta przy wyłączonym silniku. Tak naprawdę nigdy nie musiałem tego robić bo przeważnie jeżdżę trasy powyżej 20mil w jedną stronę. Aku ma 5 lat i do tej pory było ok - zobaczymy jak bd zimą. I-stop zawsze dezaktywuję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 wrz 2024, 20:35 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1575
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wymieniłem akumulator.
Dlaczego o tym piszę? Bo obiecałem zdać relację ile wytrzyma od nowości.
Wielokrotnie tutaj sprzeczałem się, stojąc na stanowisku, że nie będę zajmował się akumulatorem, nie będę go podładowywał, sprawdzał gęstosci itp., stojąc w opozycji do co poniektórych, którzy prawie doktoryzowali się z obsługi akumulatora w Maździe ;)
A więc mój akumulator, bez dotykania się do niego, wytrzymał równo 8 lat i prawie 160 tys km. Samochód w większości używany w mieście, w wakacje raz na tydzień trasa w sumie 500 km, późną jesienią, zimą i wczesną wiosną podobna trasa rzadziej niż raz na miesiąc. i-stop cały czas włączony.
Mazda zaczęła wywalać błąd "Battery system management malfunction", w dokładniejszym opisie z Forscana było coś o niskim napięciu, poniżej 14V czy jakoś tak. Po skasowaniu błąd wracał, ale trochę randomowo. Nawet po parodniowym staniu odpalał normalnie, choć miałem wrażenie że oświetlenie kabiny bardziej przygasało.
Wymieniłem akumulator trochę dla spokoju, choć korciło mnie żeby przetestować w zimie. Może by jeszcze wytrzymał, choć wątpię. Trafiła mi się prawie nówka z rozbitka za śmieszne pieniądze (Yuasa EFB), więc wymieniłem.
Uważam że 8 lat to dla akumulatora dobry wynik, mój poprzedni samochód sprzedałem po 8 latach z oryginalnym akumulatorem, choć następny właściciel wymienił. A ten samochód nie miał start-stopa.
Pytanie - ile bym przedłużył żywot akumulatora z Mazdy zajmując się nim? Nie wiem, ale obstawiam że niewiele, ponieważ mój akumulator był zawsze dość dobrze naładowany , a wykończyły go po prostu cykle i czas moim zdaniem.
Ponieważ parkuję na ulicy, to próby ładowania akumulatora byłyby dość karkołomne (wyjmowanie), więc cieszę się że nic przy nim nie robiłem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2024, 09:29 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.02.2014
Posty: 143
Rok produkcji: 2023
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W mojej poprzedniej GJ miałem identyczne objawy jak u LUKE po ok 7 lat użytkowania i został go wymieniony bo kasowanie błędu od akumulatora było wkurzające.
Poza tym do skasowania błędu I-stop nie działał.
Ponieważ akumulator był dobry to go podpoiłem jako dodatkową baterię do UPSa i w ciągu roku okazało się że jedna cela dostała zwarcia...
Możliwe że jakby był w aucie to bym kiedyś nie ruszył....

_________________
Obrazek
Obrazek

Poprzednia MAZDA 6 SkyPassion z 2012 (RM 2013) nieporównywalnie lepsza od obecnej :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2024, 16:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1575
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dokladnie tak, po pierwsze wkurzające kasowanie błędu, a po drugie, ważniejsze, że jak wywalało ten błąd, to ikonka istopa MIGAŁA cały czas na pomarańczowo. Pół biedy jak by świaciła, ale miganie było koszmarnie denerwujące, bo prowadząc cały czas kątem oka widać było to miganie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 wrz 2024, 08:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.09.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Śr, 25 wrz 2024, 20:35 Luke napisał(a):
Wymieniłem akumulator.
Dlaczego o tym piszę? Bo obiecałem zdać relację ile wytrzyma od nowości.
Wielokrotnie tutaj sprzeczałem się, stojąc na stanowisku, że nie będę zajmował się akumulatorem, nie będę go podładowywał, sprawdzał gęstosci itp., stojąc w opozycji do co poniektórych, którzy prawie doktoryzowali się z obsługi akumulatora w Maździe ;)
A więc mój akumulator, bez dotykania się do niego, wytrzymał równo 8 lat i prawie 160 tys km. Samochód w większości używany w mieście, w wakacje raz na tydzień trasa w sumie 500 km, późną jesienią, zimą i wczesną wiosną podobna trasa rzadziej niż raz na miesiąc. i-stop cały czas włączony.
Mazda zaczęła wywalać błąd "Battery system management malfunction", w dokładniejszym opisie z Forscana było coś o niskim napięciu, poniżej 14V czy jakoś tak. Po skasowaniu błąd wracał, ale trochę randomowo. Nawet po parodniowym staniu odpalał normalnie, choć miałem wrażenie że oświetlenie kabiny bardziej przygasało.
Wymieniłem akumulator trochę dla spokoju, choć korciło mnie żeby przetestować w zimie. Może by jeszcze wytrzymał, choć wątpię. Trafiła mi się prawie nówka z rozbitka za śmieszne pieniądze (Yuasa EFB), więc wymieniłem.
Uważam że 8 lat to dla akumulatora dobry wynik, mój poprzedni samochód sprzedałem po 8 latach z oryginalnym akumulatorem, choć następny właściciel wymienił. A ten samochód nie miał start-stopa.
Pytanie - ile bym przedłużył żywot akumulatora z Mazdy zajmując się nim? Nie wiem, ale obstawiam że niewiele, ponieważ mój akumulator był zawsze dość dobrze naładowany , a wykończyły go po prostu cykle i czas moim zdaniem.
Ponieważ parkuję na ulicy, to próby ładowania akumulatora byłyby dość karkołomne (wyjmowanie), więc cieszę się że nic przy nim nie robiłem :)


Mnie niestety też czeka wymiana i mam głowę większą od globusa :lol:
Naładowałem do fulla i przez 2 może 3 dni był spokój i znowu wywaliło błąd o systemie sterowania akumulatorem i istop miga.
Na jaki akumulator padło? Chodzi mi o model i te parametry ile Ah itd.
W sklepie proponowali exide ale yuasa ma chyba więcej poleceń?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2024, 06:08 
Świeżak
Offline
Od: 03.02.2021
Posty: 22
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Model dedykowany to YUASA YBX7005. Ja sam taki kupiłem rok temu. Niestety nie znalazłem u nas lokalnie Yuasy, musiałem kupić prze Internet. Na priv mogę Tobie wysłać gdzie (obecnie nie jest dostępny w tym sklepie).
Z akumulatora jestem bardzo zadowolony, monitoruję SOC. Nawet jak zostawię rejestrator w trybie parkingowym (mam przełącznik który mi to umożliwia) to sam alternator dość szybko doładuje akumulator.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2024, 13:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1254
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Lewis - czy w tym YUASA YBX7005 jest możliwość uzupełniania płynu jak w oryginale?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 paź 2024, 14:27 
Świeżak
Offline
Od: 03.02.2021
Posty: 22
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Raczej nie ma możliwości uzupełnienia płynu, nie ma korków. Być może jest jakaś możliwość dobrania się górnego wieczka, ale ja jej nie znam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 paź 2024, 06:57 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1399
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Te akumulatory produkowane dla Mazdy to chyba jakieś specjalne wersje. Ale do diesla jest Yuasa YBX7335 na rynku i widać ze zdjęć, że jest przezroczysta z wystającymi korkami i ma takie same parametry jak oryginał 80Ah i 780A. Natomiast w przypadku Exide jak się wchodzi w ich katalog to proponują EL954 95Ah, 800A, który niby jest odpowiednikiem SH02-18-520C 9D. Z tym, że ten z ASO ma 80Ah i 780A. Moja pierwsza Yuasa była wymieniona po pięciu latach na Exide, który też ma już tyle. Podejrzewam, że wkrótce znów może zaistnieć taka potrzeba, więc sonduję rynek. No i mam lekkiego zonka teraz, wolałbym Exide niż Yuasę, bo nie ma problemu z ładowaniem przez alternator ale nie podoba mi się ta większa pojemność. Mogę też zapytać w ASO co mają teraz na stanie ale podejrzewam, że pewnie w dużo wyższej cenie niże ten EL954 z wolnego rynku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 paź 2024, 08:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2639
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No masz rację. Kiedyś myślałem że im większa pojemność tym lepiej. Nic bardziej mylnego. Ten kto robi same trasy to może i ok ale krótkie odcinki powodują niedoladowanie aku i szybsza
degradacja. Także 80Ah jest w zupełności wystarczająca <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185 km 213.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4362 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 142, 143, 144, 145, 146

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.