Teraz jest Pt, 22 wrz 2023, 11:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4303 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 140, 141, 142, 143, 144
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 3 sie 2023, 06:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.01.2021
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Witam, chciałem zapytać czy ten soft dotyczący akumulatora o którym pisał kolega Wędrowiec, to działa czy tylko tzw. placebo żeby kasę wyciągnąć? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 4 sie 2023, 09:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2582
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Aktualizacja do mojego postu z 8 lipca.
Dopiero po całkowitym odłączeniu wideorejestratora od zasilania, tzn. wypięciu zasilania modułu HK3 od Viofo - wcześniej wyciągałem wtyk USB z kamery - auto było w stanie wyliczyć SOC. Wygląda na to, że nawet mały pobór prądu zakłóca wyliczenia. Po odłączeniu po jednej nocy pojawił się odczyt.

I tu kolejny punkt dlaczego ważne jest aby ten odczyt był. Gdy brak jest wyliczonego SOC alternator daje średnio 13V-14V, czasami pojawi się na chwilę 14.2V 14.4V np, gdy właczymy nawiew na min 4 kreski. Gdy jest małe obciążenie w czasie jady potrafi kompletnie nie ładować i pobierać prąd z akumulatora - zaobserwowałem to kilka razy. Z wyliczonym parametrem SOC ładowanie mam cały czas na poziomie 14.5V-14.7V lub 14.95V przy hamowaniu silnikiem czyli tak jak powinno być.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sie 2023, 09:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
kocurrr napisał(a):
Witam, chciałem zapytać czy ten soft dotyczący akumulatora o którym pisał kolega Wędrowiec, to działa czy tylko tzw. placebo żeby kasę wyciągnąć? Pozdrawiam


Aktualizację mozesz sam we własnym zakresie zrobic.
Sedno w tym aby kolega ktory ją wykonał rekoma ASO - sprawdził co obecnie ma wgrane. Jak sie podzieli - to nowe oprogramowanie można ściągnąć do większości modułów w aucie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 sie 2023, 14:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1682
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A ja mam takie niepotwierdzone spostrzeżenie, że podłączenie telefonu do ładowania czy odłączenie rejestratora który jest podłączony od dwóch lat - ma duże szanse na wywalenie komunikatu o błędzie akumulatora. Podobnie jak dopompowywałem opony z zestawu naprawczego - czyli podłączony zewnętrzny pobór prądu. Miałem powiedzmy z 8 takich sytuacji ostatnio i obstawiam że co najmniej 6 z nich było w momencie odpięcia/podpięcia czegoś czyli albo znikał pobór prądu który był wcześniej na rozruchu albo pojawiał się nowy którego nie było wcześniej.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 18 sie 2023, 18:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2582
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ciekawe, tego jeszcze nie spotkałem a nie raz podłączałem np. kompresor aby napompować opony w rowerze.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 sie 2023, 19:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1682
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Podłączając kompresor musiałem odłączyć kamerkę :) także nie składam tego na kompresor a na odpięcie kamery.
Samo podpięcie telefonu nic nie robi. Podpięcie telefonu i dopiero odpalenie auta - owszem.
Ale po prostu mam już dojechany akumulator. Trasa 500 km, dwa dni postał i już lekka przywieszka przy odpalaniu. Wyjechałem za bramę, zgasiłem, zamknąłem bramę - i odpala bez zająknięcia. Przecież nie doładował się przez 5-10 sekund.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 sie 2023, 19:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1250
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jak ja lubię takie teorie spiskowe :wink: Nigdy nie zdarzyło mi się, żeby przy podłączeniu czy odłączeniu czegokolwiek wyskakiwał komunikat. Wyskoczył owszem, podczas odpalania, też latem. Także jesienią wymieniłem baterię na nową i zero stresu, że samochód nie odpali zimą. Teraz nie masz problemu, ale zaraz będziesz miał. Niestety, ale według mnie akumulator nadaje się już tylko do wymiany, jeśli masz go od nowości. Zwłaszcza jeśli teraz robi takie numery, widać, że większe obciążenie stanowi już dla niego problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sie 2023, 11:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.09.2022
Posty: 5
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Panowie pytanko. Czy można w bezpieczny sposób doładować akumulator na aucie czy jednak lepiej odpiąć klemy? Zawsze stosowałem tę drugą metodę ale wiadomo ustawienia i historia spalania się resetują.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sie 2023, 13:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1436
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak masz kondensator (i-eloop), to należy odpiąć klemy. Inaczej nie podładujesz akumulatora należycie.
W pozostałych przypadkach można nie odpinać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sie 2023, 20:08 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1682
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
Jak ja lubię takie teorie spiskowe
I sobie teorię potwierdziłem. Komunikat po zatrzymaniu się na trasie, wyłączenie silnika nie pomogło, odpięcie telefonu - jak najbardziej. A akumulator jak najbardziej do wymiany przed zimą.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 wrz 2023, 01:49 
Świeżak
Offline
Od: 01.01.2015
Posty: 23
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Co do konieczności odpinania aku aby go podładować gdy ma się kondensator to nie zgadzam się. Sam ładowałem aku w aucie po podłączeniu pompy do wysysania oleju i widziałem jak łądowarka sama obniżała ampery z 4 do 0.8 kończąc łądowanie przy 14.6V. Więc wg mnie można normalnie podładować aku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 wrz 2023, 18:41 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1250
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
nezget, a sprawdzałeś gęstość elektrolitu tego akumulatora po ładowaniu? Pewnie nie. Pomiar napięcia w przypadku akumulatora EFB nie jest wyznacznikiem. Bardzo często taki akumulator ma poprawne napięcie ale ze względu na niską gęstość elektrolitu nie działa już poprawnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 wrz 2023, 19:33 
Świeżak
Offline
Od: 01.01.2015
Posty: 23
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Nie nie mierzyłem bo nie mam z nim żadnych problemów. Ładowałem go tylko po to aby oddać to co wzięła 12V pompa. Moj prostownik nie jest nawet przystosowany do EBF więc kończy przy niższym napięciu i nie wyciągnie pełnej gęstości na bank. Resztę zrobi już sama mazda. Twierdzę tylko że da się ładować aku w aucie gdy ma się kondensator.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4303 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 140, 141, 142, 143, 144

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.